Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hťt forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Chinese Rommel Echt?

#31 Gebruiker is online   Fabian van het Hof Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Reviewers
  • Lid geworden: 24-augustus 12

Gepost 07 april 2018 - 08:05

Goedemorgen,

Tja, China. Hier hebben we al aardig veel over geschreven.
Zonder China werken bijna geen apparaten in je huis en rijden er geen auto's.
Er komen goede maar ook slechte, of anders gezegd, mindere spullen vandaan.

Voor ieder wat wils zech maar.

De lenzen. Meopta heeft de grootste fabriek in Europa die lenzen maakt. Niet alleen voor verrekijkers een richtkijkers maar ook voor medische toepassing en leger.

Waarom zou je zelf een dure fabriek laten maken of aanhouden als een ander merk het voor je kan maken die dezelfde of soms betere kwaliteit leverd?
Meopta maakt voor veel andere bekende merken lenzen waaronder Zeiss. Daar staan die merken natuurlijk niet te koop mee.

Dat er geen slechtere lensen bestaan dan Meopta, haha, grappenmaker. Pak eens een verrekijker van Meopta van 1000 en van Zeiss, vergelijk die eens. Oja, en dan zo der te weten welke wat is. 100% zeker zal je niet kiezen voor Zeiss...

Niet lang geleden had ik een leuk artikel over Meopta gelezen. Zal eens kijken of ik die kan vinden.

Groeten, Fabian
Heden:
Airgun Technology Vulcan 5.5 + MTC Viper Connect 3-12x32
Brocock Contour S6 Elite 4.5 + Centerpoint 3-9x40
Theoben SLR98 4.5 + Vortex Diamondback HP 2-8x32
Theoben Evolution 5.5 + Bushnell Trophy 4-12x40SF
Gamo G1200 4.5 + SwissArms RedDot

Gehad:
Daystate Huntsman Regal XL 5.5
Benjamin Trail NP XL 1100 5.5
gamo Shadow IGT 4.5
Gamo Co2 Extreme 4.5
Crosman 1077 4.5
Crosman 622 5.5 uit 1980
Crosman 73 4.5 uit 1982
Umarex Mirage 4.5

#32 Gebruiker is offline   Brutuz Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 22-december 08

Gepost 08 april 2018 - 12:20

Ik moet (als Chinesofanologist) bekennen dat ik een paar jaar geleden bij het assembleren van de voet en de drukbuis van mijn Amerikaanse BEJNAMIN pcp handpomp aangenaam verrast was een klein ovaal wit stickertje te zien met daarop de tekst "made in China".

我不得不嘲笑它
Buksen Youtube: http://youtube.com/Brutuz62 Chinees Duits enz

Bami Buksen hiero: http://chineseairgunportal.brutuz.com

#33 Gebruiker is offline   Al.Ex.Magnum Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 25-januari 15

Gepost 08 april 2018 - 13:52

Bekijk Post Coltrui, op 06 april 2018 - 23:42, zei:

Maar nu ga ik net doen waar ik een hekel aan heb. Iemand overtuigen. Doe gewoon en trek er je lessen uit. En doe het nog eens en herbekijk de lessen die je geleerd hebt. Laat reviews op het boze internet geen luier, condoom of schuilkelder wezen voor je uitschuivers :D

(het onderstaande, met de breedst en zachtst mogelijke glimlach :) naar de sympathieke gast uit St.Niklaas die weliswaar af en toe zijn hand overspeelt :) )

Iemand die ooit al een compacte Bauer (live en van dichtbij) heeft horen draaien -ook al was het maar 1 keer- hoeft niet overtuigd te worden kerel. Na je bovenstaande commentaar wek je het vermoeden dat elke praktijkervaring van dichtbij met (meerdere) Duitse compressoren, je totaal vreemd is? en je nog nooit het live-praktijkvergelijk hebt kunnen maken tussen draaiende chinezen vs draaiende duitsers?

Zelf heb ik reeds een drietal Duitse (compacte) compressors live horen-en-zien vullen, van dichtbij dus. Waaronder zelfs eentje met produktiedatum late jaren 60. Bij een NL kennis in Limburg. Super. Zo'n oude knol, hoewel daterend uit de hippiejaren, maar toch ondanks zijn hoge leeftijd, nog steeds onnoemlijk veel betrouwbaarder klinkend en werkend dan de gemiddelde chinees. En neen, inderdaad, een 50-jarige chinees heb ik nog niet horen draaien of zien vullen... Voor zover ik weet zijn ze er niet.

Daarnaast dus wel al verscheidene "nieuwerwetse" Chinezen live bezig gehoord. Euuhh... hoe zal ik het 'zachtjes' zeggen .... "net een stuk minder super" dan om het even welke oude knol van Duitse komaf...

Voor bovenstaande praktijkvaststellingen is geen review nodig. Enfin, zo gaat het hier dan toch. Anderen doen vooral wat ze denken te moeten doen, vanachter hun klavier, online, glorieuze reviews doorspitten en al te vaak afrekenen met verborgen agenda's van al te veel review-schrijvers met commerciële bindingen.

Verificatie gebeurt hier in dergelijke context praktijksgewijs, geenszins online. Tegelijk in face-to-face-consult enoverleg met iemand die al jarenlang zelf met compressors werkt en tegelijk ook terzake technisch wel beslagen is in de materie. Zouden meer mensen dat doen, minder mensen hadden achteraf verdriet.

Vandaar,
de compressor die hier in huis zal komen, zal tot nader order geen chinees zijn. Liever een oude, gereviseerde Duitse knol uit de jaren stillekes, dan een chinees (zoals die vandaag beschikbaar zijn).

Overigens,
"Jezelf overtuigen", dat is iets wat elk zichzelf moet gunnen kerel. Daar kan ik je verder niet bij helpen. Geen enkele overtuiging groter, dan de eigen overtuiging uit praktijkervaring. En neen, ook dat heb ik niet "ergens gelezen". Dat komt uit eigen ervaring, uit eigen overtuiging.

Andermaal :

Voor de rest komen we overeen :

dat elk vooral doet wat hij/zij denkt dat best is.

Fijne zondag aan allen.

Deze post is bewerkt door Al.Ex.Magnum: 08 april 2018 - 13:54

#34 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 26-februari 18

Gepost 08 april 2018 - 14:05

Ik had wel een review gezien van die chinese compressor van iemand die er al meer dan 100 flessen mee had gevuld,,, Ik kan het zo niet meer terug vinden,,,
Maar als ik voor mezelf 100 (of meer) flessen kan vullen dan vind ik het wel een OK toestel. Hij had er (als ik het me nog goed voorheb) wel een vochtafscheiding op gemonteerd.

Ach het is vaak zo dat men over Chinese (rommel) denkt dat het minderwaardig is, en de geen die er nog het ergste tegen ingaan hebben vaak een iPhone op zak hahahahahaha
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#35 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 08 april 2018 - 14:41

Bekijk Post Al.Ex.Magnum, op 08 april 2018 - 14:52, zei:

(het onderstaande, met de breedst en zachtst mogelijke glimlach :) naar de sympathieke gast uit St.Niklaas die weliswaar af en toe zijn hand overspeelt :) )

Iemand die ooit al een compacte Bauer (live en van dichtbij) heeft horen draaien -ook al was het maar 1 keer- hoeft niet overtuigd te worden kerel. Na je bovenstaande commentaar wek je het vermoeden dat elke praktijkervaring van dichtbij met (meerdere) Duitse compressoren, je totaal vreemd is? en je nog nooit het live-praktijkvergelijk hebt kunnen maken tussen draaiende chinezen vs draaiende duitsers?

Zelf heb ik reeds een drietal Duitse (compacte) compressors live horen-en-zien vullen, van dichtbij dus. Waaronder zelfs eentje met produktiedatum late jaren 60. Bij een NL kennis in Limburg. Super. Zo'n oude knol, hoewel daterend uit de hippiejaren, maar toch ondanks zijn hoge leeftijd, nog steeds onnoemlijk veel betrouwbaarder klinkend en werkend dan de gemiddelde chinees. En neen, inderdaad, een 50-jarige chinees heb ik nog niet horen draaien of zien vullen... Voor zover ik weet zijn ze er niet.

Daarnaast dus wel al verscheidene "nieuwerwetse" Chinezen live bezig gehoord. Euuhh... hoe zal ik het 'zachtjes' zeggen .... "net een stuk minder super" dan om het even welke oude knol van Duitse komaf...

Voor bovenstaande praktijkvaststellingen is geen review nodig. Enfin, zo gaat het hier dan toch. Anderen doen vooral wat ze denken te moeten doen, vanachter hun klavier, online, glorieuze reviews doorspitten en al te vaak afrekenen met verborgen agenda's van al te veel review-schrijvers met commerciŽle bindingen.

Verificatie gebeurt hier in dergelijke context praktijksgewijs, geenszins online. Tegelijk in face-to-face-consult enoverleg met iemand die al jarenlang zelf met compressors werkt en tegelijk ook terzake technisch wel beslagen is in de materie. Zouden meer mensen dat doen, minder mensen hadden achteraf verdriet.

Vandaar,
de compressor die hier in huis zal komen, zal tot nader order geen chinees zijn. Liever een oude, gereviseerde Duitse knol uit de jaren stillekes, dan een chinees (zoals die vandaag beschikbaar zijn).

Overigens,
"Jezelf overtuigen", dat is iets wat elk zichzelf moet gunnen kerel. Daar kan ik je verder niet bij helpen. Geen enkele overtuiging groter, dan de eigen overtuiging uit praktijkervaring. En neen, ook dat heb ik niet "ergens gelezen". Dat komt uit eigen ervaring, uit eigen overtuiging.

Andermaal :

Fijne zondag aan allen.

Dat vind ik allemaal prima en geen zorgen, heb dit met brede glimlach gelezen :) Maar voor mij he - en dan kom ik weer terug op de persoonlijke insteek, want voor jou is die heel anders - is het 'horen draaien' en een eeuwige levensduur niet zo van belang. Als die drukbuis gevuld wordt met droge lucht, is dat prima. Is ie na 2 jaar bij wijze van spreken kapot, prima, koop je een nieuwe, kost toch niks. 't Is iets om een drukbuis te vullen, geen trouwring of zo, denk ik dan. Ik he. Belangrijk.

Dat was mijn hele punt: 't is maar welk belang je er aan hecht :)
Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

#36 Gebruiker is offline   nagant Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-april 06

Gepost 08 april 2018 - 14:59

Bekijk Post Coltrui, op 08 april 2018 - 15:41, zei:

Dat vind ik allemaal prima en geen zorgen, heb dit met brede glimlach gelezen :) Maar voor mij he - en dan kom ik weer terug op de persoonlijke insteek, want voor jou is die heel anders - is het 'horen draaien' en een eeuwige levensduur niet zo van belang. Als die drukbuis gevuld wordt met droge lucht, is dat prima. Is ie na 2 jaar bij wijze van spreken kapot, prima, koop je een nieuwe, kost toch niks. 't Is iets om een drukbuis te vullen, geen trouwring of zo, denk ik dan. Ik he. Belangrijk.

Dat was mijn hele punt: 't is maar welk belang je er aan hecht :)

Ik denk dat belang hechten aan vakmanschap, betrouwbaarheid, EN kwaliteit,een levensfilosofie is van een hoop mensen. :P Uiteindelijk ook nog beter voor het milieu, omdat kwaliteit namelijk over het algemeen een langer leven beschoren is,hoef je minder, door vervuilende en onderbetaalde arbeid,dus liefdeloos gemaakte meuk, te kopen. :D Zooooooo blij met mijn,uiteraard,te dure Bauer. :P :ha:

Deze post is bewerkt door nagant: 08 april 2018 - 15:03

Inderdaad! Ik ben GEEN bewonderaar van Bibi en consorten!
Integendeel!!

#37 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 08 april 2018 - 15:18

Bekijk Post nagant, op 08 april 2018 - 15:59, zei:

Ik denk dat belang hechten aan vakmanschap, betrouwbaarheid, EN kwaliteit,een levensfilosofie is van een hoop mensen. :P Uiteindelijk ook nog beter voor het milieu, omdat kwaliteit namelijk over het algemeen een langer leven beschoren is,hoef je minder, door vervuilende en onderbetaalde arbeid,dus liefdeloos gemaakte meuk, te kopen. :D Zooooooo blij met mijn,uiteraard,te dure Bauer. :P :ha:

Ik vind dat dat het goed recht is van die hoop mensen. Edel ook. Edoch vrees ik dat een grotere hoop mensen - om te beginnen die paar miljoenen Chinezen zelf - daar anders over denkt. Om over de enorm gretige afzetmarkt maar te zwijgen.

Is dit goed vanuit milieu- en menselijk aspect? Nee. Maakt het uit? Blijkbaar niet.
Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

#38 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 09 april 2018 - 01:03

Het menselijke aspect is maar te bekijken vanuit welk standpunt u het bekijkt toch...
Moeten we de winst beluste bedrijven hier steunen of is het menselijker om mensen in een land als china een beetje een beter leven te geven?
't Is maar hoe je het vaak bekijkt toch...

Onze overheden maken het onze bedrijven vaak zo moeilijk (om te overleven), terwijl ze daar in China veel slimmer mee omgaan.
Als ik hier een LED spot koop moet ik hier in onze winkel 28 euro voor neertellen, in China betaalde ik ze 1 euro per stuk.
Waarom zou ik 29x meer betalen? Betere kwaliteit, helemaal niet ook die LEDs die ik hier koop zijn dezelfde gemaakt in China.
Duitse strom-paraplus worden verkocht aan 30 euro per stuk, ze worden vanuit China geÔmporteerd voor 1,5 euro (vervoer inbegrepen).
En zo zijn er zoveel artikelen waar e ons gewoon door laten beetnemen.

Maar het zal blijven dat eenieder daar zijn eigen idee over heeft, maar zouden we all Chinese producten a-la-seconde defect doen gaan er zou niet veel meer draaien hier in het westen.

En milieu is nog zo een scherm-ijzer waar westerse regeringen ons het geld me e uit de zakken kloppen.
Dat het klimaat verandert ontken ik niet, maar van de studies die aantonen dat deze verandering een normale evolutie is van de aarde daar hoor je niet veel van in de media, uiteraard zou dat geen geld opbrengen in het laatje van al die regeringen. Ach er wordt zoveel met zand gestrooit dat eigenlijk al onze normen in een dikke mist gehuld zijn.

Belangrijkste is dat iedereen kan doen waar hij/zij zich best bij voelt...
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#39 Gebruiker is offline   Dennis1987 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 04-januari 09

Gepost 09 april 2018 - 04:11

Bekijk Post Gibbel, op 08 april 2018 - 14:05, zei:

Ach het is vaak zo dat men over Chinese (rommel) denkt dat het minderwaardig is, en de geen die er nog het ergste tegen ingaan hebben vaak een iPhone op zak hahahahahaha

Nogmaals. Productie in China betekent niet per se slechte kwaliteit. Iphones worden daar gemaakt maar ook sommige B&W en B&O speakers bijvoorbeeld. Top spul. Maar die Chinese fabrieken staan onder Amerikaanse/Europese leiding met strenge kwaliteitscontroles. Laat je het aan de Chinezen zelf over dan krijg je de troep die je bij de Action koopt. Oplaad stekkers die je telefoon op hol doen slaan , plastic maatbekers waarvan de maatvoering niet klopt , telefoon oplaadkabels die na 2 weken stuk zijn , powerbanks van 10.000mah die nog geen 2000mah hebben, afwasmiddel wat niet schuimt , verf die niet dekt en waarnaar je huis 2 maanden naar verf stinkt , schoenen die uit elkaar vallen na 25 km lopen , en zo kan ik nog heeeel lang doorgaan. Plus dat die Chinezen alles kopiŽren :nea:

#40 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 09 april 2018 - 11:04

@Dennis1987 ik denk dat je het over heel wat jaren terug hebt Dennis?
Tegenwoordig wordt er wel degelijk aan serieuze kwaliteitscontrole gedaan ook binnen 100% Chinese bedrijven.
Hun afzetmarkt is de US of de EU en vooral ook Rusland uiteraard, klanten daar stellen hoge eisen en China wil metaal middelen aan deze eisen voldoen.
Dat ze daar goed in lukken laat de verkoopcijfers zien, maar ik werk ook samen met Chinese bedrijven en ken daardoor wel een aantal van die bedrijven.
Een zeer goede vriendin van me heeft ook zo een 100% Chinees bedrijf in Shanghai (waar ze lampen produceert) en ook zij willen maar al te graag aan CE normen voldoen.
Er is de laatste 10 jaar heel erg veel veranderd in China, mede door hun afzetmarkt uiteraard.
En er zijn zeker nog wat oudere bedrijven die het niet zo nauw nemen met kwaliteit, maar dergelijke bedrijven hebben we hier ook.
Dat ze kopiŽren dat staat als een paal boven water, maar u moet hierbij wel bedenken dat kopierecht NIET bestaan in China, in Rusland ook niet trouwens.
Maar om te laten uitschijnen dat ze in China geen kennis hebben is toch wel achter lopen op de feiten Dennis.

Zo was ik vroeger reviewer voor damp materiaal (elektronisch roken), ezn op een gegeven moment komt de kayfun 4 uit in Duitsland.
Een damptank van maar liefst 280 euro, zeer inventief gemaakt dat mag gezegd worden, meer dan 100 onderdelen er in, regelbaar aan alle kanten.
Kortom zo innoverend dat het een vernieuwing was in de dampwereld.
Een uur na de officiŽle release in Duitsland kwamen de Chinezen al met een copy op de markt, niet van origineel te onderscheiden.
Terzelfdertijd kwamen ook het temperatuur geregelde MODs op de markt.
En wat bleek, de Duitse versie van de Kayfun 4 wilde en kon niet werken op een temp-geregelde MOD. De Chinese copy deed dat perfect.
De Chinezen hadden daar al rekening mee gehouden terwijl ze dat in Duitsland gewoon over het hoofd gezien hadden.
Onvoldoende contact materiaal om temp-MOD te dampen, insulators die wegsmolten, enz. Met de Chinese versie GEEN probleem en niemand zag het verschil.
IDD zelfs officiŽle LOGO's stonden gewoon mee in de tank gegraveerd.
De Duitse versie kost 280euro de Chinese versie koste 18euro...

En zoals overal ter wereld zal er ehte ROMMEL geproduceerd worden, ja ook in China.
Maar om te stellen dat producten die uit China komen per definitie minderwaardig zijn als ze de kwaliteitsnorm niet opgelegd krijgen door westerse bedrijven is uit de oude tijd hoor.
Uiteraard zullen ze er zijn, maar zo zijn die er hier ook.

Waar ik u wel volledig gelijk in geef is dat je geen batterijen moet bestellen uit China, ook niet als ze westerse supervisie staan.
Ook vanuit de dampwereld hebben e dat geleerd, dampen met hoge vermogens is namelijk zeker niet zonder gevaar met Chinese batterijen.

Maar waar je in geloofd is vaak gerelateerd met eigen ervaringen Dennis, alleen is er ook iets als evolutie en die gaat nergens sneller als in China...
Maar koop steeds iets waar je ook persoonlijke GEMOEDSRUST uin vindt anders kom je steeds in de knoop met jezelf...
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#41 Gebruiker is offline   Brutuz Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 22-december 08

Gepost 09 april 2018 - 22:57

Ik denk dat ik door mijn Chinese opmerking gestraft ben, of zou het toeval zijn: gisteravond gaat mijn compu op zwart, ik bestel meteen een nieuwe 4gb grafische kaart, wissel hem om met de bijna 4 jaar oude kaart die de geest gegeven had en ja hoor, zit een sticker op "made in China" (en de nieuwe is van hetzelfde merk).
Buksen Youtube: http://youtube.com/Brutuz62 Chinees Duits enz

Bami Buksen hiero: http://chineseairgunportal.brutuz.com

#42 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 10 april 2018 - 06:20

Tja,,, Zoals FB weet je niet wat China met je gegevens uitspookt hahahahaha
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#43 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 10 april 2018 - 15:42

Er zijn hele (grondstof) industrieen die alleen (95%) in landen als China (en India) zitten.
Dus niet alleen is er weinig keus, er is vaak ook niks mis mee, en diverse staan zelfs op hoger niveau dan bedrijven hier.
Je moet ze echter heel strak aangelijnd houden; geef je ze een vinger dan ben je je hand kwijt; als ze een gaatje zŪen om te sjoemelen, dan doen ze dat. :D
Mijn Stoeger Atac Suppressor was een chinees. In de basis niks mis mee. Hele leuke buks. :)

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers