Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Tweede 100 Meter Veerbukswedstrijd 'Open Nederlands Kampioenschap

#16 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 11 juni 2017 - 11:10

Hoi,

geweldige dag gehad gisteren. Wat is schieten toch mooi.

Dit was mijn vijfde 100 meter veerbukswedstrijd en dit was de eerste keer dat de gebruikte buks -in dit geval de HW85K van Hans M (Bedankt kerel!), die ik voor de KiKa actie voor Hans getuned heb- iets deed wat ik min of meer verwachtte of aan zag komen. Ondanks dat heb ik mijn score verneukt door laconiek wat gokjes te nemen. Zo`n pelletje wat de loop zowat invalt toch gebruiken als wedstrijd schot. Eigenlijk moet je zo`n pellet wegblazen. Tweemaal gebeurt en tweemaal 3 punten gescoord. Domme rukker die ik ben! Er bleek ook nog een rozet te zijn waar maar 4 gaten in zaten. Gemiddeld schot leverde 8 punten op -totaalscore van 249- ik had dus mijn record gemakkelijk kunnen breken. Ik heb 19 punten laten liggen! Irriteert me nu mateloos! Ik ga er poddomme nog fanatiek van worden ook!

Ik wil toch nog eens aan de slag met de HW97K. Die buks is tenslotte van mijzelf en er zijn veel 97K`s die het gewoon prima doen op de 100. Waarom de mijne dan niet? In augustus als de volgende wedstrijd is dan neem ik me voor om met de 97K te gaan schieten.

Het lolligste van de dag was wel dat mijn dochter, die die dag in de keuken stond, aangaf toch ook wel even mee te willen doen. Dikke pret. Had nog nooit een schot met de veerbuks gedaan tot gister. Om dan meteen maar even een wedstrijd te doen is wel humor. Ze scoorde 209 punten. Dat zijn er 4 meer dan ik in mijn eerste 100 meter veerbukswedstrijd.

Tot de volgende mannen.

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

Hurdsje!

FRYSK en GRUTSK

Leaver dea as slaef!!!
It libben is in hel, atst it mar sjen wolst!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.

Flean op! Wy sjonge it bste ln fan ierde!
It Fryske ln fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn lde eare, O Fryske groun!

#17 Gebruiker is online   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 11 juni 2017 - 11:20

Bekijk Post roel, op 11 juni 2017 - 12:10, zei:

Hoi,

geweldige dag gehad gisteren. Wat is schieten toch mooi.

Dit was mijn vijfde 100 meter veerbukswedstrijd en dit was de eerste keer dat de gebruikte buks -in dit geval de HW85K van Hans M (Bedankt kerel!), die ik voor de KiKa actie voor Hans getuned heb- iets deed wat ik min of meer verwachtte of aan zag komen. Ondanks dat heb ik mijn score verneukt door laconiek wat gokjes te nemen. Zo`n pelletje wat de loop zowat invalt toch gebruiken als wedstrijd schot. Eigenlijk moet je zo`n pellet wegblazen. Tweemaal gebeurt en tweemaal 3 punten gescoord. Domme rukker die ik ben! Er bleek ook nog een rozet te zijn waar maar 4 gaten in zaten. Gemiddeld schot leverde 8 punten op -totaalscore van 249- ik had dus mijn record gemakkelijk kunnen breken. Ik heb 19 punten laten liggen! Irriteert me nu mateloos! Ik ga er poddomme nog fanatiek van worden ook!

Ik wil toch nog eens aan de slag met de HW97K. Die buks is tenslotte van mijzelf en er zijn veel 97K`s die het gewoon prima doen op de 100. Waarom de mijne dan niet? In augustus als de volgende wedstrijd is dan neem ik me voor om met de 97K te gaan schieten.

Het lolligste van de dag was wel dat mijn dochter, die die dag in de keuken stond, aangaf toch ook wel even mee te willen doen. Dikke pret. Had nog nooit een schot met de veerbuks gedaan tot gister. Om dan meteen maar even een wedstrijd te doen is wel humor. Ze scoorde 209 punten. Dat zijn er 4 meer dan ik in mijn eerste 100 meter veerbukswedstrijd.

Tot de volgende mannen.

Groet, Roel :cool5:

Das wel t leuke van een wedstrijd Roel.
Hoewel t mij niets doet.
En ik eigenlijk niet train.

Wil je toch de max scoren van wat mogelijk is.
In ons geval dat je geen fouten maakt.
Waar dan t goed afgegeven schot komt dat neem ik dan weer wel voorlief.

Dat is althans mijn wedstrijd spirit.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#18 Gebruiker is offline   anotebomer Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 20-april 13

Gepost 11 juni 2017 - 12:30

Bekijk Post Lytse Hielke , op 11 juni 2017 - 11:01, zei:

Ik zat naast Albert toen hij z'n ding met die JSB Exacts deed. De rokjes waren bijna plat en het was een wonder dat ze de loop nog in wilden. Van de ongeveer vijf pellets die hij zo verschoten heeft konden we van n het inslagpunt niet zien (kaart was al behoorlijk vol geschoten), maar de andere vier maakten een schitterend groepje van niet meer dan 5 cm. Twee pellets gingen zo'n beetje gat in gat.

Van dat pellet sizing wil ik graag nog meer zien voordat ik erin kan geloven. Van minimaal ingedrukte pellet-rokjes word ik na de indrukwekkende test van gisteren niet bang meer.

Foto zegt meer dan woorden, dit was de vervorming toegepast.
Ze laden wat zwaarder :D

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

#19 Gebruiker is offline   Leo Bokkum Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 16-juni 12

Gepost 11 juni 2017 - 17:07

Bekijk Post anotebomer, op 11 juni 2017 - 11:27, zei:

Misschien nog wel even leuk om te delen. Ik haal altijd de pellets met rokjes die niet mooi rond zijn eruit.
Tijdens het inschieten een paar pellets ovaal geknepen, tot onze verbijstering kwamen ze nog gewoon op het doel terecht binnen de 10, Onze aanname, blijkbaar wordt door de druk het rokje weer rond gedrukt in de loop.

De loop zelf moet je ook niet uitvlakken Albert.
Da's 1 lange pasvorm waarin aan het einde van die loop met ca 36000 omwentelingen/minuut een niet geringe middelpuntvliedende kracht op het rokje wordt uitgeoefend (genomen spoed 1:16inch bij 245 m/s).
En aan het eind zit er dan ook nog een sizer van een paar honderdste millimeter die we choke noemen.
Zou dus zo maar kunnen dat de combi van oplazer door druk n het gebeuren in de loop het rokje weer zo goed als nieuw maakt.
Techniek is altijd logisch. Daarom begrijpen de meeste mensen er geen moer van.

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers