Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Charlie Datuna Trekkers Op Mijn Gamo Hunter 1250 Intallatie van de trekker

#1 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 26-februari 18

Gepost 21 maart 2018 - 21:52

Hallo iedereen hier, dit is mijn eerste post op het forum hier.
Al een tijdje heb ik een GAMO hunter 1250 buks, erg leuk speelgoed maar bij het schieten ondervond ik dat het verdomd hard trekken was aan de originele trekker.
Gezocht en gezocht naar een oplossing en die gevonden in de reviews over de Charlie Datuna Trekkers GTR III upgrade.
Dus zo maar eentje besteld, en op een paar dagen had ik hem al in huis.
Vandaag de trekker geïnstalleerd maar het verging mij niet zoals op alle filmpjes op youtube....

De installatie leek mij hetzelfde als op de filmpjes, ten minste ik herkende alles,,, Het veertje er af van de pin, de pin eruit en de trekker sprong al uit zijn positie.
Dan het calletje met de verdikking (waar het veertje rond zit) eruit en in de GTR III geplaatst en de meteen ook de stelvijs (achteraan de org.trekker) er mee uitgedaan.
De nieuwe GTR III trekker er in en de pin op zijn plaats gezet, weer het ringveertje erin en klaar (vertellen ze in de vele video's.

Ja hoor hij werkt,,, Maar ik heb geen veiligheid niet meer, deze kan ik opklikken maar als ik gewoon wat harder aan de trekker trek dan gaat hij zo door zijn veiligheid.
Ik heb geen "2 stage" trekker meer, alles in singel stage dus.
De trekker gaat ongelooflijk soepel maar er is geen gevoel meer. Schieten zal ongetwijfeld beter gaan als met de originele omdat daar de trekkracht veel te hoog en veel te lang (afstand) was.
Maar ik durf nu niemand met mijn buks nog te laten schieten omdat het eigenlijk een gevaar is als je de trekker niet kent.

Ik begrijp niet wat ik verkeerd heb gedaan (kunnen doen) daar er haast geen bewerkingen zijn om uit te voeren.
Zijn er hier nog die deze ervaring hebben? Of hebben jullie een idee wat er mis zou kunnen zijn?
Alvast dank voor jullie input...
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#2 Gebruiker is offline   dragon1974 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 17-september 16

Gepost 22 maart 2018 - 08:20

Je weet 100% zeker dat je de goede charlie da tuna hebt.
Meste jongere gamo bukse moeten de gtr4 trekker hebben i.p.v. gtr3.
Gamo Big Cat .177 met charlie da tuna trekker
Gamo Delta .177

#3 Gebruiker is offline   TrexX Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-januari 15

Gepost 22 maart 2018 - 09:44

Mijn ervaring met een GRT3 in een Crossman Nitro Venom Dusk was ongeveer hetzelfde. Ook geen 1e stage meer en een safety die niet blokkeerde bij wat meer kracht op de trekker.
Ik stoorde me er niet aan, de soepelere trekker was voor mij belangrijker. Andere schutters kan je gerust even vertellen hoe het zit, dat moet je bij een echte match trekker ook, niet schutters verwachten niet zo'n lichte trekker. Zo kan je ze ook vertellen het eerste schot te concentreren op de trekker ipv. het doel.

Marco
Weihrauch HW35 4.5
Weihrauch HW57 4.5
Weihrauch HW85 4.5
Diana 23 4.5

#4 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 23 maart 2018 - 02:10

Hoi TrexX en andere,, alvast dank voor jullie antwoord.
@Dragon1974 ja ik weet 100% zeker dat ik een GTR III nodig had, ik heb namelijk een Gamo HUNTER 1250 (UK version) vrij oud dus en geen plastieken trekker origineel.

Maar Marco jij geeft me toch weer het betere gevoel, als ik niet de enige ben, want jij hebt dus net dezelfde ervaring, dan kan ik er wel mee leven.
Je IDD een ander er mee laten schieten (hmmmm overwegen) wordt een beetje tricky. De trekker is namelijk wel zo soepel WAT EEN VERSCHIL.
Maar ook ik zal er opnieuw mee moeten leren schieten daar er niet echt een (gevoels)punt is waar de trekker afgaat. Maar even weer mee leren inschieten en dan weet ik wel waar ik me aan de knal kan verwachten.
Nogmaals dank voor jou bevestiging, en ik laat hem zeker zitten want het is echt wel dag en nacht verschil....
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#5 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 23 maart 2018 - 02:48

Bekijk Post TrexX, op 22 maart 2018 - 09:44, zei:

Andere schutters kan je gerust even vertellen hoe het zit,,,
Marco

Wel Marco of ik nog andere met mijn HUNTER zal laten schieten weet ik nog niet, ik heb 2 personen een keer met de bux laten schieten en ik ben 2 keer naar de dokter moeten rijden.
Terwijl ik alles goed aangegeven had zijn beiden (niet op dezelfde dag) te dicht bij de kijker gaan hangen en twee keer naar de dokter gemoeten om een paar hechtingen te plaatsen.
De HUNTER geeft namelijk zo een harde klap dat de kijker bij hun een serieuze diepe wonde net boven eht oog had geslagen.
Dus ik denk dat ik hem maar voor STRIKT persoonlijk gebruik ga houden...

Gilbert...
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#6 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 03-februari 07

Gepost 23 maart 2018 - 10:59

Hey Gilbert, welkom op het forum. Wat een gedoe allemaal met dat geweer zeg, als ik het zo allemaal eens overschouw is het wachten tot de loop eens een keertje dichtklapt voor je dat zelf doet, met die maffe safety/trekker. Dan heb je een bananenloop die nog alleen schuin naar boven kan schieten :P
Als ik lees welke klappen die geeft is het niet alleen een gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf, ik zou er toch eens iemand met kennis van zaken naar laten kijken.
Wat die Charlie betreft, de goede man heeft wel een goudmijn aangeboord met zijn messing trekkertjes :) Ik heb ooit zelf zo'n ding op een Gamo gehad, en wat ik ook probeerde, echt goed komt het nooit, ondanks wat Charlie voorspiegelt. Heb ook wel eens met andere geweren met die trekkertjes geschoten, idem dito, niet echt goed te noemen. "Soepel" dat wel ja, maar verder...
Los daarvan was het misschien ook niet echt een goed idee om zo'n Hunter in 4,5mm te kiezen, het zou beter gaan in 5,50mm denk ik, maar ok, 'beware for the man with only one gun' zegt het spreekwoord.
Ik heb ook eens gegoogeld naar de kijker die je er hebt op staan, en ik vraag me af of die het eigenlijk nog doet? Want volgens mij is die niet echt een kijkertje voor op dat soort buks.
Groetjes en ik hoop dat het allemaal goed komt.
HW80k 5,5mm & Hawke 6 x 40
HW90k 5,5mm & Nikko Gold Crown Airking 2-7x32 Mil-Dot

It is unhelpful to suggest that people shooting responsibly in the privacy of their own gardens should lose their right to this quiet enjoyment of their property because of the irresponsible few who perpetrate their crimes in the streets.

#7 Gebruiker is offline   TrexX Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-januari 15

Gepost 23 maart 2018 - 13:23

Bekijk Post Gibbel, op 23 maart 2018 - 02:48, zei:

Wel Marco of ik nog andere met mijn HUNTER zal laten schieten weet ik nog niet, ik heb 2 personen een keer met de bux laten schieten en ik ben 2 keer naar de dokter moeten rijden.
Terwijl ik alles goed aangegeven had zijn beiden (niet op dezelfde dag) te dicht bij de kijker gaan hangen en twee keer naar de dokter gemoeten om een paar hechtingen te plaatsen.
De HUNTER geeft namelijk zo een harde klap dat de kijker bij hun een serieuze diepe wonde net boven eht oog had geslagen.
Dus ik denk dat ik hem maar voor STRIKT persoonlijk gebruik ga houden...

Gilbert...

Klinkt aardig bekend... Meegemaakt met iemand die met mijn buks al een paar uur aan het schieten was en toen toch nog met zijn gezicht te dicht bij de scope kwam. Mooi blauw oog, gelukkig geen hechtingen.
Ik snap ook niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen. Aan de andere kant heb ik zelf ook wel eens wat gedaan wat niet er handig was (understatement). Maar goed, da's dan je eigen lijf en eigen materiaal.
Een magnum springer in handen van mensen die niet veel ervaring (en/of handigheid) hebben is wellicht het onderliggende probleem hier. Vandaar dat ik nu ook meerdere buksjes heb zodat ik het wat lichtere spul eerst in de handen van mensen kan drukken voordat ik ze wat geeft dat wat zwaarder bokt.

Marco
Weihrauch HW35 4.5
Weihrauch HW57 4.5
Weihrauch HW85 4.5
Diana 23 4.5

#8 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 23 maart 2018 - 14:06

Hoi Krisje,,,
Ik heb het geweer tweedehands gekocht, en er was dus geen keuze tussen .22 of .177 het is is dus .177 geworden.
Maar eerlijk wilde ik ook een .177 omdat ik niet beter wist eigenlijk,,, vroeger (als kind) nog een diana gehad en ook 4.5mm dus dacht ik dat .22 wel wat te zwaar zou zijn voor een knikgeweer.
Tja je gaat je pas informeren als jet wat ik huis hebt he, ik denk dat de meesten dat zo doen,,, Beter is eerst informeren natuurlijk, maar je ziet wat en koopt...
Kris ik heb de loop altijd vast als ik knik en vul, dus het dichtklappen zal mij niet zo snel overkomen denk ik.
De scoop doet het (tot nu toe) heel erg goed moet ik zeggen. Ik heb er wel een solid-mount op staan (met stopper) misschien dat dit helpt?
Maar het is een uiterst heldere kijker (met mildots en illumination in rood and groen), ik ben er zeer tevreden over terwijl het ding eigenlijk niets gekost heeft.
Ik heb dan ook meteen een tweede (zelfde) kijker gekocht voor de GTI Mach 1.
Het is een leuke hobby, en ik droom (nog niet) van gat in gat te schieten, als ik een plaatje van 6cm elke keer kan raken op 50m ben ik al wat tevreden (momenteel).
Maar ik wil op termijn toch wel een keer een (goedkoop) PCP-geweer aanschaffen, maar dat is toekomst kijken daar deze toch wel aan de dure kant zijn vind ik.
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#9 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 03-februari 07

Gepost 23 maart 2018 - 14:28

Nou, als je een plaatje van 6 op6 elke keer kan raken op 50m met je gerief..., das eigenlijk wel "gat in gat" met een getunede 97k weihrauch ;)
Ik wist tot over 15j ook niet eens dat 5,5mm bestond, ook al schiet ik al mijn leven lang luchtbuks. Das ook wel typisch Belgisch, Diana/4,5mm en klaar. :)
HW80k 5,5mm & Hawke 6 x 40
HW90k 5,5mm & Nikko Gold Crown Airking 2-7x32 Mil-Dot

It is unhelpful to suggest that people shooting responsibly in the privacy of their own gardens should lose their right to this quiet enjoyment of their property because of the irresponsible few who perpetrate their crimes in the streets.

#10 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 23 maart 2018 - 15:55

IDD Krisje,,, de meeste van ons komen alleen maar met een oude Diana in aanraking,,, komt van de kermis denk ik hahahaha....
Maar er is IDD een hele wereld voor me open gegaan nadat ik de HUNTER gekocht had...

Deze post is bewerkt door Gibbel: 23 maart 2018 - 15:59

scoop <<Hawke 3-9X50>>>

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers