Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Snelheid Fx Royale 500 In 6.35

#1 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 31-oktober 14

Gepost 16 oktober 2017 - 15:26

Beste schutters

via deze een vraag die misschien al wel gesteld zal zijn waarvoor mijn verontschuldiging dan uiteraard.kan er iemand mij de juiste snelheid geven van de pellet heave king 33.95 grain en de king van 25.39 grain in kaliber 6.35 ik weet het is kort door de bocht maar kan woensdag chrono lenen en zou via deze de pellet op de juise snelheid willen krijgen aan de hand van de juiste gegevens ,wat het groeperen ten goede zal komen verondersel ik.deze worden gebruikt in de FX royale 500
mvg catweazle
alvast bedankt voor eventuele reacties ;)

#2 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 16 oktober 2017 - 15:49

aan allen

heb hier is in mijn post(heb deze na lang zoeken eindelijk gevonden :muur:) gekeken en blijkbaar heb ik deze vraag al eens in de groep gegooid,mea culpa mea culpa mijn verontschuldiging aan allen die hebben gereageerd op de vorige vraag.Als ik het bij het rechte eind heb moet ik zien dat de king van 25.39 grain zo tussen de 263/275m/s zit en dat ik de hamerveer heel zachtjes moet verdraaien om zo tot de gewenste snelheid te komen klopt deze redenering(juist gelezen??)indien anders gewenst dan hoor ik het graag natuurlijk.
mvg Catweazle

#3 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 16 oktober 2017 - 19:00

Geen idee. Wat ik wél weet is dat Shadowhunter83 met een .25 Royale zo uit de doos met ongewogen, ongegaugede (ofzoiets) en ongelubede (dus droog uut t blikkie gepakte) JSBtjes er een fantastische eerste wedstrijd mee schoot afgelopen zondag. Hij heeft het ding net 3 weken en heeft voor het eerst echt op 100 meter geschoten tijdens de wedstrijd.

Ik zou er niet te veel aan doen ;) .
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#4 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 16 oktober 2017 - 20:13

Bekijk Post Rik, op 16 oktober 2017 - 19:00, zei:

Geen idee. Wat ik wél weet is dat Shadowhunter83 met een .25 Royale zo uit de doos met ongewogen, ongegaugede (ofzoiets) en ongelubede (dus droog uut t blikkie gepakte) JSBtjes er een fantastische eerste wedstrijd mee schoot afgelopen zondag. Hij heeft het ding net 3 weken en heeft voor het eerst echt op 100 meter geschoten tijdens de wedstrijd.

Ik zou er niet te veel aan doen ;) .

ik in principe ook niet maar de groepering kan beter daarom de zoektocht gestart naar beter

#5 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester

Gepost 16 oktober 2017 - 20:19

Bekijk Post catweazle, op 16 oktober 2017 - 21:13, zei:

ik in principe ook niet maar de groepering kan beter daarom de zoektocht gestart naar beter

Oh, vandaar...
G®oeten, Rik

*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#6 Gebruiker is offline   Beemer1300 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 13-oktober 14

Gepost 16 oktober 2017 - 21:05

Bekijk Post catweazle, op 16 oktober 2017 - 15:49, zei:

aan allen

heb hier is in mijn post(heb deze na lang zoeken eindelijk gevonden :muur:) gekeken en blijkbaar heb ik deze vraag al eens in de groep gegooid,mea culpa mea culpa mijn verontschuldiging aan allen die hebben gereageerd op de vorige vraag.Als ik het bij het rechte eind heb moet ik zien dat de king van 25.39 grain zo tussen de 263/275m/s zit en dat ik de hamerveer heel zachtjes moet verdraaien om zo tot de gewenste snelheid te komen klopt deze redenering(juist gelezen??)indien anders gewenst dan hoor ik het graag natuurlijk.
mvg Catweazle

Klopt helemaal Catweazle,heb ook een Royal en onlangs nog contact gehad met Krale inzake snelheid en accuratesse.De Royals zijn gereguleerd op 140 bar.Met de kings 25.30 grain
haal ik een snelheid van 271m/sec.Hoger lukt niet,met de hamerveer kun je niet veel verdraaien.Met de heavies haal ik een snelheid van 245m/sec.Volgens Krale zijn de Royals zo afgesteld
en kun je er verder niet aan tweeken.Ik heb inderdaad ook regelmatig flyers waar ik nog geen verklaring voor heb.Ik ben dus ook nog zoekende om deze flyers uit te sluiten,zodra ik een
oplossing heb ,laat ik het je weten.Ik zoek de,fout, vooralsnog eerder bij me zelf,of wellicht in de pellets,de buks is wel in orde,succes mvg Beemer1300

#7 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 17 oktober 2017 - 18:08

Bekijk Post Beemer1300, op 16 oktober 2017 - 21:05, zei:

Klopt helemaal Catweazle,heb ook een Royal en onlangs nog contact gehad met Krale inzake snelheid en accuratesse.De Royals zijn gereguleerd op 140 bar.Met de kings 25.30 grain
haal ik een snelheid van 271m/sec.Hoger lukt niet,met de hamerveer kun je niet veel verdraaien.Met de heavies haal ik een snelheid van 245m/sec.Volgens Krale zijn de Royals zo afgesteld
en kun je er verder niet aan tweeken.Ik heb inderdaad ook regelmatig flyers waar ik nog geen verklaring voor heb.Ik ben dus ook nog zoekende om deze flyers uit te sluiten,zodra ik een
oplossing heb ,laat ik het je weten.Ik zoek de,fout, vooralsnog eerder bij me zelf,of wellicht in de pellets,de buks is wel in orde,succes mvg Beemer1300

Beemer 1300
voor mij is het raar dat hij groepeerd tot op de +-75/80m blijf ik binnen acceptabele afstand +-3à4 cm in het vierkant,eens boven deze afstand word het een probleem.Zelf weeg ik de pellets één voor één af tot op een honderste van een gram.Dus wat gewicht schiet ik altijd met gelijk gewogen pellets.Als ik dan een groepje heb en ik verwissel kaart(word over de andere gemonteerd dus zelfde invalshoek en dergelijke)ik herlaad lader en begin terug te schieten (aan de fles)kom ik niet terug op de plaats waar ik ben gestopt????hoe dit verklaren,geweer ligt volledig gesteund vooraan en achteraan.Terug kijker instellen tot gewenste richting dan terug groepje schieten??Na een aantal schoten moet ik de kijker terug naar af schroeven daar de inslagen terug uitkomen waar ik ben gestopt om gek van te worden.Als ik via hamerveer tot aan de 275 geraak zal ik dit laten weten natuurlijk.Hoop nog altijd op de juiste snelheid voor beide pellets zowel de 25.30 als de 33.95,, dus die deze weten graag advies natuurlijk.
mvg Catweazle

#8 Gebruiker is offline   Wilfried Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-oktober 13

Gepost 17 oktober 2017 - 18:14

Mijne deed 283m/s zo uit de doos met de Kings. Was te snel dus op 270 gezet.
Gebruik hem voor 50 meter benchrest en daarbij doet hij het goed. Op de 100 meter kan je het gewoon schudden met de Royale. Heb er ook geen verklaring voor maar een winnaar gaat het nooit worden.
Raw .30 Delta Optical Stryker HD 5-50x56 SFP
FX Royale .25 Delta Optical Titanium 4.5-30x50 sf mcz ii
Air Arms HFT 500 Hawke Sidewinder Tactical SF 4,5-14x42 10x Half MD

https://www.gkgezelschap.nl

#9 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester

Gepost 17 oktober 2017 - 18:26

Bekijk Post Wilfried, op 17 oktober 2017 - 19:14, zei:

Op de 100 meter kan je het gewoon schudden met de Royale. Heb er ook geen verklaring voor maar een winnaar gaat het nooit worden.

Dat is wel wonderlijk Wilfried, afgelopen wedstrijd schoot een zeer onervaren (had nog nooit echt op 100m geschoten en moest zelfs de kijker nog op 100m zetten) schutter met een "out of de box"-Royale er toch een respectabele 286 punten mee. Zouden de nieuwe modellen anders zijn dan?
G®oeten, Rik

*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

#10 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 17 oktober 2017 - 18:28

Bekijk Post Wilfried, op 17 oktober 2017 - 18:14, zei:

Mijne deed 283m/s zo uit de doos met de Kings. Was te snel dus op 270 gezet.
Gebruik hem voor 50 meter benchrest en daarbij doet hij het goed. Op de 100 meter kan je het gewoon schudden met de Royale. Heb er ook geen verklaring voor maar een winnaar gaat het nooit worden.

Oei Wilfried dat is minder goed nieuws de slijpmolen er maar door halen dan en een boss kopen in kaliber 30 ???ga toch nog eerst even proberen hoor je weet maar nooit heb hier al gelezen van uit te boren en dergelijke maar dat lijkt me kunstig, opteer nog altijd om de juiste snelheid te pakken te krijgen voor deze twee pellets en daarop verder bouwen indien mogelijk natuurlijk. Alvast bedankt voor de minder prettige reactie maar is beter dan geen,kan ik mij al wat wapenen tegen vooropgestelde groepering???
mvg catweazle

#11 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 17 oktober 2017 - 18:58

Bekijk Post Rik, op 17 oktober 2017 - 18:26, zei:

Dat is wel wonderlijk Wilfried, afgelopen wedstrijd schoot een zeer onervaren (had nog nooit echt op 100m geschoten en moest zelfs de kijker nog op 100m zetten) schutter met een "out of de box"-Royale er toch een respectabele 286 punten mee. Zouden de nieuwe modellen anders zijn dan?

Hoi rik inderdaad dit roept vraagtekens op natuurlijk, nu lees ik hier juist op een andere site dat er iemand genoemd geweer gebruikt met een snelheid van 253 m/s voor de jsb pellets hmmm nu begin ik hier de weg zoek te raken tussen al die bomen???

#12 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 17 oktober 2017 - 19:02

Je kan er uren over filosoferen maar de enige manier blijft gewoon proberen. Het nadeel van de smooth twist lopen is dat ze maar een klein gebied hebben waar ze echt goed groeperen. Om dat gebied te vinden moet je gewoon goed zoeken en proberen. In ieder geval moet je de snelheid niet te hoog maken, daar werken ze niet lekker mee

Deze post is bewerkt door broekzwans: 17 oktober 2017 - 19:19

"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Linne

#13 Gebruiker is offline   Wilfried Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 17 oktober 2017 - 19:52

Bekijk Post Rik, op 17 oktober 2017 - 18:26, zei:

Een dag zon maakt de zomer niet. Ik heb ook een Boss gehad en als ik beide vergelijk is de Royale bagger op 100 meter. Heb ook al veel getest en toch weer telkens flyers waarvoor ik geen verklaring heb.

#14 Gebruiker is offline   Wilfried Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 17 oktober 2017 - 20:02

Valt me nu ook op dat de betreffende Royale een lange drukbuis heeft. Nieuwe versie ?

#15 Gebruiker is offline   wimschiller Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 05-oktober 14

Gepost 17 oktober 2017 - 20:13

Bekijk Post Wilfried, op 17 oktober 2017 - 20:02, zei:

Valt me nu ook op dat de betreffende Royale een lange drukbuis heeft. Nieuwe versie ?

Wilfried,is een Royale 300 in .25 uitvoering.
300 staat voor de inhoud van de drukbuis.En dat brengt dan een model met zich mee.

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers