Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Chinese Rommel Echt?

#16 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 26-februari 18

Gepost 02 april 2018 - 01:38

Niet alles is wat het lijkt Miech...
Meopta (en afgeleide OPEMUS vergroters) kennen we maar al te goed (als fotograaf) en als er een slechtere lens bestaat dan meopta dan eet ik ze op.
Zeiss daarentegen is één van de beste lenzen die er op de markt zijn en staan meestal op de (zeer) dure camera's.
Als Zeiss zijn lenzen bij meopta zou laten maken dan is er geen één fotograaf die nog met een zeiss lens zou willen werken...
Trouwens Zeiss lenzen komen niet uit Tsjechië maar uit Duitsland (origineel), maar er zijn geen lenzen makers meer in Duitsland omdat de productie te duur is geworden...

Hier worden de meeste gemaakt

En het is niet omdat ze in China gemaakt worden dat ze slechter zouden zijn,,,

Wat de kijkers betreft heb ik heir een kijker (6-24x50) op mijn Gamo hunter staan,,, een wapen dat een enorme klap geeft en de kijker heeft al goed te verduren gehad daar ik al met 2 schutters naar het ziekenhuis gemoeten ben om hun wenkbrauw te laten hechten (te dicht bij de kijker gezeten).
De kijker werkt nog als nieuw, inrichten gaat als een fluitje van een cent, kijkertje koste €35,,, Klinkt niet te geloven...
Maar ook op de Gamo (magnum) black maxim staat dezelfde kijker op met dezelfde super helder beeld en resultaten.

Toegegeven dat we de kijkers niet gebruiken om 10x dagelijks de turrets te gebruiken,,, Maar we halen ze er toch wel eens herhaaldelijk af en weer op en dat loopt altijd toch goed moet ik zeggen.
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#17 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 02 april 2018 - 08:39

Bekijk Post Gibbel, op 02 april 2018 - 01:38, zei:

Trouwens Zeiss lenzen komen niet uit Tsjechië maar uit Duitsland (origineel), maar er zijn geen lenzen makers meer in Duitsland omdat de productie te duur is geworden...

De Zeiss cinema objectieven worden nog gewoon in Duitsland gemaakt maar die kosten dan ook 20k plus.

Hun normale fotografie objectieven (bv de Milvus lijn) worden door Cosina in Japan gemaakt, de fabrikant die onder eigen naam Voigtlander objectieven op de markt brengt. Destijds heeft Cosina een aantal concurrerende Voigtlander objectieven moeten laten vallen om dat Zeiss contract binnen te hengelen. De inmiddels legendarische Voigtlander 125mm f/2.5 Apo Lanthar is daar een voorbeeld van, het ding verkocht voor geen meter dus Cosina had geen problemen die uit de lineup te laten vallen (voor de Zeiss 100mm f/2). De origineel €600 kostende lens gaat inmiddels op eBay weg voor een veelfout (piek was ca 4k) omdat het achteraf 1 vd beste macro lenzen ooit bleek te zijn en de oplage beperkt is tot een paar honderd, ik heb hem gelukkig nog voor de originele prijs op de kop kunnen tikken en heb pro foto vrindjes die er meerdere hebben om voor de rest van hun leven voorzien te zijn van backups en onderdelen.

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 02 april 2018 - 09:24

#18 Gebruiker is offline   Dennis1987 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 04-januari 09

Gepost 02 april 2018 - 08:56

In China wordt veel top spul gemaakt maar naar mijn mening alleen wanneer die fabrieken onder Europese/Amerikaanse leiding staan.

Chinese fabrieken die dat niet zijn maken voornamelijk crap en namaakartiekelen.

#19 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 02 april 2018 - 09:17

Bekijk Post Gibbel, op 01 april 2018 - 13:39, zei:

@knift De lenzen die bekend staan om hun sublieme kwaliteit is toch wel "Zeiss". Duitse super lenzen maar ze worden in China geproduceerd...

Wellicht in de goedkopere Zeiss kijkers maar in de tier one kijkers zit gewoon Duits Schott glass (net als mijn IOR btw).

#20 Gebruiker is offline   hendrickotto Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-november 03

Gepost 02 april 2018 - 10:34

Hoe interessant op zich deze discussies ook mogen zijn, welke conclusies zijn er zelfs na (beperkte) feitenvaststelling aan te verbinden ? Al was het maar op het beperkte gebied van één voor ons hier relevante productcategorie, nl. optiek ?
Dat je gerust iets uit China kunt kopen vooral op basis van erg lage prijzen, omdat de kwaliteit beter dan verwacht is, want gerenommeerde Europese merken brengen daar veel onderaannemings- en toeleveringscontracten onder ?
Of dat een soort geruststelling of zelfs iets van een garantie mag betekenen voor de kopers in spe in het algemeen ?

MVG,
Hendrick

#21 Gebruiker is online   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 02 april 2018 - 10:38

Bekijk Post hendrickotto, op 02 april 2018 - 11:34, zei:

Hoe interessant op zich deze discussies ook mogen zijn, welke conclusies zijn er zelfs na (beperkte) feitenvaststelling aan te verbinden ? Al was het maar op het beperkte gebied van één voor ons hier relevante productcategorie, nl. optiek ?
Dat je gerust iets uit China kunt kopen vooral op basis van erg lage prijzen, omdat de kwaliteit beter dan verwacht is, want gerenommeerde Europese merken brengen daar veel onderaannemings- en toeleveringscontracten onder ?
Of dat een soort geruststelling of zelfs iets van een garantie mag betekenen voor de kopers in spe in het algemeen ?

MVG,
Hendrick

Dat goedkope spullen uit china.
Of afkeur is van t orgineel.
Of twijfelachtige namaak.

Een beetje een merk vernietigd zn afkeur lijkt me.
Daar betaal je die meerprijs voor, voor die schrootbak.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#22 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 02 april 2018 - 12:46

Evenveel meningen als mensen blijkbaar,,, :)
Trial and error, of trial and happiness .... Het blijft proberen zou ik zeggen.
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#23 Gebruiker is online   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 02 april 2018 - 13:02

Bekijk Post Gibbel, op 02 april 2018 - 13:46, zei:

Evenveel meningen als mensen blijkbaar,,, :)
Trial and error, of trial and happiness .... Het blijft proberen zou ik zeggen.

Klopt.
Ik koop ook wel in t oosten.
Vaak gaat t goed.
Maar je moet rekening houden dat t wel eens kan tegen vallen.

Die compressortjes bv.
Je moet er eigenlijk 2’of 3 kopen.
Want t gaat wel eens stuk.
Voorbeelden zijn hier wel te vinden.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#24 Gebruiker is offline   RonDriessen Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 18-december 14

Gepost 05 april 2018 - 17:43

Bekijk Post Dennis1987, op 02 april 2018 - 08:56, zei:

In China wordt veel top spul gemaakt maar naar mijn mening alleen wanneer die fabrieken onder Europese/Amerikaanse leiding staan.

Chinese fabrieken die dat niet zijn maken voornamelijk crap en namaakartiekelen.

Tja, maar volgens mij hebben die Chinezen toch echt zonder hulp van Europa en/ Amerika een aantal Chinese ruimtevaarders naar hun eigen Chinese ruimte station gebracht en ook weer zonder hulp terug op aarde laten komen. Ook hun ruimtestation hebben ze 14 dagen geleden ook nog zonder hulp laten neerstorten. :)

Groet,
Ron.
Hatsan BT 65 .22 RB Elite
Hatsan 125 Sniper .22
Hatsan 135 .25
Gamo CF-30 .177
Hammerli Hunter Force 600 (voor de nodige tuinfun)
SPA PR900 .177

#25 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 05 april 2018 - 18:32

Ik begrijp het emotionele gedeelte wel rondom "made in China", maar feitelijk gezien is dat haast nergens meer op gebaseerd...

Mijn Helly Hansen regenkleding: made in China
Mijn Cannondale racefiets: made in Taiwan
Mijn Timberland wandel/sneeuwschoenen: made in China
Mijn laptops, tablets, schermen van Samsung/Dell/Panasonic thuis: made in China
Mijn Hawke richtkijkers: made in China

Allemaal gekocht mede wegens de kwaliteit van de producten. Made in China. Dus zolang de kwaliteits controle maar goed zit, is er niets aan de hand. Inmiddels weten de Chinezen ook zonder druk van een buitenlandse onderneming goed te presteren. Neem nou bijvoorbeeld de made in China Artemis/Spa CO2 pistolen en zet dat eens af tegen de "made in the USA" Crosman 2240. Dan krijg je met Artemis/Spa veel meer waar voor je geld, het product is redelijk "af" zonder upgrades tegen dezelfde prijs.

Enfin, ik ben nog steeds blij met het feit dat de Weihrauch productie in China een hoax was Geposte afbeelding

#26 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 05 april 2018 - 19:35

je moet het zien wat er na gemaakt wordt in die bergdorpjes , daar komt de grote rommel vandaan,
van batterijen tot fototoestellen, je kan het niet zo gek bedenken ,
kijk maar wat er op de Portugese eilanden op die stand markten wordt aan geboden,
zo goedkoop, de reinste namaak troep , en dat geeft de slechte naam aan het goede wat er weg komt
Niet geschoten is altijd mis

#27 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 05 april 2018 - 22:06

Sommigen trekken sowieso de neus op voor Chinese producten, anderen zweren erbij. Voor mij is een jeansbroek een jeansbroek. Komt er een gat is, prima, draag ik het ding tot mijn kroonjuwelen genant bloot komen te liggen en koop ik een andere goedkope. Anderen hebben graag kwaliteitsgarantie en betalen daar graag meer voor. Gaat het om een pak, dan steek ik daar wel geld in. En dat is dan mijn insteek - anderen denken er anders over.

Punt is: De waarheid ligt vast in het midden, afhankelijk van type product, of het om een key dan wel minder belangrijk component gaat, budget en de aanwezigheid van het gokgen. Dus eigenlijk is en blijft een beetje een non-discussie en ik zie niet in waarom we een ander moeten overtuigen. Lekker je zin doen.

Ik moet trouwens morgen een nieuwe jeans. M'n moeder was een beetje gegeneerd vorig weekend. "'t Is dan wel Pasen, maar dat soort eieren hou je beter verstopt."

Deze post is bewerkt door Coltrui: 05 april 2018 - 22:10

Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

#28 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 05 april 2018 - 23:28

Het is IDD een kwestie van perceptie Coltrui, ,,, EIEREN........ Het zal wel EITJES geweest zijn,,, :) :) :)

Deze post is bewerkt door Gibbel: 05 april 2018 - 23:29

scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#29 Gebruiker is offline   Al.Ex.Magnum Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-januari 15

Gepost 06 april 2018 - 00:34

Bekijk Post Coltrui, op 01 april 2018 - 10:53, zei:

Die BSA Sweet (Deer hunter copy) doet het ook erg goed....

Ja idd. :) Nog bedankt hé kerel. :good:

En wat compressoren betreft : dat de ene chinees, de andere niet is, wil ik nog wel geloven. Maar als je zou suggereren dat L&W, Bauer, en zelfs Holugt, Coltri, etc... ook maar enigszins te vergelijken vallen met om het even welke Chinese compressortjes, dan vrees ik dat onze bronnen toch een eindje uit mekaar liggen... ;)

Geposte afbeelding
2017-04-05 -Chinese Carette 4500 Compressor Testing and Tear Down Report - Airguns & Guns Forum
Geposte afbeelding

Voor de rest komen we overeen : dat elk vooral doet wat hij/zij denkt dat best is.

Deze post is bewerkt door Al.Ex.Magnum: 06 april 2018 - 00:42

#30 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 06 april 2018 - 23:42

Bekijk Post Al.Ex.Magnum, op 06 april 2018 - 01:34, zei:

Ja idd. :) Nog bedankt hé kerel. :good:

Volgaarne. Ik had er twee gekocht in de hoop dat eentje het goed doet en dat heb ik je ook eerlijk verteld. Ze deden het beide prima. Zo gaat dat. Het gokgen is strong with tis one. Prima scopes.

En wat compressoren betreft : dat de ene chinees, de andere niet is, wil ik nog wel geloven. Maar als je zou suggereren dat L&W, Bauer, en zelfs Holugt, Coltri, etc... ook maar enigszins te vergelijken vallen met om het even welke Chinese compressortjes, dan vrees ik dat onze bronnen toch een eindje uit mekaar liggen... ;)

Och ja, de standaard horror stories. Noem mij een artikel en ik snor een slechte recensie op. Waarmee ik niet wil ze zeggen dat dit type normaal prima is. Wat ik zei, is dat je in die landen waar de zon opkomt best een goede compressor kan kopen die honderden euro's goedkoper is dan een exemplaar dat aangeprezen wordt in de contreien waar de zon ondergaat ;)

Maar nu ga ik net doen waar ik een hekel aan heb. Iemand overtuigen. Doe gewoon en trek er je lessen uit. En doe het nog eens en herbekijk de lessen die je geleerd hebt. Laat reviews op het boze internet geen luier, condoom of schuilkelder wezen voor je uitschuivers :D
Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers