Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Walther Lp500

#1 Gebruiker is offline   Charles Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 14-juli 05

Gepost 12 september 2018 - 16:18

Ik heb laatst een nieuw luchtpistool gekocht, nu ben ik er een tijdje mee aan het schieten en valt het mij op dat de keep (voor mijn gevoel) extreem veel naar links staat. Wat is jullie mening hierover? Kan dit of zit er iets mis in het pistool en hoort de keep eigenlijk netjes in het midden te staan dat je maar een minimale bijstelling hoeft te doen. Ik zit nu zo'n 25 klikjes van het midden naar links.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

#2 Gebruiker is offline   PaulMorss Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 20-april 08

Gepost 12 september 2018 - 17:36

Als ie nieuw is bij de winkel vragen. Mijn HW 50 had t zelfde. Bleek dat de loop krom was.
An rud nach leigheasann im ná uisce beatha níl aon leigheas air

#3 Gebruiker is offline   Joost_B Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 31-juli 15

Gepost 12 september 2018 - 19:03

Heb je dat met andere pistolen ook?
Ik heb zelf behoorlijk afwijkende ogen. Op mijn buksen moet ik de keep ook altijd een eind uit het midden stellen om rechtdoor te schieten.
Schietvereniging Bergeijk - www.bsvdesnor.nl ~ Schietvereniging Neerpelt - www.target177.be ~ DFTA
Diana 75U T01, 54, 50 (4 versies), 300R, 280, 2x28, 26D, 24 Top, 2x20.
Daystate X2 Merlyn, Daystate Huntsman Regal, Daystate MK3.
Anschütz 9015 ONE, Anschütz 9015 ONE FT.

‘The human race is over a million years old; But it never seems to act its age...’

#4 Gebruiker is offline   Charles Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 12 september 2018 - 21:32

Bekijk Post Joost_B, op 12 September 2018 - 20:03, zei:

Heb je dat met andere pistolen ook?
Ik heb zelf behoorlijk afwijkende ogen. Op mijn buksen moet ik de keep ook altijd een eind uit het midden stellen om rechtdoor te schieten.

Nee totaal niet. Ik ben bang dag het toch een constructie fout is. Hij maakt wel mooie groepjes, maar ja; constant een afwijking is ook constant.

#5 Gebruiker is offline   scherpschutter169 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 16-mei 15

Gepost 12 september 2018 - 23:35

ik heb een lp 400 een morini 162 allebei normaal
deze afweiking is erg exstreem
er zijn 2 manieren om dit uit te zoeken
neem een wapen van een mede schutter en schiet er mee wijkt deze ook zo enorm af ben waarschijnelijk jij de afwijking
of geef jouw wapen aan een mede schutter en laat hem schieten wijkt hij of zei af van jouw groepje ligt het aan jouw
schieten jullie beide zelfde plek wapen terug naar de verkoper dan klopt er iets niet
ben er best in thuis kan kijken voor je als je in de buurt van r,dam woont
succes

#6 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 13 september 2018 - 06:31

Dat het bij een goedkoop jachtbuksje ala HW50 aan de buks ligt alla, maar we hebben het hier over een matchpistool van richting de E2000 ;)
De kans dat het aan het wapen ligt is klein.
Zwz gaat de loop van een pistool niet snel krom omdat die veel korter is én het is geen veerbuks. En matchpistolen worden verkocht in harde koffer.
Dus schade door verkoper/transporteur is ook uitgesloten.
Loop krom moet dan dus bij de fabriek gebeurt zijn. Moet je ook vrij makkelijk kunnen zien als je van bovenaf eroverheen kijkt.

Ik zou zeggen, zet het pistool terug naar het midden, klem hem in in een professionele rest, lijn hem uit op de kaart en schiet ermee. Staat hij dan goed of bijna goed, dan ligt het aan jou. Evt kun je een andere schutter ermee laten schieten maar dat zegt niet alles. Iedereen 'kijkt' anders.

Je kunt het ook zelf testen. Zet hem liefst ff terug naar het midden. Richt je pistool op de kaart zoals je altijd doet, doe je ogen ff paar seconden dicht en kijk dan weer terug. Waar zit je korrel? Als die níet gecentreerd zit maar aan de zijkant is dat een goede indicatie dat het aan jou ligt. Dan compenseer je omdat je natuurlijke houding niet gecentreerd is.
Dat je het met evt andere wapens niet hebt hoeft niks te zeggen. Elk wapen heeft andere grip/ergonomie/bouw. Als deze je niet ligt/niet goed past bij jouw hand dan kun je best zulke afwijkingen krijgen.

Je bent niet toevallig kruisdominant? (hand-oog). Dan kun je ook rare horizontale afwijkingen van krijgen.
Succes ermee in elk geval. We horen het wel :)

Deze post is bewerkt door yana: 13 september 2018 - 06:36

#7 Gebruiker is offline   Charles Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 13 september 2018 - 20:47

Vanavond het probleem voorgelegd bij handel waar ik hem gekocht heb. (Ik had al meer problemen met het wapen en de vorige lp500 is retour fabriek gegaan waardoor ik deze dus kreeg) Het wapen is retour wapenhandel en ik heb mijn geld teruggekregen. Ben niet blij dat ik het wapen kwijt ben, want ik kon er wel goed mee, maar wel pluim voor de service.

#8 Gebruiker is offline   bertjezoef Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 02-november 07

Gepost 19 september 2018 - 22:32

hoi Charles,

dus indien ik het goed begrepen heb niet één maar twee slechte LP500 pistolen :blink:

Sjonge ,sjonge toch waar gaat dat naartoe met Walther?

mvg
Bertje
walther 1250 dominator .177 - BSA R10 mk2 .177 - Walther LP 400 carbon

Is de buks uit het foudraal, zie je iedere keer een zonnestraal!

#9 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost Gisteren , 06:58

Heb nog nergens gelezen dat het aan de Walther lag. Alleen dat het pistool retour gegaan is.
Kan net zo goed service/coulance zijn.('niet tevreden, geld terug')

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers