Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Lbc 10-50X60 &the Priest! Ft Waardig?

#1 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 07 oktober 2018 - 21:24

Nou Ik ben van mening dat dit wel zo is!

Nu alweer een maand of zo geleden Joost van LB.com de vraag gesteld of ik een LBC kijker mocht proberen die 10-50x60 en sidefocus had om te zien of deze voor FT geschikt was....

Nu heb ik een aantal geweren (leshey, Priest) daar gekocht en wat ingeruild, dus gelukkig dat Joost mij het vertrouwen gaf om deze op te sturen om te proberen.

“Waarom “zal je denken want in mijn handtekening staat een Big Nikko met Walther LG 400 en een Falcon T 50, dus keuze zat ;)

Omdat er best wel mensen zijn die FT willen schieten, echter niet tegen de diepe zakken van de overige Formule 1 FT schutters op kunnen/ willen!

Nou ...... dat hoeft dus niet noodzakelijk!....

De kijker ( en eigenlijk wilde ik de 10-60x 60 proberen) van LBC.com kan best goed.... of best wel goed, en op de meter ( mijn mening) range finden!
Model welk ik opgestuurd kreeg de 10-50x60 had geen groot sidewheel.. maar die had ik nog wel, en deze voorzien van markeringen om de 5 meter..

Retail 335 Euro.. niet heel goedkoop... maar ook niet heeeel duur, als je er goed mee kan range finden, en de click’s zijn spot on :ha: dan ben je spekkoper :D

Heel eerlijk het kan geen kaarsje houden tegen een sightron, of big Nikko, deze kijkers zijn messcherp op 50x vergroting, maar deze kosten dan ook 3,5 of 4 x zo duur....of meer geld :D dus dit is ook geen vergelijk die ik wil maken....... maaaaarrrr..... de geteste kijker deed het goed in de zon, de schemer en binnen met kunst licht..... enkel niet zo scherp als de dure kijkers die ik heb, maar als je correct kan range finden, enkel niet zo scherp/helder als de dure jongens..... kan je dus nog steeds range finden :D en dat was dus waar ik op uit was, als er nu meer mensen FT willen schieten als de kosten lager zouden zijn! Na het op 50x te hebben gerangefind en vervolgens de kijker teruggedraaid naar 25 x kijk je door een messcherp geheel, doet nergens voor onder, donders zit er ook nog een Priest onder de kijker gesleuteld..... en pak je ook nog van een door mij gerespecteerd schutter de eerste plaats af!

Dan denk ik dat er flink potentie is!!

Zo dit even in een notedop na een enerverende dag, zal ik dit verder uitdiepen ;) ..

Voor nu, ga ik even een tukkie doen!

Trusten,

Alex
Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#2 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 08 oktober 2018 - 19:13

Een fotooootje van de twee ;)
Buksje is compleet standaard, zoals je niet van mij verwacht :D
Enkel een handvat en voorhoutje gemaakt omdat dit leuk om te doen is, ander handvat is in de maak :D gewichtjes achterop zijn er reeds af.
Kijker is de lbc.com 10-50x60 kijker.

Bijgesloten Plaatje
Hammerli AR 50 Dylan
Diana 280
RTI Priest .177
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

#3 Gebruiker is offline   Herr Flick Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-mei 13

Gepost 08 oktober 2018 - 19:34

Nou....deze buks is zo minimalistisch dat zelfs jij er weinig aan verzagen kan ;)

Maar dat gezegt hebbende wil ik graag even door jouw buisje loeren. Jammer dat ik mij dat gister niet gerealiseerd heb.
Gelukkig kom ik naar de Woerden finale voor een volgende kans.

Grtz,
Peter

Ps, super van Joost overigens
Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen Matteüs 5:3

Één Ruc maakt nog geen wínter

Sv De 100 Meter Crew
Sv W'dam
Sv Nfti
Sv Le Cartouche

#4 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 08 oktober 2018 - 21:10

Da's helemaal waar Peter, het lijkt mij leuk als we wat beter vertegenwoordigd worden in het FT spelletje, en het geld wat je aan dit scoopje kwijt bent is dan nog overkoombaar, degene met iets minder vergroting zijn nog weer een stuk voordeliger......
Als je bedenkt dat men in den beginne met weinig vergroting begon, en Marco (Trexx) met een 30x scope leuk meedoet in de FT2 klasse ;)

En zonder schietjas.... ( zonder oordeel) als je dan kan laten zien dat je leuk kan meedoen wie weet komen er dan meer schutters bij ;)

Alex
Hammerli AR 50 Dylan
Diana 280
RTI Priest .177
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers