Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Ervaringen Met Koerirsdiensten Of te wel pakjes verzenden.

#1 Gebruiker is offline   de Dorpsgek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 07-oktober 12

Gepost 10 september 2018 - 07:42

Sinds internet bestaat gebruik ik dit medium al om spullen te kopen en te verkopen. In het begin was er alleen post.nl waarna er ook andere aanbieders bijkwamen.
Mijn ervaringen de afgelopen 15 jaar. Gemiddeld 75 pakketten per jaar.

Post.nl Nog nooit 1 pakje misgegaan en doen hun best om eventueel via buren af te leveren.

GLS Reist het pakje via het depot in Rotterdam dan kan het dagen vertraagd zijn of je pakketje komt helemaal nooit aan. Vaak briefje in de bus dat er geprobeerd is af te leveren maar dat er niemand thuis was.... not! Kan je weer een betaalnummer bellen om een nieuwe afspraak te maken.

DHL Zeker maar iets trager dat post.nl nooit een misser gehad. Doet ook zijn best om het eventueel via buren af te leveren.

DPD Werkt zeker goed. Nooit een misser maar minimaal 2 dagen binnen Nederland.
Met andere koeriers heb ik verder geen of bijna geen ervaring en kan daar dus niet over oordelen.
Wat is jullie ervaringen met de koeriers die jullie gebruiken.
de Dorpsgek

Deze post is bewerkt door de Dorpsgek: 10 september 2018 - 07:43

I'm fine....the rest of you need therapy

“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder sigaar is het leven ledig)

#2 Gebruiker is offline   PaulMorss Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 20-april 08

Gepost 10 september 2018 - 08:04

Volgens mij levert PostNL tegenwoordig niets meer af bij de buren...

UPS werkt ook prima (ontvangen) maar vraagt naar mijn idee teveel privégegevens om een pakketje te tracken. (in het bijzonder de bezorgtijd)

Deze post is bewerkt door PaulMorss: 10 september 2018 - 08:07

An rud nach leigheasann im ná uisce beatha níl aon leigheas air

#3 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 03-maart 17

Gepost 11 september 2018 - 07:22

Ik heb als ontvanger van goederen met alle koeriersdiensten problemen gehad, maar het lijkt heel erg af te hangen van de regio waar je zit en hoe gemakkelijk je adres te vinden is.

Na iedere verhuizing heb ik mijn beeld over de verschillende koeriersdiensten compleet bij moeten stellen.

Met verzending heb ik wat minder ervaring, maar ook daar lijkt het af te hangen van de kwaliteit van het personeel wat het afgiftepunt en distributiecentra op de betreffende route bemant. Er zitten soms prutsers tussen - en dan gaat er veel fout.

Op dit moment werkt PostNL voor mij het beste, zowel qua interface voor tracking als qua betrouwbaarheid en snelheid van bezorging - maar dat is ook wel eens totaal anders geweest...

#4 Gebruiker is offline   Dutch Caliber Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-oktober 08

Gepost 11 september 2018 - 09:47

Volgens mij levert PostNL tegenwoordig niets meer af bij de buren...

Zover ik weet levert PostNL nog wel af bij de buren. In ieder geval vorige maand nog. Je kan schijnbaar wel als afzender aangeven dat een pakket niet bij de buren bezorgd mag worden: klik.
This signature is empty.

#5 Gebruiker is offline   Beamer Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 27-april 16

Gepost 11 september 2018 - 09:58

Post NL is de nr. 1.
DPD geeft niet thuis als er iets beschadigd is.
Pakje onder de poort doorgeduwd en bschadigd.
Nooit vergoed gekregen.
If it ain't a Colt, it's a copy.

#6 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 11 september 2018 - 10:19

Post NL uitstekend, UPC ook nog nooit problemen gehad. DHL een ramp. Zakelijk ontvang ik daarmee goederen, en regelmatig leggen ze de producten (en dan denk je bijvoorbeeld aan voor 1200,- aan drukwerk van een uitgeverij) gewoon buiten op de oprit als ik niet thuis ben in de herfst/winter met regenachtig weer. Regelmatig ook vertraagd. Heb vrienden in de logistiek die geven aan dat via de voorwaarden je DHL nooit kan pakken ergens op, hooguit de leverancier maar die wil ik juist te vriend houden.

Oftewel voor mij Post.nl, nog nooit beide richtingen iets verkeerd gegaan.
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200HC

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#7 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 11 september 2018 - 10:39

Bekijk Post Dutch Caliber, op 11 september 2018 - 10:47, zei:

Zover ik weet levert PostNL nog wel af bij de buren. In ieder geval vorige maand nog. Je kan schijnbaar wel als afzender aangeven dat een pakket niet bij de buren bezorgd mag worden: klik.

Yep.
Laatst nog een doos kwijt geraakt bij post NL.
Men controlleerd zelfs niet of de buren er echt wonen.
Mijn doos had men aan een verhuizer gegeven die er toevallig rond liep.
Kwam overgens wel keurig terecht na een paar weken.

Dus nu alles aangetekend.
Behalve deze ene misser geen klachten.
Eigenlijk bij geen enkele koerier.

Maar zo gezegt j bent afhankelijk van t personeel ter plaatsen.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#8 Gebruiker is offline   Pavoreal101 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-juni 17

Gepost 11 september 2018 - 12:13

via UPS kijker geleverd vanuit Los Angeles tot de luchthaven van Brussel 9000 km in 5 dagen, dan drie weken tot 60 km verder in Antwerpen B-post ! Wees gelukkig dat postNL zich niet heeft laten overnemen door Bpost.
Toch alle respect voor de bezorgers zelf.....
FX Streamline .25
Walther CP 88 competition .177
Diana mauser .22
Weihrauch HW97 Black Line STL .22

#9 Gebruiker is offline   Rob_CO2 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 03-juli 18

Gepost 11 september 2018 - 21:06

Hier zeer veel pakketten per jaar. Zowel ik als mijn vrouw hebben een pesthekel aan drukke winkelcentrums dus we bestellen gewoon alles online.

PostNL: Wisselend, hangt erg af van de bezorger. Soms zegt de app dat ik niet thuis was, geen briefje in de brievenbus en geen bezorger gezien. Moet dan maar raden dat het pakket op het postkantoor ligt. Bezorger heeft dan kennelijk geen zin. Andere keren is geeft de app aan dat het pakket is afgeleverd en komt er dagen later iemand uit een andere straat, zelfde huisnummer, of zelfde straat, ander huisnummer met een half geopend pakket: "sorry ik wist niet dat dit voor jou was". Het hoogte punt enkele jaren geleden gehad. Koffiemachine van 1000 euro in de garantie ter reparatie gestuurd. Werd netjes gerepareerd maar was bij het terugsturen ineens verdwenen. Uiteindelijk wel netjes opgelost door Philips. Voor wat betreft buitenlandse pakketten: Zeer zelden invoerrechten hoeven betalen maar meestal niet. Ook niet voor hele dure dingen. Wel 1x een steekproef gehad en een kopie van het aankoopbewijs moeten uploaden. Vervolgens gewoon me pakket gehad en nooit meer iets van gehoord.

DHL4you/DHL Parcel: Was vroeger toen het Selektvracht was een soort van sociale werkplaats waarbij randdebielen met busjes mochten rijden. Zijn er nog nooit in geslaagd hier een pakket af te leveren. Vrijwel altijd straten verder of zelfs in een ander dorp bij iemand in ze schuur of tuin. Tegenwoordig is dit wel flink verbeterd en gaat het vrijwel altijd goed.

DHL Logistics: Bezorging gaat vrijwel altijd goed. Pas wel heel goed op wanneer je iets uit het buitenland koopt want de berekening en douanekosten die ze berekenen klopt geen hout van. Je betaald dan vaak anderhalf keer de waarde van het pakket aan invoerrechten waarna je met formulieren bij de douane aan de gang kunt om maanden later je geld terug te krijgen. Tegenwoordig vul ik het machtigingsformulier bij de bezorger in en storneer ik vervolgens invoerrechten + administratiekosten en maak ik handmatig alleen het juiste bedrag aan invoerrechten over maar niet de administratiekosten. Van de 7 keer 2 keer achteraf een incassobureau gehad die afhaakte nadat ik het ingescande douaneformulier + berekening mailde met het bericht dat ik geen administratiekosten betaal omdat dit door DHL fout is uitgevoerd.

DPD: Nooit geen gezeur gehad, altijd op tijd. Nog nooit invoerrechten betaald.

FedEx: Geven een tijdsvenster van 15 minuten en komen ook precies in dat tijdsvenster. Altijd keurige levering en nette bezorger. Invoerrechten brengen ze wel altijd netjes achteraf in rekening met een factuur. Die berekenen ze gewoon correct en de administratiekosten zijn laag.

UPS: Handig dat je via internet kunt aangeven wanneer je het wilt hebben en ze komen op tijd. Maar laat ze geen dingen van waarde bezorgen want pakketten komen altijd helemaal uitgewoond aan. Bezorger vraagt je doodleuk of je even wilt tekenen voor ontvangst terwijl het pakket zo gesloopt is dat je al kunt zien wat er in zit.

GLS: 1 keer me te maken gehad. Vrij duur pakket verdwenen, bezorger zegt het pakket maandag in de kliko te hebben gestopt. Maandagavond is de kliko voor gezet en dinsdagochtend is de kliko geleegd. Daarna werd het verhaal gewijzigd en zou er wel geleverd zijn en zelfs zijn getekend. Als bewijs werdt een nagemaakte handtekening overlegd. Na aangifte identiteitsfraude en valsheid in geschrifte maanden later van de webshop geld terug gehad. Ik weet niet of de webshop uiteindelijk een vergoeding van GLS heeft gehad. Voor mij in ieder geval reden om niet te bestellen bij bedrijven die met GLS versturen.

#10 Gebruiker is offline   Rob_CO2 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 03-juli 18

Gepost 11 september 2018 - 21:34

Overigens een tip om met beschadigde pakketten gezeik te voorkomen: Als ze met een beschadigd pakket aan de deur komen altijd weigeren. Gaat het retour afzender dan is dat te zien in de track en trace Dit is heel belangrijk want in dat geval krijg je je geld terug volgens de Nederlandse wet. Nog belangrijker is dat dit ook volgens de voorwaarde van Visa/Mastercard en Paypal is dus mocht er moeilijk gedaan worden dan is het via Paypal of de bank vervolgens heel makkelijk.

Worden er beschadigde pakketten door ramen/deuren/kieren etc... naar binnen gedrukt dan is de oplossing simpel. Bij PostNL en andere koeriersdiensten met een afhaalpunt kun je het gewoon de dichtstbijzijnde locatie brengen en zeg je doodleuk dat je een pakket op straat hebt gevonden. Het wordt dan ter plaatse gewoon weer ingescanned. In de track en trace komt dan een paar dagen later te staan dat je het daar kunt ophalen. Vervolgens kom je terug om het pakket op te halen en weiger je het omdat het beschadigd is. Het pakket gaat dan kosteloos retour afzender en dat is dan ook te zien in de track en trace. Het kan ook dat er alsnog een afleverpoging plaats vind waarna je het pakket alsnog kunt weigeren.

Is dit dan niet heel onaardig om te doen? Nee, het pakket wordt verstuurd door de webshop. De webshop heeft een overeenkomst met de koeriersdienst en is er voor verantwoordelijk dat het onbeschadigd bij jou aankomt. Op het moment dat jij (of de bezorger voor jou) een handtekening zet eindigt die verantwoordelijkheid en zijn ze er strikt genomen niet meer verantwoordelijk voor. Ofwel, vanaf dat moment heb je geen poot meer om op te staan en ben je afhankelijk van goodwill van de leverancier. Ook wordt het lastig om aanspraak te maken op de kopersbescherming van paypal of om bij de bank een dispuut te openen.

Benadeel je dan niet de verkoper? De verkoper heeft een overeenkomst met de koeriersdienst. Standaard is een pakket tot een bepaalde waarde verzekerd en de verkoper kan ook voor een hogere waarde verzekeren. Jij als klant kunt geen aanspraak maken op deze verzekering omdat jij geen overeenkomst hebt met de koeriersdienst. De verkoper kan dat wel.

Pleeg je op deze manier geen fraude? Nee, niet echt. De bezorger heeft een pakket af te leveren. Dat betekend niet een pakket door ramen/deuren/kieren etc... proppen maar het daadwerkelijk aan een persoon overhandigen of in de brievenbus stoppen. Als er voor een pakket getekend moet worden dan moet de persoon die het aanneemt tekenen en mag de bezorger niet zelf tekenen en het vervolgens in je voortuin gooien. Als een pakket aangetekend verstuurd wordt mag alleen jij en niemand anders het pakket in ontvangst nemen en er voor tekenen. Ofwel, strikt genomen zijn pakketten die op bovengenoemde manieren verschijnen nooit bezorgd en zou je gewoon glashard kunnen ontkennen dat je het hebt ontvangen. Als er onderzoek wordt gedaan naar handtekeningen is het de frauderende bezorger die nat gaat.

#11 Gebruiker is offline   de Dorpsgek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 07-oktober 12

Gepost 11 september 2018 - 22:05

Vandaag voor de 4e keer een mail ontvangen van GLS dat ik niet thuis was tijdens de bezorging. Vreemd want het betreffende pakketje is al meer dan een week zoek in het depot Rotterdam en ze weten dat wanneer het bovenwater komt het terug moet naar de afzender. De afzender was trouwens zo correct om meteen na mijn melding dat het pakket zoek was een tweede zending te doen maar dit keer via een andere koerier welke wel de volgende dag afleverde.

de Dorpsgek

I'm fine....the rest of you need therapy

“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder sigaar is het leven ledig)

#12 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 12 september 2018 - 10:42

Bekijk Post Beamer, op 11 september 2018 - 10:58, zei:

Post NL is de nr. 1.
DPD geeft niet thuis als er iets beschadigd is.
Pakje onder de poort doorgeduwd en bschadigd.
Nooit vergoed gekregen.

Mijn mond valt open kan hem maar met de grootste moeite weer dicht krijgen, mijn bloed begint zachtjes te borrelen en de hartslag schiet gevaarlijk naar boven als ik zoiets lees!!Zal jullie niet vermoeien met al te veel op te noemen maar zo en paar dingen die mij te binnen schieten:Div keren kerstkaarten naar buitenland " verdwenen" of ook een keer wel de lege envelop aangekomen welke met een scherp voorwerp aan de rand was open gesneden en weer met een plakband dichtgeplakt, er zat behalve een kaart ook een paar fam foto's in vermoedelijk heeft men gedacht dat er wel eens iets van waarde in kon zitten!!Een pakket dat naar limland verstuurd moest worden gin van Apeldoorn via Utrecht naar Amsterdam en verdween daar in het beruchte zwarte gat!!!Een pakket dat naar Yerseke moest werd uiteindelijk in Ierland bij een postkantoor terug gevonden en zou retour gestuurd worden maar helaas nooit meer iets van gehoord wel de verzendkosten betaald gekregen maar niet de waarde van de inhoud.Zelfs een zending van de notaris met de voorlopige koopakte en div andere papieren verdween in het zwarte gat!!Zelfs hele schoolboekpaketten verdwijnen in dat zelfde gat en weet van meer mensen dat dat geen uitzondering is!
Dus het mag duidelijk zijn dat post nl niet mijn favoriet is!!

#13 Gebruiker is offline   Hermanusb Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-september 17

Gepost 12 september 2018 - 11:44

Ik heb eigenlijk nooit geen problemen gehad met pakjes.
Post.nl heeft ook mijn voorkeur
Geweer HW97k
Optiek Hawke Sidewinder 6-24x56 SR PRO

#14 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 12 september 2018 - 12:13

Laatste stunt van post.nl. : Schuif een pakje ter grotte van een grote envelop over de balie met vermelding dat er trac en trace op moest, alles keurig afgehandeld en betaald, volgende dat even gekeken en iid vermelding dat het pakje was aangemeld, daarna een week radiostilte en een mail van de verontrustte beoogde ontvanger dat hij nog niets gekregen had en of ik er eens naar kon informeren, eerst tr&tr geraadpleegd en tot mijn verbazing stond hij niet verder dan ontvangen, door naar het agentschap waar ik te horen kreeg dat het pakket 3 keer aangeboden was maar er nooit iemand thuis was getroffen, nu vraag ik je hoe is het mogelijk dat een pakket wat vanuit de Gelderse hoofdstad naar Zeeland moet 3 keer aangeboden is terwijl de tr&tr niet verder gaat dan , ontvangen!!!Vervolgens werd mij mede gedeeld dat het pakket terug gestuurd werd naar de afzender!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat was ik dus zelf en naa een hele lange discussie begreep men op het eind kennelijk ook dat dat het geval was en na een heleboel gerommel kwam het pakket uiteindelijk toch boven water en was nog helemaal droog ook Geposte afbeelding Geposte afbeelding Tja en daar sta je dan, wat moet je ermee, helemaal naar het zeeuwse rijden rijden voor nop is ook geen optie dus nog maar eens geprobeerd en in dit geval op kosten van de post zelf en , je gelooft het niet , 2 dagen later een mailtje dat alle in goede orde was ontvangen!!!! Hulde voor deze mensen, hebben het toch maar mooi weer voor elkaar gekregen om een pakketje zo vervan huis op het goede adres af te leveren voorwaar een hele prestatie!!!!!!!!!!!Geposte afbeelding Geposte afbeelding

#15 Gebruiker is offline   PaulMorss Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 20-april 08

Gepost 12 september 2018 - 15:19

Zo heeft postNL nog meer rare fratsen:

Je besteld iets.

Selecteer "avondbezorging" en betaal meer. (tussen 1800 en 2200 uur)

Krijg om 1400 uur de melding: de bezorger is geweest maar u was niet thuis. We komen morgen weer.

:blink:

Deze post is bewerkt door PaulMorss: 12 september 2018 - 15:20

An rud nach leigheasann im ná uisce beatha níl aon leigheas air

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers