Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hw100 4,5 : Wil De Mijne Met De Jouwe Vergelijken (!) is er iets mis met mijn Weihrauch ?

#1 Gebruiker is offline   sst3001 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 11-mei 17

Gepost 17 augustus 2018 - 22:00

Mijn tweedehandse HW100 4,5 was mijn eerste PCP, een geweldige upgrade van de kniklopen waar ik vroeger mee schoot.
Ondertussen heb ik me ook een BSA R-10 Mk II en een Hatsan Barrage aangeschaft, beide in 5,5 (ook occasies)
De BSA is niet mijn favoriet voor 30 m (verste dat ik kan schieten in mijn tuin), wegens iets te licht (16 J vermoed ik), de Hatsan is keihard. Beide geven ze mooie gat in gat groepjes, terwijl de Weihrauch, toch de Rolls onder de PCPs dacht ik, minder mooie groepjes geeft, ook nadat ik tientallen soorten pellets heb getest.
Ligt het aan de schutter of is er misschien iets mis met het geweer ?
Graag zou ik een keertje een side by side test doen met een gelijkaardige HW100. Liefst in de omgeving van Leuven.

#2 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 17 augustus 2018 - 22:17

De HW100, de Rolls onder de PCP's? Heb ik iets gemist? Neemt niet weg dat ie wel goed moet groeperen op 30m.
Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

#3 Gebruiker is offline   JJoris Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 22-mei 16

Gepost 17 augustus 2018 - 22:23

Niet de Rolls maar zeker ook niet de minste! Ik ben van omgeving Leuven (Holsbeek) en ben lang in het bezit geweest van hw100. Momenteel een FX, als je wil kom ik graag eens langs.

Mvg

#4 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 17 augustus 2018 - 22:28

Bekijk Post sst3001, op 17 August 2018 - 23:00, zei:

Mijn tweedehandse HW100 4,5 was mijn eerste PCP, een geweldige upgrade van de kniklopen waar ik vroeger mee schoot.
Ondertussen heb ik me ook een BSA R-10 Mk II en een Hatsan Barrage aangeschaft, beide in 5,5 (ook occasies)
De BSA is niet mijn favoriet voor 30 m (verste dat ik kan schieten in mijn tuin), wegens iets te licht (16 J vermoed ik), de Hatsan is keihard. Beide geven ze mooie gat in gat groepjes, terwijl de Weihrauch, toch de Rolls onder de PCPs dacht ik, minder mooie groepjes geeft, ook nadat ik tientallen soorten pellets heb getest.
Ligt het aan de schutter of is er misschien iets mis met het geweer ?
Graag zou ik een keertje een side by side test doen met een gelijkaardige HW100. Liefst in de omgeving van Leuven.

Als 16 joule te licht is voor je 30 meter......... wil je dan bakstenen slopen.

Als je de actie uit de kolf haalt en de eind dop eruit haalt ( wel eerst de schroefjes van de trekker groep een paar slagen los draaien ;)
Dan kan je met een brede schroevendraaier de hamerveer opdraaien, doe dit wel met een chrony daar we niet weten op welke druk je regulator staat.... en als de snelheid niet meer toeneemt is dat je max..... tenzij de reg opgeschroefd wordt ;)

R10 of de HW100.......mmmmmm roeispaan of..... nee doe mij maar de R10 :D stop er een huma reg in en je kan in de winter ook doorschieten.... kan met de originele ook, echter met de HW100 kan je dit wel vergeten wordt het koud, laat deze dan maar in de kast staan!

Groetjes,

Alex
Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#5 Gebruiker is offline   Eric65 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-mei 14

Gepost 17 augustus 2018 - 22:32

Een HW100 is nogal gevoelig voor hoe je hem vasthoud. Dit moet je heel consistent doen wil je mooie groepjes schieten, maar als je dat kan, dan kan de HW100 mooie resultaten geven.

Deze post is bewerkt door Eric65: 17 augustus 2018 - 22:32

www.ftschalkhaar.nl

#6 Gebruiker is offline   sst3001 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 17 augustus 2018 - 22:44

Bekijk Post alexenilona, op 17 augustus 2018 - 22:28, zei:

Als 16 joule te licht is voor je 30 meter......... wil je dan bakstenen slopen.

Als je de actie uit de kolf haalt en de eind dop eruit haalt ( wel eerst de schroefjes van de trekker groep een paar slagen los draaien ;)
Dan kan je met een brede schroevendraaier de hamerveer opdraaien, doe dit wel met een chrony daar we niet weten op welke druk je regulator staat.... en als de snelheid niet meer toeneemt is dat je max..... tenzij de reg opgeschroefd wordt ;)

R10 of de HW100.......mmmmmm roeispaan of..... nee doe mij maar de R10 :D stop er een huma reg in en je kan in de winter ook doorschieten.... kan met de originele ook, echter met de HW100 kan je dit wel vergeten wordt het koud, laat deze dan maar in de kast staan!

Groetjes,

Alex

Ik wil geen bakstenen slopen, ver van, maar mocht de drang opkomen, dan neem ik mijn Barrage wel :-)
Een chrony heb ik niet ter beschikking en zomaar beginnen demonteren... mmmm. In alle geval, ik kocht hem rond kerstdag en heb er zeker 2 doosjes doorgejaagd in de kerstvakantie. Schiet zeer lekker op 20m, ook in de kou.
Ik baseer mijn vermoeden van 16J(en mijn voorkeur voor kortere afstanden met de BSA) op de delay tussen schot en inslag die ik enkel bij de BSA hoor. Bovendien meen ik de pellet te zien vliegen (in een dalende boog), wat ik ook niet zie bij de andere geweren. Geeft een beetje een onplezierige indruk dat je je lood gooit naar je target ipv het te schieten.

#7 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 17 augustus 2018 - 23:06

Mijn HW 100 is een wat terug geschroefde FAC in 4.5. Het ding schiet met de juiste pellets gat in gat op 30 meter.

De mijne lust graag H&N Baracudas.

Welke pellets gebruik je?

Deze post is bewerkt door Frederik: 17 augustus 2018 - 23:59

'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#8 Gebruiker is offline   sst3001 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 17 augustus 2018 - 23:15

wat is een FAC ?
De mijne lustte in het begin liefst JSB exacts (8,44 gr), maar na een revisie owv lekkende cilinder gaan die supersonisch en alle kanten uit.
Momenteel doen baracuda match (10,65gr) en baracuda power (10,65gr koper) het goed. De JSB monster diabolo's van 13,43gr schieten nog het best van allemaal.

Deze post is bewerkt door sst3001: 17 augustus 2018 - 23:17

#9 Gebruiker is offline   Triek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-mei 13

Gepost 18 augustus 2018 - 00:08

Bekijk Post sst3001, op 17 augustus 2018 - 23:44, zei:

Ik baseer mijn vermoeden van 16J(en mijn voorkeur voor kortere afstanden met de BSA) op de delay tussen schot en inslag die ik enkel bij de BSA hoor. Bovendien meen ik de pellet te zien vliegen (in een dalende boog), wat ik ook niet zie bij de andere geweren. Geeft een beetje een onplezierige indruk dat je je lood gooit naar je target ipv het te schieten.

ALs je een JSb exact pellet 4.5mm met 16 joule naar je doelwit "gooit" dan doe je dat met ongeveer 240 m/sec. Die zie je niet vliegen........
Zie je hem met een boogje gaan naar je doelwit dan doet hij waarschijnlijk wel veel minder dan 16 joule
Daystate Wolverine .25 met Falcon Menace 4-14x44 SF FFP
J.K.Han Noblesse Bullpup .22 met Sniper Compact 3-12x32AO FFP
Bam B50 .30 met BSA Stealth tactical 6-24x44SF Alias "Muggoos"
Airforce Condor .22 met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF A.K.A. "twenty Cents"
Airforce Talon .35 met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF
Webley Patriot .22 BSA Deerhunter 2.5-10x40AO
Haenel 49a .173
?????????? met BSA Stealth Tactical 4-16x44SF

#10 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 18 augustus 2018 - 07:30

Onder de juiste omstandigheden en bij 40 meter afstand kan je de pellet wel eens zien vliegen!

Wat heel goed kan wezen is dat de regulator defect is..... vul je de buks dan tot 200 of meer bar is de snelheid er helemaal uit, bij de r10 van mij ging de reg na 3 jaar hemelen!

Echter heb je een chrony nodig om dit te verifiëren.

Succes

Alex
Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#11 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 18 augustus 2018 - 08:41

Bekijk Post sst3001, op 18 augustus 2018 - 00:15, zei:

wat is een FAC ?
De mijne lustte in het begin liefst JSB exacts (8,44 gr), maar na een revisie owv lekkende cilinder gaan die supersonisch en alle kanten uit.
Momenteel doen baracuda match (10,65gr) en baracuda power (10,65gr koper) het goed. De JSB monster diabolo's van 13,43gr schieten nog het best van allemaal.

Een FAC is niets want t is in NL onmogelijk dat te zijn.

Grts.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#12 Gebruiker is offline   Schoontje Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 23-augustus 06

Gepost 18 augustus 2018 - 11:14

Staat er misschien een Geposte afbeelding achter de HW100 markering ? Zou kunnen dat je een duitse uitvoering hebt, die zit dan op <7,5 Joule ca 170m/sec , dan zou je de pellet kunnen zien vliegen en vallen op die afstand , meten is weten dus ... Probeer iemand met een chrony te vinden bij je in de buurt Geposte afbeelding
De enige reden waarom ik wat dikker ben, is omdat al mijn persoonlijkheid niet in een klein lichaam past ...

Borsten zijn het bewijs dat ook mannen zich op twee dingen tegelijk kunnen concentreren ...

SV Gennep

#13 Gebruiker is offline   René Artois Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 09-november 17

Gepost 18 augustus 2018 - 11:34

Bekijk Post Coltrui, op 17 augustus 2018 - 22:17, zei:

De HW100, de Rolls onder de PCP's? Heb ik iets gemist? Neemt niet weg dat ie wel goed moet groeperen op 30m.

Hoi Knoltrui,

De Rolls onder de PCPs, ..als je de prijzen ziet van de van de wisselstukken....

https://www.benl.eba...eUAAOSwGvhT0X2f

Bijgesloten Plaatje
We stoan der veur en we moetn derdeur!

#14 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 18 augustus 2018 - 11:59

wat is een FAC ?

Als deze na revisie veel te hard schiet waardoor deze te onzuiver wordt is het toch gewoon een kwestie van afstellen...

#15 Gebruiker is offline   Spelerke Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-juni 16

Gepost 18 augustus 2018 - 12:48

wat is een FAC ?

Met FAC (een Engelse term) waarmee wordt aangegeven dat de buks met een mondingsenergie van meer dan 16,3 Joule schiet en deze valt dan in het Engelse recht onder de vuurwapens. in Nederland heeft het geen betekenis maar wordt nog wel eens gebruikt om aan te geven dat een buks niet is terug getuned naar max 16,3 Joule als voorgescreven voor FT/HFT wedstrijden.

Lid DFTA

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers