Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (12 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Fx Impact X

#16 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 23 maart 2018 - 14:11

De Smooth Twist X loopkits voor de Impact zijn inmiddels ook op voorraad bij Krale:
https://www.krale-sc...th-twist-x.html

Heb de .30 700mm kit besteld, eens kijken wat de snelheids winst is met de 50 grain JSB's.

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 23 maart 2018 - 14:12

#17 Gebruiker is offline   mrdirect Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 26-september 17

Gepost 27 maart 2018 - 08:18

Heb je al kunnen schieten met de 700mm loop? En gaan de pellets sneller?

#18 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 27 maart 2018 - 11:54

de locktime zal er niet op vooruit gaan met die 700mm lopen, zeker niet als je de standaard .30 pellets op de gangbare snelheid gaat schieten van 260/265. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

In de impact zal het er nog wel uit zien maar in de crown zal het nog meer op een vishengel gaan lijken :P
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Linne

#19 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 27 maart 2018 - 12:14

Wacht zelf op nog wat onderdelen om de Impact weer werkend te krijgen.

De 700mm loop al wel binnen, even de liner bekeken maar daar stond helaas geen spoed gegevens op en geen tijd gehad hem zelf te meten.

Ernest Row melde op AGN dat de 44 gr nu 285m/s doet, even uit m’n hoofd doet die van mij max 270m/s met dezelfde pellet dus de winst lijkt 15m/s te zijn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

#20 Gebruiker is offline   edd Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 13-juli 12

Gepost 27 maart 2018 - 16:05

tja....wat zou beter zijn. Een impact met 70 cm loop of een crown met 60 cm loop. Als ik de videos moet geloven is de 70 cm loop alleen voor de impact ontwikkeld (ook al zal hij vast wel op de crown passen).

#21 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 08 april 2018 - 12:08

Hier btw twee kiekjes van de oude .30 ST vs de nieuwe .30 modulaire STX loop.

Waar je de oude ST loop fixeert met de montage schroef in de dimple door langzaam de loop heen en weer te draaien bij het aandraaien van de schroef is dat met de STX loop niet meer mogelijk. Moet het effect nog testen maar bij de ST loop had ik issues om de magazijntjes er goed in te krijgen als ik de loop fixeerde op basis van de begeleidings inkeping ipv de montage schroef omdat de loop anders te diep de actie in gaat.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

#22 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 02 juni 2018 - 21:34

Vandaag zowaar de .30 STX 700mm loop kunnen testen op 150 bar en max hamerveer.

M'n focus lag op het finetunen voor de JSB 50gr maar heb met de dezelfde instellingen ook een magazijntje met de JSB 44gr en H&N 46gr verschoten om te kijken welke snelheden er met de lichtere pellets in de langere loop gehaald konden worden (de spread en SD zijn echter hoger omdat de instellingen niet voor deze pellets was afgestemd).

De JSB 50gr komt net onder de 270m/s uit vs de 260m/s met de normale ST loop, de JSB 44gr doet 283m/s vs 270m/s en de H&N 46gr doet 279m/s.

Btw, de nieuwe H&N pellets zijn niet zonder storingen vanuit het Impact magazijntje te verschieten omdat ze net te lang zijn, moest tussen elk schot het magazijntje verwijderen en er een paar keer mee op tafel tikken om de volgende pellet alligned te krijgen.

Bijgevoegd de chrono resultaten, incl een mini fotootje van de stand van de valve adjuster ter referentie.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 02 juni 2018 - 21:36

#23 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 06 juni 2018 - 20:56

Vanavond was het zo waar windstil in het weiland dus met de Impact en de .30 700mm STX loop aan het spelen geweest op 100 en 150 meter.

Het goede nieuws is dat de JSB 50 grain op ca 270m/s nog steeds stabiel is op 150 meter uit de lange STX loop, kon de meeste pellets op een 10cm steel target houden.

Op 100 meter haal ik nog niet de halve MOA van de ST loop met de 50 grain op 260m/s, zit nu rond 3-4cm een daar doen we het niet voor. Naast dat ik nog niet echt op zoek ben geweest naar de juiste snelheid gaat de loop om de zoveel schoten aan de wandel, zo wel naar voren als naar achter omdat het nieuwe loop systeem met de wisselbare liners niet goed te fixeren is het de schroef van de originele Impact, ook niet als deze heel strak aangedraaid is (wat niet wenselijk is omdat je de loop te ver naar links duwt).

Zit er aan de denken een kuiltje in de loop te boren op dezelfde plek als de standaard ST loop zodat de loop altijd op exact dezelfde plek wordt gefixeerd met niet al te veel kracht. Een nieuw schroefje zal ook niet werken vermoed ik omdat ik zowel de diepte als de rotatie vd loop elke keer exact hetzelfde wil hebben voor optimale consistentie na een loop wissel.

#24 Gebruiker is offline   mrdirect Icoon

• Schutter
  • Pip

Gepost 07 juni 2018 - 08:36

Jij dus ook last van die loskomende loop ! Ik ook, ik dacht al dat het aan mijzelf lag, maar nee dus ! Kuiltje van de normale ST loop werkt inderdaad beter, daar heb ik nog nooit gehad dat de loop naar voren kwam.

#25 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 07 juni 2018 - 12:34

Zie bijgevoegde foto, eerste schot viel in eens ca 15cm lager uit op 150 meter.

Nadat op de onderste klepel de juiste verticale instelling weer gevonden was verder gegaan op de bovenste 10cm klepel maar de schoten vielen steeds een stukje lager terwijl de horizontale spreiding nagenoeg gelijk bleef daar het nagenoeg windstil was.

Na controle van de druk was de gedachte dat ik een rekenfout had gemaakt met de wijziging van de verticale turret ipv van 5.7 mil overhouden vanaf 100 meter maar later bij het verwijderen van het magazijntje bleek dat de loop een paar millimeter naar voren geschoven was.

Snap niet helemaal waarom FX het systeem aangepast heeft want op deze manier creëren ze voor een modulaire buks weer een variabele die invloed heeft op de performance :blink:

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 07 juni 2018 - 12:38

#26 Gebruiker is offline   mrdirect Icoon

• Schutter
  • Pip

Gepost 07 juni 2018 - 13:29

Ik heb net Krale gemaild, of ze het schroefje van een Impact X willen opsturen, omdat de thumbscrew van de oude Impact de STX loop niet goed vasthoud. Ze zouden er eentje opsturen, dus ik ben benieuwd.

#27 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 07 juni 2018 - 15:56

Door snelle service van Krale morgen ook het Impact X schroefje in huis, geef het echter 50/50 kans dat het gaat werken maar beter eerst valideren voordat de boor uit de kast gehaald wordt :D

#28 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 08 juni 2018 - 11:39

Het Impact X schroefje is binnen en lijkt idd geschikt om te voorkomen dat het nieuwe loop systeem aan de wandel gaat.

Het zal zoals verwacht echter de loop niet altijd op exact dezelfde plek fixeren wat bij het oude systeem wel kan.

Zal eerst testen wat de poi shift is op lange afstanden maar denk dat de boor alsnog uit de kast komt. Geposte afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk

#29 Gebruiker is offline   edd Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 13-juli 12

Gepost 08 juni 2018 - 12:53

.

Deze post is bewerkt door edd: 08 juni 2018 - 12:56

#30 Gebruiker is offline   mrdirect Icoon

• Schutter
  • Pip

Gepost 08 juni 2018 - 13:52

Mijn schroefje zat er helaas niet bij vandaag, dat wordt morgen dan misschien. Ik zit net te kijken naar jouw pellet snelheid, dat is eigenlijk erg goed ! Ik haal met .25 34 grain net de 260 m/s
Is die van jou getuned ofzo?

• (12 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers