Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Britse 16Joule Schutters Diep In De Problemen ? Welke lessen vallen daar uit te trekken ?

#1 Gebruiker is offline   Al.Ex.Magnum Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 25-januari 15

Gepost 30 januari 2018 - 20:41

.
.

Gaat binnenkort alles op vergunning in Groot-Brittannië ?

Altijd zijn er wel mensen die voordeel menen te halen bij uitbanning van vrij bezit van luchtbuksen.
En kijk dan -verrassing!(sic)- ... want opeens wordt er aan de anti-luchtbukslobby in Groot-Brittannië verdacht veel airplay gegund. Toeval ? Dream on. Manipulatie en politiek gekonkel in donkere coulissen, komt men blijkbaar overal tegen.

A licence for low-powered airguns

Suspiciously, the anti-airgun lobby are suddenly getting plenty of airtime across all manner of local and national media. The attached clip shown in this short video is typical of the skewed coverage our sport gets, and does little to highlight just how tight the current airgun laws already are.

Andermaal, ten voller begrip :
Altijd zijn er wel mensen die voordeel menen te halen bij uitbanning van vrij bezit van luchtbuksen.
Ik stamp een open deur in door te stellen dat luchtschutters in zowel NL als B al ruim kansen overboord hebben gegooid om de rangen te sluiten en één groot cordon te vormen waar zowel publieke als politieke perceptie niet kan overheen noch naast kijken. Willen we binnen 10-15 jaar nog wat vrijheid binnen onze hobby overhouden, dan is het niet onverstandig om daar NU bij stil te staan, eerder dan binnen afzienbare jaren, op het moment dat er nog maar eens een politieke pipo meent dat zijn moment de gloire aangebroken is om in de spotlights van zelfberekening te gaan staan.

Binnen luttele jaren niet weggeveegd worden, betekent RUIM VOORAF de handen in mekaar slaan. Zonder oeverloos gezever. Want iedereen dreigt er op lange termijn slechter van te worden. Ook de 16joule schutters.

Meer heb ik daarover niet te zeggen.

#2 Gebruiker is offline   nagant Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 11-april 06

Gepost 30 januari 2018 - 20:53

Mooi, gaan we weer over tot de orde van de dag. :ha:
Inderdaad! Ik ben GEEN bewonderaar van Bibi en consorten!
Integendeel!!

#3 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 30 januari 2018 - 22:12

Begrijp ik hieruit dat je alle handtekeningen-akties, petities en bezoeken aan Politiek Den Haag hebt gemist?
Er is nl wel degelijk Aktie geweest vanuit onze gelederen!
[b]YOU MAY GO FAST, I CAN GO ANYWHERE ![/b]
Shoots: Weihrauch, Sheridan, Crosman, QB78, Hatsan, ...

#4 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 31 januari 2018 - 06:42

Oorzaak in GB is een ongeval met en door een kind.
Wat voor lessen moet je daaruit leren?
Dat mensen Darwins zijn en politiek werkt met onderbuik gevoelens en symptoom bestrijding ?
Situatie is vergelijkbaar met hier.
Een sport word geslachtofferd ondanks dat alle wetten zijn overtreden door slachtoffer.

Ongeveer als autorijden voor ieder verbieden omdat iemand zonder rijbewijs een ongeluk veroorzaakt.
Ook de reden dat de grens hier ook zo op 7.5 zal liggen.

Mijn twee centen.

Deze post is bewerkt door Nicesurprice: 31 januari 2018 - 06:44

Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#5 Gebruiker is offline   Al.Ex.Magnum Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-januari 15

Gepost 31 januari 2018 - 13:10

Bekijk Post Nicesurprice, op 31 januari 2018 - 06:42, zei:

Oorzaak in GB is een ongeval met en door een kind.
Wat voor lessen moet je daaruit leren?
Dat mensen Darwins zijn en politiek werkt met onderbuik gevoelens en symptoom bestrijding ?
Situatie is vergelijkbaar met hier.
Een sport word geslachtofferd ondanks dat alle wetten zijn overtreden door slachtoffer.

Ongeveer als autorijden voor ieder verbieden omdat iemand zonder rijbewijs een ongeluk veroorzaakt.
Ook de reden dat de grens hier ook zo op 7.5 zal liggen.

Mijn twee centen.

Jouw 2 centen zijn mijn 2 centen.

Vandaar dan ook : alles kan beter. Bed op voorhand maken dus, en alles achter dezelfde kar scharen, opdat zowel publieke als politieke perceptie er niet kan overheen noch naast kijken.

Deze post is bewerkt door Al.Ex.Magnum: 31 januari 2018 - 13:14

#6 Gebruiker is offline   Cyclofrene Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 27-maart 12

Gepost 01 februari 2018 - 13:29

Al.Ex,

Er zijn al voldoende initiatieven gestart om op voorhand zaken te regelen. Echter is er binnen de luchtschietwereld een dermate onderlinge verdeeldheid (een beetje inherent aan het individualistische karakter van de sport en dus de mensen die het aantrekt),
dat het geen doen is om iedereen met zijn neus in de zelfde richting te krijgen.

Enerzijds hebben we de grootkaliber luchtschutters die de vrijheden die we hebben graag willen behouden, anderzijds hebben we de schutters die alleen kleine kalibers schieten en niks met het grote spul hebben en voorbij gaan aan "het een ander zijn plezier gunnen".
Die laatste categorie bevat een grote hoeveelheid sujetten die maar wat graag bereid zijn om de grootkaliber luchtschutters als politiek wisselgeld in te zetten teneinde zelf als individu buiten schot te blijven. Onderwijl er volledig aan voorbij te gaan dat als je vrijheidsbeperkingen eenmaal toelaat, een overheid er geen enkel probleem meer mee heeft om die inperking stapje voor stapje te vergroten. Hoofdzakelijk denkt iedereen aan zijn eigen situatie en is maar beperkt bereid om met een langetermijnvisie voor ogen persoonlijke consessies te doen.

Daarnaast wordt er ook nog eens voorbij gegaan aan het feit dat statistisch gezien de grote kalibers voor minder dan 0 problemen zorgen, en dat het juist de lage prijs, éénvoudige verkrijgbaarheid en de onderschatting van het vermogen van de kleine kalibers is die de incidenten in nederland mogelijk maken.

Een nieuw initiatief om ook maar iets op te zetten heb ik persoonlijk geen vertrouwen meer in, mede om het feit dat ik tamelijk nauw bij een van de eerdere initiatieven betrokken ben geweest. De bak stront die er bij tijd en wijlen door bepaalde individuen over je wordt uitgestort maakt dat ik er ook geen zin in zou hebben om weer bij iets dergelijks betrokken te worden.

Probleem met het schietwereldje zijn meningen. En meningen zijn als kontgaten, iedereen heeft er één, maar ze stinken allemaal.

Dus het wordt gewoon afwachten tot het moment dat alles verboden wordt en dan kunnen we de handel inleveren.

Grt,
Berend.

Deze post is bewerkt door Cyclofrene: 01 februari 2018 - 13:30

V.V.N.L. Lid, N.A.B.V. Lid.
"Ceterum censeo Hagae Comitum esse delendam!"
"Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli"
"Beati pauperes spiritu"

#7 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 03 februari 2018 - 17:50

Ik ga eens een domme vraag stellen - wat is er mis met een vergunning voor luchtbuksen? Geeft dat praktische problemen? Je hebt tenslotte iets vast waarmee je bij slechte omgang wel eens in de problemen kan komen. Een vergunning is gewoon het resultaat van een soort examen dat je hebt afgelegd, een bewijs dat je verantwoordelijk genoeg bent om met zo'n ding om te gaan. Ik zie daar geen probleem in - integendeel zelfs. Het kan de grootste idioten weerhouden om zo'n ding aan te schaffen.

Maar wellicht lul ik uit mijn nek, want ik weet niet wat het behalen en behouden van zo'n vergunning inhoudt?
Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

#8 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 03 februari 2018 - 20:00

Bekijk Post Coltrui, op 03 februari 2018 - 17:50, zei:

Ik ga eens een domme vraag stellen - wat is er mis met een vergunning voor luchtbuksen? Geeft dat praktische problemen? Je hebt tenslotte iets vast waarmee je bij slechte omgang wel eens in de problemen kan komen. Een vergunning is gewoon het resultaat van een soort examen dat je hebt afgelegd, een bewijs dat je verantwoordelijk genoeg bent om met zo'n ding om te gaan. Ik zie daar geen probleem in - integendeel zelfs. Het kan de grootste idioten weerhouden om zo'n ding aan te schaffen.

Maar wellicht lul ik uit mijn nek, want ik weet niet wat het behalen en behouden van zo'n vergunning inhoudt?

Denk dat een vergunning meer nadelen dan voordelen zou hebben...

Het is maar net wat voor regeltjes je aan zo'n vergunning hangt... Als er bijvoorbeeld net zoveel regeltjes aan vast zitten als bij een vuurwapen houd het voor heel veel hobby schieters op.

Een registratie zou misschien wel iets beter zijn.

#9 Gebruiker is offline   de Dorpsgek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 07-oktober 12

Gepost 03 februari 2018 - 23:03

Bekijk Post Spierings, op 03 februari 2018 - 20:00, zei:

Denk dat een vergunning meer nadelen dan voordelen zou hebben...

Het is maar net wat voor regeltjes je aan zo'n vergunning hangt... Als er bijvoorbeeld net zoveel regeltjes aan vast zitten als bij een vuurwapen houd het voor heel veel hobby schieters op.

Een registratie zou misschien wel iets beter zijn.

Wat ik al jaren geleden zei..... Net zo als vroeger de HAM-radio nu de buks op het postkantoor registreren. Eigenaar en wapennummer. Voor een paar euro ben je klaar en bij verkoop terug naar het postkantoor en wisselen van eigenaar. Niets onoverkoombaar en de regering kan zeggen dat het geregeld is.

de Dorpsgek
I'm fine....the rest of you need therapy

“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder sigaar is het leven ledig)

#10 Gebruiker is offline   marlon Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 13-juni 14

Gepost 05 februari 2018 - 08:42

Net wat Spierings terecht al aanhaalt.

Als het een parallel wordt met vuurwapens dan is het al snel minder leuk. heb al een 20 jaar een verlof tot voorhanden hebben van. Hoe leuk het schieten met vuurwapens ook is, elk jaar met je geloofsbrieven naar oom agent toe om te laten zien dat je nog vaak genoeg schiet, te pas en te onpas controle thuis kunnen krijgen of alles wel netjes opgeborgen is, elk jaar een verklaring invullen dat je nog gezond van geest bent en wellicht binnenkort ook nog een geautomatiseerde jaarlijkse psychologische test........pfff.
Denk niet dat iemand daar gelukkig van wordt, om nog maar te zwijgen over het feit dat dit niets uithaalt tegen ongelukken en wantoestanden met vuurwapens. Dat gebeurt toch wel in het minder transparante circuit zullen we maar zeggen. En daar is geen kruid tegen gewassen.........

Het is dat ik in die molen zit en het teveel lifestyle voor me is. Als ik er nu weer aan moest beginnen bleef ik ook bij lucht.....wat ik overigens nog steeds met heel veel plezier doe. Hoop ook echt dat lucht van die onzin verschoond blijft.

Groet,

Marlon
Sheridan blue streak .20, Diana 50, Diana 48, Diana 34 .177, fbw300s .177, telly .177, diana 5 lp .177
Hw 100 .22 s fsb

#11 Gebruiker is offline   TrexX Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-januari 15

Gepost 08 februari 2018 - 10:10

Bekijk Post de Dorpsgek, op 03 februari 2018 - 23:03, zei:

Wat ik al jaren geleden zei..... Net zo als vroeger de HAM-radio nu de buks op het postkantoor registreren. Eigenaar en wapennummer. Voor een paar euro ben je klaar en bij verkoop terug naar het postkantoor en wisselen van eigenaar. Niets onoverkoombaar en de regering kan zeggen dat het geregeld is.

de Dorpsgek

Haha, ik zie het al voor me. Buks in foedraal mee naar de Bruna (want postkantoren bestaan niet meer), buks in de winkel met grote gebaren uit die foedraal waarna een paar man zich aandachtig buigen over dat ding om het serienummer te controleren. Geweldig! Serieus, dat is pas reclame voor onze sport. Denk aan al die kinderen (en de kinderen in ons volwassenen) die zo'n tafereel aanschouwen. Ik weet zeker dat je flink wat vragen krijgt.

Marco
Weihrauch HW35 4.5
Weihrauch HW57 4.5
Weihrauch HW85 4.5
Diana 23 4.5

#12 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 08 februari 2018 - 10:22

Bekijk Post TrexX, op 08 februari 2018 - 10:10, zei:

Haha, ik zie het al voor me. Buks in foedraal mee naar de Bruna (want postkantoren bestaan niet meer), buks in de winkel met grote gebaren uit die foedraal waarna een paar man zich aandachtig buigen over dat ding om het serienummer te controleren. Geweldig! Serieus, dat is pas reclame voor onze sport. Denk aan al die kinderen (en de kinderen in ons volwassenen) die zo'n tafereel aanschouwen. Ik weet zeker dat je flink wat vragen krijgt.

Marco

De bruna gaat t niet worden.
Maar de registratie opzich zou een uitkomst zijn.
Maar dn slimste mens ziet daat niets in.
Die gaat voor de full monthy.
Dat dat een puinhoop gaat worden heeft ie niet door.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#13 Gebruiker is online   fik015 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 26-oktober 17

Gepost 08 februari 2018 - 11:45

Dat ze het maar laten.
Papiermolen , wet vol gaten en een boel verplichtingen .
Schieten is voor mij een "zen" moment .
Rustig even in de tuin 1 worden met het geweer ,controle over de houding, focus op de ademhaling , en daarna nog dagen je hoofd breken over details lol .
Een registratie kan nog , ik ben na men verhuis ook even binnen gewipt bij de politie om te melden dat ik luchtwapens had en gebruikte op mijn domein en ook even nagevraagd of dit in orde was voor hun . (Voorkomt dat ze daar ineens met 40 staan na een melding ) .
Maar als ze met vergunningen beginnen vrees ik dat het een copy-paste van vuurwapens wordt.
En dan houdt het voor mij wel op .
Dat was nu eenmaal 1 van de reden waarom het lucht was geworden .

#14 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 08 februari 2018 - 17:45

het was toch al zo dat nieuwe luchtdruk wapens bij de handelaar al geregistreerd worden?
we hadden al een keer zware lucht druk op vergunning mag van mij wel weg blijven,
was toen al niet te handhaven , net zo als in de buur landen in Duitsland koop je een buks
en je krijgt er de zware veer er bij,bij voor beeld
laten we het hier gewoon zo laten wat het is ,met alle voor en na delen, we kommen er zo
goed mee weg, maar dat is mijn mening
Niet geschoten is altijd mis

#15 Gebruiker is offline   Cyclofrene Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 27-maart 12

Gepost 09 februari 2018 - 18:21

Er wordt helemaal niks geregistreerd aan wapens.
Er wordt alleen gecontroleerd of je 18 en nederlander bent.
V.V.N.L. Lid, N.A.B.V. Lid.
"Ceterum censeo Hagae Comitum esse delendam!"
"Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli"
"Beati pauperes spiritu"

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers