De LGU is niet zo een grote verbetering ten opzichte van van de HW97, in bepaalde opzichten zelfs minder. De LGU is zeker niet zuiverder.
Als je de PCP vullen irritant vind, schroef dan de power iets omlaag zodat je meer schoten uit een vulling krijgt (ik neem aan dat het een FAC model is?)
Als je flessen irritant vind, neem dan een handpomp. Ik heb zelf een Chinese Bull pump (https://www.alibaba.com/product-detail/BULL-300bar-4500psi-high-pressure-pcp_60163956880.html?spm=a2700.7724857.normalList.1.1cf31dd5UVmHdl) en een Hill pump (door velen beschouwd als de beste pomp die er is...), de Bull is echt in alle opzichten beter dan de Hill. De Bull is 100% RVS, de Hill roest. De Bull is gemaakt om door de gebruiker uit elkaar gehaald te worden, Hill heeft liever dat je dat door hun laat doen. Bull reserve onderdelen zijn goedkoop en makkelijk aan te komen (Hill niet). De Bull pompt veel sneller, de Bull is degelijker en zwaarder. Ik kan de Bull in 15 minuten helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, oliën en weer in elkaar zetten. Het het leuke is dat het ding bijna helemaal met de hand uit elkaar komt. De Hill is een rotding om te servicen, en ik moest er special gereedschap voor kopen. Bull beantwoord je vragen, 'Stiff upper lip' Hill praat niet met hun klanten. Ik kan zo nog wel even doorgaan: de Bull is echt in alle opzichten beter (behalve de slang dan).
Ik heb een HW100, en het met de hand op pompen is een fluitje van een cent. Voor mijn Theoben Rapid (500cc tank) wil ik in de toekomst wel een compressor kopen. Maar als ik alleen de HW100 had, zou ik gewoon lekker met de hand blijven door pompen.
Vroeger toen ik nog in Engeland / Nederland woonde, 'sleepte ik ook met flessen', als ik toen had geweten wat ik nu wist, dan had ik allang een Bull pomp gekocht. Zeker omdat ik toen alleen maar match 7.5 joule schoot.
Deze post is bewerkt door Frederik: 21 september 2018 - 16:37
'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)