Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Waardige Vervanger Van..? HW110

#1 Gebruiker is offline   Umarexx Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 17-oktober 16

Gepost 21 september 2018 - 08:50

Beste allen,

Door verhuizing heb ik helaas wat tuin in moeten leveren. Nu heb ik een HW110 met fles. Wat zouden jullie doen? HW110 houden en ca 1 a 2x per maand 20 min schieten of de HW110 verkopen en een Walther LGU Varmint kopen? En regelmatiger kunnen schieten.. luxe probleem aangezien ik al een HW97 heb..

Zomaar een gedachte..

Deze post is bewerkt door Umarexx: 21 september 2018 - 08:51

#2 Gebruiker is offline   Springgunner Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-april 10

Gepost 21 september 2018 - 09:28

Mijn gedachte....

Omdat je thuis met veer kunt schieten, zou ik de HW110 lekker houden en 2x per maand uitlaten. Doe je dat niet, krijg je sowieso spijt en komt er vroeg of laat toch weer een pcp terug....
Ik ben ervaringsdeskundige op dat gebied; het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan ;)

Deze post is bewerkt door Springgunner: 21 september 2018 - 09:28

Cometa Orion Bullpup .22 | Spa CP1 .22 | Webley Stingray II Carbine .177 | Weihrauch HW50 M / II .177 | Weihrauch HW50 S .22

#3 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 21 september 2018 - 11:17

Hoi,
Als best serieuze Walteriaan zou ik zeggen......bedenk of je de duimgatkolf prettig vindt, je moet de veiligheid steeds omhoog schuiven...dus de kolf uit met je hand of je andere hand gebruikenGeposte afbeelding .
Verder natuurlijk zeker de beste keuzeGeposte afbeelding .
Knappe demper op de pcp en flinke backstop doet wonderen...
Groeten,
HJM
Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NFTI lid

#4 Gebruiker is offline   Stefan B Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 06-november 05

Gepost 21 september 2018 - 12:02

Gewoon er bij kopen en de hw houden.
http://www.fieldtarget.nl
http://www.dfta.nl

#5 Gebruiker is offline   Umarexx Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 21 september 2018 - 12:26

Erbij is geen optie, gedachte is ontstaan omdat ik de PCP dus weinig pak. Daarnaast is het dus sjouwen met fles etc. Springerbuks is in dat opzicht makkelijk vandaar dat ik jullie hulp 'vraag'..

Dus puur: PCP weg of houden met 1x per maand 20min schieten..

#6 Gebruiker is offline   Rik60 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-januari 15

Gepost 21 september 2018 - 12:54

Bekijk Post Umarexx, op 21 september 2018 - 13:26, zei:

Erbij is geen optie, gedachte is ontstaan omdat ik de PCP dus weinig pak. Daarnaast is het dus sjouwen met fles etc. Springerbuks is in dat opzicht makkelijk vandaar dat ik jullie hulp 'vraag'..

Dus puur: PCP weg of houden met 1x per maand 20min schieten..

Gewoon doen wat je zelf wilt, wij kunnen niet voor je beslissen. :ha:
Ik zou een PCP niet snel weg doen tenzij je een andere PCP wilt kopen.

#7 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Pro
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 21 september 2018 - 15:33

Verkopen ... ik lees in je verhaal de irritatie van ‘t slepen met een fles en niet snel pakken en 1 á 2 keer per maand een paar pellets verschieten ... wat is nu 20 minuten schieten :)
Dan kan je dat geld beter besteden aan iets nieuws wat je vaker zal pakken en lol aan beleeft dan dat je iets maar in een kast blijft staan, maar neem dan niet twee keer het zelfde kaliber :P

Mvg, Matthijs
www.theoben.nl is niet meer :(

&

Onthufter Uzelf

#8 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 21 september 2018 - 16:33

De LGU is niet zo een grote verbetering ten opzichte van van de HW97, in bepaalde opzichten zelfs minder. De LGU is zeker niet zuiverder.

Als je de PCP vullen irritant vind, schroef dan de power iets omlaag zodat je meer schoten uit een vulling krijgt (ik neem aan dat het een FAC model is?)

Als je flessen irritant vind, neem dan een handpomp. Ik heb zelf een Chinese Bull pump (https://www.alibaba.com/product-detail/BULL-300bar-4500psi-high-pressure-pcp_60163956880.html?spm=a2700.7724857.normalList.1.1cf31dd5UVmHdl) en een Hill pump (door velen beschouwd als de beste pomp die er is...), de Bull is echt in alle opzichten beter dan de Hill. De Bull is 100% RVS, de Hill roest. De Bull is gemaakt om door de gebruiker uit elkaar gehaald te worden, Hill heeft liever dat je dat door hun laat doen. Bull reserve onderdelen zijn goedkoop en makkelijk aan te komen (Hill niet). De Bull pompt veel sneller, de Bull is degelijker en zwaarder. Ik kan de Bull in 15 minuten helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, oliën en weer in elkaar zetten. Het het leuke is dat het ding bijna helemaal met de hand uit elkaar komt. De Hill is een rotding om te servicen, en ik moest er special gereedschap voor kopen. Bull beantwoord je vragen, 'Stiff upper lip' Hill praat niet met hun klanten. Ik kan zo nog wel even doorgaan: de Bull is echt in alle opzichten beter (behalve de slang dan).

Ik heb een HW100, en het met de hand op pompen is een fluitje van een cent. Voor mijn Theoben Rapid (500cc tank) wil ik in de toekomst wel een compressor kopen. Maar als ik alleen de HW100 had, zou ik gewoon lekker met de hand blijven door pompen.

Vroeger toen ik nog in Engeland / Nederland woonde, 'sleepte ik ook met flessen', als ik toen had geweten wat ik nu wist, dan had ik allang een Bull pomp gekocht. Zeker omdat ik toen alleen maar match 7.5 joule schoot.

Deze post is bewerkt door Frederik: 21 september 2018 - 16:37

'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#9 Gebruiker is offline   Umarexx Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 21 september 2018 - 17:03

Matthijs sloeg de spijker op de kop. Echter ben ik heel blij met elke reactie hier, zo kan ik zelf wat denken etc.

Pomp is dus ook nog een suggestie inderdaad! Thanks, iemand anders nog feedback? ;)

#10 Gebruiker is offline   Springgunner Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-april 10

Gepost 21 september 2018 - 17:33

Heel even.... Hoe vaak moet je de HW vullen in een schiet sessie van 20 minuten?
Dus waarom slepen met flessen of pompen?
Cometa Orion Bullpup .22 | Spa CP1 .22 | Webley Stingray II Carbine .177 | Weihrauch HW50 M / II .177 | Weihrauch HW50 S .22

#11 Gebruiker is offline   Ron99 Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 31-januari 18

Gepost 21 september 2018 - 19:06

Zou een buks erbij kopen. Je kunt later nog altijd verkopen. Dit om te voorkomen dat je achteraf spijt krijgt.
Je kunt dan beide buksen vergelijken en besluiten welke je alsnog wilt verkopen.
RRa
------------------------------------
Air Arms TX200 MK3:
HW 35:
HW 50:
HW 70 BLACK ARROW:
HW 80:
HW 90:
HW 97KT:
Anschutz 275

#12 Gebruiker is offline   keesbo Icoon

• Pro
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-oktober 10

Gepost 22 september 2018 - 08:01

Die HW is toch al betaald?? Heb zelf een HW100 die heel de zomer niet is aangeraakt. Nu mag hij een paar keer per maand naar de SV. Heerlijk op 50 meter schieten. Zeulen met flessen heb ik nooit. Is een 16 Joule uitvoering. Thuis vullen en ik kan heel de avond vooruit. Ondanks dat ik hem niet veel gebruik en het een duur apparaat is,zou ik hem niet weg willen doen.
Haenel: 49A
Weihrauch: HW77k, HW77k SE, HW100s

#13 Gebruiker is online   munt Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 22 september 2018 - 08:36

Heb tuinbaantje van 25 meter. Schiet daar graag met veer en pcp, afhankelijk van mijn stemming. Pcp zet ik dan op 200-240 m/s en veer is 16 joule 4,5. Als je de hw110 een fijne buks vindt zet hem dan op lagere kracht en heel veel schoten op 1 vulling. Lage kracht is ook iets uitdagender op korte afstand. En als je eens naar een schietbaan of vriend met grote tuin/ weiland gaat heb je iets om mee te kunnen schieten.Dus tenzij je de buks zelf niet fijn vindt imho gewoon houden en aanpassen op de afstand en evt tweedehands een leuke derde buks erbij kopwn :)
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200HC

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#14 Gebruiker is offline   Umarexx Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 22 september 2018 - 16:55

Okey, hmm ik denk toch maar dat de HW110 blijf, bedankt voor alle input.

Kleine vraag 1: hoe zet ik de kracht naar beneden? Betreft een HW110 ST FAC

Kleine vraag 2: de Bullpomp, is dat zwaar en veel pompen?

Algemene vraag 1: ervaringen met aliexpress? Is dat goed?

#15 Gebruiker is online   munt Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 22 september 2018 - 17:12

1) andere hamerveer wellicht of gewoon lichter zetten, ted's holdover heeft een topic gemaakt over de hw100 ff google
2) geen idee, ik heb een slechte ervaring met de benjamin pomp, en een zeer goede met de fx 4-stage. Heb daarnaast ook een fles, zorg met de pomp dat de buks altijd op druk is om direct mee te schieten, en als ik naar een baan oid ga neem ik de fles mee. Thuis met pcp op genoemde lage snelheid kan ik ong 60-120 maal schieten (afhankelijk van welke ik pak).
3) ali goede ervaringen met kijkers
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200HC

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic