Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Zeer Mooie Gamo Hunter Extreme Getuned In .25

#1 Gebruiker is offline   200kPascal Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 29-juni 07

Gepost 06 augustus 2017 - 20:23

Beste Forumleden,

Voor een kennis van mij verkoop ik een zo goed als splinternieuwe Gamo Hunter Extreme in caliber .25 / 6,35 mm met gasveer, custom seal en Charlie da Tuna trekker.
Nog geen 2 maanden oud. 1 doosje mee verschoten. (Verkoop wegens meer focus op vuurwapens.)

Gasveer/seal/trekker is vakkundig ingebouwd. Gasveer staat op optimale druk. Heb geen crony, doet gezien de penetratie in het hout nog iets meer kracht.
Spannen gaat ietsje pietsje zwaarder dan met de stalen veer maar is nog steeds prima te doen. Heeft geen invloed op de trekkerwerking. De trekker is prima
in staat dit aan te kunnen.

De standaard trekker is uiteraard vervanger voor de bekende CDT trekker die buitengewoon prettig afgaat. Daarover is veel te vinden op het internet.

Tijdens het monteren van de gasveer is de drukbuis tevens gehoond voor een betere blijvende smering zodat de tube niet droog loopt. Ook is het gewicht
van de zuiger aangepast om te compenseren met het gewicht van de stalen veer en het veer/preload gewicht. Voorzien van de juiste vetten. Dieselt niet

Wat betreft de kracht van het geweer, de interne dimensies van de zuiger en de slag zijn exact gelijk aan die van een Hatsan 125 (120 x 29 mm)

Betreft een complete nieuwe set bestaande uit:

- Gamo Hunter Extreme .25 nieuwste model
- Dampa mount 1"
- Gamo kijker (3-9x50)
- Schoonmaakset loop
- Krale foudraal (tevens perfect te gebruiken als onderlegger tijdens schieten)
- Nieuw doosje JSB Kings .25
- Reserve seal/zuigerafdichting (hoogwaardig materiaal ipv de standaard hard kunstof seal)
- Stalen veer en preload zitten erbij.

Buks spant zeer mooi op zonder piepjes, kraakjes etc. Ook is de rand bij de laadpoort voorzichtig iets gladder gemaakt om ervoor te zorgen dat het
afdichtingcsrubber van het loopseal niet voortijdig uitslijt. Klein detail dat me opviel welke ik direct heb aangepast.

Ander punt is dat deze Gamo GEEN loopspeling heeft in tegenstelling tot de hatsans 125/135. Ook zit er geen verborgen speling op het loopscharnier
wanneer de loop dicht is geklikt na het opspannen. Dit is te testen door met duim en wijsvinger voorzichtig aan de voorkant van de loop deze naar beneden
te drukken. (betere passing slotschuifpen)

Wat ik begreep van de verkoper waar de buks vandaan komt, worden de duurdere Gamo's al dan niet gedeeltelijk bij BSA geproduceerd.

Kwaliteit van deze buks is dan ook duidelijk van een veel beter niveau dan de Hatsans om even een vergelijking te trekken met de hatsan magnum springers.

Liefst verkoop ik de hele set ineens. Nieuwprijs bedroeg totaal 782,95 (excl. uren aanpassen/tunen) mag naar een liefhebber voor 525 euro
Prijs is vast gaat niets af. (Genoemde prijs bij afname van de hele complete set.)

Factuur Krale/Shogun en van de gasram aanwezig. 100% eerlijk. Originele doos v/d buks zit erbij.

Paar proefschoten is mogelijk. Lokatie Amsterdam Noord.

Reacties gaarne per PM.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

#2 Gebruiker is offline   FARMER Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 11-maart 16

Gepost 08 augustus 2017 - 10:52

Hallo

Hoeveel m/s doet de buks momenteel met JSB king ??
Buks is getuned dus wel mooi om te weten .

Groet

Deze post is bewerkt door FARMER: 08 augustus 2017 - 11:06

#3 Gebruiker is offline   200kPascal Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 29-juni 07

Gepost 08 augustus 2017 - 13:27

Hallo,

Sorry, ik heb geen crony dus ik kan geen exacte waarde opgeven.

Wat ik wel kan vermelden is het volgende, hij geeft iets meer power af dan met de stalen veer
en de cilinderinhoud is exact hetzelfde als die van een hatsan 125 Wat betreft kracht is over de 125
veel te vinden op internet.

De gasveer die erin zit is een aftermarket gasveer die verkocht wordt voor de hatsan 125/135/155

Hij zal ergens rond de 28 , 29 misschien 30 footpound doen afhankelijk van de pellet.

Het nieuwe aftermarket seal moet ook nog ingeschoten worden dus wie weet kan de snelheid
nog wat uitlopen na verloop van tijd.

met vr. groet,
Jasper

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers