Na veel zoeken kom ik er niet uit: ik wil een oude soviet scope (met quick release aan de zijkant van je geweer gemonteerd) op mijn luchtbuks zetten. Waarom? Het lijkt me gewoon super gaaf en die oude scope ligt nu stof te vergaren.
Probleem: de soviet scope heeft een quickrelease mechanisme welke je normaliter aan de zijkant van b.v. een ak47 monteerd. Mijn luchtbuks heeft dat uiteraard niet. Ik vraag me af daar een adapter voor bestaat. Andersom kom ik er namelijk genoeg tegen: een adapter die juist WEL op een ak47 past en waarop met dan een top mounted scope kan plaatsen.
Ik kom wel sideplates tegen. Deze plaatjes zijn voor russische wapens bedoeld. Je monteerd ze aan de zijkant en je quickrelease scope klikt hier simpelweg op. Precies wat ik zoek maar hij past niet zomaar op een luchtbuks. Daar moet ik gaatjes voor boren en dat lijkt me zonde. Het zou mooi zijn als er een adapter bestaat op je loop geschroeft kan worden net als een top mounted scope. Mijn vraag is dus of zoiets bestaat.
Info:
Betreffende luchtbuks: Webley Spector

Betreffende scope: 1p29

Adapter die op een ak47 past en waarop men een moderne top mounted scope kan plaatsen. (welke ik dus net niet moet hebben!)

Sideplate op op een ak47: in feite moet ik dit dus op mijn luchtbuks zien te krijgen.