Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Aanschaf Fx Bobcat Mkii Bij Fa. Krale Schietsport

#1 Gebruiker is offline   Raymond82 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 28-januari 17

Gepost 11 juli 2017 - 09:59

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en besloten dat ik na drie online miskopen van kijkers ik toch echt maar eens naar Krale moest rijden om daar wat kijkers in real-life te bekijken voor aankoop (Met in het achterhoofd de gedachte om gelijk eens wat andere buksen te bekijken). Mooie kijker gevonden en die aan mijn wensen voldeed (FX 6-18X44) en eigenlijk besloten deze te kopen.
Toen even bij de buksjes gekeken (wat is er toch mooi spul in de handel). Hier zat ik al snel te twijfelen tussen 3 buksen die qua prijs en looks mij best wel aantrekkelijk leken.
  • Evanix Sniper
  • Evanix Max-ML
  • FX Bobcat MKII

Na wat testen op geluid, grip en vooral benodigde accessoires had ik dan de keuze gemaakt voor de Evanix Max-ML. Een beetje babbelen etc. en toen stelde ik de vraag of hij er gelijk even een regulator in kon zetten. Dit bleek helaas geen optie :(

Daar voor de Sniper hetzelfde gold (mijn tweede keus) was de keus makkelijk en mocht het de Bobcat worden. Adaptertje erbij voor de Bipod, extra magazijntje (die zijn wel even iets duurder dan die voor de Hatsan en een stuk minder handig naar mijn mening) en natuurlijk wat extra pellets want met een nieuwe buks gaat dat altijd net even wat sneller :)

Dan de service: Uitstekend geholpen door de jongeman maar op een aankoop van ruim €1600,00 vind ik dat er toch best wel een doosje pellets bij had mogen zitten (vooral omdat ik de week ervoor er ook al voor ruim €300,00 gekocht had). Ik heb dit nog aangehaald maar toen kreeg ik een blaartrekkend verhaal over beperkte marges en niet eerlijk naar andere klanten etc., begrijp nog steeds niet helemaal wat ik met andere klanten van doen heb.

Het is dat ik al ruim 2 uur in de winkel had doorgebracht en dat ik mijn andere favoriete schietsportwinkel op maandag dicht zit, anders had hij de buks dus mooi mogen houden alleen om dat blikje pellets. Maar goed, dus de buks gekocht zonder een dubbeltje korting :(

Dan de buks zelf: Eenmaal thuis aangekomen als eerste even de kijker van mijn Hatsan afgehaald (in alle enthousiasme) de FX kijker dus niet meegenomen... Deze op de FX gezet, magazijntjes opgezocht en toen... Met geen mogelijkheid de pellets erin te krijgen, dan maar even de handleiding lezen. Hij dient dus eerst opengeschoven te worden (de goede kant op is erg belangrijk) en dan dient de eerste pellet er op de kop via de achterzijde ingezet te worden waardoor het magazijntje blokkeert. Vervolgens kun je de overige pellets er redelijk eenvoudig via de voorzijde inzetten door het doorzichtige kapje steeds een stukje te verdraaien. Wat een gedoe, gaat bij de Hatsan toch een stuk makkelijker (vooral sneller). Wat mij opvalt is trouwens dat er in de doos totaal nul comma niks aan accessoires/gereedschap zit, ook weer een enorm verschil met de Hatsan.

Maar dan: Schieten in het mooie bos: Na alles gemonteerd te hebben blijkt dat de veel compactere Bobcat niet in de tas van de BT65 Elite past Geposte afbeelding Dus dan maar zo mee in de hand (niet zo'n voorstander van maar goed. Kaartjes opgehangen op zo'n 70 meter en knallen maar. Het eerste wat opvalt is dat het grendelen echt enorm soepel gaat (echt op geen enkele manier te vergelijken met de Hatsan waar ik eigenlijk al niet ontevreden over ben). Dan het gewicht, wat een verademing, moet denk ik weer een sportschool abonnement afsluiten om te voorkomen dat ik mijn kracht verlies). En dan het moment van afdrukken. Helemaal niets afgesteld aan de trekker en drukt het apparaat heerlijk af. Overigens ook superstil die Bobcat. (Veel stiller dan mijn gedempte Hatsan). Leuke bijkomstigheid, als het magazijntje leeg is blokkeert de grendel waardoor je geen lege buks schiet, hoef dus niet meer te tellen. En dan de resultaten: Op mijn kaartje een groepje van circa 5 cm in doorsnee (11 pellets). Heb daar niet de meeste aandacht aan besteed, buks kan duidelijk beter, omdat de regen met bakken uit de lucht kwam en schieten dan toch net iets minder leuk is dan in een avondzonnetje. Overigens geschoten vanaf een Bipod in veel te hoog gras. Volgende week hopelijk beter weer en dus als het goed is betere resultaten.

Even plinken is dan wel weer erg leuk, op ruim honderd meter een paar flessen champagne neergezet en daar de kurken afgeschoten (soms met hals en al, dat dan weer wel ;)

voorlopige conclusie:
  • Service bij Krale is goed, maar erg merkgericht (Duidelijk voorstander van FX) en korting had er best afgekund
  • De FX Bobcat MKII 6.35 word zeer kaal geleverd maar schiet erg goed en prettig
  • De 2 powerstanden op de buks werken erg goed, duurt na switchen tussen powerstanden wel 2 pellets voordat deze constant is in snelheid. (279.4 m/s op stand .. en 179.8 op stand .) Beide verschoten met JSB Exact 25.4 grain en gemeten met Combro CB625 MK4
  • Erg veel schoten uit een vulling, gisteren steeds gevuld tot 200 bar en gemiddeld zo'n 50 schoten tot 135 bar (full power) (Overigens is de dubbele manometer erg handig om te zien wat de gereguleerde druk is. Deze verschilt wezenlijk op de twee verschillende powerstanden.)

Bijgesloten Plaatje

#2 Gebruiker is offline   Fazer Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-juni 12

Gepost 11 juli 2017 - 11:39

Mooie buks man en Krale staat goed aangeschreven, ook qua garantie.

Groet,

Ger

#3 Gebruiker is offline   Raymond82 Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 11 juli 2017 - 12:04

Bekijk Post Fazer, op 11 juli 2017 - 11:39, zei:

Mooie buks man en Krale staat goed aangeschreven, ook qua garantie.

Groet,

Ger

Met garantie hoop ik eigenlijk niet zoveel van doen te hebben. Maar de tijd zal het uitwijzen.
Voor wat betreft de buks, gat in gat op 13 meter is prima te doen, wat mij verbaast is dat op 13 meter de powersetting vrijwel geen invloed heeft op de plaatsing van de pellet. Net 11 pellets geschoten op full power en dat leverde exact hetzelfde kaartje op als de kaart met 11 pellets op halve power.
Overigens zijn de eerste 2 schoten na vullen op de max druk van 220 bar wel iets hoger geplaatst.
Van de week eens een zandzakje kopen en dan eens opgelegd schieten op een veldje, kijken hoe dat er uit komt te zien. Ben op dit moment zeer onder de indruk van de buks en zijn resultaten. (Wellicht omdat mijn referenties een Hatsan BT65 Elite en een Edgun R3M Long zijn, de laatstgenoemde schiet overigens ook erg zuiver maar grendelt bij lange na niet zo lekker als de FX)

Volgende test: JSB Exact Heavy (MKII), Barracuda Hunter Extreme (Polymag past simpelweg niet) Van de H&N Silverpoints had ik er nog maar 18 en deze heb ik zojuist even verschoten zonder te testen op snelheid etc. (groeperen best goed en stansen mooi de kaart (geen rafelende randen).
Dit wordt dus wel volgende week i.v.m. werk enzo

Deze post is bewerkt door Raymond82: 11 juli 2017 - 12:10

#4 Gebruiker is offline   rs72 Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 07-januari 10

Gepost 11 juli 2017 - 13:52

Proficiat met je bobcat. Ik vermoed dat jij lekker bij de kings gaat blijven. .
De heavy's en de mk2 zijn een stuk zwaarder. gaan dus te langzaam vliegen en groeperen minder.
""" power) (Overigens is de dubbele manometer erg handig om te zien wat de gereguleerde druk is. Deze verschilt wezenlijk op de twee verschillende powerstanden.)"""
dit reduceer is toch een smoor ventiel en niet een aanpassing van je regulator druk ?..

Heb je ook de mogelijkheid gehad om een wildcat 6.36 in je handen te nemen ? Schiet ook mirakels zuiver aar vind ik ergonomisch prettiger als een bobcat
idd 50 schoten gereguleerd is wel lekker.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Deze post is bewerkt door rs72: 11 juli 2017 - 13:53

#5 Gebruiker is offline   Raymond82 Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 11 juli 2017 - 14:00

Bekijk Post rs72, op 11 juli 2017 - 13:52, zei:

Proficiat met je bobcat. Ik vermoed dat jij lekker bij de kings gaat blijven. .
De heavy's en de mk2 zijn een stuk zwaarder. gaan dus te langzaam vliegen en groeperen minder.
" power) (Overigens is de dubbele manometer erg handig om te zien wat de gereguleerde druk is. Deze verschilt wezenlijk op de twee verschillende powerstanden.)" dit reduceer is toch een smoor ventiel en niet een aanpassing van je regulator druk ?..

Heb je ook de mogelijkheid gehad om een wildcat 6.36 in je handen te nemen ? Schiet ook mirakels zuiver aar vind ik ergonomisch prettiger als een bobcat
idd 50 schoten gereguleerd is wel lekker.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Helaas die mogelijkheid niet gehad maar was waarschijnlijk toch voor de Bobcat gehad om zijn hoge "Halo" gehalte, vind dat wel leuk. Voor wat betreft de powersetting, ik geloof je direct echter de manometer geeft duidelijk een verschil van ruim 5 bar (op de manometer voor de regulatordruk). Weet niet hoe dit verder werkt en zolang de buks heel blijft haal ik hem niet uit elkaar. Overigens wordt er in de handleiding ook gesproken over de mogelijkheid van een sissend geluid bij het verstellen van de powersetting.

Voor wat betreft de pellets, daar ga ik ook vanuit daar ik met de Kings tot nu toe met alle geschoten buksen nog de meest constante resultaten boek. Gebruik de heavy's eigenlijk vooral voor sloopwerk (dat deden ze erg goed in de Hatsan)

Deze post is bewerkt door Raymond82: 11 juli 2017 - 14:02

#6 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 11 juli 2017 - 21:33

Dat zouden ook mijn 3 keuzes zijn wat betreft PCP... Zeker in .30 Geposte afbeelding

Maar gefeliciteerd met je aankoop en goed te weten dat er in de FX wel een regulator past !!! Da's met zo'n type PCP buks wel een must eigenlijk.

Wat betreft dat doosje pellets... geheel terecht van Krale. Zij hanteren al de laagste prijzen en hun service is eigenlijk de korting... Blikjes pellets/korting moet je op de Zwarte Markt in Beverwijk lospeuteren vind ik Geposte afbeelding Geposte afbeelding

#7 Gebruiker is offline   Triek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-mei 13

Gepost 11 juli 2017 - 22:50

Gefeliciteerd met je aankoop.
Mooie buks, daar ga je een hoop plezier aan beleven.

Jammer alleen dat je jezelf als een schraper hebt gedragen voor een blikje pellets.
Als je voor €1600 aan een buks en toebehoren kan uitgeven zal je van de prijs van een blikje pellets wel geen boterham minder eten.
Als je bij de supermarkt een kar vol boodschappen haalt en daar een paar honderd euro voor moet afrekenen, vraag je dan bij de kassa of ze je voor z'n hoog bedrag ze je wel een kratje bier kunnen geven?
Geweren:
Daystate Huntsman Classic .25 met BSA Stealth tactical 6-24x44SF
Bam B50 .30 met BSA Stealth Tactical 4-16x44SF Alias "Muggoos"
Airforce Condor .22 met Hawke Airmax 4-12x44AO A.K.A. "twenty Cents"
Airforce Talon .35 met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF
Weihrauch HW98 .22 met 4x32 Hunter Eco
Webley Patriot .22 met pilad P8x56 jacht kijkertje(Russisch)
......

#8 Gebruiker is offline   emiel77 Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-augustus 12

Gepost 11 juli 2017 - 23:09

Bekijk Post Ruud<, op 11 juli 2017 - 22:33, zei:

Dat zouden ook mijn 3 keuzes zijn wat betreft PCP... Zeker in .30 Geposte afbeelding

Maar gefeliciteerd met je aankoop en goed te weten dat er in de FX wel een regulator past !!! Da's met zo'n type PCP buks wel een must eigenlijk.

Wat betreft dat doosje pellets... geheel terecht van Krale. Zij hanteren al de laagste prijzen en hun service is eigenlijk de korting... Blikjes pellets/korting moet je op de Zwarte Markt in Beverwijk lospeuteren vind ik Geposte afbeelding Geposte afbeelding

volkomen met eens
heb tijdje geleden een hw110 gekocht daar wou ik graag een koffer bij hebben
ik had al een keuze gemaakt voor de koffer,echter die was niet meer op voorraad. maar andere type koffer alleen die was duurder ivm cijferslot
die kreeg ik mee voor het geld van de iets goedkopere koffer.

scheelt 20 euro da tvond ik wel netjes van Krale

#9 Gebruiker is offline   Raymond82 Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 11 juli 2017 - 23:14

Bekijk Post Triek, op 11 juli 2017 - 22:50, zei:

Gefeliciteerd met je aankoop.
Mooie buks, daar ga je een hoop plezier aan beleven.

Jammer alleen dat je jezelf als een schraper hebt gedragen voor een blikje pellets.
Als je voor €1600 aan een buks en toebehoren kan uitgeven zal je van de prijs van een blikje pellets wel geen boterham minder eten.
Als je bij de supermarkt een kar vol boodschappen haalt en daar een paar honderd euro voor moet afrekenen, vraag je dan bij de kassa of ze je voor z'n hoog bedrag ze je wel een kratje bier kunnen geven?

Bij de supermarkt loop ik die aanbiedingen vanzelf tegen het lijf. Maar jij betaald dus de vraagprijs voor een auto? Gaaf, ik wou dat ik dat soort mensen vaker tegenkwam. Korting op een grote aankoop is dan ook vrij gebruikelijk evenals onderhandelen over de prijs. Daar is het Nederlandse volk groot mee geworden toch? Ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat het me niet om die elf euro gaat maar als ik bij iedere euro die ik uitgeef niet let op het prijsaanpassing hou ik vanzelf geen geld over voor dergelijke leuke dingen. Dus schrapen, tuurlijk doe ik dat. Men vergeet voor het gemak even dat op het moment dat ik het online had besteld minstens 14 dagen recht van retour had. Nu was het monteren van een kijker al niet mogelijk omdat ze mogelijk de buks zouden beschadigen. Dus ik neem van jullie aan dat ze een goede service verlenen, maar mijn ervaring op dit moment is dat het toch een stukje beter kan.

Edit: als ik een andere ervaring heb meld ik het ook hier, zie ook mijn post over de Hatsan regulator.

Deze post is bewerkt door Raymond82: 11 juli 2017 - 23:17

#10 Gebruiker is offline   Raymond82 Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 11 juli 2017 - 23:27

Bekijk Post emiel77, op 11 juli 2017 - 23:09, zei:

volkomen met eens
heb tijdje geleden een hw110 gekocht daar wou ik graag een koffer bij hebben
ik had al een keuze gemaakt voor de koffer,echter die was niet meer op voorraad. maar andere type koffer alleen die was duurder ivm cijferslot
die kreeg ik mee voor het geld van de iets goedkopere koffer.

scheelt 20 euro da tvond ik wel netjes van Krale

Om precies te zijn kocht ik een FX Bobcat, een extra magazijn, een pak schietkaarten, een swivel adapter, en 7 blikjes pellets. Dan vind ik een korting van €10,95 best gerechtvaardigd. Al is het alleen al omdat ik wel korting had gekregen bij online bestellen van dat aantal pellets.

#11 Gebruiker is offline   emiel77 Icoon

• Pro

Gepost 11 juli 2017 - 23:46

Bekijk Post Raymond82, op 12 juli 2017 - 00:27, zei:

Om precies te zijn kocht ik een FX Bobcat, een extra magazijn, een pak schietkaarten, een swivel adapter, en 7 blikjes pellets. Dan vind ik een korting van €10,95 best gerechtvaardigd. Al is het alleen al omdat ik wel korting had gekregen bij online bestellen van dat aantal pellets.

ik snap wat je bedoelt
ik heb eens eerder een nieuwe buks gekocht bij Krale daar kreeg ik ook geen blikje pellets bij
maak mij opzich niet zoveel uit.
mijn ervaringen met andere winkels

zoals
colenbrander
db
qsa

daar kreeg[krijg] altijd wel een blikje pellets mee met een nieuwe aankoop

Deze post is bewerkt door emiel77: 11 juli 2017 - 23:47

#12 Gebruiker is offline   weatherby Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 15-september 08

Gepost 12 juli 2017 - 03:24

Bekijk Post Raymond82, op 11 juli 2017 - 23:14, zei:

Bij de supermarkt loop ik die aanbiedingen vanzelf tegen het lijf. Maar jij betaald dus de vraagprijs voor een auto? Gaaf, ik wou dat ik dat soort mensen vaker tegenkwam. Korting op een grote aankoop is dan ook vrij gebruikelijk evenals onderhandelen over de prijs. Daar is het Nederlandse volk groot mee geworden toch? Ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat het me niet om die elf euro gaat maar als ik bij iedere euro die ik uitgeef niet let op het prijsaanpassing hou ik vanzelf geen geld over voor dergelijke leuke dingen. Dus schrapen, tuurlijk doe ik dat. Men vergeet voor het gemak even dat op het moment dat ik het online had besteld minstens 14 dagen recht van retour had. Nu was het monteren van een kijker al niet mogelijk omdat ze mogelijk de buks zouden beschadigen. Dus ik neem van jullie aan dat ze een goede service verlenen, maar mijn ervaring op dit moment is dat het toch een stukje beter kan.

Edit: als ik een andere ervaring heb meld ik het ook hier, zie ook mijn post over de Hatsan regulator.

Leuke (en goede) buks heb je gekocht, proficiat! :)

off topic,

V.w.b. dat blikje pellets...... ik ben het volkomen met je verhaal eens. Het zou mij ook totaal niet gaan om die 10,95, maar meer om het gebaar.
Een beetje winkelier zou er IMO zo'n blikje pellets toch ook ongevraagd bij kunnen doen, dat geeft de koper namelijk wel zo'n goed gevoel. De zaken zullen waarschijnlijk wel goed gaan.
In sommige gevallen lijkt het zelfs een omgekeerde wereld te worden, vroeger werd de klant bedankt als die met zijn koopwaar de winkel uitliep, nu is het vaak de klant die dankjewel zegt.....
V.w.b. de service, die heb ik, en vele anderen helemaal niet nodig. Dus wens ik er die in de prijs dan ook niet bij te betalen.
Over service gesproken, ik vraag me wel eens af wat er gebeurt met buksen die thuis eerst een paar dagen geprobeerd worden, niet goed bevallen, en vervolgens in de afkoelingsperiode van 14 dagen weer retour gestuurd worden. Maar dit geheel terzijde ;)

#13 Gebruiker is offline   louisvanhovell Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 05

Gepost 12 juli 2017 - 07:53

Veel plezier met je Bobcat. Ik heb hem ook. Fantastische buks. Tweedehands gekocht in Engeland, het was de enige .25 FAC in het land, want mensen met FAC gaan toch eerder voor een rim- of centerfire. Maar ik niet, lucht is leuk :cool5: Met de Optisan Viper vind ik hem juist wel erg zwaar, maar ik moet toegeven dat mijn bicepsen niet van het allergrootste formaat zijn. Voor mij werken de Heavy's goed, bij de 25 grains krijg ik weleens een zwieper, volgens mij blijven de 32 grains stabieler in de lucht, maar dat is filosofie van de koude grond. Wat ik mis, is een sling. Ik ga wellicht zo'n clamp kopen, dat draagt toch wat fijner in het veld. Maar wat een apparaat, zo mooi gebouwd, stil, krachtig. Het magazijn, dat was voor mij geen probleem. Gewoon even wat anders, maar als je die eerste pellet er achterstevoren in hebt gedaan, dan gaat de rest heel snel. Op een gegeven moment kreeg ik wel wat spreiding in het schotbeeld, toen heb ik de loop schoongemaakt met een Napier pull through kit. Daarna was het probleem over. Dat schijnt met de smooth twist barrels weleens te gebeuren.
Enjoy. Groeten Louis

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

BSA: Spitfire, Ultra x2, Superten, Firebird
FX Bobcat

#14 Gebruiker is offline   Raymond82 Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 12 juli 2017 - 07:59

Bekijk Post louisvanhovell, op 12 juli 2017 - 07:53, zei:

Veel plezier met je Bobcat. Ik heb hem ook. Fantastische buks. Tweedehands gekocht in Engeland, het was de enige .25 FAC in het land, want mensen met FAC gaan toch eerder voor een rim- of centerfire. Maar ik niet, lucht is leuk :cool5: Met de Optisan Viper vind ik hem juist wel erg zwaar, maar ik moet toegeven dat mijn bicepsen niet van het allergrootste formaat zijn. Voor mij werken de Heavy's goed, bij de 25 grains krijg ik weleens een zwieper, volgens mij blijven de 32 grains stabieler in de lucht, maar dat is filosofie van de koude grond. Wat ik mis, is een sling. Ik ga wellicht zo'n clamp kopen, dat draagt toch wat fijner in het veld. Maar wat een apparaat, zo mooi gebouwd, stil, krachtig. Het magazijn, dat was voor mij geen probleem. Gewoon even wat anders, maar als je die eerste pellet er achterstevoren in hebt gedaan, dan gaat de rest heel snel. Op een gegeven moment kreeg ik wel wat spreiding in het schotbeeld, toen heb ik de loop schoongemaakt met een Napier pull through kit. Daarna was het probleem over. Dat schijnt met de smooth twist barrels weleens te gebeuren.
Enjoy. Groeten Louis

bedankt voor de tip, zal het in de gaten houden en voor wat betreft de Napier kit, waar kan ik dat kopen? Voor wat betreft de Heavy's, welke snelheid haal jij ermee? Het weer is hier momenteel niet zo geweldig dat ik het even ga testen..

#15 Gebruiker is offline   emiel77 Icoon

• Pro

Gepost 12 juli 2017 - 08:17

Bekijk Post Raymond82, op 12 juli 2017 - 08:59, zei:

bedankt voor de tip, zal het in de gaten houden en voor wat betreft de Napier kit, waar kan ik dat kopen? Voor wat betreft de Heavy's, welke snelheid haal jij ermee? Het weer is hier momenteel niet zo geweldig dat ik het even ga testen..

Db schietsport
Ik heb zelf ook z'n setje

Werkt perfect

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers