Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Adv. Worden Niet Verwijderd Van Tweedehands.net groot verschil met marktplaats

#1 Gebruiker is online   RobRos Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 26-september 14

Gepost 08 september 2018 - 09:40

Hallo Allemaal.

Er valt mij iets op aan www.tweedehands.net
En het is vast niet sinds gisteren.
Ik zit niet al te vaak op www.tweedehands.net maar zo af en toe zie ik iets leuks.
Dan schrijf ik een reactie naar de adverteerder en dan hoor/lees in NIETS.
Na een paar dagen nog eens... weer niets. Er zal wel een verkoop met een ander gesloten zijn, denk ik dan.

Maar de advertenties worden ook niet verwijderd.
En die blijft er dan nog maanden op staan. (want ik heb hem dan in mijn favorieten staan natuurlijk, dus daar kijk je dan naar)
Bij Marktplaats zie je dat bijna niet gebeuren. Geposte afbeelding
Maar die heeft geen plaats voor luchtbuksen Geposte afbeelding

Ik heb nog nooit iets verkocht via www.tweedehands.net.
Dus ik denk dan maar Het zal wel een beetje moeilijk zijn om je advertentie na een koop weer te verwijderen .... (moeilijk te vinden functie of zo)

Is dit jullie ook opgevallen ? Vast wel.
Groeten, Rob.

Deze post is bewerkt door RobRos: 08 september 2018 - 11:09

HW97K 16J met N2 scope 6-24x50SFE
FWB LP 65

#2 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 08 september 2018 - 10:06

Voor mij is tweedehands.net een prima plaats om iets te kopen of verkopen zover als het internet een prima plaats genoemd mag worden, en ja, dat mensen niet reagerenop een reactie is tegenwoordig kennelijk heel gewoon, ook op marktplaats, bied je iets te koop aan, gaat de toekomstige eigenaar akkoord en maak je een afspraak, vervolgens komt er nooit iemand opdagen en krijg je ook geen kontakt meer!!!
Beide hebben voor en nadelen, ads verwijderen is zeer gemakkelijk dus daar kan het niet aan liggen, mss vakantietijd???
Op marktplaats worden ads na 3 weken eraf geflikkerd wat bij tweedehands niet het geval is!

#3 Gebruiker is offline   fik015 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 26-oktober 17

Gepost 08 september 2018 - 11:19

Vaak zijn het mailadressen die aangemaakt zijn voor enkel daar dus als het wapen dan weg is wordt die mail niet meer gezien en zelfs vergeten dat de advertentie er nog is
En wat ook vaak gebeurd is dat er nadat er een akkoord , ze een hoger bod krijgen en weinigen eren dan nog hun woord en negeren je gewoon .
Al zijn er ook die wel van hun woord zijn en zelfs hogere biedingen weigeren na hun akkoord .
En dan heb je nog een hoop oplichters waarvoor zeker de Belgen moeten opletten want je kan moeilijk naar de politie als Belg wanneer je zelf een illegale aankoop tot stand wilde brengen en de andere er met je geld vandoor is .

#4 Gebruiker is online   RobRos Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 26-september 14

Gepost 08 september 2018 - 19:20

OK
dus het grootste verschil is dat Marktplaats de adv. automatisch opruimt.Voor de rest gewoon alle menselijkheden , Pos. en Neg.
Bedankt voor de uitleg.

HW97K 16J met N2 scope 6-24x50SFE
FWB LP 65

#5 Gebruiker is offline   Jan N Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-april 07

Gepost 08 september 2018 - 20:54

Bekijk Post fik015, op 08 september 2018 - 11:19, zei:

Vaak zijn het mailadressen die aangemaakt zijn voor enkel daar dus als het wapen dan weg is wordt die mail niet meer gezien en zelfs vergeten dat de advertentie er nog is
En wat ook vaak gebeurd is dat er nadat er een akkoord , ze een hoger bod krijgen en weinigen eren dan nog hun woord en negeren je gewoon .
Al zijn er ook die wel van hun woord zijn en zelfs hogere biedingen weigeren na hun akkoord .
En dan heb je nog een hoop oplichters waarvoor zeker de Belgen moeten opletten want je kan moeilijk naar de politie als Belg wanneer je zelf een illegale aankoop tot stand wilde brengen en de andere er met je geld vandoor is .

Belgen en illegale koop? Over internet AANkopen is geen probleem. Verkopen wel. Of bedoel je iets anders.

Mvg,

Jan N

#6 Gebruiker is offline   fik015 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 08 september 2018 - 21:57

Bekijk Post Jan N, op 08 september 2018 - 21:54, zei:

Belgen en illegale koop? Over internet AANkopen is geen probleem. Verkopen wel. Of bedoel je iets anders.

Mvg,

Jan N

Een verbod op verkoop impliceert ook een verbod op aankoop via internet / postorder .
Check maar even bij je lokale politie of een advocaat .
Je mag zelfs geen trekker of een veer bestellen via internet als Belg aangezien dit een onderdeel is van het wapen zelf .
Dat er haast niemand gepakt wordt omdat het via koeriersdiensten gaat i.p.v. nationale post maakt het nog niet legaal .
Ik benadruk ook nog ff de boetes die liggen tussen de 100 en 25000 euro met een opcentiem van 6 als ik het goed heb wat dus 600 en 150000 euro ervan maakt .
Ook een wapenvergunning kan je vergeten als je die hebt of wil .
En het staat ook zo mooi op je strafblad .

#7 Gebruiker is offline   Jan N Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 09 september 2018 - 09:01

Bekijk Post fik015, op 08 september 2018 - 21:57, zei:

Een verbod op verkoop impliceert ook een verbod op aankoop via internet / postorder .
Check maar even bij je lokale politie of een advocaat .
Je mag zelfs geen trekker of een veer bestellen via internet als Belg aangezien dit een onderdeel is van het wapen zelf .
Dat er haast niemand gepakt wordt omdat het via koeriersdiensten gaat i.p.v. nationale post maakt het nog niet legaal .
Ik benadruk ook nog ff de boetes die liggen tussen de 100 en 25000 euro met een opcentiem van 6 als ik het goed heb wat dus 600 en 150000 euro ervan maakt .
Ook een wapenvergunning kan je vergeten als je die hebt of wil .
En het staat ook zo mooi op je strafblad .

Daar vind ik noch in de wapenwet, noch in de omzendbrief iets over terug. Luchtdrukwapens, mits niet vergunningsplichtig, zijn vrij in te voeren. Er bestaat zelfs, indien van buiten de E.U. een invoertarief voor.

Mvg,

Jan N

#8 Gebruiker is offline   fik015 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 09 september 2018 - 09:19

Bekijk Post Jan N, op 09 september 2018 - 10:01, zei:

Daar vind ik noch in de wapenwet, noch in de omzendbrief iets over terug. Luchtdrukwapens, mits niet vergunningsplichtig, zijn vrij in te voeren. Er bestaat zelfs, indien van buiten de E.U. een invoertarief voor.

Mvg,

Jan N

Wil u aub punt 3.3.6 van de omzendbrief dan eens aandachtig lezen .

#9 Gebruiker is offline   Jan N Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 09 september 2018 - 10:05

Bekijk Post fik015, op 09 september 2018 - 09:19, zei:

Wil u aub punt 3.3.6 van de omzendbrief dan eens aandachtig lezen .

Heb ik erg aandachtig gelezen

“Vrij verkrijgbare wapens mogen net zoals vergunningsplichtige wapens niet op afstand worden verkocht of te koop aangeboden (postorder, internet, ...). Het vaak voorkomende gebruik dat sommige vrij verkrijgbare wapens (vooral namaakwapens) verkocht of als prijs aangeboden worden op kermissen is eveneens volkomen illegaal. Speelgoedwinkels mogen ze evenmin verkopen, tenzij ze erkend zijn als wapenhandelaar en voldoen aan alle bijhorende wettelijke plichten, waaronder de controle van de meerderjarigheid van de koper.”

De omzendbrief is al een verduidelijking van de wetgeving en er wordt gepreciseerd : verkocht of te koop aangeboden. Er staat niet: aan- of verkocht of te koop aangeboden.

Mvg,

Jan N

#10 Gebruiker is offline   fik015 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 09 september 2018 - 10:26

Bekijk Post Jan N, op 09 september 2018 - 11:05, zei:

Heb ik erg aandachtig gelezen

“Vrij verkrijgbare wapens mogen net zoals vergunningsplichtige wapens niet op afstand worden verkocht of te koop aangeboden (postorder, internet, ...). Het vaak voorkomende gebruik dat sommige vrij verkrijgbare wapens (vooral namaakwapens) verkocht of als prijs aangeboden worden op kermissen is eveneens volkomen illegaal. Speelgoedwinkels mogen ze evenmin verkopen, tenzij ze erkend zijn als wapenhandelaar en voldoen aan alle bijhorende wettelijke plichten, waaronder de controle van de meerderjarigheid van de koper.”

De omzendbrief is al een verduidelijking van de wetgeving en er wordt gepreciseerd : verkocht of te koop aangeboden. Er staat niet: aan- of verkocht of te koop aangeboden.

Mvg,

Jan N

Ik ben je even kwijt in je interpretatie .
Kan je even verduidelijken ?
Want je kan onmogelijk een wapen dat illegaal wordt aangeboden legaal aankopen .
Dat lees je dan weer in artikel 3.5 .
Het wapen wordt illegaal te koop aangeboden dus is de status illegaal , eens die status is vastgesteld kan het niet meer legaal worden .
En bovendien werkt u dus mee aan een illegale handeling namelijk de verkoop van het wapen via online / postorder .

Deze post is bewerkt door fik015: 09 september 2018 - 10:46

#11 Gebruiker is offline   Jan N Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 09 september 2018 - 15:30

Bekijk Post fik015, op 09 september 2018 - 10:26, zei:

Ik ben je even kwijt in je interpretatie .
Kan je even verduidelijken ?
Want je kan onmogelijk een wapen dat illegaal wordt aangeboden legaal aankopen .
Dat lees je dan weer in artikel 3.5 .
Het wapen wordt illegaal te koop aangeboden dus is de status illegaal , eens die status is vastgesteld kan het niet meer legaal worden .
En bovendien werkt u dus mee aan een illegale handeling namelijk de verkoop van het wapen via online / postorder .

Het wapen wordt toch niet illegaal aangeboden? Het gaat over een wapen wat in het buitenland wordt aangeboden.

Mvg,

Jan N

#12 Gebruiker is offline   fik015 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 09 september 2018 - 15:58

Ok ik begrijp idd uw interpretatie nu .
Helaas is ze volgens mij fout .
Maar ik ga maandag ff proberen aan een schriftelijke bevestiging te geraken van de overheid (politie / justitie )
En weten we zeker wie het nu juist of fout heeft .
En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik hoop dat u juist zit ( maakt het Belgen wat makkelijker ) maar ik vrees er voor als ik wat rond surf voor meer duiding .
Op volgende de link staat het één en ander dat mij gelijk geeft maar is moeilijk een officiële bron te noemen .
http://www.avwl-vzw.be/node/50
Zodoende ga ik maandag dus proberen hier schriftelijke bevestiging van te krijgen van de overheid .
Los van wie gelijk heeft is duidelijk over dit onderwerp mooi meegenomen voor iedereen op deze site .

#13 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 09 september 2018 - 22:13

De laatste maanden zijn er bij mij met de Belgische post diverse buksen afgeleverd waaronder mijn .58. Allen zonder problemen, invoerkosten betalen aan de postbode en klaar. Allen hebben een dikke week bij de douane gelegen.
-XP The Fifty-Eight .58
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22
-Cometa lynx .177

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#14 Gebruiker is offline   fik015 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 10 september 2018 - 08:22

Ik heb het nagevraagd bij de referentieambtenaar betreffende wapens .
En inderdaad ik zat verkeerd .
Het is alleen als het om een Belgische aanbieder gaat dat het verboden is .
Men kan dus gerust online bestellen en laten leveren als Belg uit Nederland of andere landen maar niet van een aanbieder uit België .
Dus sorry voor de verwarring maar ben wel blij dat het duidelijker is geworden voor me .

Deze post is bewerkt door fik015: 10 september 2018 - 08:26

#15 Gebruiker is offline   Jan N Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 10 september 2018 - 10:15

Bekijk Post fik015, op 10 september 2018 - 08:22, zei:

Ik heb het nagevraagd bij de referentieambtenaar betreffende wapens .
En inderdaad ik zat verkeerd .
Het is alleen als het om een Belgische aanbieder gaat dat het verboden is .
Men kan dus gerust online bestellen en laten leveren als Belg uit Nederland of andere landen maar niet van een aanbieder uit België .
Dus sorry voor de verwarring maar ben wel blij dat het duidelijker is geworden voor me .

Geen enkel probleem. Mooi dat er duidelijkheid is, want wetgeving is vaak verwarrend. (terwijl dat niet zo hoort te zijn!!)

Bedankt om de moeite te doen om het na te vragen en te posten! :good:

Mvg,

Jan N

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers