Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Gezocht Specifiek H&n Ftt 5.53Mm Lotnr Voor Mijn Hw97K

#1 Gebruiker is offline   Zen-Plinker Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-oktober 17

Gepost 23 juli 2018 - 11:04

Beste medeschutters ( en ik hoop ook ..winkeleigenaren),

Ik heb afgelopen week geweldig liggen schieten met mijn Weihrauch HW97K op de 50 meter. Oh ja voor ik het vergeet, ik schiet op 10 meter kaartjes.
Dat vind ik lekkerder schieten ivm het contrast wit/zwart.

Diverse blikjes H&N FTT heb ik getest en ik ontdekte dat het blikje met Lot.nr CN170623.99729.17 (H&N Field Target Trophy 5.53mm) absoluut geweldig schoot.

Zoals de bijgevoegde screenshots aantonen, was het een kwestie van de scope beetje bij klikken en hun het was tienen en negens prikken, en dat op 50 meter met de fabrieksveer er nog in. De recent gekochte Vortek tuning-veer heb ik er nog niet in kunnen zetten, gewoon te druk gehad. Dus ik ben benieuwd wat dat wel niet moet gaan betekenen.
NB ik wilde tijdens mijn tests van de afgelopen weken niet telkens mijn scope verstellen, dus vandaar dat ik telkens deadcenter aim gebruikte en dan keek hoe de groepering verliep. Een enkele keer corrigeerde ik optisch wat ik dan wel op het kaartje noteerde.

Maar ik heb aan een ieder een simpele maar prangende vraag .... heeft iemand misschien één of meer blikjes met precies dat lot.nr CN170623.99729.17 liggen??

De winkel (Metura) waar ik deze had gekocht heeft ze niet meer helaas. Ze hebben de voorraad gechecked en zelfs de leverancier gebeld, maar ook die had dit Lotnr. niet meer.
Dus ondanks de geweldige service heb ik nu nog slechts maar 1 blikje wat zo goed gegroepeerd schiet.

Andere H&N FTT blikjes met diverse Lotnummers schieten ook wel goed maar niet zo enorm gegroepeerd als deze.
Wat de andere blikjes doen qua groeperen (5 schoten op een 20 eurocentje) op 25 meter doet dat Lot.nr op 50 meter…. Daar het per lot en per loop steeds verschilt hoop ik dat iemand precies dit Lot.nr heeft...

En natuurlijk kom ik vanzelf wel weer eens aan een ander Lotnr. wat in mijn buksje ook weer zo zuiver schiet .... maar ja dan moet ik eerst kopen en er achter komen....
Zo heb ik nu 4 blikken, 1 is geweldig, 2 okay maar doen te grote groepen, en 1 die enkel op 25m echt goed schiet.
En ik heb andere merken en typen al uitgeprobeerd .. er is maar weinig in 5.53mm wat ik tot nu toe gezien heb EN die het lekker in mijn loop doen.
H&N Field Target Trophy is voor mijn HW97K de beste keus.

Dussss wie o wie kan mij helpen???

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

Weihrauch HW97K 5.5 mm met een Walther 8-32x56 FT
Best performing pellets op 50m zijn voor mij de H&N FTT 5.53 14.66grain
Veel plezier gehad met 50m Optiek ... beste match 255 uit 300 liggend met de HW97K

#2 Gebruiker is offline   Lytse Hielke  Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 04-januari 11

Gepost 23 juli 2018 - 11:33

Beetje leedvermaak, moet kunnen.

Denk dat het een moeilijke klus gaat worden deze nog te krijgen. Een clublid bij De Tike schoot er ook al een tijdje mee. Ik had al een blikje of 6 van een hele goede 5.54 batch uit 2016, maar deze 99.729 uit 2017 schiet minstens zo goed. Waarschijnlijk in alle HW97's 5.5 Toevallig had ik al een blikje, wilde er nog wat inslaan, maar Krale bleek er nog maar één te hebben. Het blikje op de foto.

Good luck met je search.

Tip: Hou deze achter voor eventuele wedstrijden die je wilt schieten. In ieder geval totdat je een andere batch/malnummer tegenkomt die evengoed is.

Bijgesloten Plaatje
Diana 23, erfstuk van pa (jaar kruik)
Handjevol Weihrauchs

#3 Gebruiker is offline   Zen-Plinker Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 23 juli 2018 - 12:19

Bekijk Post Lytse Hielke , op 23 juli 2018 - 11:33, zei:

Tip: Hou deze achter voor eventuele wedstrijden die je wilt schieten. In ieder geval totdat je een andere batch/malnummer tegenkomt die evengoed is.

Bijlage 2018-07-23 12.19.34.jpg

Ja dat ga ik zeker doen .. thanks voor de tip!
Want ik zou in al mijn enthousiastme bijna dat blikje weg plinken.
Maar het is inderdaad beter die te bewaren voor mijn 50meter optiek wedstrijden.
Enneh dan stel ik wel zeker vooraf even mijn scope bij.
Want ik wil nu eindelijk wel eens over die 255 van de 300 heen....

Oh ja ik vergat nog bijna te zeggen dat ik bij de volgende bestelling eerst een telefonisch de voorraad opvraag.
Zodat ik een Lot kies waar ze nog meer van hebben zodat ik, als de pellets goed bevallen, direct nog meer van dat Lot kan bestellen..
Dat is wel een lesje wat ik nu geleerd heb ja.

nb. Thanks voor je reactie.
Veel plezier gehad met 50m Optiek ... beste match 255 uit 300 liggend met de HW97K

#4 Gebruiker is offline   Klaver56 Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 10-augustus 17

Gepost 23 juli 2018 - 20:00

Het zijn prima pellets en, alweer een tijdje terug, heb ik mijn laatste blikje verschoten met dit lot nr..
Ik weet niet of jij hier wat aan hebt maar ik heb nu lot nr. CN 17062399706.17 en in mijn, ongemodificeerde, HW 97k presteren die pellets vrijwel hetzelfde !

#5 Gebruiker is offline   Klaver56 Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 10-augustus 17

Gepost 23 juli 2018 - 20:04

Het zijn prima pellets en, alweer een tijdje terug, heb ik mijn laatste blikje verschoten met dit lot nr..
Ik weet niet of jij hier wat aan hebt maar ik heb nu lot nr. CN 17062399706.17 en in mijn, ongemodificeerde, HW 97k presteren die pellets vrijwel hetzelfde ! ( Ik zie trouwens net dat deze 5,54 zijn op het blikje ! )

#6 Gebruiker is offline   Rob_Venlo Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 01-december 04

Gepost 24 juli 2018 - 14:18

Heb je al eens een andere HW97 geprobeerd? Eentje die niet zo pellet picky is. Die is misschien gemakkelijker te vinden dan een blikje uit een bepaalde lot. ;)
Weihrauch HW35 (1965) Gamo Black 1000 AS-IGT (2017)
Weihrauch HW50s (2014) Milbro Series 70 model 79 (????)
Weihrauch HW50s (1975) Cometa Fusion Premier Star (2018)
Weihrauch HW30 (2011)

#7 Gebruiker is offline   Zen-Plinker Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 14 september 2018 - 16:41

Ik heb er vlak voor de zomer vakantie een Vortek Full Power (20+J) in gezet.
Dus ben ik weer even wat terug naar af.
de eerste 25 schoten ongeveer leek het nergens op.
Nu na ong. 250 pellets doe ik duppies op 25m en af en toe een 20cent groepje.
Ik hoop/denk dat na de 500 (doosje H&N FTT) ik weer een beetje op de 50m kan groeperen.
En zo niet dan gaat er in januari een Vortek 16J zachtere veer in.
Maar deze veer schiet wel lekkerder dan de standaard. Hard maar rustiger, homogener van beweging.
Een dikke TSJAK, in de plaats van een Twwwaaaiiinnngggg
Wel wennen want meer dB's bij het oor zonder doppen! dus niet meer zonder een propje in t oor schieten.
en hij schopt best wat meer in de schouder maar wat extra padding en weg was t probleem.

Wat betreft de pellets ... als ik door de 500 heen ben pak ik wel weer eens wat anders.

Enneh, never ever dat ik deze buks weg doe, no way, zelfs niet voor een andere HW97K 5.5
Misschien dat ik ooit wel een Tumbhole stock wil.. maar daar moet ik dan over struikelen voor een mooie prijs, want echt waard voor het geld vind ik het niet ... ook niet echt mooier.

En een beetje goed onderhouden HW97K met vette scope trekt altijd veel bekijks en complimentjes.

PS ik heb in de UK (via ebay) een langere safety gekocht, dat vind ik wel een super verbetering.

Ik weet in ieder geval dat wanneer ik weer pellets ga bestellen dat ik vraag om een blikje waar ze er veel van hebben en ga die meteen proberen, en zijn die super dan bestel ik gelijk de rest aan voorraad...

voornu zijn mijn super schieten pellets alleen voor de wedstrijden. de andere voor de gewone schietbeurten.

latersssss!!

#8 Gebruiker is offline   Peter v Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-juli 05

Gepost 15 september 2018 - 18:19

Ik heb het zelfde met mijn hw100. Ik heb 1 batch die het aardig doen en daar heb ik direct 25 blikken van gehaald. :)

Ik heb net nog even voor je gekeken want ik heb nog flink wat blikken ftt's liggen. Deze hebben 150306.90062. Helaas dus...

Succes met je zoektocht!

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers