Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Air Arms Pro Sport 4.5Mm Tuning

#1 Gebruiker is offline   bert0314 Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 25-juli 14

Gepost 14 mei 2018 - 19:39

Goedenavond forumleden,
Sinds kort via hier in het bezit gekomen van een prachtige air arms pro sport met linkshandige cs700 kolf.
Nu is deze de vorige shoot meegeweest en ze groepeert redelijk maar ik vind hem toch minder fijn schieten dan mijn hw98 5.5mm met vortek 16 joule tune wat ik toch terugzie in de groepjes.
Heb het idee de zijwaartse tik toch meer is met de prosport dan met de hw98 en ook de algemene terugslag schokkiger is.
Beetje moeilijk uit te leggen want het verschil is maar heel klein maar toch aanwezig.
Nu is dus mijn vraag wat is de beste route voor mij om te bewandelen kwa tuning met de pro sport.
Joules interesseert mij niks als ik maar boven de 12 a 13 joule blijf ivm 50 meter max afstand.
Wat ik wil is gewoon zoveel mogelijk rust tijdens het schot en zo weinig mogelijk beweging.
Nu lees ik over een pistonweight in de pro sport, Is het niet zo dat dit gewichtje de boel juist veel onrustiger maakt? En zo ja waarom zit deze er in?
Als mijn info juist is functioneert dit gewicht tevens als tophat? En moet je deze dus verwijderen bij het plaatsen van bijv een vortek kit?
Kortom wie kan mij een beetje meer wegwijs maken in het "tunen" van een pro sport?
En wat is de manier om het ding zo rustig mogelijk te krijgen?
Vortek 16 joule kit? of een tinbum short stroke kit?
Of gewoon de originele en tevens prima veer en geleiders gebruiken icm met een shortstroke kit van tinbum?
Twangen doet de buks immers niet en ook de gemiddelde spreiding over de schoten is dikke prima met max 3ms over 10 schoten op 15.4 joule.
Alleen is ze me net wat te onrustig met gedrag.
Mvgr bert
Kral arms puncher mega walnut .22
Air arms pro sport .177 cs800
Weihrauch hw98 .22 cs700 vortek tune
Weihrauch hw97k .177 blue laminate
Weihrauch hw50s .177 cs800 diopter
Feinwerkbau 150 LH .177
Haenel 310 .173 1964
Haenel 49a .173 1961
Diana mod25 .177
Crosman 1377 Bluefork .177

#2 Gebruiker is offline   Jonas Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-februari 06

Gepost 14 mei 2018 - 20:11

Hoi Bert,

Short stroken is een goed begin. De slag is standaard 98mm en dat Iet best veel voor 16J in 4,5 en zorgt voor drage shot cycle. Ook is een Pro Sport relatief licht an de voorkant (vergeleken met een HW97 of TX200) en daardoor dus hold sensitive.
Als je voor Tinbum kiest zou ik ook nieuwe geleider of zelfs veer met geleiders bestellen.
Ik heb eerder een Pro Sport geshort stroked en die schoot daarna heel rustig met +14J.

Groet,
Jonas
Air Arms, Gamo & Weihrauch

#3 Gebruiker is offline   spetsnaz Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 01-september 03

Gepost 15 mei 2018 - 05:26

Hoi Bert,
Als je echt het beste van het beste wilt, dan kun je misschien contact opnemen met Tony Leach,
Voor het maken van een skirtless piston.
Je kunt hem vinden op facebook groep, lost volume, of airguntech

#4 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 15 mei 2018 - 15:49

Vraag me af of je hem met een tune veel beter krijgt. Een PS is al zeer goed uit de doos. De verbeteringen zullen minimaal zijn, en in verhouding veels te duur.
Je krijgt een 4.5 nou eenmaal nooit zo fijn schietend als een 5.5 met dezelfde energie output.
Dat is de keus die je maakt als je voor 4.5 kiest.
Niet voor niets heb ik de voorkeur voor 5.5mm 12Ftp.

Deze post is bewerkt door yana: 15 mei 2018 - 15:50

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers