Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hoi, Nog Een Nieuwe Hier....

#1 Gebruiker is offline   HaRon Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 21-april 18

Gepost 21 april 2018 - 20:51

Hallo allemaal.

Ik ben Ron en heb mijzelf, na al heel wat leeswerk hier, vandaag aangemeld. Als eerste wil ik alvast een woord van dank uitspreken voor de enorme hoeveelheid informatie die op het forum aanwezig is en door jullie is opgebouwd. Erg leerzaam en prettig om diverse invalshoeken en meningen te kunnen vergelijken. Zeker in combinatie met alle info die natuurlijk online te vinden is.

Waarom dat voor mij zo waardevol is.........newbie die zich, samen met zijn wederhelft, wil gaan bezighouden met het schieten en zich dus aan het oriënteren is op het benodigde materiaal, techniek etc. Mijn betere helft heeft (al wat langer geleden) een dagje mogen schieten bij een schietvereniging en dat was goed bevallen. Kwam dus af en toe wel eens ter sprake. Ik kon er gelukkig een beetje over meepraten, omdat ik de nodige jaren beroepsmatig regelmatig op de schietbaan stond. Ooit eens besproken en gekeken naar de mogelijkheden, maar e.e.a. werd ten opzichte van de overige beslommeringen en hobby's iets te omslachtig. Verlof, verplichte schietbeurten, reizen naar de vereniging, oppas regelen etc. Dit dus uiteindelijk aan de kant geschoven totdat ineens het licht ging branden en het luchtwapen in beeld kwam. In onze ogen een prima, zo niet beter, alternatief. Mooi om samen mee aan de slag te gaan en eerlijk is eerlijk, scheelt mij ook weer de nodige potjes scrabble.......

Nu dus aan het zoeken naar het eerste (of de eerste twee) wapens, lezen, youtube, reviews, meningen en een keer de winkel in. Braaf lastig, zeker als er ergens een buks redelijk de hemel in wordt geprezen die door een andere groep pas wordt aangeprezen nadat er het nodige werk aan is verricht. Dat zet je weer aan het denken, nieuw kopen of geduld hebben en hopen dat je gebruikte exemplaren kan vinden die de puberkwaaltjes achter zich hebben gelaten etc. We blijven er nog even mee bezig. Voorkeur ligt wel richting een van de HW modellen, ondanks de uiteenlopende meningen en ervaringen over de "af fabriek" uitvoeringen. HW50s kan je bijna niet omheen lijkt het wel als instapper, 95/98 wellicht. Of toch een onderspanner? Nieuw of geduldig wachten op een goede gebruikte......we duiken er de komende dagen nog een paar keer in. En we spitten nog even stevig door binnen de topics hier. Wordt vervolgd.......

#2 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 26-februari 18

Gepost 22 april 2018 - 00:49

Hallo Ron (& ....)
Welkom op het forum hier,,,
Ik ben zelf ook nog maar onlangs gestart met lucht) schieten, al heb ik de nodige vergunningen en staal om vuurwapen te schieten.
Maar dat laatste heeft mijn interesse verloren (misschien omdat ik het vroeger "om den broode" moest doen?).
Ik ben begonnen met een knik-buks, maar wilde toch al snel wat preciezer kunnen schieten en al snel dan ook overgegaan naar PCP schieten.
Nu moet ik zeggen dat het PCP mij veel meer ligt, rustiger schieten en vooral veel preciezer kunnen schieten.
Nadeel is de prijs vaak van het PCP gebeuren.

Maar veel plezier aan het zoeken van het juiste wapen voor jullie beiden, en veel plezier op eht forum hier ook uiteraard.
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#3 Gebruiker is offline   HaRon Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 21-april 18

Gepost 22 april 2018 - 21:36

Dankjewel Gibbel, ook namens Silke :)
PCP is misschien wel iets voor de toekomst, hebben we iets om naar toe te leven. In eerste instantie eerst maar eens alle techniek goed onder de knie krijgen met een veerbuks. Wie weet wat de toekomst daarna nog gaat brengen.

#4 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 22 april 2018 - 23:26

Welkom hier! Ik wens jullie veel plezier toe met ke toekomstige buks(en)!
-XP The Fifty-Eight .58
-Sam yang recluse .358
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers