Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Co2 Op Z'n Retour Nieuwe modellen

#1 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 12 april 2018 - 21:41

Tja, geboren uit jeugdsentiment ben ik stiekem altijd wel een liefhebber van CO2 buksen geweest... Ze zijn licht in gewicht, hebben geen terugslag, zijn goed te dempen, je hoeft ze niet te spannen, of met zware flessen te sjouwen en het plinkt zo lekker weg. Over het algemeen zijn ze nog zeer betaalbaar ook.

Dus vanavond zit ik ff lekker wat luchtbuks pron Geposte afbeelding te kijken en ik zie zowaar wat nieuwe modellen te koop staan ! Leuk !

De Daisy 74, bestaat al wat langer maar nu ook in NL verkrijgbaar: https://www.shogun.n...-luchtbuks.html

De sniper versie van de welbekende QB78: https://www.versandh...oducts_id/38691
En de ASG TAG Repeat: https://www.versandh...oducts_id/38456 of https://www.shogun.n...repeat-4-5.html

Misschien eerdaags toch maar eens de knip trekken, leuk voor in de tuin met het aankomende lekkere weer ! Geposte afbeelding

#2 Gebruiker is offline   Paashaas Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 10-juli 04

Gepost 14 april 2018 - 21:11

Ruud, ik kan me helemaal vinden in jouw beredenering.
Niks mis met een leuke Co2 buks !
Die daisy en die QB78 vind ik ook wel interessant, dus die zullen in de loop van het jaar ook wel een keertje bij mij in de tuin eindigen !

Deze post is bewerkt door Paashaas: 14 april 2018 - 21:12

Lucht Schutters Vereniging Hotshots : www.lsvhotshots.nl

#3 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 14 april 2018 - 22:04

De QB is ook te koop bij PPschietsport. Die QB moet je alleen echt aan sleutelen. Nieuwe seals, anders lekt ie vrij snel en tranferpoort opboren, anders doet die Duitse Norconia nauwelijks meer dan 4-5J.

#4 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro

Gepost 14 april 2018 - 22:09

Af fabriek goed en nauwkeurig is duurdere Walther 850 Carbine.
https://www.versandh...oducts_id/34843

#5 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro

Gepost 15 april 2018 - 09:11

Ja, de 850 is een topper !

Jammer van de QB, ik ben namelijk niet zo'n sleutelaar met m'n 2 linker handen Geposte afbeelding

Vandaar dat die CP2 van Artemis/SPA mij wel aanspreekt, alles wat je bij het Crosman 22x0 platform moet upgraden zit er nu standaard bij.

Wat denk je van deze nieuwe Umarex ? Made in Germany... al te koop bij Schneider voor 249 Euro. Denk dat deze ook wel mag in Nederland....

http://www.umarex.de.../406.01.50.html

#6 Gebruiker is offline   Edcar Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 30-april 15

Gepost 15 april 2018 - 10:50

Ik vind een CO2 geweer ook nog steeds erg fijn om mee te schieten.
De Crosman 1077 is een geinig plink geweertje. Maar voor secuurder werk blijf ik mijn Hammerli CR20s echt een topper vinden. Ik heb nu nog de 7,5J versie voor de 10m en ik heb de 16J versie inmiddels verkocht, en deze was voor 30-50m een zeer goed geweer.
De Hammerli 850Airmagnum heb ik er ook twee van gehad. De gewone 850 met kunststof kolf en en Hunter met volledige houten kolf. Ook trefzekere buksen tot 50m.

De nieuwe Hammerli 850 Hunter carabine wil ik misschien ooit wel eens aanschaffen, maar dan wel de 16J versie.
Die andere CO2 geweren heb ik geen ervaring mee, maar die QB78 lijkt mij een leuk geweer. Alleen als je al in het begin de seals moet vervangen en sleutelen aan een nieuw geweer, zie ik deze minder zitten dan de Hammerli's die het meteen al goed doen.

Deze post is bewerkt door Edcar: 15 april 2018 - 10:53

Ik ben een hele slechte schutter, maar 0,1% van mijn schoten bewijst het tegendeel....
York Rifle 4,5mm (ruim 40 jr oude familiebuks)
Webley Tempest .177 wood grip
Hämmerli cr20s .177 / diopter (7,5J CO2 matchgeweer)
Baikal MP60 .177 / 3-9x44 Walther scope

#7 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro

Gepost 15 april 2018 - 13:12

Ik zou zelf nooit + €200 uitgeven voor een CO2 buks, denk ik... Dat vind ik juist het leuke van CO2 buksen, lekker goedkoop en om te plinken.

Hoewel ik heb Krale al een email gestuurd of ze de Umarex RP5 in het assortiment gaan nemen en dat ze mij vast voor een 4.5mm op de lijst kunnen zetten :D

#8 Gebruiker is offline   dutchblade Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 23-september 12

Gepost 15 april 2018 - 17:44

Ik heb ook een 850 met houten kolf gehad.. superding. Daarna kocht ik een QB78, dat was wel andere koek :blink:
Aardig wat werk mee gehad voordat het redelijk schoot, maar zo goed als de 850 heb ik hem niet gekregen.

Het nieuwe model 850 vind ik aardig aan de prijs, zeker met de "bijzonder" uit ziende kolf..

#9 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro

Gepost 15 april 2018 - 17:56

Gebruik m af en toe als tuinbuks. Ideaal zo om op 20m flessendopjes en kurken mee te schieten. Superstil ook met het dempertje. Trekker is zeer behoorlijk en ergonomie van de kolf is zeer goed voor een niet verstelbaar exemplaar.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

#10 Gebruiker is offline   Covenflower Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-oktober 08

Gepost 15 april 2018 - 18:40

Leuk dat je de CO2 buksen even aanhaalt Ruud. Vooral de Daisy 74 wekte mijn enthousiasme, ik had er nog nooit van gehoord. De Crossman 1077 had ik al. Ook een buks met een hoog fungehalte. En tijdens de wintermaanden ook leuk om in de huiskamer mee te schieten. Vandaar dat ik de Daisy ook maar besteld heb. Voor 65 euro kan je je daar geen bult aan vallen.

#11 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro

Gepost 15 april 2018 - 18:56

Bekijk Post josan, op 15 april 2018 - 18:56, zei:

Gebruik m af en toe als tuinbuks. Ideaal zo om op 20m flessendopjes en kurken mee te schieten. Superstil ook met het dempertje. Trekker is zeer behoorlijk en ergonomie van de kolf is zeer goed voor een niet verstelbaar exemplaar.

Mooie buks inderdaad ! Is dat een Geposte afbeelding versie ?

Bekijk Post Covenflower, op 15 april 2018 - 19:40, zei:

Leuk dat je de CO2 buksen even aanhaalt Ruud. Vooral de Daisy 74 wekte mijn enthousiasme, ik had er nog nooit van gehoord. De Crossman 1077 had ik al. Ook een buks met een hoog fungehalte. En tijdens de wintermaanden ook leuk om in de huiskamer mee te schieten. Vandaar dat ik de Daisy ook maar besteld heb. Voor 65 euro kan je je daar geen bult aan vallen.

Ah ja, we gaan hier op het forum nog wel eens voorbij aan het feit dat er meer bestaat dan een paar bepaalde merken en er is niets mis met leuke plinkers Geposte afbeelding

Leuk dat je die Daisy hebt besteld, laat eens weten hier hoe die bevalt ? Vult een mooie niche in wat dat betreft met die BB's. Ben ook al wel benieuwd naar de Daisy 74 vs de Crosman 1077. Met laatstgenoemde vroeger heel wat plezier gehad !

Deze post is bewerkt door Ruud<: 15 april 2018 - 18:57

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers