Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hallo Iedereen,

#1 Gebruiker is offline   Joost J. Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-juli 10

Gepost 20 juli 2010 - 22:40

Beste medeschutters,

ik ben een jaar of 3 geleden weer serieus begonnen met lucht te schieten. Heb dat vroeger (35 jaar geleden) al wel eens af en toe gedaan met een toen al bijna klassieke Diana. Inmiddels heb ik een paar mooie geweren kunnen aanschaffen. Dat is het voordeel als je wat ouder bent: heb je al wat langer kunnen sparen. Ik ben daarbij echter wat overenthousiast geweest. Ik heb nu een FT, een HFT en een 100m geweer. Ik merk in de praktijk dat dat 1 discipline teveel is. Ik ben voornemens om het FT vaarwel te zeggen. Is me toch wat te technisch en die geweren met die grote kijkers vind ik eigenlijk te zwaar om een hele wedstrijd mee te lopen zeulen. HFT ga ik weer oppakken. Daarnaast wil ik met lucht ook verder dan 100 meter gaan schieten. Hoe verder weg, deste groter de uitdaging. We zullen zien. Het mooiste is dat ik tijdens het schieten de hele wereld om me heen vergeet. Dat is op zijn tijd toch wel heel erg lekker. Veel plezier iedereen en wellicht tot ziens bij een shoot.

Hartelijke groeten, Joost
Joost Broere

Beaumont HFT Classic (.177/12fpe) + A.K. Sports Optics Lightstream 4,5-14x44
Beaumont Thor Carbine (.22/45fpe) + A.K. Sports Optics Lightstream 4,5-14x44
Daystate GP (.177/12fpe) + Nikko Diamond Sportsman 10-50x60
0

#2 Gebruiker is offline   Schoontje Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Forum verbeteraars
  • Lid geworden: 23-augustus 06

Gepost 20 juli 2010 - 22:56

Hoi Joost,

welkom op het forum hier...:D ik zag in een eerdere post van je dat je schiet in Gennep( is voor mij 3 km). Heb daar wel eens navraag gedaan of er veel luchtschutters waren, maar dat viel tegen, die er waren schoten allemaal 10 meter. Blijkbaar is er nu ook de mogelijkheid om met lucht ook van de 100 meterbanen gebruik te maken? Misschien dat we elkaar daar dan ooit eens treffen (figuurlijk natuurlijk ;) ) wil graag weer eens op de 100 meter binnenbaan...

Veel lees- en leerplezier hier!

Groeten, Geert.
Pluk de dag....maar laat wat hangen voor morgen!

Niveau is geen huidcrème.
0

#3 Gebruiker is offline   rxp46 Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 25-maart 09

Gepost 20 juli 2010 - 22:58

Welkom, en hele mooie buksen joost :wow:

groetjes jan.
0

#4 Gebruiker is offline   chevalking Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 14-juni 10

Gepost 20 juli 2010 - 23:04

Welkom Joost! Ondanks mijn 'rookie' status t.a.v. luchtdrukschieten ben ik het helemaal met je eens over 'de boel de boel kunnen laten' als je aan het schieten bent. Welkom op het forum.

Groet, Jan Willem
Weihrauch HW50S & Gamo 4x32 Kijker
Weihrauch HW25 & Gamo 2.5x20 Kijker
0

#5 Gebruiker is offline   Datoeter Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-juni 09

Gepost 20 juli 2010 - 23:59

Hoi Joost,

Welkom! Ik heb net als jou dat ik als ik schiet de rest vergeet, dus echt goed tegen stress. ;)
Hw97k .177
Hw100 .22
0

#6 Gebruiker is offline   Datoeter Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-juni 09

Gepost 21 juli 2010 - 00:00

Bekijk Post Schoontje, op 20 July 2010 - 23:56, zei:

Hoi Joost,

welkom op het forum hier...:D ik zag in een eerdere post van je dat je schiet in Gennep( is voor mij 3 km). Heb daar wel eens navraag gedaan of er veel luchtschutters waren, maar dat viel tegen, die er waren schoten allemaal 10 meter. Blijkbaar is er nu ook de mogelijkheid om met lucht ook van de 100 meterbanen gebruik te maken? Misschien dat we elkaar daar dan ooit eens treffen (figuurlijk natuurlijk ;) ) wil graag weer eens op de 100 meter binnenbaan...

Veel lees- en leerplezier hier!

Groeten, Geert.

Hoi Schoontje,

Woon ook dicht bij Gennep en zou ook wel eens op deze baan willen schietne :).
Hw97k .177
Hw100 .22
0

#7 Gebruiker is offline   Joost J. Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 21 juli 2010 - 08:24

Degenen die dat willen zou ik een keer op een zondag kunnen introduceren. Als het bevalt kun je lid worden. Als er genoeg belangstelling is, kunnen we wellicht zelfs kijken of we een vaste luchtavond kunnen invoeren. De banen worden nu geloof ik alleen gebruikt op dinsdagavond, donderdagavond en op zondag. Ik heb al eens gevraagd of ik op onze 100 meterbaan een 100m shoot zou mogen organiseren. Daar was alle ruimte voor. Maar ook FT of HFT trainingen zijn wellicht te regelen. Ik zal vast gaan informeren naar de mogelijkheden. Als ik meer weet, zal ik er een topic van maken onder "Algemeen".

Groet, Joost
Joost Broere

0

#8 Gebruiker is offline   baracuda48 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 03-september 07

Gepost 21 juli 2010 - 09:02

:)

Welkom Joost op het forum.

Wens je veel kijk en leesplezier toe vanuit horst aan de maas.

Groet Frans :D
DIANA 240 CAL .177 CLASSIC MODEL.
DIANA 50 CAL .177 BULL BABE.
DIANA 50 CAL .22 DARK HORSE.
DIANA 50 CAL .177 RWS DANGER.
DIANA 52 CAL .177 SPECIAL FORCE.
DIANA 52 CAL 6.35 BIG BORE.
FX LOGUN SOLO CAL .22 PCP 24 FPE.
0

#9 Gebruiker is offline   Schoontje Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Forum verbeteraars
  • Lid geworden: 23-augustus 06

Gepost 21 juli 2010 - 23:44

Bekijk Post Joost J., op 21 juli 2010 - 09:24, zei:

Degenen die dat willen zou ik een keer op een zondag kunnen introduceren. Als het bevalt kun je lid worden. Als er genoeg belangstelling is, kunnen we wellicht zelfs kijken of we een vaste luchtavond kunnen invoeren. De banen worden nu geloof ik alleen gebruikt op dinsdagavond, donderdagavond en op zondag. Ik heb al eens gevraagd of ik op onze 100 meterbaan een 100m shoot zou mogen organiseren. Daar was alle ruimte voor. Maar ook FT of HFT trainingen zijn wellicht te regelen. Ik zal vast gaan informeren naar de mogelijkheden. Als ik meer weet, zal ik er een topic van maken onder "Algemeen".

Groet, Joost

Hallo Joost,

ik wil graag een keer gebruik maken van je aanbod om als introduce mee te gaan op een zondag... Het zou inderdaad leuk zijn als er een aantal 100 meter luchtschutters op een vaste avond , bijvoorbeeld 1x in de 2 weken een woensdag- of vrijdagavond , gebruik kunnen maken van de 100 m baan, het wordt dan ook interessant om lid te worden van de vereniging. Als ik me niet vergis zijn er toch wel een 10 tot 15-tal forumleden uit de buurt van Gennep die daar graag regelmatig hun buksje zouden willen uitlaten op 100 meter. Ook de mogelijkheid om zelf 100m luchtwedstrijden te kunnen organiseren is interessant voor deze omgeving ...;)
Misschien inderdaad eens een balletje opgooien met een polletje om de interesse te peilen...:D

Groeten, Geert.

Deze post is bewerkt door Schoontje: 22 juli 2010 - 00:01

Pluk de dag....maar laat wat hangen voor morgen!

Niveau is geen huidcrème.
0

#10 Gebruiker is offline   Joost J. Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 22 juli 2010 - 11:41

Bekijk Post Schoontje, op 22 juli 2010 - 00:44, zei:

Bekijk Post Joost J., op 21 juli 2010 - 09:24, zei:

Groet, Joost

Hallo Joost,

ik wil graag een keer gebruik maken van je aanbod om als introduce mee te gaan op een zondag... Het zou inderdaad leuk zijn als er een aantal 100 meter luchtschutters op een vaste avond , bijvoorbeeld 1x in de 2 weken een woensdag- of vrijdagavond , gebruik kunnen maken van de 100 m baan, het wordt dan ook interessant om lid te worden van de vereniging. Als ik me niet vergis zijn er toch wel een 10 tot 15-tal forumleden uit de buurt van Gennep die daar graag regelmatig hun buksje zouden willen uitlaten op 100 meter. Ook de mogelijkheid om zelf 100m luchtwedstrijden te kunnen organiseren is interessant voor deze omgeving ...;)
Misschien inderdaad eens een balletje opgooien met een polletje om de interesse te peilen...:D

Groeten, Geert.

Hoi Geert,

ik heb net een topic gestart onder "algemeen" waarin ik bovenstaande voorstel doe. Heb na 3 minuten al een eerste reactie. Ik beschouw die van jou dan maar als de tweede. Misschien wil je ook daar nog even reageren? Dat moedigt ook anderen aan, hoop ik.

Groet, Joost

PS: als je me een mailtje stuurt met je telefoonnummer, dan maken we een afspraak voor een zondag in Gennep.
Joost Broere

0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers