Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

De Kracht Van Het Forum...

#1 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 26-februari 18

Gepost 13 april 2018 - 08:23

Een tijd geleden kocht ik mijn eerste luchtbuks, een Gamo Hunter 1250 .177
Gelukkig ben ik in de mogelijkheid om thuis lekker te schieten tot op zo een 80 meter, en gezien er overal asfalt ligt heb ik dan maar een schietkast gemaakt van 140x150cm op wielen.
Ja op wielen zo kan ik deze plaatsen op een afstand welke ik wil.
Na een eerste schot bleek al hoe krachtig de Hunter was, ik kende dat niet, ik kende alleen de luchtbuksen van op de kermis, dus dit was heel wat anders.
Eerst de schietkast op 15 meter, om de scoop ten minste op eht kaartje te krijgen, daarna de schietkast op 25meter geplaatst en de scoop verder op NUL gezet.
Ik begon het schieten zo plezant (leuk) te vinden dat ik naar een forum op zoek ben gegaan,,, daar kom je aan de meeste informatie uiteraard.

Al van bij mijn bericht in "Even voorstellen" had ik meteen contact met 2 schutters hier uit de buurt.
Tuur1953 die in de buurt woonde, maar Tuur kende ik blijkbaar al van andere gelegenheden,,, Een van de tofste collega's die ik ooit gehad had bleek Tuur1953 te zijn.
shadowhunter was de tweede die me contacteerde.

Omdat ik iets ove PCP had geschreven nodigde shadowhunter mij uit om een keer met zijn PCP te komen schieten.
Ik kende PCP niet, wist zelfs niet van het bestaan van PCP tot ik dat heir op het forum las.
En om shadowhunter niet lastig te vallen spraken we af op een "opendeurdag" in maasmechelen van 't mikmpunt.

In de tuin waar al die leuke targets stonden ontmoette ik shadowhunter en op een paar uur tijd leerde ik wat PCP was.
De deskundige uitleg van shadowhunter deed mij beslissen om toch ook voor PCP te gaan.
Want groepjes binnen de 2cm op 30meter met mijn Hunter waren erg moeilijk te bereiken.
Ook de souplesse waarmee er met een PCP kon geschoten worden sprak mij enorm aan, niet dat ik hier thuis enige last zou hebben van buren omwille van het geluid.
De precisie waarmee er met een PCP geschoten werd sprak mij heel erg aan,,,

De dag nadien had ik al een PCP in huis, een zeer mooie kans om tweedehands een PCP te kopen had ik me niet laten ontgaan.
Het was een Coyote .22 geworden met vulsysteem en 10L fles erbij, ik was dus meteen volledig operatief in PCP.
Eens mee thuis gekomen al meteen de Coyote aan een test onderworpen, en wat bleek....
Na 5 schoten deed hij het al niet meer,,, de "cocking" pin kwam volledig uit eht wapen en er vielen nog wat onderdelen uit ook.
EINDE VERHAAL PCP dacht ik toen,,, tot ik shadowhunter hiervan op de hoogte bracht.

Meteen stond shadowhunter hier ter plaatsen en op een mum van tijd had hij mijn Coyote uit elkaar liggen.
Bleek dat er een boutje (2mm) was afgebroken, een reparatiekost van een paar centen dus.
Maar zo een boutje hadden niet meteen ter beschikking, dat wordt dus bestellen.
Ik het internet op en al snel vond ik het onderdeel, maar voor alle zekerheid bestelde ik alle onderdelen die met deze "cocking" pin te maken hadden.
Alle onderdelen samen was ik iets van een 20euro kwijt denk ik. En een paar dagen later had ik alles in de bus.
Nog diezelfde avond stond shadowhunter weer aan mijn deur om het wapen te repareren.
In een mum van tijd had hij dit voor elkaar.

De Coyote werkt nu zelfs beter als bij die eerste 5 schoten die ik heb kunnen lossen. Het cocken van het wapen gaat nu zo smouth...
Ik vind het ook zo een mooi wapen dat hij nu gewoon bij mij in de living staat te pronken, gelukkig heb ik geen kinderen meer in huis hahahaha

Maar het geeft maar aan hoe dit forum hier werkt.
En buitenom dat het schieten zo leuk is, heb ik via dit forum er weer een goede vriend bijgekregen.
De KRACHT VAN HET FORUM

En nogmaals 1000x dank aan shadowhunter om mij zo (belangeloos) te willen helpen...
Gamo Hunter 1250 (UK version) .177 (Power: 36 J - Velocity: cal.177 470 m/s (1.542 fps)) met charlie da tuna trekker GTR III en Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#2 Gebruiker is offline   jackske Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 10-december 12

Gepost 13 april 2018 - 09:47

Mooi verhaal toch.
Om warm van te krijgen
:respect:

Deze post is bewerkt door jackske: 13 april 2018 - 10:07

Weet wat je zegt, als je zegt wat je weet.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

#3 Gebruiker is offline   CopyCatz Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 29-maart 18

Gepost 13 april 2018 - 09:56

Mooi verhaal! Als je een keer open dag hebt in de tuin laat maar weten, hier in midden brabant (NL) weinig kennissen met een tuin van 80 meter :)

#4 Gebruiker is offline   Mus Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 19-januari 10

Gepost 13 april 2018 - 09:57

Leuk om te lezen, nog veel plezier gewenst van je buksen!

Groet,
John
It never rains but it pours.
Luckily every cloud has a silver lining.

#5 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 13 april 2018 - 10:03

Bekijk Post CopyCatz, op 13 april 2018 - 10:56, zei:

Mooi verhaal! Als je een keer open dag hebt in de tuin laat maar weten, hier in midden brabant (NL) weinig kennissen met een tuin van 80 meter :)

Het is niet echt een tuin CopyCatz, ik woon in een industriegebied en vandaar dat ik die ruimte heb, en volledig geasfalteerd, ook hierdoor dat ik weinig of geen last heb van buren (in het weekend).

@jackske ja daarom dat ik het hier ook wilde plaatsen...

@Mus ja dat kan nu weer genieten worden nu de buksen weer in orde zijn... Thanks.
Gamo Hunter 1250 (UK version) .177 (Power: 36 J - Velocity: cal.177 470 m/s (1.542 fps)) met charlie da tuna trekker GTR III en Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#6 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 13 april 2018 - 11:13

De kracht van de community, de gelijkgestemden inderdaad :)

Zo wilde ik een keer wat RWS Superdome pellets in mijn buks testen en vroeg om wat ervaringen. Kreeg ik gewoon van een schutter wat pellets opgestuurd om te testen !!!

John ( Mus ), bedankt !!!

#7 Gebruiker is offline   cherno6 Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 07-juli 15

Gepost 13 april 2018 - 13:59

tja kracht van het forum praat er maar niet over
heb ondertussen al een dikke 2 maand geen buks meer ik ben over gestapt naar airsoft
maar ben nog steeds elke dag aan het mee lezen
ook al heb ik dan geen buks meer de groep hier op de forum is te gek
als je wat hebt kan je bij iedereen terecht echt iets wat je mist ook al heb ik geen buks meer
ook de heren van het forum kan je goed bij terecht
en mijn grootste bedankt is nog steeds richting roel die jonge kerel heeft mij goed begeleid
als ik vragen had of weer een nieuwe buks had waar ik info over nodig had hij was altijd aan spreek baar
en mocht ik een keer wil schieten bij de tike
en ik had geen centen te makken was dat voor roel geen probleem
geweldige bestuur hier daar zou meer van moeten zijn dus namens mij bedankt roel en tot volgende keer
( haal vast wel weer een buks en anders kom ik een keer langs met mijn m4 xp )

mvg kris

#8 Gebruiker is offline   shadowhunter Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 23-september 06

Gepost 13 april 2018 - 18:03

Graag gedaan hoor :)

Met drie boutjes los te zetten werd het probleem snel duidelijk en bleek de Coyote toch wat te verschillen van de BSA pcp's. Gelukkig was het euvel snel hersteld door een nieuw boutje te plaatsen en de drie schroeven waar vast te zetten. Na de buks even te controleren bleek alles weer te werken naar behoren. Dit is geen moeilijke materie, je moet enkel weten hoe het een beetje in elkaar zit.

Ik kom de tuin wel een keertje onveilig maken :P

Mvg,
Sven
Ripley AR5S,BSA Scorpion rifle .177

#9 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 13 april 2018 - 20:53

Ben 42, werk met jeugd, geen digibeet, geen facebook, geen fora etc, behalve deze. Prettig contact, sociale controle, steeds weer wat nieuws om te leren en ontdekken,continu een goed gevoel. Mooi te lezen van je ervaring, goeie en terechte topic. Ik houd er persoonlijk erg van om een minder bekende niche op "onze"manier in een goed daglicht te krijgen/houden. Deze hobby koester ik best wel, en voor mij is het heel belangrijk om ontspanning te vinden in het schieten. Dat kan alleen wanneer de medeschutters ook respectvol en sympathiek met elkaar omgaan.

Mooi momentje om alle forumbeheerders heel hartelijk te danken voor jullie uitstekende werk, geweldig zoals jullie onze gezamenlijke hobby op een hoger plan helpen te krijgen!

Ga zo door en Cheers Munt
Nu:
S500-Streamline-Scorpion-HW97k-HW30s

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#10 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 13 april 2018 - 22:38

Bekijk Post shadowhunter, op 13 april 2018 - 19:03, zei:

Graag gedaan hoor :)

Met drie boutjes los te zetten werd het probleem snel duidelijk en bleek de Coyote toch wat te verschillen van de BSA pcp's. Gelukkig was het euvel snel hersteld door een nieuw boutje te plaatsen en de drie schroeven waar vast te zetten. Na de buks even te controleren bleek alles weer te werken naar behoren. Dit is geen moeilijke materie, je moet enkel weten hoe het een beetje in elkaar zit.

Ik kom de tuin wel een keertje onveilig maken :P

Mvg,
Sven

Het gaat er niet om dat het een klusje was van niets voor jou, het gaat er mij om dat je het gewoon belangeloos en met zo een spoed voor mij hebt willen oplossen Sven.
En ja ik had er bang van, een PCP is geheel nieuw voor me en ik zou me er een beetje in moeten verdiepen denk ik, maar op je eigen alleen is dat saai, met jou raad en daad is het leuk een wereld van verschil dus.
Bang ben ik ervan omdat her toch heel wat druk op het wapen zit en je moet maar 1 keer het verkeerde boutje los draaien als je er niets van kent...
Dus wat voor jou niets te betekenen had heeft voor mij heel veel betekend...

:good: :good: :good:
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#11 Gebruiker is offline   Hedwig Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-april 06

Gepost 14 april 2018 - 08:49

Tja hier al meermaals mee gemaakt, zoals we hier in België zeggen,... das wreed plezant !
RESPECT

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers