Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

(Bijna) Een Fx Impact Gekocht Wat scheelt er mee ?

#1 Gebruiker is offline   Jack424 Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 13-februari 12

Gepost 07 maart 2017 - 19:47

Hallo,

Daarnet een nieuwe FX impact 6.35 in handen gehad. Mooie buks. Laatste versie zei de verkoper, niet die waar problemen mee waren...

Ging er over nadenken. Toen las ik onderstaande op een site in NL:

FX Impact:

Wij verkopen deze voorlopig niet meer gezien het grootste gedeelte binnen enkele weken kapot terug binnenkomt.
Ook ... in UK verkoopt deze niet meer.

Mooie marketing.

Wat scheelt er met die buksen?

#2 Gebruiker is offline   Airblower Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 12-februari 06

Gepost 07 maart 2017 - 21:14

Hoi Jack,

ik heb er sinds kort ook een, helemaal content mee en wel in 6.35!het oude type
wat ik wel eens gehoort heb en gelezen op you tube is dat de pelletprobe eens los kwam te zitten , was kwestie van niet goed vast op ronde metaal??/ heb ik geen last van,
eentje die niet goed groepeerde, zat ws geen goede loop op?? daar kun je terug mee naar leveracier, bij mij(gekocht van eerste eigenaar) viel die eerste schoten ook tegen, maar na loop schoongemaakt te hebben schiet hij geweldig zoals ik hoopte.
hij heeft iets meer drukgevoelige punten waar hij evt lucht kan verliezen, bijvoorbeeld heeft hij 2 manometers, bij een was er minuscule luchtverlies bij 1 manometer, kwestie van slag strakker en hoppa, lekvrij
er zijn ws mensen geweest die onder druk de regulator ff bij wilden stellen, kan nml heel eenvoudig, maar eerst wel de druk eraf van de buks anders gaat een kleine o-ring naar de kloten, maar standaard heeft dat ding 150 bar druk en is prima , gewoon zo laten
heb gehoort dat de buks niet te laag in de druk moet gaan?? anders zou hij druk ergens verliezen?? nog niet meegemaakt, maar als ik onder de 150 bar regulator druk kom vul ik hem weer, of schiet gewoon aan de fles :)
loop zit met 1 schroef vast ,dus hij heeft een schroef die de loop vasthoud, soms wil die iets los komen na gebruik, tja je zet hem met je vingers vast, maar geef hem klein!! zetje met tangetje met leer ertussen tegen beschadiging en ook dat is no problem meer
ik heb een topic geschreven met de vraag geef ins and outs over deze buks, en daar kun je wel wat op vinden, ik weet dat er mensen zijn die niet willen reageren omdat ze bang zijn hun buks niet meer te kunnen verkopen?, ik denk dat het een categorie mensen zijn die totaal niet snappen hoe iets werkt
maar de buks zit fraai in elkaar, grendeld geweldig ,en ziet er vet uit, ik vind het een kwaliteitsbuks
ook zelf te repareren als eens een o-ring vervangen moet worden, genoeg te vinden op you tube hierover
kracht van de buks in 6.35 is super, op vol vermogen moet je eigenlijk zwaardere pellets nemen, neem dan de jsb heavy mk11.....niet de oude versie heavys van jsb :les: , deze zijn net iets te lang voor het magazijn en kunnen storing geven in magazijn en indexeren dan niet goed

ik heb heel wat pcp buksen gehad en na poos ook weer verkocht omdat ik weer toe was aan wat anders.........maar deze blijft!! :D :D
tenzij er een semi automaat komt met deze fx prestaties!!

http://www.luchtbuks...=1&#entry894617

groetjes Gijs

Deze post is bewerkt door Airblower: 07 maart 2017 - 21:15

geen KNSA/NFTI lid ,maar 18cm lid wel!!

bescheiden zijn .....heeft het grootste bereik!

waterpistool!
klappertjes pistool
proppeschieter
alarmpistool

#3 Gebruiker is offline   Skycrew Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 05-mei 14

Gepost 07 maart 2017 - 22:00

Hier ook een tevredenen Fx impact eigenaar.
Sluit mij volledig aan bij Gijs.

Mijn impact is dan wel van de wat nieuwere batch, nog geen problemen gehad.
Mocht ik ze wel krijgen, dan ben ik er van overtuigt dat krale het netjes oplost.

Groetend,
Johan

#4 Gebruiker is offline   djancowill Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 11

Gepost 07 maart 2017 - 22:44

Helemaal met Gijs & Johan eens Impact h(eerlijke) buks , heb hem in 25 groet Django

#5 Gebruiker is offline   jba Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 17-september 13

Gepost 07 maart 2017 - 22:54

Ik heb dergelijke teksten vorig jaar ook bij LPsportwapens op de site zien staan bij een ander model.
Op deze manier verkoop je mogelijk makkelijker de modellen die hij wel op voorraad heeft?

Als je er zin in hebt,zal ik me niet door zo'n verhaal tegen laten houden...
Mocht er iets mee zijn,dan heeft fx wel een goede service wat ik zelf meegemaakt heb,
en wat ik om me heen hoor...

groeten jb
Daystate Grey Shadow limited edition .22
Daystate Wolverine 303
Daystate Pulsar .25 Forester green laminated
Daystate Wolverine B .22
Weihrauch HW90 2017 .25
Edgun Leshiy .22 / .30
Slavia630 "pinkiewinkie" / The Gat
Falcon 5.5 x 25 x 50 M16L
Falcon 5.5 x 25 x 50 EMD
Falcon 5.5-25x56 EMD M25EMD
Falcon 4-18x44 B20
Falcon M5 1.5-5x30 LP20
Optisan mamba 1,5-6x42 RAQ
****de mooiste schietlocatie: LSV Noarderloft

#6 Gebruiker is online   raoul Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 05-april 15

Gepost 07 maart 2017 - 23:07

Ik heb ook een impact wel in .30 en in .22 dit is een van de eerste serie die krale kon leveren ik had helaas na 1500 schoten een lekke regulator snel gefixt door krale en een aantal weken geleden knapte een pennetje in het grendel systeem af dat was wat nieuws voor krale en ook van fx omdat ik de eerste met dit probleem was en ook dat is weer goed opgelost door fx en krale verder is het een top ding en ben ik er super blij mee

Raoul

#7 Gebruiker is offline   bert2 Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 29-maart 14

Gepost 06 juni 2017 - 18:51

Wat een lekker ding die impact. Heb hem in .22 en .177 . Vandaag de loop gewisseld en het duurde even voordat ik de logica van de (wel en niet) uit te voeren handelingen.
met betrekking tot: het leegschieten van de buks ( minimale stand) kan vervangen worden door de fles heel langzaam los te draaien totdat het sist(stoppen met verder losdraaien). De druk zit aan beide kanten en loopt leeg aan de bukszijde. Dus uit laten sissen totdat de int.regulator leeg is. Zo voorkom je fouten die gemaakt kunnen worden met leegschieten.
Ps: de eerste keer ongeveer gegokt of de juiste verstelling van de int. Regulator. Kreeg ik 125 bar ipv de 115 bar in .22 die aanbevolen is bij een 16 grain pellets. Ik heb het op 125 laten staan en de zwaardere Jsb Jumbo van 18 grain erin. Schiet top. Ik heb nog geen chrony , maar aan de echo te horen van 100m schot/inslag lijkt hij behoorlijk snel. Maar chrony is geen overbodige luxe geworden met deze buks. Sneller dan 300m/s wil je natuurlijk niet ivm snelle aanslag in de loop door warmte.
Met dunne watervaste stof heb ik op het schroefje maatstreepjes gezet voor de juiste instelling bij de verschillende druk instelling van de twee calibers. ( Een iets bredere schroef zou fijn geweest zijn.
Ps: die monster jsb in .22 schoten gevaarlijk onvoorspelbaar vreselijk.25grain dacht ik. Bah bah. Iemand daar ideeen over?

Deze post is bewerkt door bert2: 06 juni 2017 - 18:58

#8 Gebruiker is offline   Mookie Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 24-december 09

Gepost 06 juni 2017 - 21:50

Heb de Impact ruim een half jaar.. en heb deze in .25 aangeschaft.
Na 3 lopen in .25 geprobeerd te hebben(groepeerde voor geen meter) ben ik overgegaan naar .30
meteen goed.. het mag dan wel geen makkelijke 100 mtr buks zijn maar als je toch een fx boss heb ga ik niet met een
Impact op de 100 meter roosjes schieten.
Wel een paar lekkages gehad deze zijn opgelost..
verder moet ik zeggen dat ik 5 X 9 schots magazijnen ( omdat ik linkshandig ben) op een vulling weg tik, redelijk concistent 252- 255 m/s met 51 grain pellets. pracht buks voor het zwaardere plinkwerk.
Verder wil de trekker weleens gewoon weg niet locken en de doorgeladen buks zomaar afgaan... Maar dat is met een extra druk veertje uit de oude doos, in het trekker mechanisme te pielen weer makkelijk te verhelpen. Dus ook verholpen.. Een verbeterpuntje zou zijn dat de manometertjes wat nauwkeuriger mogen zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn twijfels heb gehad over deze buks maar als je deze een keer van nieuwe o-ringen hebt voorzien en nog steeds lekvrij is het een prima leuk buksje wat lekker doorgrendeld. heb je twijfels bij een slechte loop en zit je nog in de garantie zeker de loop om laten ruilen.

grtn Stef
Beter Op-Branden DAN Uit-doven...

#9 Gebruiker is offline   Airblower Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-februari 06

Gepost 06 juni 2017 - 21:54

Ps: die monster jsb in .22 schoten gevaarlijk onvoorspelbaar vreselijk.25grain dacht ik. Bah bah. Iemand daar ideeen over?

dat is toch die pellet die gewoon waardeloos groepeerd?!
geen KNSA/NFTI lid ,maar 18cm lid wel!!

bescheiden zijn .....heeft het grootste bereik!

waterpistool!
klappertjes pistool
proppeschieter
alarmpistool

#10 Gebruiker is online   broekzwans Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 06 juni 2017 - 22:37

Had je de oude of de nieuwste monster pellets? Die oude vliegen voor geen meter, die nieuwe schijnen het een stuk beter te doen maar weet niet waar die al te koop zijn in NL/BE
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Venray

#11 Gebruiker is offline   bert2 Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 06 juni 2017 - 23:21

Vind een filmpje op YouTube . Pellets vlucht test. Jsb 15 en 18 grain gaat goed. Maar er zitten toch gruwelijke pelletvluchten tussen. Moet je die monsters 25 grain zien driften en dwarrelen. Brr .. ik krijg de indruk dat door de spoed van de impact loop bij vele pellets de draaing niet of nauwelijks wordt doorgegeven aan de pellets. Of???
https://youtu.be/o4P9VRxRpes

Te weinig rotatie als ik langer naar dat filmpje kijk. Erg waardevol filmpje

Deze post is bewerkt door bert2: 06 juni 2017 - 23:32

#12 Gebruiker is offline   bert2 Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 06 juni 2017 - 23:48

met betrekking tot de vele lekkages , de impacts zijn lijkt mij vanaf fabriek goed dicht , maar er moet heel voorzichtig mee omgegaan worden . Bv vullen met een fles zonder overdruk beveiliging kan die constructie al niet hebben . Bijvoorbeeld met slechte kraan een piek vulling boven 250 bar lijkt me dat die dichtingen al eraan kunnen gaan. Maar is een gissing. Ik hou er wel van en heb zelf geen probleem , maar er dient zeer op die waarschuwingen gelet te worden . Niet zonder druk schieten , niet leegschieten zonder power op minimaal , niet , niet niet etc...

#13 Gebruiker is offline   eagle Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-augustus 15

Gepost 07 juni 2017 - 07:39

helaas zie je heel weinig reviews over de impact.

terwijl er toch mensen zijn die heel tevreden zijn.

Er zijn nog al veel verstel mogelijkheden hierdoor wordt het geheel moeilijker.
Waarom zou je niet met de impact roosjes op de 100 meter melken?

De jsb monsters in 5,5 groeperen bij mij ook voor geen meter in een royale 400 bij 40 joule op 3o meter

#14 Gebruiker is offline   alexis00 Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 26-december 06

Gepost 07 juni 2017 - 08:42

Bekijk Post bert2, op 06 juni 2017 - 23:21, zei:

Vind een filmpje op YouTube . Pellets vlucht test. Jsb 15 en 18 grain gaat goed. Maar er zitten toch gruwelijke pelletvluchten tussen. Moet je die monsters 25 grain zien driften en dwarrelen. Brr .. ik krijg de indruk dat door de spoed van de impact loop bij vele pellets de draaing niet of nauwelijks wordt doorgegeven aan de pellets. Of???
https://youtu.be/o4P9VRxRpes

Te weinig rotatie als ik langer naar dat filmpje kijk. Erg waardevol filmpje

Lijkt dat zijn loop niet helemaal tof is ,of het doordrukken van de pellets in de loop rokje beschadigd , kijk deze schutter eens op 100 meter met de impact https://www.youtube....h?v=Nhi9ctus_hc
Mijn ervaring met lopen zit echt een groot verschil in , ook al is het fx of Daystate .reinigen kan soms helpen.

playa del almeros

#15 Gebruiker is offline   Lytse Hielke  Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 04-januari 11

Gepost 07 juni 2017 - 10:36

Impact doet het geweldig op 100 meter. Ik schiet zaterdag 17 juni met de Impact van GKG schutter Raoul. Tijdens een oefensessie afgelopen zaterdag schoten we er groepjes mee die minimaal vergelijkbaar zijn met bovenstaande video waarin het wapen itt de gkg regels volledig ondersteund is. De trekker van Raoul's Impact heeft nog niet een duidelijk breekpunt op de tweede stage. Als dat ook geregeld is kan de score alleen maar omhoog gaan.
Diana 23, erfstuk van pa (jaar kruik)
Handjevol Weihrauchs

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers