Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Pp700A-S ff oppassen met verwijderen schroud

#1 Gebruiker is offline   Plinkie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 01-december 17

Gepost 06 december 2017 - 20:21

Zoals de titel al zegt ff oppassen met verwijderen schroud bij de PP700A-S (Artemis, SMK, SPA, en enz)

1 met het losdraaien van de airstripper, om de schroud te verwijderen, draai vaak ook de loop los. Deze is namelijk met schroefdraad in de breech gedraaid, en niet met klemschroeven geborgd.
Met weer in elkaar zetten dus goed opletten dat de loop weer ver genoeg in de breech zit. Lijkt gammel maar is in werkelijkheid een zeer efficiënt goed doordacht ontwerp.

2 tussen schroud en actie zit een minuscuul klein pennetje, (zie foto) dat voorkomt dat de vierkante schroud kantelt. Dit pennetje zit gewoon los ertussen geklemd. dus kans is vrij groot dat dit onderdeeltje
er bij demontage uit valt en spoorloos is. Opletten dus. Ik heb heb zelf nu met een beetje lock tight blauw vast gezet, omdat ik hem bij het monteren van de demper adapter, bijna kwijt was.

3 De orginele demper adapter (bij Krale) heeft ook dezelfde airstripper geïntegreerd als af fabriek. Dat is dus super. Maar het draad voor de demper is geen 1/2 UNF, wat zo'n beetje een standaard is geworden voor luchtbuks dempers. Er is voor de PP700A-S een speciale demper voor deze demper adapter in de handel. Dus wil je de PP-700A-S aan de demper gaan schieten, bestel dan adapter en bijpassende demper samen.

Verder ben ik me nog aan het verdiepen in de vele stelschroeven (zelfs op de breech) maar een eerste indruk zegt dat de .22 versie op max (12joule) is afgeregeld en dat alleen power reductie mogelijk is.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

Pistooltjes en karabijntjes
Plinkie - Voorheen Airrobbie

#2 Gebruiker is offline   Vortex Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 11-januari 09

Gepost 07 december 2017 - 13:12

Plinkie ,

hoelang ben je al in bezit van dit pistool ?

ik zou graag van je willen weten hoeveel constante schoten doe je op een vulling van 200bar ?
tot hoever schiet jij er zuiver mee ?
welk kaliber schiet je en waarom ?

hoe bevalt dit pistool ? , hoe is de balans , grip , ..... eigenlijk zou een review wel leuk zijn ( hoeft niet )

grtn

#3 Gebruiker is offline   robbym Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-oktober 15

Gepost 08 december 2017 - 09:48

Hoi,

Heb het zelfde probleem met de loop nadat de demper en adapter binnen was van krale top service
Maar het is voor mijn geen probleem
Voor de rest een prima pistool
Na het reiningen van de loop het enigzins inschieten en geweldig accuraat schiet
De loop heb ik meteen gemarkeert
40 goede schoten de laaste 10 schoten die waren iets minder en toe stond de meter net tegen het gele, manometer
Heb de reg terug gezet en de hamerveer iets terug geschroeft
Heb geen gereedschap om het te controleren
Op het intenet naar tips en trucks gezocht en op dit forum over dit pistool

Mvg RobbyM

#4 Gebruiker is offline   Plinkie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 08 december 2017 - 15:34

Yep ik de demper adapter inmiddels met blauw vastgezet, want bij het op en vooral afdraaien van de demper kwam hij elke keer los.

Maar om de vragen van Vortex te beantwoorden.

hoelang ben je al in bezit van dit pistool ?
paar weken, nu 1 doosje 250 pellets verschoten.

ik zou graag van je willen weten hoeveel constante schoten doe je op een vulling van 200bar ?
tot hoever schiet jij er zuiver mee ?
welk kaliber schiet je en waarom ?

ik heb een .22. komen op 220 bar 32 schoten uit die tot op 25 meter met RWS Field 5.51 1.03 gram heel zuiver zijn.
Hoeveel er daarvan goed Zijn is afhankelijk van afstand en gebruikte pellet. Langere afstanden tot 35 meter moet goed kunnen maar de onregelmatige druk zal dan parten gaan spelen bij kleine targets.
op 10 meter is groeperen binnen 1.5 cm geen probleem.

.22 omdat dat voor plinken tot op 25 meter mijn favoriete kaliber is. ( voor wedstrijd sport als (h)FT met grotere afstanden en een power limit en dan geeft een .177 een vlakkere kogelbaan)

hoe bevalt dit pistool ? , hoe is de balans , grip , ..... eigenlijk zou een review wel leuk zijn ( hoeft niet )

Balans en grip heb ik nog niet over na gedacht, oftewel gewoon heel goed. Grip licht natuurlijk in de hand en geeft goed controle over het wapen. ondersteunen met de 2e hand kan ook heel goed onder trekkerbeugel en drukbuis. Dat is allemaal erg stevig en goed gecentreerd. Hoe hij bevalt ? i love it :-)

Wat doe ik ermee, 10 en 25 meter kaartjes prikken, van de zomer weer in de tuin FT en silhouette doeltjes plinken. Ja plinken wat dit soort pistolen valt qua power buiten de regels voor lucht pistool HFT (MAX 10.8 JOULE) en air pistol silhouette (max 7.5 joule) en gezien de onderstaande chrono tabel moet er aardig aan gesleuteld worden om hem bv constant onder de 10.8 joule te houden.

1 176.6 210 bar
2 144.5
3 143.4 200 bar
4 149.3
5 bad
6 151.6
7 156.5
8 161.3
9 161.6
10 164.2
11 165.6 150 bar
12 169.0
13 170.2
14 170.7
15 172.4
16 174.1
17 174.5
19 177.4
20 178.3
21 180.2
22 181.9
23 184.6
24 185.3 100 bar
25 188.2
26 190.0
27 188.7
29 184.7
30 179.5
31 175.2
32 170.7

gemiddeld 165 mps = 14 joule (tussen 143.4=10.6 joule en 190.8=18.5 joule)

#5 Gebruiker is offline   Vortex Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 11-januari 09

Gepost 09 december 2017 - 04:57

thnx voor je antwoorden , lijkt mij ook wel wat z'n PP700A ,

hoe vul je hem met een fles of een pomp ?

als je hem met een voetpomp vult hoelang ben je dan bezig ? maw hoeveel slagen gemiddeld ?

grtn

#6 Gebruiker is offline   robbym Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-oktober 15

Gepost 09 december 2017 - 09:50

Van 110 naar 200 bar doe ik ongeveer 45 slagen met mijn hatsan pomp

Mvg

Deze post is bewerkt door robbym: 09 december 2017 - 09:52

#7 Gebruiker is offline   Plinkie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 10 december 2017 - 13:37

Bekijk Post Vortex, op 09 december 2017 - 04:57, zei:

thnx voor je antwoorden , lijkt mij ook wel wat z'n PP700A ,

hoe vul je hem met een fles of een pomp ?

als je hem met een voetpomp vult hoelang ben je dan bezig ? maw hoeveel slagen gemiddeld ?

grtn

Ik gebruik een low budget pomp van ebay (Mijn link )(volgens mij dezelfde die onder merk Gamo wordt verkocht) en dat is van 70-220 bar 60 pompkes, dus een paar minuten pompen voor een hoop lol. Dat gedoe met perslucht flessen heb ik altijd een hekel aan gehad (wel een jaar of 3 gedaan) Maar er worden nu ook 4500psi compressors aangeboden op ebay voor minder dan 400,00 dus zodra een leverancier die vanuit Europa verstuurd ga dat ik dat misschien eens ga proberen.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers