Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Crosman Power Probleem Te weinig power in Crosman Nitro Venom

#1 Gebruiker is offline   Bartus Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 27-augustus 15

Gepost 14 juli 2017 - 13:03

Hi,

Afgelopen zaterdag schoot ik in een weiland op een kaart op zo'n 50 meter, en later 25 meter. Ik schoot eerst met Exact en later met Baracuda Power Copperplated. In het begin ging het prima maar een aantal schoten verder werd het onzuiver. Vermoeide ogen? Wiebelende tafel? Je gaat dan overal wat achter zoeken. Om een wiebelende tafel uit te sluiten ben ik op de grond gaan liggen, maar ook dat hielp niet. f ik schoot beroerd, f er was iets met de buks.

Vandaag was ik bij Krale in Staphorst, en Richard heeft hem door de chronometer gehaald: 261 m/s. Dat was te weinig power volgens Richard voor een buks met 24 joule.

Mijn vraag: heeft iemand enig idee waarin dit kan liggen?

Alvast bedankt.

Gr. Bartus

#2 Gebruiker is offline   Triek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 29-mei 13

Gepost 14 juli 2017 - 13:44

Hallo Bartus,

Ik ken de betreffende buks niet maar een knkloop die 261 m/sec met een Baracuda Power Copperplated 4.5mm(ga er vanuit dat het een 4.5mm)die 0.69 gram weegt doet 23.5 joule.....
Lijkt mij toch een hele nette score van een buks die 24 joule moet doen.
En de copperplatted pellets doen het zo wie zo niet erg denderend qua groepeer gedrag, zeg maar ronduit slecht.

Een JSB exact van 0.57 gram doet met 261 m/sec zo'n 19 joule. Is minder dan ze opgeven maar nog geen reden om iets te gaan zoeken dat je buks kapot is.
Geweren:
Daystate Huntsman Classic .25 met BSA Stealth tactical 6-24x44SF
Bam B50 .30 met BSA Stealth Tactical 4-16x44SF Alias "Muggoos"
Airforce Condor .22 met Hawke Airmax 4-12x44AO A.K.A. "twenty Cents"
Weihrauch HW98 .22 met 4x32 Hunter Eco
Webley Patriot .22 met pilad P8x56 jacht kijkertje(Russisch)
...... met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF

#3 Gebruiker is offline   Dave1975 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 25-juni 10

Gepost 14 juli 2017 - 14:29

Controleer je o-ring eens die de loop afsluit. Als die beschadigd is heb je ook een lagere snelheid en ook geen zuiver schot.

Echter 261 m/s is niks om je zorgen om te maken, denk dat krale (Richard) je graag een nieuwe buks verkoopt ;)

#4 Gebruiker is offline   Bartus Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 14 juli 2017 - 22:07

Bekijk Post Bartus, op 14 juli 2017 - 13:03, zei:

Hi,

Afgelopen zaterdag schoot ik in een weiland op een kaart op zo'n 50 meter, en later 25 meter. Ik schoot eerst met Exact en later met Baracuda Power Copperplated. In het begin ging het prima maar een aantal schoten verder werd het onzuiver. Vermoeide ogen? Wiebelende tafel? Je gaat dan overal wat achter zoeken. Om een wiebelende tafel uit te sluiten ben ik op de grond gaan liggen, maar ook dat hielp niet. Òf ik schoot beroerd, òf er was iets met de buks.

Vandaag was ik bij Krale in Staphorst, en Richard heeft hem door de chronometer gehaald: 261 m/s. Dat was te weinig power volgens Richard voor een buks met 24 joule.

Mijn vraag: heeft iemand enig idee waarin dit kan liggen?

Alvast bedankt.

Gr. Bartus

Toevoeging:

Ik besef nu dat ik te weinig info heb gegeven.
Afgelopen zaterdag schoot ik met de barracuda's. De eerste schoten waren anders dan de latere schoten in die zin dat de eerste schoten meer power hadden, en de laatste minder power, hetgeen ik kon zien aan de inslagen op de kaarten. Met andere woorden: de buks was veranderd.
Vandaag bij Krale schoot Richard met andere pellets; ik ben vergeten te kijken met welke. Hij gaf in ieder geval aan dat de score te laag was. Ik begin nu echter te twijfelen of het 261 m/s was of 161 m/s.....sorry!!!! :sad:

Deze post is bewerkt door Bartus: 14 juli 2017 - 22:18

#5 Gebruiker is offline   Bartus Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 14 juli 2017 - 22:12

Bekijk Post Dave1975, op 14 juli 2017 - 14:29, zei:

Controleer je o-ring eens die de loop afsluit. Als die beschadigd is heb je ook een lagere snelheid en ook geen zuiver schot.

Echter 261 m/s is niks om je zorgen om te maken, denk dat krale (Richard) je graag een nieuwe buks verkoopt ;)

Halle Dave,

Meteen even gekeken: ring is nagenoeg nieuw, en niets aan te zien.

#6 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 14 juli 2017 - 22:28

Het is wel van belang te weten welke snelheid hij doet met welke pellet.
Hoe oud is hij? Hoeveel schoten?
Als de loopseal nog goed is en er ontsnapt geen lucht, kan de zuigerseal lek zijn, of de gasveer is kapot.
Hoe gaat het spannen?
Goeten, Rik

"All animals are equal. But some animals are more equal than others."

#7 Gebruiker is offline   Bartus Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 16 juli 2017 - 21:13

Hallo Rik,

De buks (ex kolf) is vorig jaar (najaar meen ik) omgewisseld bij LP Sportwapens. Er was namelijk (door mijn schuld) olie bij de zuiger gekomen waardoor die niet meer goed functioneerde. Louis heeft toen het schietgedeelte van een andere (nieuwe) buks afgehaald en op mijn kolf gezet. Ik vond dat een hele mooie service van hem. Ik heb toen nog wel een paar keer geschoten (half doosje pellets?), en niets bijzonder opgemerkt. Uiteraard kan het zijn dat het toen al niet klopte maar daar kom ik niet meer achter...
Nu heb ik vorige week eindelijk weer eens geschoten en kwam achter dit euvel. De loop schoonmaken mocht niet baten.
Dus heb ik óf een defect schietgedeelte gekregen, of ook deze buks is kapot gegaan, al kan dat bijna niet omdat ik deze nauwelijks gebruik heb. Het spannen gaat naar mijn gevoel zoals altijd.

Achteraf gezien heb ik nooit schik gehad van mijn Crosman. Ik had er zo de balen van dat ik afgelopen week mezelf heb verwend, en een persluchtbuks besteld heb (FX Boss .30).

Deze post is bewerkt door Bartus: 16 juli 2017 - 21:15

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers