Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Rws Ca100/aa Rn 10 Power Ring

#1 Gebruiker is offline   dar Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 04-februari 14

Gepost 25 januari 2018 - 12:27

Mijn rws ca100 geweer zou ik graag naar 16 joule brengen voor het hft spel. Nu heb ik na zeer grondig onderzoek op het www ontdekt dat de rn10 /rws ca100 /aa pro target goeroe Joe Korick een power ring gebruikt tussen breech en reg. Een vulring dus. Is er iemand die dit al gezien of geprobeerd heeft.
En vooral hoe wordt de afdichting gewaarborgd, met o ringen of met teflontape vloeibare pakking?

Deze post is bewerkt door dar: 25 januari 2018 - 12:51

#2 Gebruiker is offline   guido Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 19-september 04

Gepost 25 januari 2018 - 14:47

Bekijk Post dar, op 25 januari 2018 - 12:27, zei:

Mijn rws ca100 geweer zou ik graag naar 16 joule brengen voor het hft spel. Nu heb ik na zeer grondig onderzoek op het www ontdekt dat de rn10 /rws ca100 /aa pro target goeroe Joe Korick een power ring gebruikt tussen breech en reg. Een vulring dus. Is er iemand die dit al gezien of geprobeerd heeft.
En vooral hoe wordt de afdichting gewaarborgd, met o ringen of met teflontape vloeibare pakking?

Niet dat ik het precies weet maar zou het niet voldoende zijn als je de regulator vervangt door een Humareg reg die bedoelt is voor de EV2 / Pro Target.
Voor ongeveer 100€ ben je dan klaar
Rest dan nog alleen het probleem van de loop met shroud.

Mvg guido ( heb ook een RWS CA100 7,5j )
Never change a winning team unless You find something better

#3 Gebruiker is offline   dar Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 25 januari 2018 - 15:37

Heb ook al contact gehad met Huub daarover Guido. Huub weet alleen de specs van de originele reg niet met betrekking tot de grote van het Plenum. Nu zie ik op alle foto's van Joe korick getunde rn10 rws ca100 een ring tussen reg en breech. Als ik de Huma site goed begrepen heb is de Huma plug and play en vervangt de originele reg.

#4 Gebruiker is offline   guido Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 25 januari 2018 - 16:39

Bekijk Post dar, op 25 januari 2018 - 15:37, zei:

Heb ook al contact gehad met Huub daarover Guido. Huub weet alleen de specs van de originele reg niet met betrekking tot de grote van het Plenum. Nu zie ik op alle foto's van Joe korick getunde rn10 rws ca100 een ring tussen reg en breech. Als ik de Huma site goed begrepen heb is de Huma plug and play en vervangt de originele reg.

Ikzelf heb die Huma reg ook niet in gebruik maar het lijkt mij dat als je die gebruikt er automatisch voldoende gereguleerd volume aanwezig is.

Mvg guiudo

#5 Gebruiker is offline   dar Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 26 januari 2018 - 10:22

Heb de reg besteld. Ik post hier weer als ie op het geweer zit en ik Chrony waardes heb. Prettig weekend

#6 Gebruiker is offline   dar Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 06 februari 2018 - 10:50

De Huma is binnengekomen, nu moet ik waarschijnlijk de klep van de drukbuis halen en de drukbuis direct op de reg schroeven. De klep was om de tube van het geweer te draaien en aan de fles te vullen.
Nu zit er een vulset op de tube dus dat is geen probleem. Nu met de verffohn en een leren lap en bankschroef en griptang de boel eens proberen te demonteren.
Nog tips.??

PS foto's plaatsen gaat boven mijn pet.

#7 Gebruiker is offline   guido Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 06 februari 2018 - 13:16

Eerst en vooral drukloos maken !!!!
Ik VERONDERSTEL dat je volgende werkwijze moet volgen:
- Drukcillinder met originele regulator van de actie schroeven
- originele regulator van de drukcillinder schroeven en vervangen door de Huma regulator
- Drukcillinder met Huma regulator terug op de actie schroeven
En dan zou alles moeten werken, waarschijnlijk nog wel de ideale regulatordruk zoeken.

mvg guido

#8 Gebruiker is offline   dar Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 06 februari 2018 - 14:40

De drukbuis is afschroefbaar nu met de originele reg. Heb net even wat tekeningen bekeken en ga eerst het ventiel moeten verwijderen uit de drukbuis als ik me niet vergis. Straks eerst wat speciaal gereedschap kopen om dit alles zonder beschadiging te kunnen uitvoeren.

#9 Gebruiker is offline   dar Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 08 februari 2018 - 14:34

Nou de reg zit erop. Was een moeilijk klusje om de vulklep eraf te krijgen. Reg ingesteld op 95 bar.... 136 m/s. :(

#10 Gebruiker is offline   guido Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 08 februari 2018 - 23:31

Bekijk Post dar, op 08 februari 2018 - 14:34, zei:

Nou de reg zit erop. Was een moeilijk klusje om de vulklep eraf te krijgen. Reg ingesteld op 95 bar.... 136 m/s. :(

Daar zit duidelijk iets fout, 136 m/s is zelfs nog geen 7.5 joule
Ik heb je een email gestuurd

Mvg guido

Deze post is bewerkt door guido: 08 februari 2018 - 23:33

#11 Gebruiker is offline   dar Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 14 februari 2018 - 18:59

Update

Na verdere Chrony testjes alleen maar tegenvallende snelheden. Heel veel op het wereldwijdeweb gezocht onder alle mogelijke namen en types waaronder het apparaat is verkocht. Nu heb ik de scoperail van JohnO eraf gehaald en zag dat de achterste inbus boutjes wat ver uitsteken. De schrout eraf gehaald en daarna de loop. De loop zat niet goed in de breech en daardoor werd de toch al niet grote tp geknepen :cry:
Deze tp komt uiteindelijk achter de pellet uit, er is dus geen tp in de loop. Na de loop opnieuw te hebben uitgelijnd en gemonteerd een snelle test met jsb express zat ik aan 250ms. Wel een behoorlijke Hamerveer voorspanning nodig. Ook aan de afstelschroef is gezaagd en verhufterd zodat er nu geen goede veer geleiding is. Daar moet zeker nog wat aan gebeuren. Ook is de druk volgens mij nog wat hoog (95bar)zodat de hamer die maar een slagje van 14mm heeft het eigenlijk niet makkelijk genoeg open slaat. Zie ik dit goed of is dit een rare redenering??

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers