Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Chrony Bij Sponsor Of Andere Aanbieder chrony beta

#1 Gebruiker is offline   vtr75 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 12-december 15

Gepost 29 juni 2017 - 18:02

Ik wil de chrony beta gaan aanschaffen. Het verschil in prijs bij de sponsor van deze website en Krale is 20€ (ben hem nog niet ergens anders tegen gekomen).
Echter is mijn ervaring in het verleden niet heel erg goed te noemen met de sponsor.

Nu is de vraag, zijn die chrono's defect gevoelig?
zo ja, dan geef ik liever die 20€ extra uit voor een bedrijf die voor mij dichterbij zit, zodat als er iets mee is ik daar makkelijker terug kan. (ook Krale ben ik niet helemaal tevreden nl...in tegenstelling tot anderen gok ik)

#2 Gebruiker is offline   cedo nulli Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 19-december 13

Gepost 29 juni 2017 - 18:05

zolang je er geen pellet tegenaan mept kan er weinig verkeerd gaan.
"Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda"

Steyr lg110 / bsa .25 / IOR BENCHREST sf 36x42
Steyr lg100 / barley twist .177 / swfa ss sf 10X42

#3 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 29 juni 2017 - 20:14

Ik zou toch even verder kijken dan alleen de chrony, ben er zelf niet zo over te spreken veel snelheid verschilt tussen de chrony's, zelf één die 20 m/s teveel aangeeft.

Als je daar achter komt zakt het vertrouwen wel in dat merk.

Mvg, Matthijs
Onthufter Uzelf

Theoben MFR .177 Vortex 2-8x32
Theoben MK2 .22 Nikon 3-9x40 EFR
Theoben MK2 .22 CS800 Lightsteam 4.5-14x44
Theoben MK2 .25 Lightstream 4,5-14x44
Theoben SLR98 .177 Leupold 3-9x33 EFR
Steyr LG110 .177 Burris 4,5-14x32AO
BSA Ultra .177
Edgun Lelya .177 Hawke AirMax 2-7x32AO
Edgun Lelya .22 Konus T30 3-12x44
Beaumont Classic .32 Lightstream 4,5-14x44
HW 30s .177 AGW CS500 Vortex 1.5-5x32
HW 57 .177 Hawke Vantage 2-7x32AO
HW 95 .22 Luxus AGW Bushnell 3-9x40

#4 Gebruiker is offline   vtr75 Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-december 15

Gepost 29 juni 2017 - 21:01

Matthijs, heb je tips voor me?

#5 Gebruiker is offline   Rick O'Shea Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 01-augustus 03

Gepost 29 juni 2017 - 21:14

Zelf heb ik een AirChrony; fantastisch ding en geen gezeik mee, ook niet bij weinig licht.
En een gemakkelijke interface plus de mogelijkheid om aan te sluiten op je Windows machine met USB om uit te lezen en metingen "live" op groot scherm te zetten.

Sinds vorig weekend wordt de AirChrony ook gebruikt voor de officiële metingen van de HFT Masters en de World Hunter Field Target Organisation (WHFTO).

Cheers,
Cyril :wave:

Deze post is bewerkt door Rick O'Shea: 29 juni 2017 - 21:15

Air is for free, until you buy a pcp!

#6 Gebruiker is offline   Bruno 66 Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 13-juli 15

Gepost 29 juni 2017 - 21:48

Xcortec X3200 uit china super ding verloop erop en schuif hem zo op de demper geen gedoe met kunstlicht en lekker goedkoop puur voor snelheid te meten erg geschikt klein en compact.
Gr Bruno66.

#7 Gebruiker is offline   jba Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 17-september 13

Gepost 29 juni 2017 - 22:00

De volgende in mijn linkje bevalt mij erg goed,
heb meerdere modellen gehad,maar dit is voor mij de beste tot nu toe.
Geeft tenminste elk schot een meetresultaat, wat mijn xcortech airsoft chrony vaak niet deed,
die was te gevoelig met een iets scheef schot.

http://mhschietsport...uk--airsoft--kk
Daystate Grey Shadow limited edition .22
Daystate Wolverine 303
Daystate Pulsar .25 Forester green laminated
Daystate Wolverine B .22
Weihrauch HW90 2017 .25
Edgun Leshiy .22 / .30
Slavia630 "pinkiewinkie" / The Gat
Falcon 5.5 x 25 x 50 M16L
Falcon 5.5 x 25 x 50 EMD
Falcon 5.5-25x56 EMD M25EMD
Falcon 4-18x44 B20
Falcon M5 1.5-5x30 LP20
Optisan mamba 1,5-6x42 RAQ
****de mooiste schietlocatie: LSV Noarderloft

#8 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 29 juni 2017 - 23:36

Gebruik nu 1,5 jaar de Caldwell Ballistic Precision Chronograph naar volle tevredenheid, met de IR LED kit erbij wordt altijd een betrouwbare snelheid gemeten, binnen en buiten, in de schaduw of in de zon, etc.

Voordeel van deze meter is dat hij gekoppeld kan worden met een app op de smartphone en dat werkt erg fijn om de resultaten te bewaren of bv op het forum te delen (screenshot). Het raam is tevens groot genoeg om op afstand ook de snelheid te kunnen meten, bv tbv het bepalen van de BC.

Moet wel vermelden dat ik connectie problemen had van de week met de iPhone 7 Plus, die heeft geen koptelefoon aansluiting meer maar dat was eerder geen probleem mbv een adapter dus er zal wel iets fout gegaan zijn bij de update van de app oid, wordt hopelijk snel weer verholpen.

Bij Krale te koop btw:
https://www.krale-sc...remium-kit.html
Cheers,
Jan

#9 Gebruiker is online   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 30 juni 2017 - 10:06

Met JBA eens, de LMBR is geweldig. Hufterproof, spartaans en simpel aan te sluiten op de pc. Alleen de bediening is wat lastig in het begin omdat er meer functies zijn dan bedieningsknopjes, dus je moet wat uitvogelen met het tegelijk indrukken enzo. Er is een handleiding, maar die is vrij summier.
Maar het ding doet het altijd, ook bij slecht licht en hoog vermogen buksen. En heeft niet of nauwelijks last van luchtstoten en daardoor errors of verkeerde metingen. Ik heb in een half jaar tijd nog geen enkele error of vreemde of overgeslagen meting gezien.
G®oeten, Rik

"All animals are equal. But some animals are more equal than others."

#10 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 30 juni 2017 - 10:13

Ik gebruik ook de caldwell chrono, werkt uitstekend! Ik heb de gewone versie besteld, dus zonder tripod (had ik al een liggen) en IR licht kit (die maak ik zelf wel). Deze chrono's zijn als het goed is gekalibreerd in de fabriek, dat sluit dan onderlinge snelheidsverschillen ook zo goed als uit.
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Venray

#11 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-maart 13

Gepost 30 juni 2017 - 10:43

Bij alles waar je doorheen of langs moet schieten komt het moment dat je hem treft, anderzijds is dat wel weer goed voor de omzet van die fabrikanten.
Geijkt zijn die dingen allemaal niet en in de regel gaat het zich om een regelmatig vergelijk of voor joule beperking waardoor die dingen die lichtproblemen kennen dan amok kunnen lopen of gaan afwijken, een vaste verlichting en stroombron lijkt me dan ook een must.
Aan de loop of over de loop schuiven bevalt mij persoonlijk dan ook nog steeds het beste en heb tot volle tevredenheid die combro al jaren in gebruik t/m 70 joules.
Ivm een wat dikkere buks met meer joules nu ook een Xcortech erbij en wat Bruno 66 aangeeft ook ik hier tevreden over die Xcortech X32oo alleen zou ik de volgende nemen die een memory heeft die de mogelijkheid bied om een aantal schoten terug te kijken.
Xcortech werkt door zijn infrarood ook in het stikke donker.
Alleen voor te willen weten wat de snelheid dan nog op een bepaalde afstand is heb je dan toch weer die dingen nodig waar je doorheen schiet.

#12 Gebruiker is offline   Robert002 Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-juni 17

Gepost 30 juni 2017 - 12:28

Ik heb een (1 jaar oude) Caldwel en ben ik tevreden met het apparaat zelf.

Geposte afbeelding

De Caldwel APP vertoont echter wat hiaten welke nog steeds niet opgelost zijn.
Als je hem op metrisch zet blijven sommige waarden die je in moet geven imperial (engelse maten).
Zo staat de afstand tot target nog steeds in feets en gewicht pellet in grains.
Ook is de APP niet echt duidelijk wat je in moet geven ....gr = is dat grain of gram ?

Ik schiet zowel met een IR-lightbar, een normale LED-bar als zonneschermpjes boven de de Caldwel.
Ook daar is het probleem mee dat het veel stroom trekt en dus batterijtjes of accu's kost.
De nieuwe Caldwel wordt omgekeerd gemonteerd en gaat beter om met licht en is dus minder afhankelijk / gevoelig voor omgevingslicht.

Geposte afbeelding

Ook is de lightbar voeding in de Caldwel zelf gemonteerd en heeft hij minder losse onderdelen die zowel de Chrony als de oude Caldwel wel hebben.
Denk hierbij aan losse pennen, losse lightbar, losse zonneschermpjes enz.

Met de CB-625 moet je kunnen omgaan en ruimte voor hebben om op je loop te kunnen monteren en hoe...met elastiekjes ??

Geposte afbeelding

Voor pistool is het geen optie, probeer maar eens door een gaatje van 10 mm te schieten zonder dat je de CB-625 stuk schiet.

De Air-chrony is leuk, maar ook hier geldt voor, probeer maar eens op 25 meter door een gaatje van ~8x8 cm te schieten.

Geposte afbeelding

De Xcrotech is leuk als je groter schiet dan ~6 mm, lees de gebruikers aanwijzing, want hij is eigenlijk voor paintbal een BB-guns.
Met 4,5 mm pellets geeft hij geen of fout meldingen en is niet als maat aanwezig in het keuzemenu.
Wat moet je ook met RPS (rounds per second), wij jagen nu eenmaal geen 100 pellets per seconden over de chrony.

Geposte afbeelding

Ik blijf bij mijn Caldwel, maar zou de volgende keer de nieuwe versie kopen met ingebouwde accu's en lightbar.

Deze post is bewerkt door Robert002: 30 juni 2017 - 12:45

#13 Gebruiker is offline   Robert002 Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-juni 17

Gepost 30 juni 2017 - 14:38

BTW, als je alle tijd van de wereld hebt en geen service of garantie verwacht zou ik zeker bij de sponsor van het forum kopen.

#14 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-maart 13

Gepost 30 juni 2017 - 14:56

Xcortech heeft moeite met .177 geeft die niks aan bij mij echter .22 en opwaarts gaat goed en belangrijker hij kan heel veel joulekes aan in ieder geval mijn 250 joules.

#15 Gebruiker is offline   Yohdi Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-oktober 16

Gepost 30 juni 2017 - 19:36

Ik heb een een tijdje de grote R2A gebruikt tegelijkertijd met een Shooting Chrony M1 (de R2A achter de M1)
Bijgesloten Plaatje
http://mhschietsport...lmbr-chrony-r2a

Ik was er erg tevreden over de R2A,
de doorschiet opening was ruim voldoende zelfs met de richtkijker erop kan je nog door de opening heen kijken,
anders kan je 'm eventueel ook op z'n kant gebruiken en dan is ook de kans dat je iets raakt veel kleiner. ;)

Het enige nadeel vond ik dat je de R2 exact haaks op de schietrichting moet zetten, vanwege de relatief korte
meetafstand (afstand tussen de 1e en 2e sensor) kan zelfs een hele kleine hoek al snel 5 a 6 m/s verschil uitmaken.

Ik ben daarom bij mijn M1 gebleven, deze is makkelijker haaks te zetten en is de meetafwijking vanwege de grote
afstand tussen de sensoren veel minder kritisch (en als je 'm op ca. 60 a 80 cm van de monding af zet heb je geen
last van meetfouten door de luchtstoot).

Alleen zuipen de Shooting Chronies 9V batterijen, een half lege batterij geeft dan al een foute meetwaarde,
dus altijd een reserve batterij meenemen, bij twijfel batterij wisselen en kijken of dat verschil uitmaakt, zo ja dan is de batterij 'leeg'. :oh:

Deze post is bewerkt door Yohdi: 30 juni 2017 - 19:40

Het maakt niet uit hoe je schiet...
als je 't maar elke keer op dezelfde manier doet.

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers