Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hw90 In .25 Of Een Webley Patriot In .25 Gasram of meer snelheid

#1 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 02-februari 18

Gepost 19 maart 2018 - 13:24

Was er vrij van overtuigd dat het een hw90 zou worden. Maar ik zou er graag 1 hebben in .25 en dan lijkt mij de mondingssnelheid toch een beetje laag. Nou heb ik een hoop goeie dingen gelezen over de webley patriot, en die heeft voor .25 ook een stuk meer power. Alleen nogal spijtig dat deze geen gasram heeft. Ik vind ze alle 2 prachtig. Dus aan jullie de vraag, welke zouden jullie nemen?
HW80K 5,5mm met leapers 3-9x50 IR AO
Evanix sniper 9mm met vortex 4-12x44
FX Cyclone 5,5mm met leapers 4-16x50 IR AO
FWB 300 4,5mm met diopter

#2 Gebruiker is offline   Tool Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-augustus 11

Gepost 19 maart 2018 - 14:51

Heb met beide geschoten en vind de HW90 veel prettiger (vanwege de gasram).
Andere optie is om een Patriot te kopen en er een gasram in te laten zetten.
Hiervan heb ik helaas alleen van horen zeggen dat het een zeer fijne upgrade is.

#3 Gebruiker is offline   Snipper Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 05-augustus 11

Gepost 19 maart 2018 - 16:30

Heb jaaaaren geschoten met een patriot met gasram.
Het was een heerlijke buks.
Hij was wel getuned , maar ik denk dat de gasram voor 95 procent voor dat heerlijke gevoel zorgde.
Heb wel altijd met een schuin oog naar de HW90 gekeken omdat ik dacht dat het best wel handig is als je de druk kan instellen.
Dan heb je een extra tuning mogelijkheid.
De keus zal lastig blijven de ik.
Eens komt de tijd dat we ook in de zee olie zullen moeten verversen.

#4 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 19 maart 2018 - 17:10

wil je kracht koop dan een perslucht buks kost wat meer? ,meer onderhoud, wat rubber en zo,
maar dan heb je ook wat,kal tot punt 50 of zo
de hw 90 is mijn in zien des tijds gemaakt voor kal 4.5 en 5.5 kal 25 is dermate groter en
zwaarder dat het alleen goed is voor zeer korte afstand kal 5.5 brengt de boodschap ook wel over,
Niet geschoten is altijd mis

#5 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 19 maart 2018 - 21:00

Goed om te horen dat je er ook echt mee geschoten hebt. Hoe is de trekker? Dus gasram verdient de voorkeur? Een perslucht geweer? Ik heb een pcp, en die heeft alle power die ik wil. Maar soms heb je geen zin om met flessen te slepen en gedoe. En dan wil ik toch een beetje kunnen slopen. Maar ook wel een beetje precies. Mijn hw80 is daar ook al goed in. Maar nog wat meer power zou ik wel leuk vinden. En liefst ook een caliber groter.

#6 Gebruiker is offline   schutter888 Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-december 12

Gepost 19 maart 2018 - 21:11

Hatsan 135 QE Vortex (gasram) .25.
Prima buks.
Cometa Fusion Star Gasram 5.5
Hatsan 135QE .25

HW90 en Hatsan sniper vortex zijn naar een nieuw baasje.

#7 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 03-februari 07

Gepost 20 maart 2018 - 11:40

Bekijk Post AGB, op 19 maart 2018 - 17:10, zei:

de hw 90 is mijn in zien des tijds gemaakt voor kal 4.5 en 5.5 kal 25 is dermate groter en
zwaarder dat het alleen goed is voor zeer korte afstand kal 5.5 brengt de boodschap ook wel over,

Mmm, ik heb er wel eens een paar gehad in 6.35mm en ik kan je wel vertellen dat je de bal een beetje mis slaat. Destijds gebruikte ik de H&n Ftt op het kaartje en de Silverpoints voor de plink, omdat die Ftt's zo goed groepeerden als mijn 97k in 4,5mm. De impact van zo'n Silverpoint op een colablikje 50m verderop zorgde er iig voor dat het blikje na het eerste schot al bijna schroot was, en op 60/70m was dat evengoed zo. Allemaal tegen 205m/s. Als ik morgen voor de keuze sta om de laatste HW90 van mijn leven te kiezen zal dat zeker gn 4,5mm zijn trouwens. Het fungehalte van een HW90 6.35 is dermate groot, je krijgt er een zeer fijn trekkertje bij, een gasram waar je fijn mee kan spelen, en knapt er eens een O ringetje of een ventiel, is dat op 10 min gefikst voor minder dan 2 euro.
HW80k 5,5mm & Hawke 6 x 40
HW90k 5,5mm & Nikko Gold Crown Airking 2-7x32 Mil-Dot

It is unhelpful to suggest that people shooting responsibly in the privacy of their own gardens should lose their right to this quiet enjoyment of their property because of the irresponsible few who perpetrate their crimes in the streets.

#8 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 20 maart 2018 - 14:21

Lang nagedacht over een hatsan, maar de look en feel kwam op mij over als minder kwalitatief. De tru glow korrel vond ik te dik en trekkel wiebelde een beetje. Er zit wel een hoop standaard op en aan dat dan weer wel, en idd een hoop kracht. Nooit mee geschoten hoor, dus misschien schiet het wel prima. Mijn hw80k voelt gewoon zo solide en degelijk gebouwd aan dat ik dan toch weer een weihrauch wil. Jammer dat de hw90 in .25 niet in de k versie te krijgen is, als iemand weet waar je die wel kan krijgen houdt ik me aanbevolen. Ik vind trouwens niks over verschil in kracht en nauwkeurigheid tussen de k en de standaard hw80/90. Weet iemand van jullie dat misschien?

#9 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro

Gepost 20 maart 2018 - 14:37

Bekijk Post PrinsHeerlijk, op 20 maart 2018 - 14:21, zei:

Lang nagedacht over een hatsan, maar de look en feel kwam op mij over als minder kwalitatief. De tru glow korrel vond ik te dik en trekkel wiebelde een beetje. Er zit wel een hoop standaard op en aan dat dan weer wel, en idd een hoop kracht. Nooit mee geschoten hoor, dus misschien schiet het wel prima. Mijn hw80k voelt gewoon zo solide en degelijk gebouwd aan dat ik dan toch weer een weihrauch wil. Jammer dat de hw90 in .25 niet in de k versie te krijgen is, als iemand weet waar je die wel kan krijgen houdt ik me aanbevolen. Ik vind trouwens niks over verschil in kracht en nauwkeurigheid tussen de k en de standaard hw80/90. Weet iemand van jullie dat misschien?

Ik weet dat dit een k loop is https://www.versandh...oducts_id/26953 en op een HW90 zou ie niet misstaan :) Hij past ook gewoon. Krachtverschil tussen gewoon en k is nauwelijks het vernoemen waard, en met een k loop is het "makkelijker" schieten omdat je niet zo hoeft na te richten als met een gewone lange loop. (je kogeltje is veel sneller de loop uit) Al is narichten natuurlijk altijd wel aangewezen.

It is unhelpful to suggest that people shooting responsibly in the privacy of their own gardens should lose their right to this quiet enjoyment of their property because of the irresponsible few who perpetrate their crimes in the streets.

#10 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 20 maart 2018 - 16:09

Bekijk Post krisje, op 20 maart 2018 - 11:40, zei:

Mmm, ik heb er wel eens een paar gehad in 6.35mm en ik kan je wel vertellen dat je de bal een beetje mis slaat. Destijds gebruikte ik de H&n Ftt op het kaartje en de Silverpoints voor de plink, omdat die Ftt's zo goed groepeerden als mijn 97k in 4,5mm. De impact van zo'n Silverpoint op een colablikje 50m verderop zorgde er iig voor dat het blikje na het eerste schot al bijna schroot was, en op 60/70m was dat evengoed zo. Allemaal tegen 205m/s. Als ik morgen voor de keuze sta om de laatste HW90 van mijn leven te kiezen zal dat zeker gn 4,5mm zijn trouwens. Het fungehalte van een HW90 6.35 is dermate groot, je krijgt er een zeer fijn trekkertje bij, een gasram waar je fijn mee kan spelen, en knapt er eens een O ringetje of een ventiel, is dat op 10 min gefikst voor minder dan 2 euro.

En als je morgen voor de laatste keer voor de keuze staat een hw90 te kopen in 5,5mm of 6,35m? 😊

#11 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro

Gepost 20 maart 2018 - 17:53

Bekijk Post PrinsHeerlijk, op 20 maart 2018 - 16:09, zei:

En als je morgen voor de laatste keer voor de keuze staat een hw90 te kopen in 5,5mm of 6,35m? 😊

Haha goeie vraag. Ga ze maar allebei nemen denk ik. :)

#12 Gebruiker is offline   Tommy.da Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 25-februari 06

Gepost 20 maart 2018 - 18:06

Persoonlijk vind ik hw90 meest lekker in 6.35mm 😉

#13 Gebruiker is offline   Matthijs Icoon

• Pro
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 20 maart 2018 - 18:10

Of een Theoben Eliminator in .25 :D
www.theoben.nl is niet meer :(

&

Onthufter Uzelf

#14 Gebruiker is offline   keesbo Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 18-oktober 10

Gepost 20 maart 2018 - 19:22

HW90

Vind de Patriot helemaal niks
Haenel: 49A
Weihrauch: HW77k, HW77k SE, HW100s

#15 Gebruiker is offline   FARMER Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 11-maart 16

Gepost 20 maart 2018 - 20:38

Heb ze beide, de patriot(UK) is duidelijk krachtiger dan de hw 90 en heeft in 6.35 mijn voorkeur .Hatsan ziet er wel vet uit maar het metaal en loopschanier vind ik niet het niveau hebben van een hw90 of patriot .

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers