Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (5 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 3
  • 4
  • 5
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

4,5Mm Replica Luchtdruk Pistolen Met Minder Dan 3,5Joule Legaal of niet ?

#61 Gebruiker is offline   stoffel Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 24-oktober 14

Gepost 18 februari 2018 - 13:13

Hallo,

Het mogen geen replica wapens/modellen zijn. In de advertentiebeschrijving staat al vermeld dat het een afgeleide versie is van een bestaand vuurwapen wat gebruikt wordt door sportschutters, politie en militairen. Dan houdt het al op met de vraag of er wel of niet onnodige zaken op het co2 wapen zitten.
Het beste is om een verwijzing naar een model even om te zetten in een google zoekopdracht. Ook bij Berreta M92 komen direct de vuurwapen varianten naar voren. Het Hatsan pistool is juist zo uniek omdat het een op zichzelf staand model en geen afgeleide van een bestaand vuurwapen.

MVG Marco

#62 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 18 februari 2018 - 18:43

Bekijk Post Fabian van het Hof, op 18 februari 2018 - 09:38, zei:

Goedenmorgen,

Denk het ook. Hij is gemaakt door Hatsan USA, als hij naar Europa komt en hier in de winkels ligt, vermoed ik dat er veel verkocht worden.

Het is dan namelijk de eerste blowback die in NL mag. We gaan het zien.

Groeten, Fabian

Browning Buck Mark.

#63 Gebruiker is offline   Fabian van het Hof Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Reviewers
  • Lid geworden: 24-augustus 12

Gepost 18 februari 2018 - 19:50

Bekijk Post Ruud<, op 18 februari 2018 - 18:43, zei:

Browning Buck Mark.

Hoi,

Wat bedoel je daar mee? Ik vind die er niet op lijken oid?

Groeten, Fabian
Heden:
Airgun Technology Vulcan 5.5 + MTC Viper Connect 3-12x32
Theoben SLR98 4.5 + Vortex Diamondback HP 2-8x32
Theoben Evolution 5.5 + Bushnell Trophy 4-12x40SF
Gamo G1200 4.5 + SwissArms RedDot
Gamo Co2 Extreme 4.5

Gehad:
Daystate Huntsman Regal XL 5.5
Benjamin Trail NP XL 1100 5.5
gamo Shadow IGT 4.5
Crosman 1077 4.5
Crosman 622 5.5 uit 1980
Crosman 73 4.5 uit 1982
Umarex Mirage 4.5

#64 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 18 februari 2018 - 22:24

Bekijk Post Fabian van het Hof, op 18 februari 2018 - 20:50, zei:

Hoi,

Wat bedoel je daar mee? Ik vind die er niet op lijken oid?

Groeten, Fabian

Hmm... misschien heb ik dan wel teveel fantasie...

#65 Gebruiker is offline   Paashaas Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 10-juli 04

Gepost 18 februari 2018 - 22:57

Bekijk Post Ruud<, op 18 februari 2018 - 22:24, zei:

Hmm... misschien heb ik dan wel teveel fantasie...

Nee, eigenlijk een mooi voorbeeld van een guitig, goedkoop knikloop veerbuksje.
Schiet volgens mij nog geen deuk in een pakje boter, maar is wel een 1 op 1 kopie van het gelijknamige vuurwapen....
MAAR hij ligt wel bij diverse winkels op het schap !
Nu kun je weer de discussies gaan aanzwengelen van waarom die wel en die niet, misschien moet je er gewoon niet teveel over zeiken en eens afwachten wat daarmee gebeurd.
Een nederlandse winkelier/importeur zal het risico (lijkt me) niet willen lopen om zijn licentie te verliezen op de verkoop van een lullig buksje....
Je zou dus kunnen denken dat men in Den Haag heeeeeeeeeeel langzaamaan de strakke teugels iets laat vieren en afwacht of er geen gelazer van komt, dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn (maar stiekum hoop ik het wel) :D
Zolang er niks van dit leuke spul in de winkels in Nederland ligt brand ik er mijn handen niet aan, maar ik sta zeker vooraan in de rij zodra de eerste legale verkoop van dit spul een feit is in Nederland...

Ik wil niemand een afwijkende mening ontnemen maar accepteer ook meningen van andere wanneer de meerderheid zich niet aansluit in het schijnbaar beoogde doel van dit topic.

MVG Marco

Precies.
Lucht Schutters Vereniging Hotshots : www.lsvhotshots.nl

#66 Gebruiker is offline   iggy1337 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 27-september 07

Gepost 22 februari 2018 - 12:29

@Roel

Net wat lucht schietend NL nodig heeft: Termen zoals 'levengevaarlijk', 'Dodelijk' etc.

Deze materie heb ik al met Adriaan behandeld. Ja de wetgeving is niet perfect maar de airsoft regeling is destijds expres gescheiden gehouden. Luchtbuksen mogen geen 1:1 kopie zijn maar hebben geen kracht limiet, Airsoft mag een 1:1 kopie zijn maar heeft weer een krachtlimiet.

Met de uitspraak van de Hoge Raad hebben wij een toetsingskader waarbij de donkere dagen van willekeur met 'hij is voor bedreiging/afdreiging geschikt' achter ons liggen.

#67 Gebruiker is offline   tensorized Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-maart 13

Gepost 26 februari 2018 - 21:30

Bekijk Post roel, op 13 februari 2018 - 20:56, zei:

Hoi,

je begint er nu in om te lullen Adriaan. Je wilt je pistooltjes rechtvaardigen met te wijzen naareen 200 Joule Big Bore. Dat is wel een beetje raar toch? Jullie mogen dat en dus mag ik dit?

Nederland is op dit moment bepaald niet de moeilijkste van Europa hoor. Tot nog toe erg liberaal op het gebied van luchtdrukwapens, geen limiet aan kaliber en mondingsenergie. Dat gaat wel veranderen trouwens, dat moeten we maar afwachten.

Ik vind het prima dat er geen 1 op 1 replicas verkocht mogen worden. Ik heb er een pest aan als er straks allemaal mafkezen met een replica Colt 1911 A1 door de straten banjert.

Groet, Roel :cool5:

ADVIES Subwerkgroep Techniek Lucht- veer en gasdrukwapens en vergunningsplicht Af00009

"Met de invoering van de Wet wapens en munitie is destijds onderscheidgemaakt tussen zogenaamde “lichte en zware” luchtdrukwapens waarbij dekinetische mondingsynergie van het wapen bepalend was. Afhankelijk van deenergiewaarde, viel een wapen onder het vergunningstelsel van de Wetwapens en munitie, of niet In de handhavingpraktijk leidde dit tot tijdrovende enomslachtige onderzoeken met behulp van kostbare meetinstrumenten.Metingen die momentopnames waren van de betreffende wapens, aangezienook ‘goedgekeurde’ luchtdrukwapens in de praktijk op eenvoudige wijze kondenworden gemodificeerd (o.a. door het aanbrengen van een zwaardereveersysteem e.d.). Mede met het oog daarop heeft in 1997 een heroverwegingplaats gevonden over het nut en de noodzaak van dit onderscheid en dedaaraan gekoppelde ‘vergunningplicht’ en is ervoor gekozen om alleluchtdrukwapens (behoudens die welke onder de bepalingen van categorie 1onder 7° vallen) onder de werking van Categorie IV te plaatsen met eenbeperking voor personen beneden de leeftijd van 18 jaar. (Het voorhandenhebben zonder vergunning is Vrij, het dragen op de openbare weg niet)De ontwikkelingen met betrekking tot luchtdrukwapens hebben ertoe geleid datthans ook grotere projectielen kunnen worden afgevuurd met een navenanthogere kinetische mondingsenergie. Dit soort wapens is in de handelverkrijgbaar maar tegen hoge prijzen (tussen de 500 en 2000 euro). Het risicodat dit soort wapens op grote schaal in omloop wordt gebracht c.q. in verkeerdehanden terecht zal komen moet vooralsnog als verwaarloosbaar wordengeacht.De aanleiding van de vraagstelling was onder andere gelegen in een fataalincident waarbij een 11 -jarige jongen was betrokken. De zeer bijzondere entevens ongelukkige wijze van verwonding, door een ‘normaal’ luchtdrukwapen,moet als een op zich staand incident beschouwd worden en vormt naar meningvan de werkgroep juridisch geen aanleiding om het wettelijk stelsel, met dedaaruit voortvloeiende administratieve druk en handhavingproblemen, tewijzigen.Gelet op de grote aantallen luchtdrukwapens die rouleren onder de bevolkingen gezien het geringe aantal incidenten die tot nu toe hebben plaatsgevonden,is de gevaarszetting met betrekking tot het voorhanden hebben daarvan, invergelijking met illegale vuurwapens zo gering dat aanpassing van regelgevingop dit punt niet noodzakelijk wordt geacht.AdviesIn navolging van het advies van de sub-werkgroep techniek, adviseert desubwerkgroep Juridisch om de huidige regelgeving te handhaven."
Baikal MP-651K 4,5mm
Gunpower Texan 11,6 mm
EBBAR .308 Pistol 7,85 mm

Weihrauch HW97 KT 5,5 mm
Wachtend op SamYang Dragon Claw (dual tank) 12,7mm
~LSV Noarderloft~

#68 Gebruiker is offline   Frans Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 10-november 03

Gepost 26 februari 2018 - 22:42

Bekijk Post Adriaan77, op 18 februari 2018 - 17:17, zei:

Om het af te leren, toch nog even reageren dan...

Ok, dat begrijp ik.
Maar deze dan....
Beretta

4,5mm Diabolo met 8-schots magazijn
2,9 Joules
Alle onderdelen zijn 100% functioneel

Niet alle onderdelen zijn 100% functioneel.
De slede opent bij dit model naar voren om bij het trommelmagazijn te komen.
Toch lopen de spangroeven door tot achter op de slede, hoewel dat gedeelte vast verbonden is met de kast.
Niet functioneel dus.
Eigenlijk ook niet terzake doend want het ding is een exacte kopie van het scherpe voorbeeld.

Gr. Frans

Edit: Zie dat Jan N. me al lang voor is geweest. Sorry voor de 'dubbele' post.

Deze post is bewerkt door Frans: 26 februari 2018 - 22:44

Beter tien kogels in de lucht, dan één in je hand

#69 Gebruiker is offline   Zuko Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 20-februari 15

Gepost 28 februari 2018 - 11:20

@Raptor-NL je zit er toch naast, Adriaan heeft gelijk op het punt van actieve deelname. Je hoeft als NABV niet aan events deel te nemen, je kunt namelijk als verzamelaar ook thuis trainen:

"Liefhebbers van (oude) wapens zijn als lid van de NABV in staat om uit een heel groot aanbod van airsoftapparaten te kiezen. Er zijn geen beperkingen of hele strenge voorwaarden aan het verzamelen anders dan vernoemd in de wet of NABV-reglementen. Een verzamelaar moet echter wel op enerlei wijze actief zijn in de airsoftsport. Dit kan zijn door bijvoorbeeld (thuis) te trainen, deel te nemen aan evenementen of kaartschieten bij een schietvereniging."

#70 Gebruiker is offline   Helldeskr Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 24-juli 18

Gepost 16 september 2018 - 01:37

Maar dit is toch simpel op te lossen door die 78 euri per jaar te tossen en lid te worden van de NAVB ?

Airsoft voor verzamelaars
Liefhebbers van (oude) wapens zijn als lid van de NABV in staat om uit een heel groot aanbod van airsoftapparaten te kiezen. Er zijn geen beperkingen of hele strenge voorwaarden aan het verzamelen anders dan vernoemd in de wet of NABV-reglementen. Een verzamelaar moet echter wel op enerlei wijze actief zijn in de airsoftsport. Dit kan zijn door bijvoorbeeld (thuis) te trainen, deel te nemen aan evenementen of kaartschieten bij een schietvereniging.

Of denk ik nu te simpel ?

#71 Gebruiker is offline   PaulMorss Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 20-april 08

Gepost 16 september 2018 - 18:44

Bekijk Post Helldeskr, op 16 september 2018 - 02:37, zei:

Maar dit is toch simpel op te lossen door die 78 euri per jaar te tossen en lid te worden van de NAVB ?

Airsoft voor verzamelaars
Liefhebbers van (oude) wapens zijn als lid van de NABV in staat om uit een heel groot aanbod van airsoftapparaten te kiezen. Er zijn geen beperkingen of hele strenge voorwaarden aan het verzamelen anders dan vernoemd in de wet of NABV-reglementen. Een verzamelaar moet echter wel op enerlei wijze actief zijn in de airsoftsport. Dit kan zijn door bijvoorbeeld (thuis) te trainen, deel te nemen aan evenementen of kaartschieten bij een schietvereniging.

Of denk ik nu te simpel ?

Ja. Een co2 replica in 4.5mm pellet is geen airsoftapparaat.
An rud nach leigheasann im ná uisce beatha níl aon leigheas air

• (5 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 3
  • 4
  • 5
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers