Forums | Gebruikers | Kalender | Portaal | Converter | Links | Downloads |
Air Arms Prosport Vs Hunter Carabine test
Gepost 01 June 2009 - 20:24
Wat ik me al een hele tijd afvraag , wat is het eigenlijke verschil tussen de Prosport en de HC van Air Arms. Is het binnenwerk van de Prosport even degelijk als dat van de HC. Is de Posport storingsgevoeliger of is de HC betrouwbaarder?
Persoonlijk vind ik de Prosport een tikkeltje mooier. Ik weet het, schoonheid is belangrijk maar inhoud evenzeer.
Graag had ik ervaren reakties van eigenaars die de twee in hun bezit hebben of hadden en kwa kracht (16 joules) hetzelfde zijn.
Vriendelijke groeten,
Luc.
Gepost 01 June 2009 - 21:19
Goede en begrijpelijke vraag!
Ik heb zelf een TX 200 HC in .177 - 12 fpe, wil dan ook op al je vragen antwoorden.
Maar, .... wel 't verzoek 't een en ander al eens te lezen wat hierover op dit forum beschreven staat!
Uit mijn hoofd is 't binnenwerk nagenoeg gelijk; echter hiervoor kan je de site van Air Arms raadplegen.
- directe link handleiding Pro Sport
- directe link handleiding TX200
Dus 't grote verschil zit zich vooral in 't uiterlijk, spansysteem. Tevens is 't gewicht en de afmeting iets afwijkend tov elkaar.
Succes!
Zelf vond ik de Pro Sport eerst ook mooier; echter na er mee geschoten te hebben (met beide) ben ik toch voor de TX gegaan. Had ik zelf een beter gevoel bij.
Maar goed; dat is echt persoonlijk...zijn beide geweldige buksen! En zondermeer zal je aan beide een goede aankoop hebben!
Groet, Henk
P.s. ik weet dat er hier wat forumleden zijn die beide buksen in hun bezit hebben (gehad).
P.s. 2 mocht je specifieke foto's / info hebben; stuur maar een pb als ik de reacties hier over 't hoofd lees
Deze post is bewerkt door Mr Henk: 01 June 2009 - 21:19
Gepost 02 June 2009 - 07:55
Is echter veel te duur (in nl).
Heeft ook euveltje van lostrillende inbus van ik dácht de spanarm.
Verder zal de PS wat stiller zijn vermoed ik.
Maar meeste waar voor je geld: TX dus, tenzij je de PS uit de uk haalt.
Gepost 03 June 2009 - 19:09
Dank dat jullie op mijn vraag geantwoord hebben.
Wat ik vooral wou weten of het binnenwerk evenwaardig was en of de Prosport meer onderhevig is aan "natuurverscheinsels".
Ja Yana ik wist dat de Prosport te duur is en dat er iets kon lostrillen. MAAR toch bedankt voor je reaktie

Als andere forumleden het tegendeel kunnen beweren dan hoor ik het graag.
Schuttersgroeten,
Luc.
Gepost 03 June 2009 - 19:27
Het probleem voor was dat het spannen erg zwaar ging (door de unieke constructie van de spanarm) en dat dit weer na een tijdje een trilling in mijn arm veroorzaakte hetgeen waardoor het schieten niet meer ging op dat moment.
Mijn Oude PS
[attachmentid=43809]
Gepost 04 June 2009 - 19:54
Je zegt dat het opspannen van de Prosport nogal zwaar gaat.
Is dit te vergelijken met het opspannen van een zijspanner zoals een Diana 52?
Groeten Luc
Gepost 06 June 2009 - 08:52

Maar inwendig is de PS dus minstens net zo goed als de TX. Ik had een walnoot PS 12Ftp, (zie review ergens

Schoot ook makkelijk.
Gepost 06 June 2009 - 11:47
Het kan best zijn dat ik als enige hier last van heb hoor en verder is de PS een super fein geweer, zou zo mijn oude weer terugkopen !
Gepost 06 June 2009 - 16:15

Ik heb met een TX 200 Mk3 geschoten.Ook een top buks die geweldig schiet maar een iets minder balans dan de PS.Ik vondt het opspannen met de TX wat makkelijker, omdat de spanarm wat verder van je af zit is het makkelijker om kracht te zetten.
Ik heb ook de Bam B40 gehad(de tx 200 kloon)....Deze komt nog niet eens in de buurt van de bovengenoemde AA's
Voor het geld ging ik toch eerder voor de TX 200,maar dan zou ik eerst de HC willen proberen.
Gr,Erwin
Deze post is bewerkt door Erwin: 06 June 2009 - 16:17
Gepost 07 June 2009 - 08:55
Yana, Mr Henk, Iggy en Erwin bedankt voor jullie vriendelijk voor jullie antwoorden. Het zal een Prosport worden denk ik. Alleen wil ik ze alle twee eens vergelijken in mijn handjes.
Van mij mag er op deze topic een slot.
Schuttersgroeten,
Luc.