Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Kwaliteitsverschil Co2 Patronen

#1 Gebruiker is online   Rob_CO2 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 03-juli 18

Post icoon   Gepost 14 juli 2018 - 22:06

Ik vraag me af of er merkbaar kwaliteitsverschil is tussen verschillende merken CO2 patronen. Ik heb al gezien dat bij bepaalde merken de patronen dichtgekrimpt zijn. Dat zal op den duur natuurlijk slecht kunnen zijn voor de o-ringen waar die in moet omdat daar scherpe randjes aan zitten. In mijn geval gebruik ik echter een Walther 12g naar 88g CO2 adapter. Daar gaan er 2 in en die prikt ze gewoon lek waardoor ze in de adapter leeglopen en die feitelijk als CO2 tank werkt. Zit dus niets in qua o-ringen die stuk kunnen gaan door scherpe randjes. Maar zijn er los daarvan nog andere kwaliteitsverschillen? De prijzen lopen nogal uit een en dat merk je voornamelijk als je er veel koopt. Bijvoorbeeld hier: https://www.target-m...oducts_id=18764 50 stuks voor EUR 18,75 is echt geen geld. Doorgaans betaal je tussen de 30 en 35 euro voor 50 stuks. Wie kan hier uit ervaring iets over vertellen?

#2 Gebruiker is offline   Nils Icoon

• Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 07-november 05

Gepost 14 juli 2018 - 22:30

Nee niet echt. Er zijn wereldwijd maar enkele fabrikanten die Powerlets maken voor heel veel verschillende merken.

Ik vul ze vooral zelf:
https://www.luchtbuk...m-co2-patronen/

Maar goed, ook heb ik een keer de inhoud gemeten en Powerlets van Crosman bevatten toen het meeste Co2.

Machtig mooi om te zien hoe ze gemaakt worden:
https://www.youtube....h?v=Cu2ik8nWnMI

Koop er gelijk 500:
http://www.kapseldiscount.de/epages/63688949.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63688949/Products/"12g/500"

Of nog beter, 12.000:
http://www.kapseldiscount.de/epages/63688949.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63688949/Products/"Liss_12g/12000"

:wave:
....................................www.100metercrew.nl
................http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ
Het gras is niet altijd groener bij de buren want die buurman ben ik.
...Geachte heer Haribo, waarom zijn er geen Panda gummyberen?
.....................Leun achterover en geniet van de muziek.

#3 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 15 juli 2018 - 05:43

In elk geval wl maatverschil. Er ging niets boven de ouwe Crosmans. De Umarex hebben een iets andere hals.
Ik heb af en toe dat ze daarom al leeglopen voor de piercercap vast zit..Dat had ik nooit met Crosmans.
Er zijn er ook die minder schoten claimen met sommige merken.
Helaas is Crosman niet meer tk in nl en zitten we met umarex (walther=umarex) opgescheept.

#4 Gebruiker is offline   MartinT Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 02-juni 12

Gepost 15 juli 2018 - 11:04

Voogens mij zijn ze bij SWS (Schneider) het goedkoopst. (Ieg goedkoper dan de hierbovengenoemde targetmaster en de kapseldiscount)
100 voor €28,95 of 500 voor €134,95.
En ze sturen ook naar NL voor een redelijke prijs. (Itt een aantal andere Duitse goedkope aanbieders die niet naar NL willen verzenden)

Deze post is bewerkt door MartinT: 15 juli 2018 - 11:05

#5 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 15 juli 2018 - 11:22

Bekijk Post MartinT, op 15 July 2018 - 12:04, zei:

Voogens mij zijn ze bij SWS (Schneider) het goedkoopst. (Ieg goedkoper dan de hierbovengenoemde targetmaster en de kapseldiscount)
100 voor 28,95 of 500 voor 134,95.
En ze sturen ook naar NL voor een redelijke prijs. (Itt een aantal andere Duitse goedkope aanbieders die niet naar NL willen verzenden)

Hoi,

ik betaalde 1 per stuk bij PD Outdoor in Dokkum. Schneider iets van 0,35...... :blink:

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.

Flean op! Wy sjonge it bste ln fan ierde!
It Fryske ln fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn lde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#6 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 15 juli 2018 - 11:26

Ik heb ook de voorkeur voor Crosman CO2 patronen in vergelijk met die van Umarex.

Dan heeft Walther (Umarex) ook nog eens CO2 patronen met een smerende werking. Heeft iemand die al eens geprobeerd ?

Maar de Crosman patronen zijn niet meer te koop ? Dat zou jammer zijn :sad: .... Nou ja, gelukkig heb ik nog een berg van die dingen liggen :D

#7 Gebruiker is online   Rob_CO2 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 15 juli 2018 - 12:36

Ik heb nu patronen van Walther/Umarex. Daar heb ik ook een doosje onderhoudspatronen bij gekocht. Heb er daar eentje van geprobeerd en daarna was de binnenkant van de CO2 adapter voorzien van een laagje siliconenspray. Ik kan dus voor het zelfde effect ook gewoon met een spuitbus siliconenspray in de adapter spuiten. Als je dus met een CO2 adapter werkt zijn die dingen vrij zinloos. Daarnaast heb ik zelf bij de bouwmarkt gewoon een tubetje kranenvet op siliconenbasis gehaald daar smeer ik zo nu en dan de rubberen ring en voorkant van de adapter mee in. Zo blijft die, en de rubberen ring in de buks zelf goed. Dus in mijn geval zal ik niet weer van die onderhoudspatronen kopen maar hou ik het op een busje siliconenspray en een tubetje kranenvet.

Deze post is bewerkt door Rob_CO2: 15 juli 2018 - 12:37

#8 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 03-maart 17

Gepost 15 juli 2018 - 14:25

Ik heb maar n keer een partijtje Crosman patronen gekocht (per ongeluk, aangezien de leverancier wel degelijk Umarex op de foto had staan) - en die waren toen dusdanig ruw afgewerkt "aan de tip" dat ik daar de afdichtingen van m'n co2 apparaten niet aan durfde te wagen.

Ik weet niet of elke batch van Crosman zo uitpakt, maar ik heb ze toen in de container gedumpt en ben heel hard teruggerend naar m'n vaste leveranciers, waarvan ik wist dat ze alleen maar de Umarex patronen leverden - waar ik nog nooit problemen mee heb gehad.

Om de prijs wat te drukken bestel ik ze liever in grote aantallen dan dat ik nog eens zo'n gokje ga wagen. Vergeleken bij wat ik verder uitgeef aan deze (en andere) hobbie(s) is de mogelijke besparing slechts gerommel in de marge, de moeite niet waard om me druk over te moeten maken wat mij betreft.

#9 Gebruiker is online   Rob_CO2 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 15 juli 2018 - 20:29

Heb uiteindelijk voor 41 euro incl. verzending 100 stuks Umarex kunnen kopen op Amazon. Is natuurlijk nog steeds super goedkoop maar wat me overtuigde om niet voor een onbekend merk te gaan was dit: https://www.umarexus...ood-quality-co2

#10 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 03-maart 17

Gepost 15 juli 2018 - 20:56

Ik bestel ze gewoon bij onze welbekende dealert in Staphorst (Krale).

Komt ongeveer op hetzelfde neer qua prijs als je toch al wat spullen moest bestellen en de verzendkosten toch al kwijt zou zijn - en je hebt je spullen dan vrijwel zeker de volgende dag al in huis, wat voor mij die paar euro meer best waard is.

Maar goed, ieder z'n hobbies :)

#11 Gebruiker is offline   robbym Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-oktober 15

Gepost 16 juli 2018 - 11:13

Ik bestel ze bij lp schietsport
Prima Co2 patronen
Neem altijd 50 stuks 00.42 per stuk
Netjes glad de koppen silicone spray
30 pellets Artimes Cp2 dan geen kracht genoeg meer prima 30 pellets