Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (8 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Limbo Cup 2017 In De Startblokken! Uniek concept gestart in het zuiden!

#1 Gebruiker is offline   Martien Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 10-februari 14

Gepost 19 december 2016 - 07:46

Het is enkele fanatieke luchtschutters gelukt om een uniek nieuw concept op te zetten voor het 100 m luchtschieten.
Het gaat om een zg. DIGITALE SHOOT,wat inhoud dat elke deelnemer 2 maandelijks een kaart( 30 schoten op 6 rozen )schiet en dat die foto's
van de kaarten dan ( groepsgewijs) doorgestuurd wordt naar Luchtbuksforum - be- nl.be.
Daar worden alle uitslagen in tabellen verwerkt en de foto's en resultaten gepubliceerd .
De beste 4 uitslagen ( van de 6) tellen mee voor de eindstrijd die in december gehouden wordt in Stein .
De 6 hoogst geëindigde gaan dan in de " fysieke" finale,de strijd aan voor de winnaar van de Limbo cup 2017.
Alle finalisten beginnen weer op 0 punten,dus het blijft spannend tot het laatste schot!!
De overige deelnemers gaan de strijd aan voor " Best of the rest".
Het unieke van deze competitie is dat je in je eigen omgeving ( geen reistijd) met je eigen trainingsmaatjes aan een competitie op "afstand"
mee kan doen met op het einde toch weer het echte wedstrijdgevoel en spanning kunt beleven in de finale.
Voor meer info en het volgen van deze "digitale" competitie kun je je inloggen op luchtbuksforum- be-nl.be.
Bijgesloten Plaatje
GKG kampioen der Benelux ( solid's ) 2016
Sinner .223. Sightron 10x50x60
Sinner .308 Sightron10x50x60
Steyr LG 110. .177 nikko sterling 10x50x60
Steyr LG 110 .22. Viper 6x24x50

#2 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 19 december 2016 - 08:43

Belangrijk detail: ook Brabant en België zullen vertegenwoordigt worden in de Limbo Cup :)

Waarom dan die naam? Omdat praktisch alle 4 de teams die in de brief staan in Limburg schieten en de naam wel grappig klinkt :P
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Venray

#3 Gebruiker is online   Mus Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 19-januari 10

Gepost 19 december 2016 - 09:41

Zeker een leuk initiatief maar lees ik nu goed dat er 5 schoten per visueel geplaatst moeten worden?

Ik wens de digitale teller alvast veel succes bij het bepalen van de scores aan de hand van een foto dan... :)

Groet,
John
It never rains but it pours.
Luckily every cloud has a silver lining.

#4 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 19 december 2016 - 10:01

Bekijk Post Mus, op 19 december 2016 - 09:41, zei:

Zeker een leuk initiatief maar lees ik nu goed dat er 5 schoten per visueel geplaatst moeten worden?

Ik wens de digitale teller alvast veel succes bij het bepalen van de scores aan de hand van een foto dan... :)

Groet,
John

Er is bij ieder team/plaats één van de schutters verantwoordelijk voor de telling van de punten en foto's te posten van de kaarten. Het posten van de foto's is gewoon dat andere ook de kaarten kunnen zien en voor eventueel een snelle check van de score. Ja er zal vast ergens eens keer een puntje er naast geteld kunnen worden maar met de opzet voor de eindwedstrijd die we gebruiken zal je dat ook niet naar de eerste plaats brengen. Plus het is voor de lol en onderlinge competitie, schutters discretie wordt dan ook verlangd. Wil iemand perse valsspelen, veel plezier zou ik zeggen, het zal je alleen nergens brengen :P
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Venray

#5 Gebruiker is offline   Wilfried Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 04-oktober 13

Gepost 19 december 2016 - 10:25

Groet,
John

De scores worden geteld door de teamverantwoordelijke zoals ook de kaarten geteld worden op een wedstrijd van de Crew of het GKG. Na de telling worden foto's genomen en deze worden dan op het forum geplaatst zodat alle schutters alle kaarten kunnen zien. Kaarten worden evenwel bijgehouden en tijdens de eindschoot kunnen deze nagekeken worden door alle schutters en kunnen eventuele betwistingen gemeld worden en kunnen de punten aangepast worden.
Raw .30 Delta Optical Titanium 4.5-30x50 sf mcz ii
FX Royale .25 Bushnell 6500 elite 4.5-30x50
Air Arms HFT 500 Hawke Sidewinder Tactical SF 4,5-14x42 10x Half MD

http://www.luchtbuksforum-be-nl.be

#6 Gebruiker is offline   Martien Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 19 december 2016 - 10:28

Groet,
John

Hoi John ,
Je moet het eigenlijk zien als een test met jezelf,elke 2 maanden test je of je je zelf nog hebt kunnen verbeteren,dat er dan ook nog een
hele administratie wordt bijgehouden is mooi meegenomen.
Het leuke is ,kaliber is vrij,buks is vrij,je kan bv iedere 2 maanden met een ander kaliber of buks schieten,het gaat om de uitslag.
Het competitie gebeuren breng toch weer iets meer prikkels met zich mee,of het nu tegen jezelf of je team maten is.
En mensen die ,om wat voor reden dan ook,niet door het land kunnen crossen,maar wel goede schutters zijn,kunnen op deze manier hun ei kwijt.
Er zijn geen kosten aan verbonden,dus geen inschrijfgeld,maar wel mooie prijzen aan het eind van de rit,dankzij sponsors kunnen wij dit
op deze manier aanbieden.
Ik vindt het echt een top idee,waar ik graag mijn medewerking aan geef.

Martien

#7 Gebruiker is offline   Adrian Icoon

• Towel boy
  • Lid geworden: 27-februari 08

Gepost 19 december 2016 - 12:45

Ik wil ook graag mee doen met de competitie! Hoe kan ik aan de juiste kaarten komen?

Dus Friesland is present is ook present! :gek:

PS. ls het verplicht om ook bij dit forum aan te melden? luchtbuksforum- be-nl.be.

Deze post is bewerkt door Adrian: 19 december 2016 - 12:47

-Airforce Condor .22
-Air Arms S4*0 classic FAC .20
-Česká Zbrojovka 200s Hunter .177
-Weihrauch HW50s
-Chinees pistool apparaat!
-Diana model 2

#8 Gebruiker is offline   John van Oorschot Icoon

• donateur
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 03

Gepost 19 december 2016 - 12:53

Mooi initiatief ! :respect:

Niet tevreden met de huidige opties binnen het 100M lucht schieten? Gewoon zelf iets op poten zetten!
Wordt vast en zeker een succes. Ik moet misschien toch maar weer eens een 100meter buksje gaan regelen :D
"You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

#9 Gebruiker is offline   Wilfried Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 04-oktober 13

Gepost 19 december 2016 - 12:58

Bekijk Post John van Oorschot, op 19 december 2016 - 12:53, zei:

Mooi initiatief ! :respect:

Niet tevreden met de huidige opties binnen het 100M lucht schieten? Gewoon zelf iets op poten zetten!
Wordt vast en zeker een succes. Ik moet misschien toch maar weer eens een 100meter buksje gaan regelen :D

We zijn zeker tevreden met de huidige opties maar willen er nog een meerwaarde aan toevoegen. Schutters die nu niet deelnemen warm maken voor later toch de stap te zetten om deel te nemen aan de 100 meter wedstrijden. Is tevens ook een vorm van training voor de 100 meter schutters met wat gezonde spanning en op 17 december 2017 een leuke eindshoot.
Raw .30 Delta Optical Titanium 4.5-30x50 sf mcz ii
FX Royale .25 Bushnell 6500 elite 4.5-30x50
Air Arms HFT 500 Hawke Sidewinder Tactical SF 4,5-14x42 10x Half MD

http://www.luchtbuksforum-be-nl.be

#10 Gebruiker is online   Mus Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 19 december 2016 - 13:13

Dank voor alle antwoorden, erg verhelderend.

Ik denk dat we in Putten ook wel wat kaartjes willen prikken in de windtunnel, dan komen Karels Lonestar en mijn Theoben ook weer eens uit de kluis :)

Groet,
John

#11 Gebruiker is offline   Martien Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 19 december 2016 - 14:18

Bekijk Post Adrian, op 19 december 2016 - 12:45, zei:

Ik wil ook graag mee doen met de competitie! Hoe kan ik aan de juiste kaarten komen?

Dus Friesland is present is ook present! :gek:

PS. ls het verplicht om ook bij dit forum aan te melden? luchtbuksforum- be-nl.be.

Beste Adrian ,
Ik vindt je spontane reactie top,echter ik ben bang dat je een beetje ver uit de richting zit,zoals in de brief aangegeven ,kun je je opgeven
via luchtbuksforum- be-nl-.be.
Voor het schieten van de kaarten ( die worden afgestempeld aangeleverd bij de teams,1 week voor verstrijken van een periode)kun je
bij één van de In de brief vermelde team's terecht,te weten Venray -Linne en Stein .
En als ik me niet vergis is dat toch wel een eindje uit je buurt.
Dus in deze proef is eerst Limburg - Belgiës Limburg en Brabant aan de beurt...........helaas. ;)

#12 Gebruiker is online   Mus Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 19 december 2016 - 14:33

Bedankt Martien, ook ik was vanmorgen nog niet helemaal wakker bij het lezen van het topic... Bij verplicht schieten in Venray of Stein vallen Karel en ik natuurlijk ook af. Zien we elkaar wel bij een van de gkg-wedstrijden :)

Groet,
John

#13 Gebruiker is offline   Martien Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 19 december 2016 - 14:45

Bekijk Post Mus, op 19 december 2016 - 14:33, zei:

Bedankt Martien, ook ik was vanmorgen nog niet helemaal wakker bij het lezen van het topic... Bij verplicht schieten in Venray of Stein vallen Karel en ik natuurlijk ook af. Zien we elkaar wel bij een van de gkg-wedstrijden :)

Groet,
John

Sowieso John ,wij zien ons nog vaak genoeg en wie weet,als dit een succes wordt,( waar het wel op begint te lijken!) kunnen we dit verder uitstrijken.
Misschien zelfs tot team Harderwijk !! :D

Martien

Ps. Je kunt natuurlijk wel via het forum stiekem meekijken hoe de concurrentie het doet! ;)

#14 Gebruiker is offline   Adrian Icoon

• Towel boy
  • Lid geworden: 27-februari 08

Gepost 19 december 2016 - 16:59

Bekijk Post Martien, op 19 december 2016 - 15:18, zei:

Beste Adrian ,
Ik vindt je spontane reactie top,echter ik ben bang dat je een beetje ver uit de richting zit,zoals in de brief aangegeven ,kun je je opgeven
via luchtbuksforum- be-nl-.be.
Voor het schieten van de kaarten ( die worden afgestempeld aangeleverd bij de teams,1 week voor verstrijken van een periode)kun je
bij één van de In de brief vermelde team's terecht,te weten Venray -Linne en Stein .
En als ik me niet vergis is dat toch wel een eindje uit je buurt.
Dus in deze proef is eerst Limburg - Belgiës Limburg en Brabant aan de beurt...........helaas. ;)

Dan snap ik het nut niet van deze DIGITALE competitie? Stuur me gewoon een setje kaarten met stempels. Dan zorg ik wel dat ze met wat gaten erin retour komen.
Vraag 2 van mij. Waarom reclame maken op luchtbuks.net? Terwijl de inschrijving alleen voor leden is van luchtbuksforum-be hulppeldepul,be.nl weet ik veel....

Ik denk leuk een 100 meter competitie die je op je eigen vereniging kan schieten en zo met andere luchtschutters door het hele land een competitie beginnen.

Succes met de competitie :wave:
-Airforce Condor .22
-Air Arms S4*0 classic FAC .20
-Česká Zbrojovka 200s Hunter .177
-Weihrauch HW50s
-Chinees pistool apparaat!
-Diana model 2

#15 Gebruiker is offline   jkp Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 17-november 07

Gepost 19 december 2016 - 17:23

twee deelnemers noteren SVP

Bekijk Post Mus, op 19 december 2016 - 13:13, zei:

Dank voor alle antwoorden, erg verhelderend.

Ik denk dat we in Putten ook wel wat kaartjes willen prikken in de windtunnel, dan komen Karels Lonestar en mijn Theoben ook weer eens uit de kluis :)

Groet,
John

YOU CAN COUNT JKP IN !!!

doen we John gaat helemaal goed komen. !!

Deze post is bewerkt door jkp: 19 december 2016 - 17:25

• (8 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers