Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Ombouwen C60 Feinwerkbau Naar Pcp. ombouwen

#1 Gebruiker is offline   e.heijn Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 19-februari 17

Gepost 23 juni 2018 - 16:52

beste forumleden,

Ik heb een oude Feinwerkbau C60, een CO2 matchgeweer.
Ik zou deze buks graag ombouwen naar pcp en heb al enige informatie maar die is erg oppervlakkig. Ik zoek nu naar iemand die zoiets al heeft gedaan of heeft laten doen.
Ben zelf best wel handig en ben in bezit van draai en freesbank.
Wie oh wie zet mij op het goede spoor???!!!

Vrgr

Emile

#2 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 23 juni 2018 - 17:34

Volgens mij ben je een heel eind met een drukbuis en een interne regulator die af te stellen is op zo'n 60 bar!

#3 Gebruiker is offline   Bin_loadin Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 22-oktober 11

Gepost 23 juni 2018 - 17:36

Disclaimer. Ik zou het nooit doen.
Te grote risicos verbonden aan perslucht.
Weet waaraan je begint, co2 buksen zijn niet berekend op perslucht.
Ik raad het af.
Maar kijk eens naar Qb78 conversies op amerikaanse fora (gta) voor wijzer te worden.

#4 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 23 juni 2018 - 19:01

Co2 heeft bij 20 graden een druk van 57 bar, als je dan een drukbuisje met regulator hebt op 60 bar.......

Er stond laatst eentje te koop hier, en daar werd beweert dat deze om te bouwen zijn naar pcp? Je kan een mailtje maar FWB wagen?

Succes,

Alex
Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#5 Gebruiker is offline   Diana 350 classic Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 19-juli 14

Gepost 23 juni 2018 - 19:18

Niet doen. CO2 heeft 60 Bar regulier. Hier zijn de wanddikte's etc.. op berekend. Zelf ook een keer gedacht een sheridan CO2 om te bouwen, echter vanaf gezien het enorme drukverschil in de drukbuis / reservoir van een PCP en een CO2 terwijl alle delen los te koop zijn in de handel. Ga je wel combineren tussen de modellen en merken wat nooit de bedoeling kan zijn maak je een bij voorhand een levensgevaarlijk wapen. Op internet filmpjes gezien van idioten die het wel hebben gedaan, durf er niet naast te staan.

#6 Gebruiker is offline   Snipper Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 05-augustus 11

Gepost 23 juni 2018 - 19:23

Ik heb een compleet omgebouwde co2 steyr matchbuks.
Dus omgebouwd naar pcp.
Let op dat je het klephuisvolledig vervangt naar de drukken die een pcp gebruikt , want die zijn aanzienlijk hoger.
Kortom alles vervangen wat met druk in aanraking komt.
Die van mij functioneert al jaren probleemloos , en omdat het een matchbuks was is het een fijne buks waar alles tot in de puntjes verzorgt is.
Je mag gerust een keer komen kijken wat het zoal inhoudt want het gaat natuurlijk niet vanzelf , en je wil geen onderdelen om je oren hebben vliegen neem ik aan.
Eens komt de tijd dat we ook in de zee olie zullen moeten verversen.

#7 Gebruiker is offline   jpr Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 15-juni 13

Gepost 23 juni 2018 - 21:39

Druktank met regulator erin,en vulaansluiting gebruiken ,een soort schieten aan de fles ?

Hou je de hele buks op 60 bar, gebruik je alleen een fles met hogere druk (+reg)

Deze post is bewerkt door jpr: 23 juni 2018 - 21:41

#8 Gebruiker is offline   Th. Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-december 13

Gepost 24 juni 2018 - 06:43

Waarom ruil je hem niet om voor een p 70 of een 700? Scheelt je een heleboel werk. Komen op egun wel voorbij voor redelijke prijzen..
Anschutz 1913 L in mec mark 1 kolf .22 lr Diopter of Sightron 36x42-AO Target dot
Feinwerkbau 603 links 4,5 mm Diopter
Colt AR-15 .223 rem Nikkon Fieldmaster 6-18x40 NP
Remington 700 vssf in mcmillan A2 kolf .308 win Leupold Vari-X III 6,5-20x50 LRT
Husqvarna Rolling block 12,7 x 44R
Diana 54 4,5 mm Nikko Stirling Targetmaster 10-50x60
Feinwerkbau 103 met rinkgreep links 4,5 mm
CZ sport III .22 lr
S&W 629 .44 rem mag
Lern schiessen - treff freunde.

#9 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 03-maart 17

Gepost 24 juni 2018 - 16:00

Ik zou in ieder geval niet op een regulator durven vertrouwen om de druk veilig te houden - wat als ie stuk gaat en de druk op onderdelen die voor 60 bar zijn ontworpen simpelweg alsnog oploopt naar de vuldruk van bijvoorbeeld 200 bar?

#10 Gebruiker is offline   Henkie Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-april 18

Gepost 24 juni 2018 - 16:06

Bekijk Post Bin_loadin, op 23 juni 2018 - 17:36, zei:

Disclaimer. Ik zou het nooit doen.
Te grote risicos verbonden aan perslucht.
Weet waaraan je begint, co2 buksen zijn niet berekend op perslucht.
Ik raad het af.
Maar kijk eens naar Qb78 conversies op amerikaanse fora (gta) voor wijzer te worden.

Een QB 78 PCP conversie is de Beeman Chief; een PCP buks. De kleppen etc van de PCP variant zijn gelijk aan die van de CO2 variant. De Benjamin Wildfire is een Crosman 1077 PCP; ook hier, de ingewanden zijn gelijk. Ombouwen gaat heel goed, zolang je voor de drukbuis maar degelijk materiaal gebruikt.

Deze post is bewerkt door Henkie: 24 juni 2018 - 16:07

#11 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 24 juni 2018 - 16:30

Bekijk Post Henkie, op 24 juni 2018 - 17:06, zei:

Een QB 78 PCP conversie is de Beeman Chief; een PCP buks. De kleppen etc van de PCP variant zijn gelijk aan die van de CO2 variant. De Benjamin Wildfire is een Crosman 1077 PCP; ook hier, de ingewanden zijn gelijk. Ombouwen gaat heel goed, zolang je voor de drukbuis maar degelijk materiaal gebruikt.

Ik heb de verschillen tussen de genoemde exemplaren eerlijk gezegd niet eens uitgezocht - maar het lijkt me niet van veel technisch inzicht getuigen om te suggereren dat simpelweg naar perslucht ombouwen van een willekeurige CO2 buks veilig is omdat fabrikant X of Y dat ook doet met al dan niet compleet anders geconstrueerde buksen dan het apparaat waar we het hier over hebben.

Wat ik in ieder geval weet is dat Crosman voor bijvoorbeeld de Discovery wel degelijk een andere drukbuis en klep gebruikt als bij de 2260 die op CO2 werkt, ook al heeft het spul grotendeels dezelfde maten en een hoop gemeenschappelijke componenten.

Het gevaar zit 'm in de details hier. Afgaan op algemeenheden betekent spelen met je gezondheid (en die van anderen).

Mijn idee is dat je er gewoon niet aan moet beginnen als je hier nog moet vragen hoe het moet. Als je zelf de techniek niet grondig genoeg doorziet om zeker te zijn van wat je doet, dan kun je in mijn ogen namelijk ook niet vertrouwen op goedbedoelde adviezen van andere amateurs, hoe zeker deze lui ook kunnen klinken van zichzelf.

#12 Gebruiker is offline   Henkie Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-april 18

Gepost 24 juni 2018 - 18:29

Bekijk Post mono, op 24 juni 2018 - 16:30, zei:

Ik heb de verschillen tussen de genoemde exemplaren eerlijk gezegd niet eens uitgezocht - maar het lijkt me niet van veel technisch inzicht getuigen om te suggereren dat simpelweg naar perslucht ombouwen van een willekeurige CO2 buks veilig is omdat fabrikant X of Y dat ook doet met al dan niet compleet anders geconstrueerde buksen dan het apparaat waar we het hier over hebben.

Wat ik in ieder geval weet is dat Crosman voor bijvoorbeeld de Discovery wel degelijk een andere drukbuis en klep gebruikt als bij de 2260 die op CO2 werkt, ook al heeft het spul grotendeels dezelfde maten en een hoop gemeenschappelijke componenten.

Het gevaar zit 'm in de details hier. Afgaan op algemeenheden betekent spelen met je gezondheid (en die van anderen).

Mijn idee is dat je er gewoon niet aan moet beginnen als je hier nog moet vragen hoe het moet. Als je zelf de techniek niet grondig genoeg doorziet om zeker te zijn van wat je doet, dan kun je in mijn ogen namelijk ook niet vertrouwen op goedbedoelde adviezen van andere amateurs, hoe zeker deze lui ook kunnen klinken van zichzelf.

Kortom, je hebt het niet onderzocht en je weet dan ook niet waar ik het over heb in die twee voorbeelden.:) Een Discovery is trouwens wat anders dan een wildfire.

Deze post is bewerkt door Henkie: 24 juni 2018 - 18:30

#13 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 24 juni 2018 - 19:34

Hoi,

hoe dan ook, er kleeft altijd een risico aan dergelijke knutselpartijen, bovendien mag je zo`n verandering niet zelf aanbrengen. Dit is voorbehouden aan erkenninghouders. Iemand die een draai- en freesbank heeft beschikt niet automatisch over verstand van hoge drukken.

Kortom, als forum wijzen we dit af. Niet doen. Gooi er een paar knaken tegenaan en koop iets waarvan je zeker weet dat het goed is of vraag een winkelier de aanpassing voor je te doen. Je zult merken dat de mesten er niet eens aan willen beginnen.

Namens forumbeheer.

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.

Flean op! Wy sjonge it bste ln fan ierde!
It Fryske ln fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn lde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#14 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 24 juni 2018 - 19:53

Bekijk Post Henkie, op 24 juni 2018 - 19:29, zei:

Kortom, je hebt het niet onderzocht en je weet dan ook niet waar ik het over heb in die twee voorbeelden.:) Een Discovery is trouwens wat anders dan een wildfire.

Lezen...

Ik hoef ook niet te weten waar jij het over hebt, mijn opmerking ging er juist over dat vergelijkingen met compleet verschillende apparaten hier in mijn ogen gewoon niet terzake doen.

Verder haalde ik de Disco erbij als voorbeeld waar ik wél iets van weet, (in tegenstelling tot de Wildfire) om te illustreren dat jouw opmerking over identieke binnenwerken bij verschillende buksen in ieder geval niet als algemene regel gezien moet worden.

On topic: ik denk dat Roel hier de spreekwoordelijke spijker wederom op z'n kop slaat :)

--

Deze post is bewerkt door mono: 24 juni 2018 - 19:59

#15 Gebruiker is offline   Diana 350 classic Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 19-juli 14

Gepost 24 juni 2018 - 20:07

Bekijk Post roel, op 24 juni 2018 - 20:34, zei:

Hoi,

hoe dan ook, er kleeft altijd een risico aan dergelijke knutselpartijen, bovendien mag je zo`n verandering niet zelf aanbrengen. Dit is voorbehouden aan erkenninghouders. Iemand die een draai- en freesbank heeft beschikt niet automatisch over verstand van hoge drukken.

Kortom, als forum wijzen we dit af. Niet doen. Gooi er een paar knaken tegenaan en koop iets waarvan je zeker weet dat het goed is of vraag een winkelier de aanpassing voor je te doen. Je zult merken dat de mesten er niet eens aan willen beginnen.

Namens forumbeheer.

Groet, Roel :cool5:

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers