Ik loop al een tijdje met een bepaald idee rond met betrekking tot een soort van gemakkelijke, toegankelijke competitie.
Het is namelijk lastig om tussen de huidige wedstrijden een tussenweg/wedstrijd te vinden waar iedereen, ongeacht het materiaal, beschikbare ruimte, de schietafstand, het kaliber, de mondingsenergie of de houding of wat dan ook aan mee kan doen.
Mijn idee behelst in grote lijnen:
- ieder voor zich en God voor ons allen, dus geen periodieke bijeenkomst maar op je eigen moment in je eigen ruimte de wedstrijd schieten,
- toegankelijk voor iedereen die materiaal heeft om mee te schieten en ruimte om te schieten,
- maandelijks/4-wekelijks (whatever) inleveren van een geschoten kaart, over een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 1 jaar, waarbij de beste, bijvoorbeeld 8 o.i.d., kaarten/schietbeurten tellen voor de einduitslag,
- punten worden verrekend d.m.v. een rekenfactor op basis van afstand en materiaal (pistool of geweer). Dus: ik heb een nogal onorthodoxe puntentelling in gedachten!!
- houding en richtmiddelen vrij,
- ondersteuning vrij, met uitzondering van volledig ingeklemd in bankschroefachtige constructies (laat ik aan je eigen eer en geweten over),
- onorthodoxe schietkaart op A4 die voor iedere ronde beschikbaar komt en die iedere ronde weer iets anders zal zijn,
- Inleveren dmv foto maken van je geschoten kaart en op basis van "eer en geweten" je puntentotaal doorgeven,
- we strijden voor de eeuwige roem, tenzij zich een weldoener opwerpt die prijzen wil verzorgen.
Voordat ik de details ga uitwerken wil ik eerst weten of er voldoende draagkracht is... En ideeen zijn welkom!
Let op, discussietopics lopen nog wel eens uit de hand, mocht dit hier ook gaan gebeuren dan laat het zich waarschijnlijk niet raden wat ik met dit topic ga doen