Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Nfti Terug Naar Roots Einde NK-wedstrijden

#1 Gebruiker is offline   Herr Flick Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 11-mei 13

Gepost 08 oktober 2018 - 11:28

NFTI terug naar de roots:

Het NFTI is, bij de schutters die al wat langer meedraaien, bekend als een vereniging waar al heel wat jaren vol enthousiasme (in eerste instantie FT) maar als snel Hft geschoten werd, en wordt. Dit enthousiasme heeft al die tijd geleid tot het organiseren van erg leuke en vooral gezellige Hft-wedstrijden.

Met de (gelukkig) enorme opmars van het Hft in Nederland sloop ook langzaam een probleem mee naar binnen, namelijk de in onze ogen “overregulering” waardoor het Hft bijna tot een klinische sport verwordt als je niet oppast. Dit staat voor ons steeds verder weg van de oorspronkelijke bedoeling, namelijk een “jachtsimulatie”.

Deze verschuiving brengt helaas soms ook een ander soort mens met zich mee, de zgn. Homo-Klagus. Steeds vaker krijgen we te maken met schutters die (meestal als ze onder hun niveau presteerden) klagen over futiliteiten op de baanopbouw.

NFTI begrijpt vanzelfsprekend dat als je meedoet aan het organiseren van NK-wedstrijden, je regels nodig hebt. Wij hebben dan ook altijd ons best gedaan die regels zo goed mogelijk te benaderen, doch gezien het feit dat wij pas op zondagochtend de baan op kunnen en willen bouwen lukt het gewoon niet altijd een volledig reglementaire baan neer te zetten.

Tegelijk met het toenemen van het aantal deelnemers aan de NK-wedstrijden (en het daarbij behorende eerder genoemde geklaag over de baan), nam ook het aantal vrijwilligers af. Vrijwilligers doen de klus – zoals je uit de benaming mag verwachten – vrijwillig!!! Dus, terwijl andere mensen heerlijk hun zachtgekookt eitje naar binnen slobberen op zondagochtend (of sommige Friezen al uren in de auto zitten) zijn ZIJ volop bezig een fijne dag te organiseren voor ANDEREN. De andere organiserende verenigingen zullen de onschatbare waarde van vrijwilligers luidkeels beamen. Als je dan als dank getrakteerd wordt door – gelukkig maar enkele – figuren op dat je je werk niet goed gedaan hebt, gaat de lol er wel een beetje vanaf.

Dit zijn er maar enkelen, doch als het prikken maar lang genoeg aanhoudt, doet het vanzelf zeer.

Negatief verhaal tot zover? Misschien, misschien….. maar er is hoop:

NFTI gaat als resultaat van bovenstaand weer doen waar zij goed in is, namelijk met onze vrijwilligers weer vol overgave fantastische banen bouwen lós van DFTA en dus niet voor het NK! Banen waarbij de echt goede schutters weer komen bovendrijven. Banen waarbij de fantasie weer helemaal lós kan zónder millimeterwerk ��.

Tot slot bedanken wij DFTA voor de ondersteuning al die jaren, en wensen DFTA veel succes met het (laten) organiseren van hun NK-wedstrijden.
Verder is dit bedoeld als aankondiging en verklaring. Niet als discussiestuk met als inzet: “wellus, niettus”.

Wij hebben echt enorm veel zin in komend schietseizoen en hopen iedereen weer te mogen ontvangen, waarbij gezelligheid, lekker schieten en superuitdagende banen voorop staan!

Namens het bestuur van NFTI

Deze post is bewerkt door Herr Flick: 08 oktober 2018 - 11:37

Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen Matteüs 5:3

Één Ruc maakt nog geen wínter

Sv De 100 Meter Crew
Sv W'dam
Sv Nfti
Sv Le Cartouche

#2 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 08 oktober 2018 - 13:19

NFTI bedankt in ieder geval voor jullie vele, mooie NK-(H)FT banen! Vanaf nu zit er in ieder geval geen rem meer op jullie creativiteit. En dat jullie die hebben is bewezen. :)

#3 Gebruiker is offline   hispoorleadership Icoon

• Skerp-skuttah !
  • Lid geworden: 26-augustus 06

Gepost 08 oktober 2018 - 13:58

Yo Peet,

Ook ik wil de vrijwilligers van de Maasvlakte danken voor de afgelopen jaren.
Qua wind wel een gemis: geen baan heeft er zo veel van! :)

Denk echter dat het een goede beslissing is, op deze manier kan de NFTI doen wat ze wil zonder restricties.

Bis bald.
GrtN,

poor

#4 Gebruiker is offline   keesbo Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 18-oktober 10

Gepost 08 oktober 2018 - 15:27

Bedankt en succes!
Wellicht tot ooit!

Gr Kees
Haenel: 49A
Weihrauch: HW77k, HW77k SE, HW100s

#5 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 08 oktober 2018 - 15:47

Ha als de baan een beetje blijft zoals het nu is (door gangetjes, op palen, door bosjes....etc) komen we evengoed wel ;) en anders ook :D

tot volgend jaar!!!!!

Alex en Team RH
Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#6 Gebruiker is offline   KaniX Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 07-januari 16

Gepost 08 oktober 2018 - 15:53

Ik heb er NU al zin!
Het mag duidelijk zijn dat ik (WIJ) ook gewoon blijven langskomen.
Ons gaat het om de uitdaging, het liefst zo moeilijk mogelijk, dan maar nullen en enen noteren
Roel & Jera (en soms Senna)
CZ200S Green .177
HW100T Laminate .177
BSA Lightning SE.177

#7 Gebruiker is offline   Grey-man Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 01-december 11

Gepost 08 oktober 2018 - 17:41

Mooi,

Kan ik misschien weer leuke doeltjes maken?

Gr Cock

#8 Gebruiker is offline   Joost J. Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 20-juli 10

Gepost 08 oktober 2018 - 18:05

Zoals ik al zei, hoop ik op een NFTI "Extreme" of "Diabolical". Eens kijken waar jullie ons volgend jaar mee gaan verrassen. Ik ben erg benieuwd.Geposte afbeelding

Hgr. Joost
DFTA
KNSA
SV Gennep

#9 Gebruiker is offline   Rene george Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 09-december 07

Gepost 08 oktober 2018 - 18:21

Bekijk Post Grey-man, op 08 oktober 2018 - 18:41, zei:

Mooi,

Kan ik misschien weer leuke doeltjes maken?

Gr Cock

Ja ja ja ja ja ja ja
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen.

Keep calm and hit the target !

NFTI
Proleet
SV De 100 Meter Crew bestuurslid
Contact Oud Mariniers Schietsportvereniging Rotterdam
SV Schouwen-Duiveland
Basistrainer KNSA pistool en geweer
EPIC team member
Eigenaar "kloot"
Ex Team Holland member
Ex NABV
Ex DFTA

#10 Gebruiker is offline   Sebas84 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 15-mei 05

Gepost 08 oktober 2018 - 19:00

Minder regelneuken=meer lol.
Goed bezig mannen!
Ok... Cut the crap, and just have fun.
To spring or not to Spring, thats the question

#11 Gebruiker is offline   bamse Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 08 oktober 2018 - 19:14

Hoi Peter,

Fijn dat het NFTI nu toch definitief de knoop heeft doorgehakt. Het NFTI zit nu eenmaal met de beperking dat de baan op de zondagochtend voor de wedstrijd opgebouwd moet worden. En dan heb je gewoon geen tijd om te controleren of alle doeltjes wel reglementair zijn. Zou je dit tòch willen, dan heb je méér vrijwilligers nodig dan je nu hebt. Of meer tijd, en moet je toch al op zaterdag gaan opbouwen. En we weten inmiddels dat dat ‘m niet gaat worden. Want voor opbouwen op zaterdag zijn er nòg minder vrijwilligers te vinden.

Voor de schutters die Jungle wedstrijden komen schieten, zie ik alleen maar voordelen. Want een parcours waarvan je wéét dat je ALLES kunt verwachten, is veel fijner om te schieten dan een parcours waarvan van toch min of meer verwacht dat het reglementair is, maar dat toch niet blijkt te zijn. Als je een beetje afstand kunt schatten, dan zie je toch dat een doeltje op 50 meter staat? Maar als je verwacht dat-ie niet verder dan 42 meter zal staan, schiet je mooi mis! Als je wéét dat er geen 42 meter grens is, moet je nòg meer op je instincten vertrouwen.

Mij zul je in ieder geval gaan zien bij de NFTi wedstrijden in 2019. En ik ga toch bijzonder mijn best doen om dan ook te winnen. :ha: Tja, dat zit nu eenmaal in de aard van ‘t beestje :cool5: .

Nog een paar dingen die me toch even van het hart moeten, omdat je “los van de DFTA” schrijft:
* NFTI schutters blijven hopelijk wel meedoen met de NK-serie?
* het NFTI blijft hopelijk wel vertegenwoordigd in het “overleg van de verenigingen”?

We zijn immers maar een klein wereldje. Samen staan we sterk, en maken we de sport groter. En het NFTI hoort daar gewoon bij, ook als jullie een ander soort wedstrijden willen gaan organiseren. Laat jullie zien, laat jullie horen, maar doe het wel samen en blijf aangehaakt bij de andere verenigingen en de DFTA.

Leon
Als het regent in september, wordt het kerstmis in december.
Als het regent in mei, is april voorbij.
Als het regent in een andere maand, is het gewoon HFT-weer.

#12 Gebruiker is offline   GoBo Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 06-mei 12

Gepost 08 oktober 2018 - 20:13

Bekijk Post bamse, op 08 oktober 2018 - 19:14, zei:

Nog een paar dingen die me toch even van het hart moeten, omdat je "los van de DFTA" schrijft:
* NFTI schutters blijven hopelijk wel meedoen met de NK-serie?
* het NFTI blijft hopelijk wel vertegenwoordigd in het "overleg van de verenigingen"?

Er zijn genoeg NFTI schutters die bij andere NK wedstrijden meeschieten.
Ikzelf mag graag in Schalkhaar schieten en ook in Woerden. Alleen viel Woerden vaak samen met de NFTI vrije Plinkdag, dus ben ik afgelopen jaar weinig geweest.
Maar dat blijven we zeker doen.

Vwb Overleg, ik haak graag aan, alleen is het za 24 november in Schalkhaar. Moet even kijken of dat haalbaar is, Zeeland -Schalkhaar vv op een zaterdagmorgen. (of hebben we Skype?)

Namens NFTI
GoBo

Deze post is bewerkt door GoBo: 08 oktober 2018 - 20:14

"It's an AIR Thing, You wouldn't understand"

#13 Gebruiker is offline   Eric65 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 14-mei 14

Gepost 08 oktober 2018 - 22:30

Jammer dat de Maasvlakte straks niet meer meegaat in het DFTA circuit, maar heel begrijpelijk als je in problemen komt met het aantal vrijwilligers. In ieder geval iedereen bedankt voor alle inzet, de NFTI shoots zullen hun weg wel vinden voor de toekomst.
www.ftschalkhaar.nl

#14 Gebruiker is offline   Eric65 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 14-mei 14

Gepost 08 oktober 2018 - 22:32

Bekijk Post GoBo, op 08 oktober 2018 - 21:13, zei:

Er zijn genoeg NFTI schutters die bij andere NK wedstrijden meeschieten.
Ikzelf mag graag in Schalkhaar schieten en ook in Woerden. Alleen viel Woerden vaak samen met de NFTI vrije Plinkdag, dus ben ik afgelopen jaar weinig geweest.
Maar dat blijven we zeker doen.

Vwb Overleg, ik haak graag aan, alleen is het za 24 november in Schalkhaar. Moet even kijken of dat haalbaar is, Zeeland -Schalkhaar vv op een zaterdagmorgen. (of hebben we Skype?)

Namens NFTI
GoBo

We hebben helaas geen skype in Schalkhaar, het signaal van de netwerken is ook niet erg sterk op die plek. Maar als je eerst met de nachtshoot meedoet en dan ergens blijft overnachten heb je 's ochtends alle tijd ;) Duidelijke win-win situatie.
www.ftschalkhaar.nl

#15 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 08 oktober 2018 - 22:54

Geen kritiek en zeker niet naar het DFTA, NFTI of wie dan ook!!

We zijn KNSA erkent.....toch? Alle wedstrijden aangaande NL kampioenschap, of district of....... ga zo maar door vinden plaats in een weekend!

Links om of rechts houd dit in dat je een weekend hebt om te “knallen” compleet reglementair!!!

Dan kan je dus NL kampioen worden zonder heel veel kilometers!! En wil je de beste van Woerden zijn moet je de 3 wedstrijden doen.... zoveel mogelijk reglementair.... maar ja kan zijn dat een of twee doeltjes ;) en dat geld ook voor de andere locaties!

In theorie is dit veel eerlijker, als je geen diepe reiszakken hebt kan je geen NL kampioen worden! Dus reserveren dat weekend :D

Misschien om even over na te denken op de avl van de DFTA ;)

Kusjes

Alex
Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers