Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Nieuw Of Gebruikt

#1 Gebruiker is offline   DaveKB Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 03-juni 15

Gepost 16 april 2018 - 19:31

Beste mede buksliefhebbers,

Ik heb enkele jaren geschoten met mijn veerbuks en nu zou ik toch graag een pcp buks kopen.
Zelf zit ik te denken aan de Air Arms S510. De s510 kost samen met scope, bipod, fles en koffer toch al gauw zon €1700-1800.

Nu zag ik hier bij de te koop afdeling een gebruikte s410, voor een redelijke prijs moet ik zeggen.
Wat mij alleen niet aan staat zijn: de scope, ik zou graag een hebben die meer inzoomed (bv 6-14x50) en het feit dat de vulplug lucht lekt.
Ook komt hierbij nog dat je een swivel stud + bipod moet aanschaffen.

https://www.luchtbuk...ra-fac-te-koop/

De aanschaf heeft geen haast dus ik zou ook de verkoop pagina in de gaten kunnen houden om een s410/s510 tegen het lijf te lopen.

Nou zou ik graag jullie mening horen.
Mvg Dave.
Gamo Whisper X Vampir 3-9 X 40

#2 Gebruiker is offline   DaveKB Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 17 april 2018 - 10:08

Edit: Ook zou ipv een pcp buks een goede/accurate veerbuks volstaan.
De voornaamste reden dat ik een andere buks zoek is dat mijn buks niet erg accuraat is (lichte buks met teveel kracht).
Zou bv een hw97k op +/- 50 meter nog ‘kleine’ groepjes kunnen schieten? En weet iemand meer goede buksen in die prijs range?

#3 Gebruiker is offline   JJoris Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 22-mei 16

Gepost 17 april 2018 - 11:28

Beste Dave,

Air arms maakt prachtige buksen, heb zelf ooit een s400 gehad maar ik ben van menig dat ze een beetje aan de dure kant zijn met hun nieuwprijs, kijk zeker ook eens op tweedehands.net. Voor dat bedrag heb je een enorm aanbod tweedehands buksen in schitterende staat waarmee je op 50 meter en meer prachtige resultaten kunt neerzetten.
Als je toch echt een air arms wilt een beetje geduld oefenen ze komen hier regelmatig tweedehands voorbij.
Trouwens ook hw100 of fx'en, bsa's, e.d. passeren hier vaar in de te koop sectie voor ver onder de 1000€

Mvg,

Jonas

#4 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 17 april 2018 - 12:13

Bekijk Post DaveKB, op 17 april 2018 - 10:08, zei:

Edit: Ook zou ipv een pcp buks een goede/accurate veerbuks volstaan.
De voornaamste reden dat ik een andere buks zoek is dat mijn buks niet erg accuraat is (lichte buks met teveel kracht).
Zou bv een hw97k op +/- 50 meter nog ‘kleine’ groepjes kunnen schieten? En weet iemand meer goede buksen in die prijs range?

Binnen schiet een HW97 op 50 meter groepjes redelijk gelijkwaardig aan een S510, mits in handen van een erg goede schutter. Buiten is het verschil in joules sneller merkbaar met de groepjes. Ikzelf heb beiden, met de AAS500 (zelfde buks als de S510) is de standaard een gerafeld gat op 50 meter mits de wind een beetje normaal doet, en met mijn getunede (en daardoor makkelijker schietende) HW97 groepjes onder een 2-eurostuk. Soms een gerafeld gat. Lukt me niet zo makkelijk met die van mijn buurman die nog geheel origineel (lees: twang) is. Let wel: de HW is vele malen moeilijker, geeft daardoor ook wel veel sneller meer voldoening, kost me ook meer energie (wat soms prettig is).

Op 100 m binnen kun je grofweg zeggen dat de AA groepjes kan schieten van binnen de 3-4 cm, en de HW binnen de 5-6 cm ( in de handen van een goede schutter!). Buiten met een zucht wind kun je op 100 m met de HW goede groepjes al snel vergeten.

Je geef een brede keuze aan, probeer eens in een winkel of op een SV hoe alles vasthoudt. FX HW BSA AA (bijvoorbeeld) zitten redelijk dicht bij elkaar qua prijs en zuiverheid , op PCP gebied. Je kunt ook met minder dure buksen leuke resultaten bereiken, heb
ik ook gedaan maar kom toch hier op uit uiteindelijk ;)

Succes hoor, het is een leuke tocht!
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200MK3

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#5 Gebruiker is offline   bert0314 Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-juli 14

Gepost 17 april 2018 - 12:14

Hallo,
50 meter mooie groepjes is zeker haalbaar met een hw97k of vergelijkbare buks.
Het is alleen net ff wat moeilijker maar zelfs mij lukt het zo nu en dan op de varsseveld shoot.
En dat terwijl ik eigenlijk nooit schiet met de zware veerbuksen ivm beperkte ruimte.
Mvgr bert
Air arms pro sport .177 cs800
Weihrauch hw98 .22 cs700 vortek tune
Weihrauch hw97k .177 blue laminate
Weihrauch hw50s .177 cs800 diopter
Feinwerkbau 150 LH .177
Haenel 49a .173
Diana mod25 .177
Spa cp1m .22

#6 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 17 april 2018 - 17:59

Je kunt ook gewoon sommige dingen gebruikt kopen.

Heb zelf mijn s400 nieuw gekocht en de kijker, vulset en vulfles tweedehands..
Als je de verschillende internetsites in de gaten houdt komt er regelmatig iets interessants voorbij..

Weet niet hoe je wilt schieten maar anders is een s500 misschien een andere goede optie, heb zelf gewoon een Enkelschots gepakt omdat ik geen zin heb om tussendoor na 10-20 kogeltjes de magezijntjes te vullen.

#7 Gebruiker is offline   JosD Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 01-januari 16

Gepost 17 april 2018 - 20:21

:) Ik heb zowel mijn HW97 als AA S400F 2e hands via dit forum gekocht. Totaal geen spijt van en scheelt toch aardig wat pegels ondanks dat veel buksen redelijk waardevast zijn!! Gewoon de Te Koop sectie goed in de gaten houden. :cool5:

Deze post is bewerkt door JosD: 17 april 2018 - 20:21

In bezit:
Weihrauch HW97KT 4.5mm 16J - Hawke Vantage 3-9x40 AO IR / Hawke Sport HD 3-9x50
Mercury Mod 25 4.5mm
Air Arms S400F Classic 4.5mm 16J - Vortex 2-8x32
FX Crown 6.35mm / .25 - MTC Viper Pro 5-30x50

Wensen:
Te veel om hier te vermelden.

Lid van:
SV de Tolschutters
KNSA

#8 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 17 april 2018 - 20:28

Bekijk Post Spierings, op 17 april 2018 - 17:59, zei:

Je kunt ook gewoon sommige dingen gebruikt kopen.

Heb zelf mijn s400 nieuw gekocht en de kijker, vulset en vulfles tweedehands..
Als je de verschillende internetsites in de gaten houdt komt er regelmatig iets interessants voorbij..

Weet niet hoe je wilt schieten maar anders is een s500 misschien een andere goede optie, heb zelf gewoon een Enkelschots gepakt omdat ik geen zin heb om tussendoor na 10-20 kogeltjes de magezijntjes te vullen.

Heb ook de enkelschots omdat dat veel scheelde en ik toch ondanks de kwaliteit van magazijntjes ook bij mijn FX soms een "mislader" ervaar. Ik schiet primair roosjes en heb dus voor mijn fx ook een enkelschots lade gemaakt voor als ik echt serieus schiet ( LOL ik doe geen wedstrijden maar goed)

De AA S4/500 is zo'n beproefd concept dat ik die zeker tweedehands zou durven te kopen, ik deed het via Mundilar dat was ook een fijne prijs, als koop ik het liefst MKB NL. HW97 tweedehands en getuned gekocht en helemaal blij mee. FX ging via Krale, was ook een goede keuze, had een niet-goed lopende regulator en kreeg gelijk een nieuwe van ze, die het nu al een paar jaar vlekkeloos doet.
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200MK3

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#9 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 17 april 2018 - 20:31

Hoi Dave,
Een lekkende pcp kan ook een kans zijn, als je een heel klein beetje handig bent vervang je de lekkende o-ring eenvoudig.
Wel 100%zeker zijn dat de buks echt leeg is dan schroef je e.e.a. zo uit elkaar, zoek you tube voor de verdere "how to".
Maar een veerbuks is natuurlijk wel veel leuker schietenGeposte afbeelding .
Groeten,
HJM

Deze post is bewerkt door hjm: 17 april 2018 - 20:31

Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NFTI lid

#10 Gebruiker is offline   DaveKB Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 19 april 2018 - 16:34

Allen bedankt voor jullie meningen en tips! Sorry voor deze late reactie maar het is voorjaar dus wij hebben weer een hoop werk op het land met de kool :P
Ik verdiep me graag ergens in, leuk om dan meningen van de ervaringsdeskundigen te horen .
Voor dit moment denk ik dat ik wil gaan voor een goede veerbuks, een pcp buks kan altijd nog of kan er altijd nog bij komen!
Ik woon slechts een kilometer of 2 van Roarms vandaan dus misschien dat ik daar nog eens langs ga (als ik tijd heb overdag... haha) .

Mij trekt de Weihrauch dan toch het meest denk ik, ik heb even op de website van Krale Schietsport zitten snuffelen en zie dan wel 4 verschillende uitvoeringen van de HW97.
Zo heb je de: Black line, Black line STL, KT en de K. Qua prijs verschillen ze niet veel dus ik neem aan qua prestaties ook niet?!
Alleen de KT is aanzienlijk duurder, maar binnen mijn budget. Al moet ik toegeven dat de uitstraling van de Black line mij wel trekt.
Welke uitvoering dan ook zou ik kiezen voor de 4,5mm .177 want de extra Joules van de .22 heb ik niet nodig en de extra drop met schieten is ook hoger. Of zeg ik nu iets raars?

De Nikko Stirling scope lijkt mij daarbij een goede keuze, 4-12 zoom is genoeg en de 50mm lens is ook wel lekker. Alleen kan ik nergens vinden of deze geschikt is voor een veerbuks, ivm de schok.
Heeft iemand ervaring met deze kijkers, of kan ik beter voor een iets duurdere kijker gaan? Het handige bij deze kijker is dat er al montage ringen bij zitten.
https://www.krale-sc...ao-mil-dot.html

Ik hoor graag feedback!
Groetjes.

#11 Gebruiker is offline   Lievenvda Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 11-september 09

Gepost 19 april 2018 - 20:35

Bekijk Post DaveKB, op 19 april 2018 - 17:34, zei:

De Nikko Stirling scope lijkt mij daarbij een goede keuze, 4-12 zoom is genoeg en de 50mm lens is ook wel lekker. Alleen kan ik nergens vinden of deze geschikt is voor een veerbuks, ivm de schok.
Heeft iemand ervaring met deze kijkers, of kan ik beter voor een iets duurdere kijker gaan? Het handige bij deze kijker is dat er al montage ringen bij zitten.
https://www.krale-sc...ao-mil-dot.html

Ik hoor graag feedback!
Groetjes.

Hallo,
Ik heb wat mindere ervaringen met de Nikko Stirling, meer bepaald de Air King. Zou toch moeten in orde zijn op een veerbuks. Volgens mij is het draadkruis niet erg stabiel waardoor die verloopt.
Bijna al mijn andere kijkers zijn van het merk Hawke (de "Sport" en de "Airmax") en daar nog nooit een probleem mee gehad. Die kosten wel wat meer, maar zijn dan wel robuust en voorzien van deftige lenzen.

#12 Gebruiker is offline   Dennis74 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-januari 18

Gepost 20 april 2018 - 06:26

Ik heb een mountmaster 4-12x50 ao ir en een 3-9x50 ao. Op míjn 16 joule walther en hw77 gaat dat prima. Het half mildots vind ik wel fijn. Goed draadkruis en helder beeld. Let wel op dat parallax verstelling pas vanaf 15 yards werkt. Ik heb ook een hawke 3-9x40. Zelfde prijsklasse en ik moet wel zeggen dat ik dat de betere kijker vind.

Mocht je in de buurt van hilversum zijn, ben je welkom om te komen kijkerkijken.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers