Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

When I Say Judas You Say..........priest?

#1 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 07 februari 2018 - 21:37

Jazeker,

Eerste indruk “Mwoah” pakt lekker beet, handgreep die niet uit de tengeltjes glijd.
Tja Bullpup, je vind het leuk of niet, volgens mij is er niet veel tussen in.

Waarom niet de FX.... tja daar heb je 2 van deze voor en hou je nog geld over... maar da’s niet de rede.
Ik wil FT ermee gaan schieten, en wat ik vervelend vind is dat de zware scope dermate hoog van je hand zit dat de buks steeds wilt kantelen, en dat is bij de Priest dus veel minder het geval! De scope mounts zitten dicht op de loop aswel de handgreep... ik ga geen multi kalibers schieten dus externe regelbare regulator etc heb ik niet nodig, match trekker, leuk maar daar heb ik nog nooit beter door geschoten..( misschien staand iets meer profijt van)

Zover een klein beetje de motivatie van waarom toch de Priest.

We gaan verder:

Op diverse fora gelezen dat de “tekortkomingen” zijn opgelost, danwel niet bestonden.

WTF 1.... grapje ;)

De”scherpe” delen uit de review van Leo van Bokkum ..... of er is verbetering, maar de piccatiny, etc is niet meer of minder scherp als op mijn andere buksen, en ook is de passing van kwaliteit mounts prima.. trouwens de goedkope waar de hamster mee vast zit ook trouwens ;)

16 joule..... ai daar hebben we hem..... die is 17 joule :( loopt een hamer veer terug in kracht..mmmmm weet niet, ik haal er een windinkje af maak het uiteinde weer mooi vlak en ipv 250 m/s een mooie 240 m/s en donders consistent, de fles die er voor opzit is “formaat een keer vullen en tot kerstmis doorschieten”.

Foto van de hamer is weer te groot :muur: moet mijn betere helft morgen dan maar verkleinen en dan plaatsen we die er dan wel tussen..
Hier geen geschraap van de veer wat bij het oude type wel een issue was.

Helaas bij sommige foto’s krijg ik no file selected .....hier zou je spontaan van gaan :alcohol: ...dus chronologies foto’s plaatsen gaat ‘m niet worden helaas :(

Affijn eerste verbetering daar ik een enkelschotslader ben is dit Bijgesloten Plaatje

De grendel kan alla Theoben “gelockt” worden en geeft zo gelegenheid de pellet direct in de loop te doen ( let op dat je net als bij andere “straight pull”wapens checkt dat deze geheel naar voren is) dit zal dan vooral voor de pointed troep pellets en HNN zijn, de laatste is geen troep echter de pellet’s gaan vrij stug de loop in :les: met JSB tot nu toe de onder veerspanning terugschietende probe niet hoeven aanduwen.

Trekker is af te stellen..een beetje als een SPA p12 maar dan iets fijner omdat je een voorloop....(niet een eerste stage) kan aanbrengen.
Ik heb daar een hekel aan dus bij mij 2 mm vrije slag en dan breekt deze best fijn!

Zorg wel dat je een heel klein beetje locktite of nagellak aan de draad van je trekkerstelschroefje doet..... deze draaide in mijn beleving iets te makkelijk.

Ik begreep dat in de actie waar de fles in gaat er geen “schuining/ geleiding” voor de O ring zat, wel dat is bij dit model inmiddels wel.

Tot zover eigenlijk geen schokkende dingen, O ringen die ik tegen kwam zijn prima.......

Morgen eens aan de tand voelen op de baan , voor nu is de accu van de I pad bijna op :wave:

Alex

Deze post is bewerkt door alexenilona: 07 februari 2018 - 22:28

Edgun Leshiy (het AK46 Test model nr 0033)
Chainsaw Ripley + AR 223
BSA R 10 MK 2 FT Big Nikko
Weihraugh HW 98 + vortex 3x8x32 pmft NL kampioentje buks. Nu met Falcon T50
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177 +Falcon T50 FT
SPA pp700 pistool, van Dylan.
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#2 Gebruiker is online   R!(@RD0 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 30-maart 17

Gepost 07 februari 2018 - 21:58

Do not be overcome by evil,
But overcome evil with good.

Romans 12:21

Voor de rest best sexy zo'n priest Alex.

Groet Ricardo.

#3 Gebruiker is offline   rs72 Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 07-januari 10

Gepost 07 februari 2018 - 23:29

Heb hem ook al eens even vast mogen houden deze priest 2.0 en moet zeggen hij ziet er niet verkeerd uit , gewoon netjes afgewerkt .
Op 16 j zal je idd heel veel loodjes kunnen weg blazen met die grote tank.
Ben wel heel benieuwd hoe deze gaat presteren op de baan , De 5,5 mm presteerde wat ik begreep goed.
Er zit een cz loopje in dus daar zal het wel niet aan liggen.
Een nadeel vind ik alleen met dit soort buksen is dat je met je wang op het koude/ harde frame ligt ala edgun .
Bij mijn bob en wildcat rust je gewoon tegen een kunststof wangsteuntje, wat ik een stuk prettiger vindt.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Ramon

#4 Gebruiker is offline   TrexX Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-januari 15

Gepost 08 februari 2018 - 10:23

Bijgesloten Plaatje

All guns blazing! https://www.youtube....h?v=BYPy3ScNmRs
Weihrauch HW57 4.5
Weihrauch HW85 4.5
Diana 23 4.5

#5 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 08 februari 2018 - 13:18

Bekijk Post TrexX, op 08 February 2018 - 10:23, zei:

Helemaal correct :D
Chainsaw Ripley + AR 223
Diana 280
DFTA lid.

#6 Gebruiker is online   hjm Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 08 februari 2018 - 17:42

@Alex: maar kan je er nog wat vanaf zagen?

Geposte afbeelding ,Geposte afbeelding
HJM
Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NFTI lid

#7 Gebruiker is offline   Amateur Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 10-februari 15

Gepost 08 februari 2018 - 23:28

Bekijk Post rs72, op 07 februari 2018 - 23:29, zei:

Een nadeel vind ik alleen met dit soort buksen is dat je met je wang op het koude/ harde frame ligt ala edgun .

Ramon

Alex kennende worden er zes-en-twintig oplossingen bedacht op het draaibankje :D
Groet, Ruud
0.177 Daystate Griffin SE - Hawke Airmax 3-9
0.177 BSA Gold Star - Viper Connect 3-12/24
0.177 HW97 - Tilly stock - Viper Connect 3-12/24

#8 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 09 februari 2018 - 23:12

ZOOOOOO!!!

Gisteren in de kou op de vereniging 0 graden in de bunker en dan lekker de inblaas op je giegel groepeerde op 50 meter in het begin niet zo beroerd voor een buks Waar ik nog nooit mee geschoten had, echter WTF!! Verticaal stringen en je hoorde gewoon dat de schoten zachter klonken :(

Gloeiende zeker een Weihraugh HW100 reg gebruikt zeker :ssh:

Vandaag maar met de chrony, nou da’s lekker 240, 250, 210, 190, 250, 170 kwam ook nog voorbij :cry: jongens ik kon alleen nog maar aan het verhaal van Leo denken.

Dus fles er af en met een externe reg de achterste tepel gebruikt WTF nog steeds gedonder met de snelheid :sad: kan dus enkel de klep of........
Gister met een ingespoten doekje de hamer afgenomen......... demonteren, tandjes de boel schoongemaakt met alcohol en eureka!!!
Doek zwart zat er nog een beetje “conserveer “ meuk op, en door het “vettig” maken van de olie is dit stroperig opgelost :ha:

Na een shotstring van 40 schoten was het max 4 m/s let wel buksje is nagel nieuw, ik verwacht dat het nog beter wordt.

Aangezien mijn liefste de foto’s nog niet verkleind heeft.... bij de review van Leo liet deze de O ring opvretende rand zien ( ik val in herhaling) waar de fles in de actie gaat, RTI heeft schijnbaar toch iets met deze info gedaan want de glimmende rand in de foto is een afgeschuind “geleidend” randje ;)
Bijgesloten Plaatje

Maaaaarrrrr ik heb toch een klein WTFje.... je kan de hamer veer voorspanning enkel verhogen door een “shimmetje” te draaien of wat van de veer te verwijderen..... of dikkere schouderplaat met een stokschroefje er in ;) maar dat is mijn inziens enkel interessant voor ... mmmm mij :D

Ik mag lekker naar de IWA en zal de peeps van RTI hier op wijzen dat dit wel interessant is voor de multie kaliber gebruikers, hoef je niet te klooien met extra veren :ha:

Echter tot nu toe.... ik heb deze bij Joost van Luchtbuks.com, en deze vertelde dat dit in beginsel een jacht buksje is, maar ik denk dat je daar deze net tekort mee doet.

Morgen maar even verder prutsen in Schalkhaar met een HFT kijker en dan rustig op een later tijdstip de FT scope intekenen op de Priest!

Ik ga slapen ;)

Alex

Deze post is bewerkt door alexenilona: 09 februari 2018 - 23:44

Chainsaw Ripley + AR 223
Diana 280
DFTA lid.

#9 Gebruiker is offline   Big is Beautiful  Icoon

• 300 meter schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-september 08

Gepost 09 februari 2018 - 23:40

Bekijk Post alexenilona, op 09 februari 2018 - 23:12, zei:

ZOOOOOO!!!

Gisteren in de kou op de vereniging 0 graden in de bunker en dan lekker de inblaas op je giegel groepeerde op 50 meter in het begin niet zo beroerd voor een buks Waar ik nog nooit mee geschoten had, echter WTF!! Verticaal stringen en je hoorde gewoon dat de schoten zachter klonken :(

Gloeiende zeker een Weihraugh HW100 reg gebruikt zeker :ssh:

Vandaag maar met de chrony, nou da's lekker 240, 250, 210, 190, 250, 170 kwam ook nog voorbij :cry: jongens ik kon alleen nog maar aan het verhaal van Leo denken.

Dus fles er af en met een externe reg de achterste tepel gebruikt WTF nog steeds gedonder met de snelheid :sad: kan dus enkel de klep of........
Gister met een ingespoten doekje de hamer afgenomen......... demonteren, tandjes de boel schoongemaakt met alcohol en eureka!!!
Doek zwart waarschijnlijk zat er nog een beetje "conserveer " meuk op, en door het "vettig" maken van de olie is dit stroperig opgelost :ha:

Na een shotstring van 40 schoten was het max 4 m/s let wel buksje is nagel nieuw, ik verwacht dat het nog beter wordt.

Aangezien mijn liefste de foto's nog niet verkleind heeft.... bij de review van Leo liet deze de O ring opvretende rand zien ( ik val in herhaling) waar de fles in de actie gaat, RTI heeft schijnbaar toch iets met deze info gedaan want de glimmende rand in de foto is een afgeschuind "geleidend" randje ;)
Bijlage 0A35703E-2F21-465A-B32C-01DF6FC97B6F.jpeg

Maaaaarrrrr ik heb toch een klein WTFje.... je kan de hamer veer voorspanning enkel verhogen door een "shimmetje" te draaien of wat van de veer te verwijderen..... of dikkere schouderplaat met een stokschroefje er in ;) maar dat is mijn inziens enkel interessant voor ... mmmm mij :D

Ik mag lekker naar de IWA en zal de peeps van RTI hier op wijzen dat dit wel interessant is voor de multie kaliber gebruikers, hoef je niet te klooien met extra veren :ha:

Echter tot nu toe.... ik heb deze bij Joost van Luchtbuks.com, en deze vertelde dat dit in beginsel een jacht buksje is, maar ik denk dat je daar deze net tekort mee doet.

Morgen maar even verder prutsen in Schalkhaar met een HFT kijker en dan rustig op een later tijdstip de FT scope intekenen op de Priest!

Ik ga slapen ;)

Alex

Dus Leo had wel een punt, of een paar punten, of misschien zelfs gewoon gelijk.. (Al verdom ik het om die bokkum gelijk te geven, dat zit gewoon niet in mijn aard).
Welterusten!

Groeten, Martijn
It's only when you see a mosquito landing on your testicles that you realise that there is always a way to solve problems without using violence.

Chi pecora si fa, il lupo mangia.

Zolang je met feiten discussieert, heb je altijd gelijk.

Cetero censeo birrum bibendum esse.

#10 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 09 februari 2018 - 23:47

Bekijk Post hjm, op 08 February 2018 - 17:42, zei:

@Alex: maar kan je er nog wat vanaf zagen?

Geposte afbeelding ,Geposte afbeelding
HJM

Nee gaan niet zagen ;)
Chainsaw Ripley + AR 223
Diana 280
DFTA lid.

#11 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 10 februari 2018 - 00:01

Bekijk Post Big is Beautiful , op 09 February 2018 - 23:40, zei:

Dus Leo had wel een punt, of een paar punten, of misschien zelfs gewoon gelijk.. (Al verdom ik het om die bokkum gelijk te geven, dat zit gewoon niet in mijn aard).
Welterusten!

Groeten, Martijn

Ik weet niet hoe je dit bedoelt...

Maar is zeker geen “tegen” review om Leo te “dissen” ik wilde deze toen al, echter niet met de tekortkomingen die hij beschreef!

Ik heb gelijk de punten die hij aangaf “gevoeld en bekeken” en het enige wat ik niet gedaan heb is de verbinding losgemaakt tussen het trekker blok en de actie.. maar dat heb ik bij andere buksen ook niet gedaan ;)

Tot nu toe kan ik alleen constateren dat de punten welk ik zo heb kunnen bekijken welk hij benoemd heeft “ verbeterd zijn”

Wat ik nu tegen kom is niet zo heel spannend ( eigenlijk helemaal niet) ik heb een heleboel buksjes gehad, en de enige waar ik niet aan “gesleuteld heb waren de Daystate huntsman en de Texan ;)

Voor nu teken ik alleen op wat ik tegen kom, en kan/ mag een ieder er zijn/haar voordeel mee doen ;)

Trusten
Chainsaw Ripley + AR 223
Diana 280
DFTA lid.

#12 Gebruiker is offline   Big is Beautiful  Icoon

• 300 meter schutter
  • Lid geworden: 28-september 08

Gepost 10 februari 2018 - 00:26

Bekijk Post alexenilona, op 10 februari 2018 - 00:01, zei:

Ik weet niet hoe je dit bedoelt...

Alex, zoals altijd... Met een knipoog doch serieuze ondertoon. Geposte afbeelding
Ik vind het mooi dat er bij RTI toch een paar wijzigingen zijn doorgevoerd op aanwijzen van Leo via diverse fora.
Dus ook aan de Priest een Nederlands tintje, tot de verkoopsprijs aan toe.

Groeten, Martijn

It's only when you see a mosquito landing on your testicles that you realise that there is always a way to solve problems without using violence.

Chi pecora si fa, il lupo mangia.

Zolang je met feiten discussieert, heb je altijd gelijk.

Cetero censeo birrum bibendum esse.

#13 Gebruiker is offline   Leo Bokkum Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 16-juni 12

Gepost 10 februari 2018 - 00:47

Bekijk Post alexenilona, op 10 februari 2018 - 00:01, zei:

Maar is zeker geen “tegen” review om Leo te “dissen” ik wilde deze toen al, echter niet met de tekortkomingen die hij beschreef!

Een jaar later en met uitvoering 2.0 in handen valt er ook weinig te dissen. Zou ook niet aardig zijn tegenover iemand die je voor een miskoop heeft behoed.
Je kunt hoogstens m'n review gebruiken om te kijken of die ezels van RTI hebben geluisterd/bijgeleerd. Tot nu toe valt dat niet tegen.
Ben benieuwd of de loop nog steeds geborgd zit met dat inbusje wat de schroefdraad beschadigt. Lijkt me niet onbelangrijk voor een multi-kaliber.

Hier helaas geen toegangsbewijs voor de IWA.
Misschien maar goed ook, want denk niet dat bij RTI vriendschappelijke gevoelens zullen opwellen wanneer ene Bokkum ze een vette rekening presenteert voor technisch advies...
Daarnaast heb ik nog wat zure appeltjes te schillen met een loopfabrikant en wat veerbuksprutsers die zich topfabrikant noemen, dus laat maar zitten eigenlijk. :D

Bekijk Post Big is Beautiful , op 09 februari 2018 - 23:40, zei:

Ik zou die ouwe betweterige lul ook geen gelijk geven Martijn.

Oh, wacht... :alcohol:

Deze post is bewerkt door Leo Bokkum: 10 februari 2018 - 01:15

Techniek is altijd logisch. Daarom begrijpen de meeste mensen er geen moer van.

#14 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 10 februari 2018 - 01:07

Altijd grappig waar te nemen dat de grootste techneuten zich hier bevinden en niet in de engineering department van buksfabrikanten.
Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

#15 Gebruiker is offline   MdM Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 27-juni 14

Gepost 10 februari 2018 - 01:30

Wel goed dat ze Leo's test/kritiek (en die was goed onderbouwd) onder handen genomen hebben.
Ik denk zelf dat ze daarvoor op langere termijn eerder dankbaar voor zijn.
Als ze die eerste serie op het breede publiek losgelaten hadden was van hun reputatie niks meer over.!!!

Michel

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers