Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Webley & Scott Hawk Mk1 Keep Afbeeldingen gevraagd

#1 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 08-augustus 10

Gepost 13 september 2018 - 10:01

Hallo allen,

Als nieuwste project, heb ik een Webley Hawk van het eerste type in handen gekregen. Beide lopen (.177 en .22) zijn aanwezig, wat mooi is omdat dit de buks zo apart maakt.
Hij is goed gebruikt om het even netjes te verwoorden en hoewel ik de korrel van de ene loop kan namaken naar voorbeeld van de loop die 'm nog wel heeft, ontbreekt van de keep een gedeelte.

Is er iemand met een MK1 Hawk (MK2 en hoger had naast hoogte- ook zijlingse verstelling) die detailfoto's van de keep zou willen maken vanuit diverse hoeken? Dan kan ik aan de hand daarvan gaan reconstrueren.

Alvast grote dank!

Tim

Deze post is bewerkt door Teedee: 13 september 2018 - 10:44

Er springt altijd wel iets cruciaals weg, voordat je hebt kunnen kijken waar het zat...

#2 Gebruiker is offline   frako Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-november 03

Gepost 13 september 2018 - 11:19

Moet je even kijken op "vintage airgun gallery" daar staan wat foto's van de MK1 Hawk, ik mis de keep ook van mijn MK1��

Groetjes
Frank

Deze post is bewerkt door frako: 13 september 2018 - 11:22

#3 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 13 september 2018 - 17:01

Ah, gevonden! Dankje Frank.

Lang niet alles zichtbaar wat nodig is, maar het is meer dan ik had.

En dan te bedenken dat er twee weken terug eentje voor 15 pond op Ebay stond en ik bedacht dat dat wel veel geld was voor een stukje plastic... :muur:

Groet!

Tim

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

Er springt altijd wel iets cruciaals weg, voordat je hebt kunnen kijken waar het zat...

#4 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 13 september 2018 - 19:02

heel vroeger zo rond 1975 was er een winkel/warenhuis in bergen op zoom die verkocht deze buksen met wissel loop,
mischien zwerft er in deze omgeving nog wel wat van deze buksen rond? men kon ze kopen met of zonder wisselloop ,
zal nog eens in mijn papieren zoeken of ik nog info heb over deze buks, geluk nog niets bij het oud papier gezet, :ssh:
gezocht en niets gevonden jammer

Deze post is bewerkt door AGB: 13 september 2018 - 19:29

Niet geschoten is altijd mis

#5 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 13 september 2018 - 20:22

Toch dank voor het zoeken!

Het is niet echt een veelvoorkomende buks h.

Groet!

Tim

#6 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 14 september 2018 - 10:17

zeker deze komt niet veel voor , ik heb er nog nooit een in het echt gezien,
met dat systeem kan men mischien ook wel kal 20 of 25 zelf er bij maken ,als men de beschikking,
heeft over een draaibank, een buks met mogelijk heden,
Niet geschoten is altijd mis

#7 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 14 september 2018 - 14:21

Een leuke gedachte, maar dan puur omdat het kan natuurlijk. Met .177 en .22 ben je natuurlijk al wel redelijk goed gedekt en de pellets daarvoor zijn ietwat beter beschikbaar. Hoewel... die oude Engelse buksen zijn eigenlijk 5,6 mm en die ben ik in Nederland nog nooit tegengekomen.

Maar toch, wie weet plaats ik nog wel eens een keertje een advertentie voor een andere maat loop. Ik vind het een leuk idee!

Ondertussen zouden wat extra foto's van de keep van iemand die wel een complete Hawk MK1 heeft nog steeds welkom zijn.

Groet!

Tim

#8 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 14 september 2018 - 16:31

Leuk een mk1 Hawk! En nog met 2 lopen óók! Vind het zelf de mooiste Hawks die eerste :cool5:
Als je facebook hebt, er is een fb groep Vintage Webley Airrifles. Misschien zijn er daar meer met Hawks.
Of probeer anders op airgunbbs. Daar zijn ze ook wel te vinden.
Voorlopig foto uit het Webley boek. Hoop dat het juiste versie is
Nee klopt, geen veelvoorkomende buks. De Hawk was niet geliefd. Dankzij, of door, z'n schietgedrag (of misdraging :D ).
5.5, 5.6... its all in the name :D Tempests zijn óók 5.6mm volgens de loop, maar .22 pellets gaan er prima in. (kleinere beter zelfs nog dan de grotere).
Veel succes ermee en hou ons op de hoogte :)

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door yana: 14 september 2018 - 16:38

#9 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 16 september 2018 - 19:54

Jep, het is inderdaad die allereerste. Die golf in de kolf maakt 'm wat sierlijker dan de latere versies.

Dank voor de scan! Daar kan ik wel ongeveer de maten mee uitvogelen. Wel een lastige vorm zie ik. Iets anders dan een omhooggebogen lipje wat ik verwachtte. :D

Groet en dank!

Tim

#10 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro

Gepost 19 september 2018 - 08:44

Weet niet of het voor 1e type is maar misschien heb je er wat aan. Zwz vaker onderdelen tka op ebay:
https://www.ebay.co....9MAAOSwGHdbmiFn

#11 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2018 - 13:41

Super bedankt voor het meekijken, maar dit is er eentje van een latere versie.

Heb vandaag via AirgunBBS contact met iemand gehad die er eentje heeft die weliswaar ook gebroken is, maar die wel beide delen nog heeft. Hij stuurt ze naar me op om na te maken lijmen schijnt niet te lukken), dus wat dat betreft ben ik wel een eindje op weg geholpen hoop ik.

Nieuwe uitdaging is een afgebroken kolfboutje voorin de actie. Ben er nog niet uit of het Withworth of Unified is, beide soorten draadmeters (is daar een andere naam voor?) lijken te passen. Maar da's voor later, eerst het restant (onder maaiveld helaas) eruit zien te krijgen. 🤔

Groet!

Tim

#12 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro

Gepost 20 september 2018 - 07:17

Ja ik zag je post op airgunbbs gister al staan. :D
Ok voorste kolfbout dus kennelijk k anders. :blink: Latere Hawk versies, de (deel) mk2 en 3, delen de kolfbouten gewoon met de Stingray en Patriot volgens mij.
Staat ook niks over in in het Webley boek. Alleen dat va september 1975 'grotere schroeven'gebruikt werden voor de voorste bouten.(die vd Stingray/Patriot vermoed ik).
Ik weet nog wel een verzamelaar van Webley stuff. (iemand die in jr 70/80 bij Webley gewerkt heeft). Misschien weet die hoe en wat. Heb via hem ook originele Webley Supertarget targetplate op de kop getikt. Ik vraag het wel ff :)

#13 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 20 september 2018 - 17:10

Het gaat erom wie je kent hè. ;) Dat vind ik nou zo leuk aan dit forum en het Engelse. Bij andere interessegebieden heb je dat toch minder merk ik.

Ik denk dat het BSF is met 32 draad als ik het zo bekijk met het kammetje.
Maar eerst dat oude stuk eruit en dat wordt een flinke uitdaging want hij zit zo'n 2mm diep in een blind gat. Dat wordt heel voorzichtig boren!

Groet!

Tim

Deze post is bewerkt door Teedee: 20 september 2018 - 17:11

#14 Gebruiker is offline   Remkoi Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-augustus 17

Gepost 22 september 2018 - 12:09

Bekijk Post Teedee, op 19 september 2018 - 14:41, zei:

Super bedankt voor het meekijken, maar dit is er eentje van een latere versie.

Heb vandaag via AirgunBBS contact met iemand gehad die er eentje heeft die weliswaar ook gebroken is, maar die wel beide delen nog heeft. Hij stuurt ze naar me op om na te maken lijmen schijnt niet te lukken), dus wat dat betreft ben ik wel een eindje op weg geholpen hoop ik.

Nieuwe uitdaging is een afgebroken kolfboutje voorin de actie. Ben er nog niet uit of het Withworth of Unified is, beide soorten draadmeters (is daar een andere naam voor?) lijken te passen. Maar da's voor later, eerst het restant (onder maaiveld helaas) eruit zien te krijgen. 🤔

Groet!

Tim

Zo klein mogelijk in het midden boren en dan met een linkse tap eruit draaien.

Groet en succes Remco

#15 Gebruiker is offline   Teedee Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 22 september 2018 - 12:15

Thanks!

Da's inderdaad het plan. Maar ik moet eerst een andere boorkop voor de kolomboor vinden. Deze slingert als een gek. Moest er toch een keer van komen.

Die linkse uitdraaiers blijf ik trouwens wel eng vinden. Heb een keer gehad dat me er eentje knapte en dan heb je een stuk gehard staal in het midden zitten...

Groet!

Tim

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers