Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Kan Je Lid Worden Van Een Schietvereniging Als Je Adhd Hebt?

#31 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 16 juli 2018 - 16:01

Ik lees net het hele formulier, maar er zijn vragen bij die ze helemaal niet mogen/kunnen stellen.
https://www.knsa.nl/...toelichting.doc

a. naam; OK
b. voornaam; OK
c. adres; OK
d. e-mailadres; Heb geen internet
e. telefoonnummer; Heb geen telefoon
f. leeftijd; Boven de 18 jaar, heb rijbewijs
g. geslacht; Uhhhhhh, transgender ?
h. functie; Directeur van het kleine kamertje
i. bankrekeningnummer; Ik betaal altijd cash.

De looptijd van de Overeenkomst is gelijk aan de looptijd van het (aspirant) lidmaatschap, alsmede gedurende vijf (5) jaar na afloop daarvan.

Dus als je aspirant lid bent moet je ook dit formulier invullen.
Niemand heeft recht om mijn gegevens te bewaren voor 5 jaar als ik geen onderdeel meer van de organisatie uit maak.
Deze dienen te worden vernietigd na het verlaten van de organisatie.

Maar al deze vragen zijn voor vuurwapen en niet voor luchtdrukwapen al zou de sv zich daar wel mee willen vergelijken omdat ze lid zijn van de KNSA.

Persoonlijk zou ik een verenging zoeken die alleen luchtdruk schiet en zeker geen lid is van de KNSA, dan bestaan al die onzin regeltjes ook niet.

#32 Gebruiker is online   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 16 juli 2018 - 16:47

Kan allemaal wezen, echter wat eerlijkheid me het meest heeft opgeleverd.......... niets! Terwijl de laaielichters er aan alle kanten voordelen uithalen.

Mijn opvoeding zegt “eerlijkheid duurt het langst” de realiteit heeft mij geleerd dat dit helaas vaak niet het geval is.

Maar goed dit ter zijde ;)

Edit,

Oeps zit alweer een post tussen :D

Alex

Deze post is bewerkt door alexenilona: 16 juli 2018 - 18:41

Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#33 Gebruiker is offline   linegun Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 25-juli 11

Gepost 16 juli 2018 - 17:45

Medische inlichtingen wel of niet?

Volgens Triek is de vragenlijst met medische vragen niet relevant voor aspirant lidmaatschap.
https://www.luchtbuk...post__p__955324

Volgens Porchelover moeten KNSA aangesloten SV's wel de vragenlijst (formulier C4) in laten vullen.
https://www.luchtbuk...post__p__955382

Als dit tegenwoordig zo is, snap ik het wel. Je wilt het screeningsmoment het liefst hebben vóórdat (aspirant)leden een vuurwapen ter hand krijgen.

Ik zie dat in formulier C4 (en het nieuwe WM32 formulier) er geen vraag is m.b.t. psychiatrische aandoeningen (terwijl in de vragenlijst van Flipse dat wel zat). Er wordt wel gevraagd naar medicijngebruik.

Echter in het formulier van de KNSA staat nog steeds de vraag m.b.t. psychatrische stoornissen bij aanvraag aspirant lidmaatschap.
https://www.google.e...0_TGcwcvcFMYdI6
Dit is blijkbaar de reden dat bij veel SV's de vraag m.b.t. psychatrische stoornissen er (nog) in staat.

@Flipse:
Ik hoop voor jou dat ze voor toelating tot een luchtdiscipline soepeler zijn.

Deze post is bewerkt door linegun: 16 juli 2018 - 17:46

#34 Gebruiker is offline   Flipse Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 26-december 17

Gepost 16 juli 2018 - 20:09

Bekijk Post Rob_Venlo, op 16 juli 2018 - 11:50, zei:

Beste Munt,

ADHD en autisme komen niet alleen vaak samen voor maar lijken ook ontzettend op elkaar. Dat zou jij als pro en ervaringsdeskundige moeten weten. Het is niet voor niets dat er in het hele land centra voor Autisme en ADHD zijn. Dus om nou te stellen dat het totaal iets anders is gaat me wat ver. Inderdaad worden ze in de DSM-IV afzonderlijk benoemd, de DSM 5 staat hiervoor een specifieke dubbele diagnose toe. Voortschrijdend inzicht zeg maar. Maar jij als professioneel en ook ervaringsdeskundige zult het ongetwijfeld het beste weten.

Groet,

Rob

PS: je moet eens een rijbewijs aanvragen en zeggen dat je ADHD hebt en daar medicatie, bijv. Ritalin of Wellbutrin voor krijgt. Kun je nog eens lachen (of huilen). Dus voor een schietvereniging... Ik wist het inmiddels wel.

Met het rijbewijs is het om te janken. 4 jaar geleden voor het brommerrijbewijs wou het rdw dat ik me liet keuren. later met de trekker hetzelfde verhaal en nu met de auto weer hetzelfde gezeik. rij inmiddels 4 jaar met trekkercombis van een paar ton rond zonder 1 ongeluk. Ik moet het wel aangeven met het rijbewijs i.v.m. medicatie. mocht ik nu een ongeluk maken dan kunnen ze me niet pakken op het feit dat ik door die medicatie "slechter" zou gaan rijden.

#35 Gebruiker is offline   Flipse Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 26-december 17

Gepost 16 juli 2018 - 20:18

heeft iemand toevallig ervaring met 1 van deze 2 clubs?

https://www.svlecart...aciliteiten.php in Ijzendoorn of met http://www.dekorrel.nl/ in Druten.

deze 2 liggen bij mij in de buurt. Ik weet niet hoe huiverig ze hier zijn voor leden met Adhd of een dergelijke stoornis.

#36 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 16 juli 2018 - 20:21

Er is denk ik geen enkel bewijs dat ADHD-ers, met of zonder medicijnen, meer of minder ongelukken zouden veroorzaken dan "normale" bestuurders/schutters. Het is eigenlijk gestoord. Ik denk dat een hoog testosteron-gehalte wat dat betreft een betere voorspeller van ongelukken is, maar daar hoor je niemand over. :)

Eerlijk zijn kan je op veel onnodige problemen komen te staan, dat is duidelijk.

#37 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 16 juli 2018 - 22:14

Bekijk Post josan, op 16 juli 2018 - 21:21, zei:

Er is denk ik geen enkel bewijs dat ADHD-ers, met of zonder medicijnen, meer of minder ongelukken zouden veroorzaken dan "normale" bestuurders/schutters. Het is eigenlijk gestoord. Ik denk dat een hoog testosteron-gehalte wat dat betreft een betere voorspeller van ongelukken is, maar daar hoor je niemand over. :)

Alcohol(isme) of drugs op een schietbaan tijdens het schieten om maar iets te noemen....?
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200MK3

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#38 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 16 juli 2018 - 22:59

Eerlijk zijn kan je op veel onnodige problemen komen te staan, dat is duidelijk.

http://adhdritalin.n...eeds-onderzoek/

Maar het gaat hier om Zweden h ;) :offtopic:

Maar Flipse, ik denk dat Porschelover wel een helder beeld schetst vanuit zijn ervaring. Wat je eens zou kunnen doen is anders, desnoods anoniem, met de desbetreffende verenigingen kunnen bellen en het gesprek aangaan over dit punt. Zoals eerder aangegeven, het hoeft helemaal geen afwijzing te betekenen, echter als resultaat van bijvoorbeeld het schietincident in Alphen kan ik mij voorstellen dat schietverenigingen strenger zijn geworden. Of het legitiem is wat ze vragen is zeker ook een punt, maar daar een schietvereniging een rechtspersoon is zullen zij zich altijd indekken.

#39 Gebruiker is offline   Klaver56 Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 10-augustus 17

Gepost 16 juli 2018 - 23:02

Bekijk Post munt, op 16 juli 2018 - 23:14, zei:

Alcohol(isme) of drugs op een schietbaan tijdens het schieten om maar iets te noemen....?

Dat is het intrappen van een open deur Bij de schietverenigingen die ik ken wordt daar goed op gelet i.i.g. !

#40 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 17 juli 2018 - 05:33

Heel druk hoofd hebben is iets heel anders dan ADHD. Kan prima los van elkaar bestaan. Ik ken zoveel mensen met een druk hoofd (soms ook hoog sensitief) en geen ADHD.

Afijn, dat zei de KNSA óók van het gekkenbriefje 'dat het niet zo ZOU MOGEN ZIJN'dat een ja invullen ergens gelijk zou moeten leiden tot geen verlof etc.
Right..En gaat de KNSA over die vergunningen? Nee.
Heb je dus geen klote aan, aan dat hoe het 'zou moeten' in een roze wereld.
Feit is, dat we nu eenmaal in een zwaar overspannen wereld leven, waarin wapens ongewenst zijn, en sportschutters behandeld worden als potentiele terroristen.
Kon je 15 jr geleden nog de waarheid zeggen? Misschien wel. Nu? Nee. De politie zal élke mogelijkheid aangrijpen om een verlof in te trekken of niet te verstrekken.
Zij hebben immers geen énkel belang voor het wél bestaan daarvan. Alleen (werk)last.
Als je ergens ja invult, kan de politie vragen om een medische verklaring dat je veilig bent en die krijg je écht NIET. Die krijgt niemand die ja invult dus heeft niets met jou of ADHD te maken. En ze hebben gelijk. Ik zou ook voor niemand mn handen in het vuur steken zwart op wit, simpel.

Voor lidmaatschap SV ligt het iets anders; heb je te maken met medemensen ipv ambtenaren. Scheelt.
Maar óók zij zijn verantwoordelijk voor het wel en wee vd SV.
Ik weet ook niet of ik, als ik bestuur was, iemand zou toelaten die ergens ja invult. Ik zou geen risico's lopen denk ik.
Bij nee kun je je nog verschuilen onder dat je van niks wist. Als je het wél wist en het gáát fout...lul dat maar eens recht..

DAT zijn de feiten. En nee, dat is niet rooskleurig, maar dat is nu eenmaal hoe het ís, anno 2018. Het is heel triest. Want iedereen mankeert wel wát of heeft wel trekken van bepaalde stoornissen. En liever behandeld dan onbehandeld natuurlijk. Het is in-triest dat je de waarheid gewoon niet kúnt aangeven. Niet als je hobby je dierbaar is.
Maar dit is gewoon hoe het nu gaat/is. Met iets als kantklossen, heb je al dit gezeik niet.

Deze post is bewerkt door yana: 17 juli 2018 - 05:36

#41 Gebruiker is offline   Rob_Venlo Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 01-december 04

Gepost 17 juli 2018 - 06:41

Er is bewijs dat gebruikers van Wellbutrin in het verkeer MINDER ongelukken veroorzaken dan de referentiegroep waarin geen Wellbutrin gebruikers zaten.
Weihrauch HW35 (1965) Gamo Black 1000 AS-IGT (2017)
Weihrauch HW50s (2014) Milbro Series 70 model 79 (????)
Weihrauch HW50s (1975) Cometa Fusion Premier Star (2018)
Weihrauch HW30 (2011)

#42 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 17 juli 2018 - 13:53

Door mijn "hoge bloeddruk" (145/93 met minimale medicijn gebruik - 168/112 zonder medicijnen) werd mijn groot rijbewijs dus niet verlengt terwijl ik al meer dan 6 jaar dit medicijn gebruik zonder dat het CBR dit weet.
Echter verloopt mijn rijbewijs dit jaar en dus moet ik gekeurd worden en in de aanvraag staat dat de bloeddruk niet hoger dan 180/110 mag zijn......geen probleem zou je denken, ik zit met medicijnen onder de 110.
Maar ja er staat ook op het doosje dat de medicijnen de rijvaardigheid (kunnen) benvloeden.
Dit hield dus in dat de arts ook op de vraag van "benvloed het medicijn gebruik de rijvaardigheid" een JA moest invullen.

Al bij elkaar rijd ik al 46 jaar schade vrij op groot materieel (tram/metro/bus/trein/vrachtwagen/speciaal vervoer), maar dat weegt blijkbaar niet mee om het groot rijbewijs toch af te geven.
Dat het afwijzen gevolgen heeft aan (weer) een verhoging van de bloeddruk (stress) omdat ik mijn werk dus niet meer kan doen maakt ze geen reet uit bij het CBR.

Het is zwart of wit en gebroken wit zit niet in het pakket :(

#43 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 17 juli 2018 - 14:38

Bekijk Post Rob_Venlo, op 17 juli 2018 - 06:41, zei:

Er is bewijs dat gebruikers van Wellbutrin in het verkeer MINDER ongelukken veroorzaken dan de referentiegroep waarin geen Wellbutrin gebruikers zaten.

Wellbutrin is een anti-depressivum. Geen medicijn dat voor ADHD wordt voorgeschreven.

Misschien rijdt de groep die de Wellbutrin niet gebruikt, door hun stoornis, wel bewust tegen een tegenligger of boom. :)

Deze post is bewerkt door josan: 17 juli 2018 - 14:41

#44 Gebruiker is offline   knift Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 17-juni 11

Gepost 17 juli 2018 - 19:09

Wat is ADHD???

Ik verbaas me werkelijk om hoe serieus hier op gereageerd word, zolang ik drank kan kopen op SV's gaat niemand mij beoordelen of ik geschikt ben om een wapen te hanteren.
Ik heb dus NEE ingevuld, en ja ik ben misschien druk maar ik stap tenminste nuchter m'n auto in.

Deze post is bewerkt door knift: 17 juli 2018 - 19:22

Goede mensen doen goede dingen, slechte mensen doen slechte dingen.
Maar er moet godsdienst aan te pas komen om goede mensen slechte dingen te laten doen.

#45 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 17 juli 2018 - 19:19

Geposte afbeelding

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3