Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Email Van Luchtbuksforum om voorbeeld brief naar minister te sturen

#1 Gebruiker is offline   eagle Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 14-augustus 15

Gepost 26 oktober 2016 - 09:56

Hallo Allemaal,

Ik kreeg een email van luchtbuks forum.

met een voorbeeld brief om aan ministers te sturen ivm met de eventueel nieuwe wet met krachtbeperking van lucht buksen.

klopt dit? Het verbaasd mij een beetje, omdat ik het nog niet op het forum gelezen had!

ik heb ook geen ministers waar ik een email adres van heb of die ik spreek.

mvg eagle

#2 Gebruiker is offline   Aartmans Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 20-april 12

Gepost 26 oktober 2016 - 10:00

Bekijk Post eagle, op 26 oktober 2016 - 09:56, zei:

Hallo Allemaal,

met een voorbeeld brief om aan ministers te sturen ivm met de eventueel nieuwe wet met krachtbeperking van lucht buksen.

klopt dit? Het verbaasd mij een beetje, omdat ik het nog niet op het forum gelezen had!

mvg eagle

Gewoon ff dit draadje door lezen :D Mijn link
In beheer:
Hammerli AR-20 FT .177 (4,5mm)
BSA Lonestar .25 (6,35mm)
Artemis cp1-m .22 (5,5mm)

#3 Gebruiker is offline   eagle Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-augustus 15

Gepost 26 oktober 2016 - 10:08

ja 40 pagina's aan lees voer.

Wel met email adressen van ministers.

in het begin heb ik het nog wel gevolgd later niet meer.

Mijn in ziens was het duidelijker geweest als de oproep gedaan was om een brief te sturen.

ik ga hem sturen

#4 Gebruiker is online   old brumax Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 26 oktober 2016 - 10:56

Zo, de dames en heren in den haag even wakker gemaakt, hoop niet dat ik ze boos gemaakt heb dat ze in hun slaap gestoord werden, is wel een klus maar geen 40 pagina's doorspitten dat hoeft niet, wel even zoeken maar dat is met onze buksen toch altijd zo?!:ha:

Deze post is bewerkt door old brumax: 26 oktober 2016 - 10:58

#5 Gebruiker is offline   cedo nulli Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 19-december 13

Gepost 26 oktober 2016 - 11:03

Vanmorgen ook in me mailbox gekregen. Sorry dat ik het zeg maar wat een aanfluiting van een brief.
De eerste zin al" De VVNL (Vereniging van Nederlandse Luchtbuksschutters) is het grootste en meest bekende internet-platform voor de recreatieve luchtbuksschutter in Nederland. Volgens mij verwarren de heren zich met luchtbuks.net. Vvnl ligt voor niet ingewijden al een behoorlijke tijd op zijn gat. Sporadisch hoor je es wat en lid worden van deze "vereniging" is schijnbaar onmogelijk. Zo kan ik ook nog wel even blijven doorzeiken over stellingennames die worden gedaan maar laat ik het hier bij houden. Heren, zorg nou eerst es dat je daadwerkelijk "lid" kunt worden van de vvnl voor je dit soort losse flodders gaat schieten
"Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda"

Steyr lg110 / bsa .25 / IOR BENCHREST sf 36x42
Steyr lg100 / barley twist .177 / swfa ss sf 10X42

#6 Gebruiker is offline   regi Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-juni 12

Gepost 26 oktober 2016 - 11:56

Wordt verwacht van de Belgische forumleden dat die ook Nederlandse politici aanschrijven?
Heeft dat geen negatieve impact, zoals veel Britten reageerden op de inmenging van Obama ivm de Brexit?

Toch stof tot nadenken: als dit er door komt en Belgen willen eens noordwaarts meedoen aan een luchtbuksgebeuren, dan moeten ze oppassen dat ze in orde zijn met de Nederlandse wetgeving ter zake. Dus dit thema gaat wel degelijk ook de Belgische schutters aan.

#7 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 26 oktober 2016 - 12:08

Bekijk Post cedo nulli, op 26 October 2016 - 12:03, zei:

Vanmorgen ook in me mailbox gekregen. Sorry dat ik het zeg maar wat een aanfluiting van een brief.
De eerste zin al" De VVNL (Vereniging van Nederlandse Luchtbuksschutters) is het grootste en meest bekende internet-platform voor de recreatieve luchtbuksschutter in Nederland. Volgens mij verwarren de heren zich met luchtbuks.net. Vvnl ligt voor niet ingewijden al een behoorlijke tijd op zijn gat. Sporadisch hoor je es wat en lid worden van deze "vereniging" is schijnbaar onmogelijk. Zo kan ik ook nog wel even blijven doorzeiken over stellingennames die worden gedaan maar laat ik het hier bij houden. Heren, zorg nou eerst es dat je daadwerkelijk "lid" kunt worden van de vvnl voor je dit soort losse flodders gaat schieten

Hoi Bas,

je duidelijk is fijn. Wat voegt het lid worden van de VVNL toe aan het feit dat we het eens zijn over het feit dat we het eens zijn over dat er niets hoeft te veranderen aan de schietsport zoals die op dit moment is geregeld in Nederland?

Zoals de zin gesteld is klopt die wel hoor. We hebben een forum met duizenden actieve leden en je mag er vanuit gaan dat mede daarom de VVNL de grootste belangenvereniging is. Letterlijk gezien klopt het nog meer trouwens, de SVRL is een stichting.

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.©®

Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan ierde!
It Fryske lân fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn âlde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#8 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 26 oktober 2016 - 12:14

Hoi Roel, mijn mailadres staat correct in mijn instellingen, maar de brief heb ik nog niet. Kan het zijn dat er toch iets mis is gegaan?
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#9 Gebruiker is online   old brumax Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 26 oktober 2016 - 13:40

Bekijk Post cedo nulli, op 26 oktober 2016 - 12:03, zei:

Kijk eerst eens naar jezelf, een hele grote waffel maar kan nergens zien dat je ook maar iets gedaan hebt om de schietsport zoals die nu is te verdedigen.
Kritiek is zooooooooo makkelijk maar zelf beter doen ???????????????????????????????:bla::bla::bla::bla::bla::bla::bla::bla:

#10 Gebruiker is offline   cedo nulli Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 26 oktober 2016 - 13:46

Bekijk Post old brumax, op 26 oktober 2016 - 13:40, zei:

Kijk eerst eens naar jezelf, een hele grote waffel maar kan nergens zien dat je ook maar iets gedaan hebt om de schietsport zoals die nu is te verdedigen.
Kritiek is zooooooooo makkelijk maar zelf beter doen ???????????????????????????????:bla::bla::bla::bla::bla::bla::bla::bla:

Zucht… jammer dit soort opmerkingen.

#11 Gebruiker is offline   cedo nulli Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 26 oktober 2016 - 14:29

Bekijk Post roel, op 26 oktober 2016 - 12:08, zei:

Hoi Bas,

je duidelijk is fijn. Wat voegt het lid worden van de VVNL toe aan het feit dat we het eens zijn over het feit dat we het eens zijn over dat er niets hoeft te veranderen aan de schietsport zoals die op dit moment is geregeld in Nederland?

Zoals de zin gesteld is klopt die wel hoor. We hebben een forum met duizenden actieve leden en je mag er vanuit gaan dat mede daarom de VVNL de grootste belangenvereniging is. Letterlijk gezien klopt het nog meer trouwens, de SVRL is een stichting.

We zitten op dezelfde lijn als het gaat om het resultaat. Maar aangezien we er blijkbaar een letterlijk spelletje van maken , vvnl.nl zou dus het grootste interplatform moeten zijn? Come on …dat het draagvlak op dit forum heeft is duidelijk. Maar twee ondergesneeuwde topics op een forum is echt niet hetzelfde als het hebben van echte achterban (daarmee bedoel ik een aantoonbare achterban). Luchtbuks.net heeft dat wel, waarom wordt dit dan niet uit naam van luchtbuks.net verstuurd?. "wij als recreative sportschutter" daarmee kan ik me indentificeren en waarschijnlijk wel meer mensen. Zet in mijn ogen meer gewicht achter het geheel dan iets dat met 1 google zoekopdracht al ontkracht is. Just my 2 cents
Ik pak alvast de popcorn.

#12 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 26 oktober 2016 - 15:50

Bekijk Post vtrik, op 26 October 2016 - 13:14, zei:

Hoi Roel, mijn mailadres staat correct in mijn instellingen, maar de brief heb ik nog niet. Kan het zijn dat er toch iets mis is gegaan?

Hoi Rik,

vast en zeker! Vraag me niet wat er mis kan gaan. Maar je hebt `m nu wel in je mail box via mijn privémail.

BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.©®

Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan ierde!
It Fryske lân fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn âlde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#13 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 26 oktober 2016 - 16:38

Bekijk Post roel, op 26 oktober 2016 - 16:50, zei:

Hoi Rik,

vast en zeker! Vraag me niet wat er mis kan gaan. Maar je hebt `m nu wel in je mail box via mijn privémail.

Yep! Danku!
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#14 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 26 oktober 2016 - 20:22

Check

Vriendelijke Groet, Rob
[b]YOU MAY GO FAST, I CAN GO ANYWHERE ![/b]
Shoots: Weihrauch, Sheridan, Crosman, QB78, Hatsan, ...

#15 Gebruiker is offline   joachim Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 07-september 07

Gepost 26 oktober 2016 - 20:53

Als ik het goed begrijp gaat het niet om 'ministers', maar om het aanschrijven van (2e) kamerleden, m.n. diegenen die de justitieportefeuille van hun fractie hebben.
Lijkt me ook een stuk kansrijker dan ministers aanschrijven.

In een later stadium, afhankelijk van vorm van uiteindelijke wetswijziging, de 1e kamerleden individueel aanschrijven

Het verschil tussen ministers, 1e en 2e kamerleden kun je op internet opzoeken.
De emailadressen en portefeuilles (van kamerleden) ook.

Het lijkt me voor de meeste forumleden niet verstandig om de inhoud van deze voorbeeldbrief te willen aanpassen of verbeteren,
ook al is deze mischien niet helemaal perfect en volledig.

Verder m.i. een prijzenswaardig initiatief.

Bekijk Post eagle, op 26 October 2016 - 10:56, zei:

Hallo Allemaal,

mvg eagle

uncertainty happens!

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers