Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Schietplaatsen Omg. Utrecht

#1 Gebruiker is offline   Koowluh Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 17-juli 18

Gepost 04 augustus 2018 - 22:12

Ik ben recent beland in deze wonderlijke wereld van luchtwapens en ik was nieuwsgierig of er nog plekken in de omgeving van Utrecht zijn waar je vrij kan schieten. Ik snap dat je alleen op eigen terrein mag schieten, maar die schuur wordt op een bepaald moment ook saai. Ik zoek dus eigenlijk een plek met wat ruimte (land van een boer o.i.d.), waar je doeltjes kan neerzetten, lekker wat schieten, en daarna de boel weer opruimen.

Ik wil in de toekomst misschien een echte buks aanschaffen (nu alleen nog een co2 pistool), maar het zou zonde zijn als deze in een hoekje stof en roest gaat staan verzamelen.

Ga ik zitten googlen, kom ik al gauw bij schietverenigingen uit die allemaal willen dat je lid wordt, contributie gaat betalen, VOGs gaat leveren en in feite je door een hoop hoepels laten springen. Al met al prima dat ze dit (moeten) doen ivm de wetgeving qua vuurwapenbezit, maar dat soort verplichtingen wil ik dus niet en ben helemaal niet geïnteresseerd in vuurwapens en hard geknal.

Dus mocht iemand een plekkie hebben waar geen tante Annies lopen te powerwalken en meteen de politie bellen als ze je zien met een buks/pistool (met alle gevolgen van dien omdat oom agent ook niet zo op de hoogte is van de wetgeving qua luchtdruk) zou dat mooi zijn.

#2 Gebruiker is offline   Henkie Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 16-april 18

Gepost 05 augustus 2018 - 07:22

Bekijk Post Koowluh, op 04 augustus 2018 - 23:12, zei:

Ik ben recent beland in deze wonderlijke wereld van luchtwapens en ik was nieuwsgierig of er nog plekken in de omgeving van Utrecht zijn waar je vrij kan schieten. Ik snap dat je alleen op eigen terrein mag schieten, maar die schuur wordt op een bepaald moment ook saai. Ik zoek dus eigenlijk een plek met wat ruimte (land van een boer o.i.d.), waar je doeltjes kan neerzetten, lekker wat schieten, en daarna de boel weer opruimen.

Ik wil in de toekomst misschien een echte buks aanschaffen (nu alleen nog een co2 pistool), maar het zou zonde zijn als deze in een hoekje stof en roest gaat staan verzamelen.

Ga ik zitten googlen, kom ik al gauw bij schietverenigingen uit die allemaal willen dat je lid wordt, contributie gaat betalen, VOGs gaat leveren en in feite je door een hoop hoepels laten springen. Al met al prima dat ze dit (moeten) doen ivm de wetgeving qua vuurwapenbezit, maar dat soort verplichtingen wil ik dus niet en ben helemaal niet geïnteresseerd in vuurwapens en hard geknal.

Dus mocht iemand een plekkie hebben waar geen tante Annies lopen te powerwalken en meteen de politie bellen als ze je zien met een buks/pistool (met alle gevolgen van dien omdat oom agent ook niet zo op de hoogte is van de wetgeving qua luchtdruk) zou dat mooi zijn.

Is Heteren te ver voor je?

#3 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 05 augustus 2018 - 07:22

Hoi,
Je zou eens kunnen kijken op: www.dfta.nl
Wellicht spreekt dat je aan en ben je gelijk van een aantal schietplekken voorzien.
Groeten en wellicht tot HFT,
HJM

Deze post is bewerkt door hjm: 05 augustus 2018 - 07:23

Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NFTI lid

#4 Gebruiker is offline   Henkie Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-april 18

Gepost 05 augustus 2018 - 07:39

Bekijk Post hjm, op 05 augustus 2018 - 08:22, zei:

Hoi,
Je zou eens kunnen kijken op: www.dfta.nl
Wellicht spreekt dat je aan en ben je gelijk van een aantal schietplekken voorzien.
Groeten en wellicht tot HFT,
HJM

Enige in de buurt is Woerden en dat is volgens mij een vereniging. Iets wat hij niet wil.

#5 Gebruiker is offline   Koowluh Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 05 augustus 2018 - 08:53

Bekijk Post Henkie, op 05 augustus 2018 - 08:39, zei:

Enige in de buurt is Woerden en dat is volgens mij een vereniging. Iets wat hij niet wil.

Klopt als een zwerende vinger. Ik wil het puur recreatief beoefenen, in mijn tijd, wanneer het mij uitkomt. Bij elke SV lees ik afspraak maken voor introductie en veiligheid, vog, aspirant lid, lid (en €€€). Sommige verenigingen in de buurt doen geen eens luchtdruk. Allemaal leuk en aardig als je serieus de schietsport in wil, maar het is voor mij net zoiets als een ochtendjogger vragen of hij/zij voor olympisch goud wil rennen: de drempel is te hoog.

Heteren is helaas iets te ver. Ik zoek het wat dichter bij de deur.

Zie het maar als een visser die een keer een dagje vrij heeft en besluit zijn(haar) spullen in te laden en naar een plas in de buurt rijdt. Zoiets zoek ik alleen dan met luchtdruk en zonder de powerwalkende Annies.

Als dat niet bestaat ook prima, dan perk ik m'n budget en de hobby wat in, maar niet geschoten is altijd mis (pun intended).

#6 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 05 augustus 2018 - 09:22

Gooise luchtschutters

#7 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 05 augustus 2018 - 09:59

Schalkhaar bij Deventer. Iets verder, maar super plek, geen lidmaatschappen en alle lucht tot 100m en 50J is mogelijk. Elke dinsdagavond en zaterdagmiddag.

#8 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 05 augustus 2018 - 20:54

Woerden ook,

Enige wat verwacht wordt dat je de loop richting de achterwand houd, en dat er geluisterd wordt naar eventuele instructies omtrend veiligheid ;)
Max 20 joule buiten, en bij voorkeur max 16 joule ( zodat het voor iedereen min of meer hetzelfde blijft.) voor de rest heel laag drempelig ;)

Binnen geen beperking qua joulekes!

Check de agende, om de 2 weken op zaterdag van 10:00 tot tenminste 14:00 binnen, en bij mooi weer buiten tot ...... wanneer het laadste LID die wel de moeite neemt om te betalen vuur veilig etc er voor kiest om weg te gaan :D

Vaak schieten we ook op de andere zaterdagen, echter dan moet je mee in de app :gek:

Kosten 7.50€ Per keer.

Groetjesssss

Alex

Deze post is bewerkt door alexenilona: 05 augustus 2018 - 20:55

Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#9 Gebruiker is offline   Vlo Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 augustus 2018 - 08:01

Bekijk Post Koowluh, op 04 augustus 2018 - 22:12, zei:

Eigenlijk zoek ik zoiets in de buurt van Velsen/Beverwijk/Haarlem.
Tuin 15 m wordt eigenlijk al te klein (buks 23 j.) Wil de grotere afstanden pakken. En net als Koowluh ben ik niet geïntresseerd in verenigingen en dergelijke.
Wie weet er wat?

Deze post is bewerkt door Vlo: 06 augustus 2018 - 08:08

#10 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 06 augustus 2018 - 14:17

Boer?

Ken ze daar niet, dus zelf even zoeken?

Groetjes,

Alex
Hammerli AR 50 Dylan
Diana 280
RTI Priest .177
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

#11 Gebruiker is offline   Remkoi Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-augustus 17

Gepost 06 augustus 2018 - 18:59

Bekijk Post Vlo, op 06 augustus 2018 - 09:01, zei:

Eigenlijk zoek ik zoiets in de buurt van Velsen/Beverwijk/Haarlem.
Tuin 15 m wordt eigenlijk al te klein (buks 23 j.) Wil de grotere afstanden pakken. En net als Koowluh ben ik niet geïntresseerd in verenigingen en dergelijke.
Wie weet er wat?

Ik ga binnenkort bij maatje in de tuin schieten in velsen noord.
Die heeft aardig wat meters tot z'n beschikking, hij is zelf airsofter

Groet Remco

#12 Gebruiker is offline   Koowluh Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 augustus 2018 - 19:59

Kijk, ik heb nu een goed voorbeeld waarom ik het vraag...

Sta ik vanavond in m'n achtertuin wat voor te bereiden om wat schoten te lossen, kogelvangertje opgehangen, tuintafel klaar om m'n pistool op te leggen (wilde eigenlijk een red dot proberen te zero-en), ik leg aan, eerste schot en er beginnen meteen 4 honden te blaffen. Twee van hen hebben geen eens een vacht en ipv blaffen hoor je alleen "wat was dat?" "Hoorde jij dat ook?" Zou ik een tweede schot gelost hebben zouden alle ramen vd slaapkamers bevolkt zijn met ouwe taarten die niets anders meer te doen hebben met hun leven dan stofzuigen, gluren en roddelen. Nederland op z'n kneuterigst.

Sorry dat dit zo negatief klinkt, ik moest het even kwijt. Blijkbaar moet ik even wachten op een power adjuster en muzzle, hopelijk wordt m'n pistool (en de gluurvrouwen) daar wat stiller van. Tot, en na, die tijd gaat de zoektocht verder naar een schietplekkie. Of een hutje op de hei.

Of misschien een ander (stiller) pistool? Suggesties? PM mag natuurlijk ook om het onderwerp niet te ver te derailen.

#13 Gebruiker is offline   Vlo Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 augustus 2018 - 20:28

Bekijk Post Remkoi, op 06 augustus 2018 - 18:59, zei:

Ik ga binnenkort bij maatje in de tuin schieten in velsen noord.
Die heeft aardig wat meters tot z'n beschikking, hij is zelf airsofter

Groet Remco

Da's een mooie luxe, zo'n maatje met meters tuin :)

#14 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 06 augustus 2018 - 21:02

Bekijk Post Koowluh, op 06 August 2018 - 20:59, zei:

Kijk, ik heb nu een goed voorbeeld waarom ik het vraag...

Sta ik vanavond in m'n achtertuin wat voor te bereiden om wat schoten te lossen, kogelvangertje opgehangen, tuintafel klaar om m'n pistool op te leggen (wilde eigenlijk een red dot proberen te zero-en), ik leg aan, eerste schot en er beginnen meteen 4 honden te blaffen. Twee van hen hebben geen eens een vacht en ipv blaffen hoor je alleen "wat was dat?" "Hoorde jij dat ook?" Zou ik een tweede schot gelost hebben zouden alle ramen vd slaapkamers bevolkt zijn met ouwe taarten die niets anders meer te doen hebben met hun leven dan stofzuigen, gluren en roddelen. Nederland op z'n kneuterigst.

Sorry dat dit zo negatief klinkt, ik moest het even kwijt. Blijkbaar moet ik even wachten op een power adjuster en muzzle, hopelijk wordt m'n pistool (en de gluurvrouwen) daar wat stiller van. Tot, en na, die tijd gaat de zoektocht verder naar een schietplekkie. Of een hutje op de hei.

Of misschien een ander (stiller) pistool? Suggesties? PM mag natuurlijk ook om het onderwerp niet te ver te derailen.

Hoi,

In plaats van onwetende mensen af te mauwen of te bestempelen als “kale honden” kan je ook even de moeite nemen om aan te geven dat je met een luchtpistool wat gaat inschieten, leverde bij mij in de buurt enkel begrip op.
Is namelijk een nogal wat vreemd geluid een Co2 knal en pets van een pellet deze maanden als je in de tuin zit met bijna 30 graden en je weet niet wat het is :gek:

Neem daar het feit dat er in de media nog wel eens wat bericht wordt van “hersenloze” schutters die op alles en nog wat schieten...... recept voor gezeik als je zelf niet even de moeite neemt om de angel vast te verwijderen.

Echter lijkt het de tendens te worden dat men van alles wilt, als het maar vooral geen moeite kost! Verplaats je even in de ander.......
Dempertje op de crossman en wat doeken in de kogelvanger, en probleem is opgelost.

Veel schiet plezier gewenst.

Alex
Hammerli AR 50 Dylan
Diana 280
RTI Priest .177
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

#15 Gebruiker is offline   Koowluh Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 augustus 2018 - 21:47

Bekijk Post alexenilona, op 06 augustus 2018 - 22:02, zei:

Hoi,

In plaats van onwetende mensen af te mauwen of te bestempelen als “kale honden” kan je ook even de moeite nemen om aan te geven dat je met een luchtpistool wat gaat inschieten, leverde bij mij in de buurt enkel begrip op.
Is namelijk een nogal wat vreemd geluid een Co2 knal en pets van een pellet deze maanden als je in de tuin zit met bijna 30 graden en je weet niet wat het is :gek:

Neem daar het feit dat er in de media nog wel eens wat bericht wordt van “hersenloze” schutters die op alles en nog wat schieten...... recept voor gezeik als je zelf niet even de moeite neemt om de angel vast te verwijderen.

Echter lijkt het de tendens te worden dat men van alles wilt, als het maar vooral geen moeite kost! Verplaats je even in de ander.......
Dempertje op de crossman en wat doeken in de kogelvanger, en probleem is opgelost.

Veel schiet plezier gewenst.

Alex

Ja, daar verschillen onze meningen en buurten dus, laten we het hier even op houden.

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers