Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (13 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Fx Impact X

#31 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 08 juni 2018 - 14:16

Het blijkt dat de hamerveer verstelling van sommige Impacts niet maximaal afgeconfigureerd zijn maar dat is makkelijk te controleren en aan te passen.

Als je op stand Max en met een gespannen hamer nog speling hebt op de hamer veer is deze niet maximaal afgesteld, was bij mij ook het geval omdat het stel schroefje ook regelmatig aan de wandel ging. Heb hem op maximale uitslag staan en gefixeerd met blauwe Locktite, blijft nu al meer dan een jaar op z'n plek zitten na vele duizenden schoten op max power.

Hier een tergend langzaam instructie filmpje van Ernest Row:
https://www.youtube....xFHkB4Sk&t=135s

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 08 juni 2018 - 15:13

#32 Gebruiker is offline   Vissie Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 13-oktober 15

Gepost 08 juni 2018 - 16:07

Gezien dit topic fx impact heet, heb ik er ook nog één (of 2 of 3 en misschien wel 4)

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het een super mooi en accuraat ding, maar....

Ik heb mensen horen zeggen dat dit de formule1 auto onder de buksen is. Ben het daar niet helemaal mee eens!

Waarom sluit de "Valve tube" (ronde buis) niet mooi aan op de actie... (Dit snap ik echt niet)
Waarom zit er voor op het "reloading block" maar 1 bumpertje, terwijl er uitsparing voor twee is. (Weerskanten, wat ook logischer is)
Waarom gaat de pelletprobe, en reloading block,terug, vlak voor je de grendel sluit, waardoor de pellet vrij in de loop komt te liggen. Hoe dat komt weet ik, maar ziet er niet uit.

Ik wil hem niet afkraken, maar bij de formule1 komt ook meer kijken dan alleen prestatie van de coureur. Het plaatje moet compleet zijn, wat mij betreft.

Is dit jullie ook opgevallen? Of ben ik een zeurpiet?

#33 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 08 juni 2018 - 16:58

De Impact is net een Alfa, indrukwekkende looks en performance maar de afwerking laat te wensen over en je mag regelmatig terug voor onderhoud om het geheel werkend te houden.

Ook zo verbazingwekkend is bv dat de sleuven van de bipod rail bijna 2 keer dieper zijn dan de Picatinny spec voorschrijft (bijna 6mm ipv 3mm), bij een monteren van een bipod verlenging buigt de rail gewoon door omdat de netto dikte nog maar ca 4mm is ipv 7mm (rail is ca 1 cm dik). Maar dit is wel tekenend voor de Impact, alles is net te even te fijn en complex gemaakt om echt betrouwbaar te zijn.

In vergelijking is mijn Edgun Leshiy gebouwd als een tank, doet het altijd, goed afgewerkt, super simpel design dat makkelijk zelf te onderhouden en te tunen is.

Meerdere keren op het punt gestaan om de Impact in te ruilen maar als alles werkt is de performance simpelweg fenomenaal en de mogelijkheid om zowel de instellingen als de loop liners af te stemmen op de gewenste pellet of solid is vooralsnog ongeëvenaard. Wat ook helpt is dat de service van Krale erg goed is met het verhelpen van eventuele issues, recent nog buiten de garantie een lekkende regulator laten servicen en geen rekening gezien.

#34 Gebruiker is offline   Vissie Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-oktober 15

Gepost 08 juni 2018 - 17:29

Krale is top.

Echter is Krale ook afhankelijk van FX voor onderdelen. Dat kost bij FX zeer veel tijd.

Ik heb al van een andere winkelier gehoord dat als hij een paar buksen bestelde, hij een toffe peer was, maar als hij onderdeeltjes wilde hebben hij maanden kon wachten.

Wat mij ook te binnen schiet.... Die verdiepte vulplug, foster, wat een onhandig ding of plaats.
Koffer had ook 10 cm langer mogen zijn. Hadden de demperringen er gewoon op kunnen blijven.

Gelukkig is hij mooi van lelijkheid en imperfectie en schiet hij strak, anders had hij er bij mij niet ingekomen. 😁

#35 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 08 juni 2018 - 17:41

Herkenbaar, zelf zo snugger geweest om het schroefdraad voor de fles montage te beschadigen en idd maanden op een nieuw onderdeel moeten wachten terwijl hier de STX loop lag te snakken om aandacht.

Nu is het wachten op een .22 600mm STX loop met een slug liner ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

#36 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 11 juni 2018 - 18:09

Het Impact X schroefje lijkt z'n ding te doen, de loop blijft op z'n plek zitten na een paar honderd schoten dus dat is weer een zorg minder :)

Krijg vd week nieuwe bipod en rear bags binnen, hoop dat het komend weekend een beetje windstil wordt om eens rustug te kunnen checken wat de X loop echt kan doen qua zuiverheid op lange afstand.

#37 Gebruiker is offline   Gabor Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-maart 15

Gepost 13 juni 2018 - 16:53

Effe een vraagje net een impact aangeschaft.
Eerste 200 schoten geen probleen rete zuiver schieten op 100meter
Vandaag lekte hij tijdens het schieten bij het magazijn.
Loop verwijderd bleek er een van de twee O ringen stuk te zijn.
Is dit een bekend probleem of is er iets anders aan de hand?

#38 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 13 juni 2018 - 20:03

Als het een nieuwe Impact is dan is de kans groot dat de o ring al beschadigd was, heb met die specifiek o ringen nooit last gehad na duizenden full power schoten.

Wel de rubbers van een mano meter en regulator moeten laten vervangen ivm lekkages maar dat viel allemaal nog onder de garantie.

#39 Gebruiker is offline   mrdirect Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 26-september 17

Gepost 14 juni 2018 - 15:20

Bekijk Post Bushwacker, op 08 juni 2018 - 11:39, zei:

Het Impact X schroefje is binnen en lijkt idd geschikt om te voorkomen dat het nieuwe loop systeem aan de wandel gaat.

Het zal zoals verwacht echter de loop niet altijd op exact dezelfde plek fixeren wat bij het oude systeem wel kan.

Zal eerst testen wat de poi shift is op lange afstanden maar denk dat de boor alsnog uit de kast komt. Geposte afbeelding

Serieus, dit was ook de laatste keer dat ik hier iets neerzet voordat het afgehandeld is, jij krijgt gewoon keurig een echt ImpactX schroefje, en ik krijg vandaag pas de post , met een ander lullig puntig schroefje erin. Jij hebt gewoon mijn schroefje voor mijn neus weg gekaapt ;-)

En ik zit nog eens jouw snelheden te bekijken, die zijn echt grof veel sneller. Ook dat filmpje van Ernest waar hij die stelschroef aandraait van de hamer veer, in zijn omschrijving staat ook de 45 grain krijgt een snelheid van 880fps. Dat is 268 m/s . Jij zit met de 45 grain op 284 m/s. Aanzienlijk meer..... Heb je echt alleen de regulator op 150 BAR gezet? Is dat echt alles wat er aan jouw Impact is gedaan?

#40 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 14 juni 2018 - 16:27

Bekijk Post Bushwacker, op 08 June 2018 - 17:58, zei:

De Impact is net een Alfa, indrukwekkende looks en performance maar de afwerking laat te wensen over en je mag regelmatig terug voor onderhoud om het geheel werkend te houden.

Ook zo verbazingwekkend is bv dat de sleuven van de bipod rail bijna 2 keer dieper zijn dan de Picatinny spec voorschrijft (bijna 6mm ipv 3mm), bij een monteren van een bipod verlenging buigt de rail gewoon door omdat de netto dikte nog maar ca 4mm is ipv 7mm (rail is ca 1 cm dik). Maar dit is wel tekenend voor de Impact, alles is net te even te fijn en complex gemaakt om echt betrouwbaar te zijn.

In vergelijking is mijn Edgun Leshiy gebouwd als een tank, doet het altijd, goed afgewerkt, super simpel design dat makkelijk zelf te onderhouden en te tunen is.

Meerdere keren op het punt gestaan om de Impact in te ruilen maar als alles werkt is de performance simpelweg fenomenaal en de mogelijkheid om zowel de instellingen als de loop liners af te stemmen op de gewenste pellet of solid is vooralsnog ongeëvenaard. Wat ook helpt is dat de service van Krale erg goed is met het verhelpen van eventuele issues, recent nog buiten de garantie een lekkende regulator laten servicen en geen rekening gezien.

Oh jee,

Laat Leo deze maar niet in de handen krijgen :D , ik hou het lekker bij m’n Priest! ;) na een rol pellet’s nog steeds nul issue’s en/of lekkage’s :ssh:
Maar ja ook weinig stel mogelijkheden..... overigens wel rete zuiver vanaf 240 m/s JSB 4.5, echter als je FT pellet’s van H&N neemt ( nog niet verkrijgbaar) dan punaise groepjes op 50 meter..

Die 240 m/s is vanwege het field target spelletje max 16,3 joule ( voordat iemand roept TE Langzaam!!)

Alex
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate! FT 2 recoil met LBC 10-60-60 kijker
SPA 12 pour le tin + AR 223

RTI Priest .177 FT 1 met de Big Nikko
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#41 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 14 juni 2018 - 19:12

Bekijk Post mrdirect, op 14 juni 2018 - 15:20, zei:

Serieus, dit was ook de laatste keer dat ik hier iets neerzet voordat het afgehandeld is, jij krijgt gewoon keurig een echt ImpactX schroefje, en ik krijg vandaag pas de post , met een ander lullig puntig schroefje erin. Jij hebt gewoon mijn schroefje voor mijn neus weg gekaapt ;-)

Valt mee hoor, vlak na ontvangst van de STX loop al met Krale gebeld voor een Impact X schroefje maar die waren ze na 2+ maanden wachten op onderdelen vergeten in de doos te doen bij het terug sturen van de geservicede Impact, had dus al dibs op het goede schroefje ;)

Bekijk Post mrdirect, op 14 juni 2018 - 15:20, zei:

En ik zit nog eens jouw snelheden te bekijken, die zijn echt grof veel sneller. Ook dat filmpje van Ernest waar hij die stelschroef aandraait van de hamer veer, in zijn omschrijving staat ook de 45 grain krijgt een snelheid van 880fps. Dat is 268 m/s . Jij zit met de 45 grain op 284 m/s. Aanzienlijk meer..... Heb je echt alleen de regulator op 150 BAR gezet? Is dat echt alles wat er aan jouw Impact is gedaan?

Je haalt twee snelheden door elkaar, met een normale 60cm Smooth Twist loop doet de Impact inderdaad 270m/s met de 44gr pellet maar in de langere 70cm STX loop doet de 44gr pellet met dezelfde instelling de door mij genoemde 284m/s. De 10cm langere loop levert netto dus een snelheidswinst van 14m/s seconden op.

#42 Gebruiker is offline   mrdirect Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 26-september 17

Gepost 15 juni 2018 - 11:49

Hey Bushwacker,

Heb m'n Impact even omgebouwd naar .30 want nu wilde ik het toch even zeker weten.
Regulator op 147 BAR (EDMU digitale meter, dus zal wel kloppen), lange 700mm STX loop, en ik zit inderdaad ook rond jouw snelheden. Een meter of 6 minder, dus waar jij 284 hebt (44gr), zit ik rond de 278 m/s.
Wel alles maximaal open geschroefd, het is een echte luchtzuiper nu....

Dus verschil met de jouwe valt wel mee inderdaad.... en inderdaad 110 joule nu. Dat haalde ik met de 600mm loop echt niet.

Ik ben nu eigenlijk bezig met de .25 sniper loop. Ik krijg die .25 king heavy (33.95 grain) echt voor geen meter zuiver.
Groepen zo groot als eieren op 50 meter. De 100 meter nog niet eens geprobeerd. Weet iemand de ideale snelheid van die king heavy's? Volgens een youtube zouden ze rond de 275 m/s wel goed moeten doen.
Nou , vanuit een Stx loop toch echt niet.... Zou ik juist langzamer moeten gaan?

#43 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 15 juni 2018 - 12:26

Niet veel ervaring met de King Heavies maar volgens mij vinden die het leuker als ze iets langzamer gaan waar de King het wel erg leuk doet rond de 275m/s.

YourAverageAirgunner prefereert de MKI over de MKII in de 70cm STX loop en verschiet ze tussen de 244 en 262m/s.
https://youtu.be/WUm6Xpvv6yo

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 15 juni 2018 - 12:29

#44 Gebruiker is offline   edd Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 13-juli 12

Gepost 15 juni 2018 - 12:28

heb jij de edmu op je impact gezet? zou je er eens een foto van kunnen maken?

ed

#45 Gebruiker is online   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 15 juni 2018 - 12:37

Heb met de EDMU voordat ik hem op de Leshiy gemonteerd heb ook nog even de Impact manometers nagemeten, de reg stond namelijk op 170bar wat idd bleek te kloppen volgens de EDMU en degene die de druk van de fles aangeeft gaf 20 bar te weinig aan. Zoals genoemd zijn de rubbers van de reg vervangen en staat nu weer op 150 bar en ik vul nu gewoon op basis van de manometer op de duikdfles ipv die op de Impact, wellicht nog eens een tweede EDMU bestellen voor op de Impact.

Vraag me btw wel af hoe je met de EDMU de manometer van de reg vervangen hebt, die kreeg ik niet luchtdicht omdat die uit m'n hoofd niet lang genoeg was.

• (13 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers