Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Opknapbeurt Pompert #Sûtriche Sheridan

#16 Gebruiker is offline   Vlo Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 17-juli 18

Gepost 21 juli 2018 - 20:05

Voor het koper-polijsten Brasso gebruiken? Werkt volgens mij heel mooi. En wát een gave buks zeg!

#17 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 22 juli 2018 - 15:42

Hier een mede liefhebber van de sheridans, voor gekke authentieke onderdelen kijk/bel even met Teun van Metura. Over alles wat je maar met een loop kunt bedenken qua behandeling zou ik "sjonny" van dit forum heel graag aanbevelen, die kan er echt alles mee (sorry Sjonny zonder overleg maar ja wat jij met lopen kan :) )

De oude sheridans hebben allemaal walnoten kolven. Persoonlijk geeft bij mij het beste resulaat daarme schuren, dan inwrijven met Rustin Danish oil van Baptist, dat is ook gelijk een grain vuller, en evt (afhankelijk van de gewenste finish) inwrijven met Rustin was ook van Baptist. Ben benieuwd, plaatjes blijven posten he!
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200HC

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#18 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 22 juli 2018 - 23:58

Een HEX boutje is gewoon een inbus boutje.
Als hij echt vast zit kan je het inbus sleuteltje heet stoken en dan het boutje proberen eruit te draaien.
Andere optie is om er een stiftje (kleiner dan de inbus) in te steken en er op te tikken, daarna met inbus sleuteltje los draaien.
In alle gevallen wel eerst het boutje inspuiten met roest "oplosser" en even een dag laten liggen.

#19 Gebruiker is offline   AirgunFR Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 12-oktober 17

Gepost 23 juli 2018 - 09:55

Enorm bedankt.voor alle reacties met tips! Inmiddels ben ik wat minder grote stappen aan het maken ook omdat de Nederlandse weersomstandigheden mij s'ochtends en smiddags niet erg motiveren om het schuurtje in te gaan.

Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik het messing zou behouden, ik met een festijn aan glimmende kleuren kom te zitten op de Sheridan.
De messing loop en drukbuis, de metaalkleur trekker en beugel. En dan nog de metalen Laadpoort. Daarbij is mijn plan om hem.te voorzien van een uitgebreid richtmiddeltje en deze wordt weer zwart...
Dus misschien toch maar eens in het kastje met verf kijken wat nog intressant kan zijn..

Maar in de schaduw op het stoeltje met een vat koud water eerst maar eens de kleine onderdeeltjes roestvrij maken. Het veertje voor de trekker ga ik eens goed bestuderen. Misschien dat we een tikkie lichterkunnen maken! Eens even testen ;)

Geposte afbeelding
My gear;

Steyr LP1 4.5mm
Knobloch K1-P 37mm

Baikal izh-61 4.5mm
Weihrauch 35 4.5mm

~LSV Noarderloft~

#20 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 23 juli 2018 - 13:29

Bekijk Post Boris007, op 23 juli 2018 - 00:58, zei:

Een HEX boutje is gewoon een inbus boutje.
Als hij echt vast zit kan je het inbus sleuteltje heet stoken en dan het boutje proberen eruit te draaien.
Andere optie is om er een stiftje (kleiner dan de inbus) in te steken en er op te tikken, daarna met inbus sleuteltje los draaien.
In alle gevallen wel eerst het boutje inspuiten met roest "oplosser" en even een dag laten liggen.

Nee het is geen inbusboutje maar een boutje met een pieterig klein 6 kant kopje erop

#21 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 23 juli 2018 - 14:39

Kijk eens bij een modelbouw of elektronica winkel.

#22 Gebruiker is offline   AirgunFR Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 23 juli 2018 - 19:22

Het lijkt misschien wat minder mooi dan een nieuwe. Maar ik moet zeggen het voelt wel beter om de onderdeeltjes niet te vervangen maar de oude te gebruiken met een poetsbeurtje.

De messing loop gaat waarschijnlijk zo blijven. Alleen nog even opzoek naar een geschikt Tooltje voor het klusje. Op de rit naar/van werk morgen kom ik nog langs de modelbouw winkel. Misschien daar ook maar eens langswippen, wie weet! Goeie tip :)

Kolfschroef voor;
Geposte afbeelding

En na;
Geposte afbeelding

Ook de kleine dingen tellen hè ;)

Deze post is bewerkt door AirgunFR: 23 juli 2018 - 19:23

My gear;

Steyr LP1 4.5mm
Knobloch K1-P 37mm

Baikal izh-61 4.5mm
Weihrauch 35 4.5mm

~LSV Noarderloft~

#23 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 23 juli 2018 - 20:13

Met een balpenveertje werd de strekker bij mij zeer zacht & bleef probleemloos inhaken!
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200HC

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#24 Gebruiker is offline   marcello Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-juni 07

Gepost 23 juli 2018 - 20:39

Bekijk Post AirgunFR, op 23 July 2018 - 20:22, zei:

De messing loop gaat waarschijnlijk zo blijven. Alleen nog even opzoek naar een geschikt Tooltje voor het klusje. Op de rit naar/van werk morgen kom ik nog langs de modelbouw winkel. Misschien daar ook maar eens langswippen, wie weet! Goeie tip :)

Jan, ik heb ooit hetzelfde gedaan met een Sheridan pomper die ik waarschijnlijk begin 80 gekocht heb...ik wist ook niet wat ik er mee aan moest toen hij kaal was dus heb het zo gelaten zonder enige behandeling en zo heeft hij jaren in een doos gelegen en naar mijn weten is het nooit verkleurt ofzo..toen ik hem vorig jaar verkocht zag hij er nog net zo uit...ik heb er nog een fotootje van gevonden :P

Bijgesloten Plaatje

De jouwe ziet er gelikt uit, je neemt hem vast wel een keertje mee toch? :)

Nog 2 plaatjes gevonden..

Bijgesloten Plaatje Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door marcello: 23 juli 2018 - 20:48

~ LSV Noarderloft ~

#25 Gebruiker is offline   Sunnyboy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 12-oktober 11

Gepost 23 juli 2018 - 21:17

Cool, ik heb ooit ook een Sheridan onder handen genomen en het resultaat na kaal schuren wordt super als je de buks over een polijstschijf haalt.
Mijn Goldfinger werd er prachtig van en is vandaag de dag super mooi donker messing geworden.
Veel plezier met het werken aan je pompert!
Grtz San

T.P. LoodUnlimited

Open Luchtschietsport Dag

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

Hij die zich geen enkele illusie maakt noch verwachtingen koestert, kan veel bereiken!

#26 Gebruiker is offline   AirgunFR Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 23 juli 2018 - 21:17

@marcello! Een jaar te vroeg te koop gezet... Anders was die voor mij! Wat een gave pompert :wow:
Het messing van deze moet nog wel even flink aangepakt worden hoor. Er zitten helaas wat krassen in (wellicht van het schuren, maar ook enkele die al lekker diep zaten) maar goed dat is niet zown probleem. Je mag best eraan af kunnen zien dat het geen nieuwtje meer is haha!

Van vuil en verlaten begint die er al wat glimmender en geliefder uit te zien haha!

Ik vond eerst de combinatie van messing en kaalgeschuurd metaal maar niks. Maar zodra je het houtwerk er tussen plakt heeft het best wel iets. Morgen ff zien of de polijstkopjes nog wat zijn en of de pasta nog wil smeren. En dan eens kijken of we na een schuurbeurt met korrel 6-800 deze ouwe pompert kunnen laten shinen!

Oja Marcel, ik neem hem binnenkort mee hoor! Kun je eens die pomparm van je weer trainen :)
My gear;

Steyr LP1 4.5mm
Knobloch K1-P 37mm

Baikal izh-61 4.5mm
Weihrauch 35 4.5mm

~LSV Noarderloft~

#27 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 24 juli 2018 - 05:18

Wees niet bang dat het messing groen gaat uitslaan, het wordt hooguit wat donkerder van kleur. Tenzij je het buksje in agressieve zuren gaat onderdompelen (was laatst een topicje over waarbij Gert uit de doeken deed wat er nodig is om koper groen te laten oxideren). Als je hem glimmend wil houden kan je ook bij tijd en wijlen gewoon poetsen met koperpoets oid.
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#28 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 24 juli 2018 - 08:03

MOOI POMP PISTOOL ZELDZAAM ,DIE ZIE JE NIET ELKE DAG,
Niet geschoten is altijd mis

#29 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-februari 18

Gepost 25 juli 2018 - 20:13

Zelf het idee om de staal te vergulden, lijkt me ook wel maf en forum lid sjonnie heeft daar zeker wel wat ideeën over. Hoe dan ook, goed bezig. Mooi om te zien dat zo’n oud beestje een nieuw leven krijgt i.p.v. gelijk een nieuwe te kopen. O
HW97K .177 blue laminated met leapers 3-9x50 IR AO
HW100T FSB laminated .22 met optisan viper 3-12x44
Evanix sniper .35 met vortex 4-12x44
FWB 300 .177 met diopter

#30 Gebruiker is offline   AirgunFR Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 26 juli 2018 - 18:01

Het is even stil.geweest, vandaag eens lekker aan het shoppen naar de benodigdheden.

De keuze is gemaakt, we laten hem mooi messing! Nu alleen nog zorgen dat het mooi messing is, en geen opgeschuurd buksje.

Daarnaast ben ik erover uit om de trekker en trekkerbeugel volledig op te schuren en te polijsten. Dit geeft de buks een totaal hoeveelheid kleuren;
-messing
-metaal/zilver
-hout

Ik ben alleen van plan om er nog wat extra aandacht aan te geven. Maar wellicht is dat idee te modern voor zown ouwe pompert...

To be continued........
My gear;

Steyr LP1 4.5mm
Knobloch K1-P 37mm

Baikal izh-61 4.5mm
Weihrauch 35 4.5mm

~LSV Noarderloft~

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3