Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Woerden En Nk Regels........

#1 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 13 oktober 2018 - 16:26

Ze bullet is sru ze church!

Vrienden, zoals Jeroen T al enigzins aanvoelde, en mijn uitleg en verdediging van een FT/HFT NK weekend hebben we vanochtend besloten om ook uit het NK geweld te stappen.... intentie is vooralsnog dit als sabbatical te doen ivm dat we nogal wat op ons bord hebben en wellicht .... komen er nog leuke drukke ontwikkelingen bi RH, dit vooraf met Joost van het DFTA gecommuniceerd, want mogelijk dat de anderen het stokje over wilden nemen, Echter wilde de non FT/HFT baan opbouwers bij ons hier niet zichzelf verder in verdiepen.....

Is dit dan het einde van Robin Hood als schiet locatie...... Nee!

Met het DFTA (Joost) de toezegging gedaan dat november gewoon nog staat ( uitslag NK) en dat we met hulp gewoon in 2019 de tent beschikbaar houden als laatste shoot en uitreiking voor het NK.. dan helpen wij gezamelijk met het opbouwen met onze doeltjes en locatie, en kan iedereen warm en droog zitten en eten voor niet teveel centjes.

Wel willen we in overleg blijven met verenigingen etc en vooral weer schietdagen organiseren die uitdagend en onberekenbaar zijn voor een ieder, ook al raster je de baan of wil je bracketen :behind:

Eindelijk de sub 10 joule optuigen, een rocky horror picture shoot doen met muziek, en een 2,3 tal Robin Hood klapdoel mayham wedstrijd met een beste drie uitreiking ;)

Gokje is dat we een jaar of 5 de kar hebben getrokken ( Tommy en ik) en regelmatig hulp hebben gehad van het DFTA, Thiemo, De Brauns :respect: en de laatste twee jaar met Sampaul, Wijnand en Bob. Pappa Joop stopt compleet bij RH ivm de leeftijd en gaat hopelijk wel weer eens mee naar de HFT wedstrijden...

Vandaag de baan eens bekeken en het duiveltje kwam bij beide boven..... Tommy die het HFTers moeilijk/uitdagend gaat maken en ik de FTers .... die durven ;)

Wie weet in 2020 weer terug.... met een NK maar dat zien we dan wel weer.

Dank jullie allen voor het gesteld vertrouwen in ons, en hopelijk zien we jullie bij de Dutch diabolical!!

En uiteraard eerst nog in November bij de laatste NK voorlopig!

Tot dan!

Alex en Team RH

Deze post is bewerkt door alexenilona: 13 oktober 2018 - 16:41

Walther LG 400 16 joule+big nikko FT
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Hammerli AR 50 Dylan
Wheirauch HW35 Jan Doensen kolf
Wheirauch HW 95 Thiemo shortstroke bloody acurate!
SPA 12 pour le tin + AR 223
Diana 280
RTI Priest .177
SPA pp700 pistool, van Dylan.
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

The older the bull, the stiffer the horn.

I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#2 Gebruiker is offline   Eric65 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-mei 14

Gepost 13 oktober 2018 - 16:44

Ook hier dezelfde reactie als bij de NFTI, jammer dat ook Robin Hood uit het DFTA wedstrijdcircuit gaat, maar begrijpelijk als je in problemen komt met te weinig vrijwilligers. In ieder geval iedereen bedankt bij Robin Hood voor alle inzet, ook jullie shoots zullen hun weg wel vinden.
www.ftschalkhaar.nl

#3 Gebruiker is offline   Zephyr Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 02-november 12

Gepost 13 oktober 2018 - 17:05

Wel jammer maar begrijpelijk. Bedankt voor alle inzet over de jaren :D .

En gefeliciteerd aan alle schutters die regelmatig over de een niet regelementair doeltje zeuren...
Penningmeester DFTA

Daystate Huntsman Regal .177/MTC Mamba 3-12x44
BSA Goldstar SE .177 SS (getuned)/MTC Viper connect 3-12x32
Air Arms HFT500/MTC Viper connect 3-12x32/ACZ Ultra FT kolf
Walther LG Dominator .177/MTC Viper connect 3-12x32
Theoben Rapid MkII .22/MTC Mamba 4-16x50
Daystate Harrier LE black

Lid: DFTA KNSA BASC Target.177
www.buksforum.nl

#4 Gebruiker is online   Lytse Hielke  Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-januari 11

Gepost 13 oktober 2018 - 18:02

???

Heb nu een aantal keren meegeholpen de baan in Wachtum op te bouwen. Kan me door deze ervaring nauwelijks voorstellen dat het maken van een reglementair correct parcours zoveel extra moeite of tijd kost.

Misschien speelt er onderhuids veel meer. Wel jammer hoor.
Diana 23, erfstuk van pa (jaar kruik)
Handjevol Weihrauchs

#5 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 13 oktober 2018 - 18:08

Heren,
Heel erg jammer, weten jullie dat het allemaal jullie schuld is geweest?
Woerden was de basis van mijn HFT besmettingGeposte afbeelding dus bedankt hoor Geposte afbeelding .
Bedankt voor alle mooie wedstrijden voor het NK en dus de inzet om het ons schutters naar de zin te maken.
Stilletjes hoop ik toch weer in 2020....
Kom overigens ook zonder NK lekker schieten.
Dus misschien neem ik wat veren mee om jullie in..........Geposte afbeelding
Wees bedankt en gegroet,
HJM
Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NFTI lid

#6 Gebruiker is offline   Dodolo Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 13-februari 16

Gepost 13 oktober 2018 - 18:59

Jammer om te lezen, maar goed, het moet gedaan worden door vrijwilligers en als het steeds op een paar dezelfde mensen aankomt dan maak je keuzes. Begrijpelijk.
Gelukkig zijn er ook weer wat nieuwe locaties te bewonderen vanaf 2018/2019 dus de FT/HFT leeft wel voort! en hopelijk 2020 weer dan!

tot de 11e in ieder geval!

groet Oscar
HW 98 .177 16J
HW 97 K .177 16J
HW 80 K .22 16J
HW 50 K .22 16J
Air Arms Pro Elite .177 23J
Air Arms TX200 mkII .177 16J
Air Arms TX200 mkII .22 16J

Sightron - Meopta - IOR - Hawke

*LSV Noarderloft* *HFT2*

#7 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 13 oktober 2018 - 19:04

Bekijk Post hjm, op 13 October 2018 - 19:08, zei:

Heren,
Heel erg jammer, weten jullie dat het allemaal jullie schuld is geweest?
Woerden was de basis van mijn HFT besmettingGeposte afbeelding dus bedankt hoor Geposte afbeelding .
Bedankt voor alle mooie wedstrijden voor het NK en dus de inzet om het ons schutters naar de zin te maken.
Stilletjes hoop ik toch weer in 2020....
Kom overigens ook zonder NK lekker schieten.
Dus misschien neem ik wat veren mee om jullie in..........Geposte afbeelding
Wees bedankt en gegroet,
HJM

Nope, veren genoeg,

We gaan gewoon een jaartje lekker doen waar we zin in hebben, en doen we n wedstrijd, of twee, of drie.... afhankelijk van wat we gaan doen in RH. wat staat is dat als je na november komt schieten dat je echt moet kunnen schieten :D

En ja de mensen die lopen te miepen halen wel wat energie weg, echter verreweg de meesten zijn leuk en zo...
We willen gewoon de vrijheid om binnen alle redelijkheid het gras te laten groeien, takjes te laten hangen, kutgeintjes uit te halen.... alle dingen die je niet in een NK mag/kan doen en die zo leuk zijn, zij die helpen op de vereniging vinden het leuk om dingen te verzinnen , maar zijn niet gehinderd door enige kennis, en doen enkel mee uit enthousiasme voor het luchtschieten.

Als we dit nou verenigen in een non NK, en Tommy en ik vandaag met een smile allerlei ( in onze ogen) leuke dingen verzinnen gaat het de goede kant op voor ons.

Het heeft dus niets te maken met schutters, DFTA, .... maar meer met druk zijn , en voornamelijk dat we even zonder reglementen iets leuks willen doen!

Eigenlijk vorig jaar al!

En nu dat er genoeg alternatieven zijn, kunnen we het gerust doen :gek:

Tot snel!

Alex
Hammerli AR 50 Dylan
Diana 280
RTI Priest .177
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

#8 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 13 oktober 2018 - 22:23

Ook voor de vrijwilligers van RH een dankjewel voor alle energie die jullie de afgelopen jaren in het organiseren van de NK-wedstrijden hebben gestoken.

Mijn motivatie haal ik al tijden niet meer uit de NK-klassering. Ik ga gewoon schieten als ik zin heb in een wedstrijd en als die wedstrijden nu gevarieerder en leuker worden kan ik dat alleen maar toejuichen.
Op verschillende locaties is ook weinig variatie mogelijk als je een NK-conforme baan op wilt zetten en na jaren op die locaties te hebben geschoten begint mijn trek in een wedstrijd op die locaties bijgevolg ook af te nemen. Je weet onderhand blind hoe de baan er uit ziet en hoe ver de doeltjes staan. Alleen de wind kan dan nog wat variatie brengen.

Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken en kom volgend jaar uit nieuwsgierigheid zeker nog bij jullie schieten. Succes!

#9 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 14 oktober 2018 - 08:29

Bekijk Post Lytse Hielke , op 13 October 2018 - 19:02, zei:

???

Heb nu een aantal keren meegeholpen de baan in Wachtum op te bouwen. Kan me door deze ervaring nauwelijks voorstellen dat het maken van een reglementair correct parcours zoveel extra moeite of tijd kost.

Misschien speelt er onderhuids veel meer. Wel jammer hoor.

Hoi Hielke,

De reglementaire baan is niet onmogelijk doch met twee mensen met enige kennis, en 2 soms 3 mensen zonder enige kennis .......

Daarbij ging het gevoel weg bij het opzetten, “is het gras gemaaid, alles zichtbaar vanaf de peg, hitzone zichtbaar vanaf de peg?, ja maar niet de gehele faceplate voor FT....... :gek:

Peter gaf het gevoel eigenlijk mooi weer, het is te clinisch, en wij ( Team RH) wilt terug naar de simulatie.... kan best zijn dat je straks 80 % of meer volledig reglementair terugvind, maar als dit dan met plezier is opgebouwd, door ons of de drie die met een spiekbriefje een baan bouwen hoeft er bij sommige afwijkingen niet meer gediscuseerd te worden, het is wat het is, en dat geeft een hoop “rust” maar vooral schik met elkaar om wat te maken.
Groetjes,

Alex

Deze post is bewerkt door alexenilona: 14 oktober 2018 - 09:22

Hammerli AR 50 Dylan
Diana 280
RTI Priest .177
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

#10 Gebruiker is offline   Dodolo Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-februari 16

Gepost 14 oktober 2018 - 08:53

Ik ben het helemaal eens met het feit dat sommige regels de "simulatie" van jacht in de weg staan: het feit dat er wat gras voor staat wil dus zeggen dat je anders aan de peg zal moeten schieten. Ik ben daar ook een voorstander van, in Molenvoort hebben we de laatste wedstrijd opgebouwd op een natte dag: dus al het gras lag plat en de wedstrijd was droog: dus het gras de helft hoger.. ik denk dan: mooi, uitdagend enz. Ik snap ook dat er regels moeten zijn, maar als het zeiken over 1 of 2 doeltjes die een leuke uitdaging zijn ervoor zorgt dat de vrijwilligers er geen zin meer in hebben of gedemotiveerd raken, dan slaan we de plank mis, lijkt me.

bij een onreglementair doel is de uitdaging voor iedereen hetzelfde, namelijk kom maar uit die comfortzone. hitzone niet te zien vanaf de peg liggend? dan doen we m knielend. Kijk ik zal niet doelbewust takjes gaan plaatsen in de kogelbaan, daar hebben we Alex V wel voor :ha: :P

Ik zie nu al uit naar een meer uitdagende baan bij RH volgend jaar! kom maar door!

en over de opmerking van Hielke: bij molenvoort bouwen we een dag van te voren met 6 man de baan op en zijn we een 5 uur bezig om te zorgen dat t reglementair is, als je op de ochtend van de shoot met 3 of 4 man wil opbouwen heb je die tijd niet blijkbaar.
HW 98 .177 16J
HW 97 K .177 16J
HW 80 K .22 16J
HW 50 K .22 16J
Air Arms Pro Elite .177 23J
Air Arms TX200 mkII .177 16J
Air Arms TX200 mkII .22 16J

Sightron - Meopta - IOR - Hawke

*LSV Noarderloft* *HFT2*

#11 Gebruiker is offline   Grey-man Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 01-december 11

Gepost 14 oktober 2018 - 12:41

Alex Tommy Team RH,

Het is goed dat jullie je hart volgen en volgend jaar er weer iets moois van gaan maken, als mijn gezondheid het toe ga laten ben ik er graag bij.

Als nog bedankt voor al het moois van de afgelopen jaren en wat jullie hebben neer gezet in een zeer korte periode een vette pluim en petje af.

Vrienden nogmaals bedankt.

Gr Cock

#12 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro

Gepost 14 oktober 2018 - 13:49

Bekijk Post Grey-man, op 14 October 2018 - 13:41, zei:

Alex Tommy Team RH,

Het is goed dat jullie je hart volgen en volgend jaar er weer iets moois van gaan maken, als mijn gezondheid het toe ga laten ben ik er graag bij.

Als nog bedankt voor al het moois van de afgelopen jaren en wat jullie hebben neer gezet in een zeer korte periode een vette pluim en petje af.

Vrienden nogmaals bedankt.

Gr Cock

Dank je Cock,

Evengoed doen we mee met een NK ( November) en de andere zullen een RH open FFT ( fun hunter/field target) wedstrijd zijn welk behalve de baan afstanden verder op basis van het DFTA reglement geschoten worden! Denk aan de veiligheid, materiaal, houdingen.

Om het voor de mensen in een ander topic wat visueler te maken, ipv Voetbal doen wij handbal/ ipv motorcross/ wegracen :D

Kom het eens proberen, en kijk of het uitdagend is :)

Hopelijk tot ziens,

Alex en TRH
Hammerli AR 50 Dylan
Diana 280
RTI Priest .177
Slavia 631 de luxe
Gamo cf 30
DFTA lid.

#13 Gebruiker is offline   JeroenT Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-januari 14

Gepost 14 oktober 2018 - 15:27

Tommy en Alex, en Ilona en vela anderen die in de jaren mee geholpen hebben,

Heel erg bedankt voor jullie inzet al die jaren! Ook ik heb er -hoewel niet recentelijk- een aantal jaren van kunnen genieten. Ik heb het van gezellig-druk zien groeien tot aanmeldings-stop en dat geeft ook een beetje aan wat een groei het (H)FT gebeuren doorgemaakt heeft. Mede dankzij jullie!

Zeker tot weerziens, bij RH f op de NFTI en in de tussentijd nog veel pleier met de uitzwaaier in November.
Soms moet je gewoon ineens heel nodig.

#14 Gebruiker is offline   bamse Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 14 oktober 2018 - 16:24

Alex,

De beslissing van het NFTI kan ik begrijpen. Daar kost het opzetten van een reglementaire baan gewoon meer tijd.
En doordat het terrein best wel groot is, heb je meerdere vrijwilligers nodig.

Maar in Woerden? Lekker compact terrrein, en jullie hebben bijzonder handige "pak-maar-uit-de-bak" doeltjes.
Volgens mij moet je daar bijna net zo makkelijk een reglementaire baan neerzetten als gewoon maar neerpleuren.
Alleen even opletten wat je doet.

Maar goed, ik ben benieuwd wat jullie ons in 2019 gaan voorschotelen.
Het argument "eigenlijk is Woerden te simpel doordat het te klinisch is" snap ik namelijk wel.

Leon

Deze post is bewerkt door bamse: 14 oktober 2018 - 16:27

Als het regent in september, wordt het kerstmis in december.
Als het regent in mei, is april voorbij.
Als het regent in een andere maand, is het gewoon HFT-weer.

#15 Gebruiker is offline   FWB 601 Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-februari 14

Gepost 14 oktober 2018 - 17:15

Dat de locatie van RH te klinisch is en daardoor te simpel (binnen de regels van HFT) ben ik het niet mee eens.
Naar mijn weten is er nog geen volle bak vanaf gekomen :P

Daarnaast heb ik aangegeven te willen helpen met het schrijven van een plan om met de huidige locatiemogelijkheden en binnen de regels de baan toch moeilijker te maken. Dit is naar mijn mening helemaal niet zo lastig te realiseren.
Om maar een voorbeeld te noemen; doetjes tussen de 33 en 37m met een 25mm kill zijn nooit makkelijk, ook niet bij RH.
Groeten Thom.

Deze post is bewerkt door FWB 601: 14 oktober 2018 - 17:18

Buksen: Die ene die recht schiet.

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers