Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Bsa Lonestar .25

#1 Gebruiker is offline   louisvanhovell Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 30-september 05

Gepost 10 juli 2018 - 21:37

Hierbij verkoop ik mijn BSA Lonestar .25 (6,35 mm).
Ik ben wat scheutig geweest met het bestellen van klassieke buksen in de VS, en moet dit verzamelstuk met welbekende 100 meter capaciteiten laten gaan.

De Lonestar is voorzien van een zijspan mechanisme. Dit werkt prettig en goed.
Met recent aangeschafte interne Huma reg.
De snelheid staat nu afgesteld op 260 m/s, maar kan gemakkelijk aangepast worden, via de regulator druk en de voorspanning van de hamerveer.
De voorspanning van de hamerveer is met een inbus boutje af te stellen.

De loop is een originele 60 cm BSA blank, uit de goede oude tijd dat deze nog beschikbaar waren.
Hij is door een bekend forumlid passend gemaakt voor de Lonestar en voorzien van een schroefdraad.

De buks is net geserviced, hierbij zijn de o-ringen vervangen. Ook zit er een nieuwe klep in.
Hij ziet er nog netjes uit, maar het metaalwerk vertoont enkele gebruikssporen.

De kolf is bijzonder; model Hornet, met hoge wangsteun, verticale greep en schnabel tip. Een ontwerp van de hand van John Bowkett.
Er zijn enkele oppervlakkige krasjes, maar de staat van de kolf is goed.

De vraagprijs is 795 euro. Een serieus bod zal ik in overweging nemen. Ophalen in Amsterdam verdient de voorkeur.

Evt. heb ik ook een 47 cm .177 loop, probe en probe geleider ter beschikking (samen voor 130 euro). En een 47 cm .22 loop (100 euro). Beide origineel BSA.
Dan ontstaat een unieke set met mogelijkheid tot wisselen van kaliber.
Dit is in 10 minuten gedaan; de Lonestars zijn (net als andere BSA mmc modellen) gemakkelijk in en uit elkaar te sleutelen.
Alleen de regulator hoeft dan te worden afgesteld op het desbetreffende kaliber.
De buks met de 3 kalibers voor 950 euro.

Vriendelijke groeten, Louis

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers