Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Ed Roept Ted Uit Voor Zijn Warcat Review.

#1 Gebruiker is offline   ton1980 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 22-juni 18

Gepost 15 oktober 2018 - 16:36

Laat me dit voorafgaan door te zeggen dat ik geloof dat Ed geen kwade bedoelingen heeft met deze video, maar hij maakt wel enkele zeer interessante punten.

Ik kwam deze video vanmorgen tegen en was er erg vermaakt door. Ik denk dat Ed de aandacht vestigt op het feit dat we alle beoordelingen van wapens met een korrel zout moeten nemen, ongeacht van wie het afkomstig is, maar vooral wanneer sommige recensenten duidelijk gesponsord worden door het bedrijf dat ze promoten.

Persoonlijk, waardeer ik het als een reviewer duidelijk in hun video vermeldt of ze op welke manier dan ook gesponsord worden door het bedrijf of product dat ze gaan bespreken.

De video:

https://www.youtube....h?v=JZe5qQ8VB4M

Denken jullie ook dat Matt Dubber en Ted worden gesponsord door FX? ik namelijk wel.

Kwam deze zeer interessante post over FX tegen op de Airgunnation forum:

''FX Airguns are good yes, but they aren’t flawless. We saw that with the horrible QC control when the impacts were launched. If you pay 2.000 dollars for your gun, i would be expecting that it will arrive flawless and work perfectly. One of the main reasons FX has sold so many airguns, if they marketed their products really well using popular hunting channels like Ted and Matt using their guns only.

If you remember FX paid the trip to Patagonia where Matt hunted with his Impact. What if Matt used his Daystate instead? do you think FX would be happy with that. of course not. I’m highly convinced. they are both slightly biased towards FX, when the Impact had problems none of them spoke a word about it. I wouldn’t be suprrised if FX gave them money to review (almost) only FX guns.

In my opinion, most of the Airgun enthousiasts here are just regular shooters, hunt here and there, plinking and some recreational shooting. So ask yourself this question, is it really necessary dropping 2.000 dollars on a airgun (excluding tank, scope, etc.) to just hit something? if you are a competition shooter, that’s another case of course. I feel like some people just went on the FX hype train, and bought guns without even using them so much. Matt has almost 4? FX guns when does he uses all of them? he mainly uses his Impact, and his Wildcat, Crown sits here doing nothing.

What i am trying to say is, there are guns out there that are cheaper and deliver (ALMOST) the same performance as an FX but cheaper. Si from VerminhuntersTV uses a Brocock Compatto target in .177 sub 12 and what he can achieve with that gun is unbelievable, im highly convinced SI Pittaway is much better than Matt or Ted combined. Excellent marksmanship with a gun that costs 950 dollars, and he uses just a normal SFP Hawke airmax on top of it.

For the people that will come with the argument:” Yes, but why does FX win every Benchrest competition in Arizona every year” i already explained, If you are a competition shooter that’s another story, im talking about the normal recreational shooters here.

To me FX is just Apple but in the airgun industry.

I rather support Ed from Russia than FX, thats why i have bought a Edgun R5M.

Just my 2 cents.''

Wat denken jullie?

groeten

Deze post is bewerkt door ton1980: 15 oktober 2018 - 16:37

#2 Gebruiker is offline   MartinT Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 02-juni 12

Gepost 15 oktober 2018 - 17:44

Het filmpje van Ed is hilarisch, hij persifleert namelijk een filmpje van Ted (waarvan je een heel klein stukje ziet in Ed’s filmpje). Eerst Ted kijken en dan Ed’s filmpje!

Natuurlijk worden die gasten betaald, (duh :P ) daar moet je gewoon “doorheen” kijken, (net zo als alle andere BN’ers/ Hollywood sterren/ sporters etc. “gratis” alle kleding/horloges/auto’s en zo meer krijgen. Dat is namelijk pure reclame en slimme marketing voor een merk. Voor de echte “grote” namen zijn de merken zelfs bereid kapitalen (denk bv. aan de sporters contracten van Nike) te betalen, het levert ze namelijk nog veel meer op... )

Verder zijn de filmpjes van de You Tube airgunners voor de meeste lucht schutters gewoon interessant en vooral leuk om te zien. En best wel leerzaam af en toe ook nog. Dus dat daar betaalde inkomsten tegenover staan: prima.

Deze post is bewerkt door MartinT: 15 oktober 2018 - 17:49

#3 Gebruiker is offline   cas Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 16-februari 12

Gepost 15 oktober 2018 - 17:48

Zo werkt het tegenwoordig, en zo werkte het vroeger ook al. "Wie betaald die bepaald"Geposte afbeelding

Wat je wel ziet is dat wanneer mensen een bepaalde Social media "status" krijgen, ze steeds meer worden beïnvloed door degene met de dikste portemonnee.
ik neem heel veel dingen ook niet meer serieus, dus gewoon weer afgaan op het oeroude instinct van de mensheid. Geposte afbeelding

#4 Gebruiker is offline   cas Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 16-februari 12

Gepost 15 oktober 2018 - 17:52

Bekijk Post MartinT, op 15 oktober 2018 - 18:44, zei:

Het filmpje van Ed is hilarisch, hij persifleert namelijk een filmpje van Ted (waarvan je een heel klein stukje ziet in Ed's filmpje). Eerst Ted kijken en dan Ed's filmpje!

Natuurlijk worden die gasten betaald, (duh :P ) daar moet je gewoon "doorheen" kijken, (net zo als alle andere BN'ers/ Hollywood sterren/ sporters etc. "gratis" alle kleding/horloges/auto's en zo meer krijgen. Dat is namelijk pure reclame en slimme marketing voor een merk. Voor de echte "grote" namen zijn de merken zelfs bereid kapitalen (denk bv. aan de sporters contracten van Nike) te betalen, het levert ze namelijk nog veel meer op... )

Verder zijn de filmpjes van de You Tube airgunners voor de meeste lucht schutters gewoon interessant en vooral leuk om te zien. En best wel leerzaam af en toe ook nog. Dus dat daar betaalde inkomsten tegenover staan: prima.

Je hebt helemaal gelijk Martin, alleen wat Ton bedoeld is dat je niet helemaal eerlijk wordt geinformeerd. Maar puur uit belang van de producent via een bekend persoon/vlogger/ster etc. etc.

(denk ik )

Deze post is bewerkt door cas: 15 oktober 2018 - 17:54

#5 Gebruiker is offline   ric Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-december 07

Gepost 15 oktober 2018 - 18:15

LOL :D ,schitterende vent toch die Ed,prachtige parodie op het filmke van Ted.

En denk dat iedereen wel begrijpt dat mannen als een Ted(sholdover) of een Matt Dubber gesponsord worden.

Neemt nie weg dat ze leuke filmkes maken.

Ik vermoed dat Ted als eerste de video van Ed heeft toegestuurd gekregen,zou het niet :)

Grtz Ric
Luchtbuks.com schutter
100m airgun.nl schutter
L.S.A.N.H.N en Proleet
GKG Vice Kampioen 2016(pellets)
100m Airgun,Lid club van 300
"aim small, miss small"

#6 Gebruiker is offline   aadje93 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 24-februari 13

Gepost 15 oktober 2018 - 18:28

wat zou je zelf doen als je gesponsord word door een goede luchtbuksen fabrikant om hun te promoten, en tegelijk een leuke (jacht)vakantie krijgt aangeboden met als voorwaarde alleen hun topmodel schieten. Ik zou het wel weten Geposte afbeelding (goed, ben geen jacht liefhebber, maar stel je voor lekker 100m schieten met een sinner wereldwijd en een beetje verkopen dat het zo'n ontzettend goede match buks is waarbij je de buks achteraf mag houden voor een schappelijke prijs of voor nop, dat zal toch iedereen direct accepteren )
[list][*]Weihrauch HW50s[*]vulcan tactic Mk4[*]Huben K1[/list]

#7 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 15 oktober 2018 - 19:46

Wat is er echt op Youtube?

Ik ben gestopt met het lezen van Wapen magazines het toch alleen maar herkauwde reclame. Let maar eens op hoe vaak ze producten 'reviewen' van adverteerders.

Deze post is bewerkt door Frederik: 15 oktober 2018 - 19:48

'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#8 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 15 oktober 2018 - 19:58

Bekijk Post aadje93, op 15 oktober 2018 - 18:28, zei:

wat zou je zelf doen als je gesponsord word door een goede luchtbuksen fabrikant om hun te promoten, en tegelijk een leuke (jacht)vakantie krijgt aangeboden met als voorwaarde alleen hun topmodel schieten. Ik zou het wel weten Geposte afbeelding (goed, ben geen jacht liefhebber, maar stel je voor lekker 100m schieten met een sinner wereldwijd en een beetje verkopen dat het zo'n ontzettend goede match buks is waarbij je de buks achteraf mag houden voor een schappelijke prijs of voor nop, dat zal toch iedereen direct accepteren )

Tuurlijk, maar het probleem is dat veel van die zgn reviewers daar niet open over zijn. Als ze zouden zeggen: ik word gesponsord maar ik geef mijn eerlijk mening, maar doen ze nu juist niet.

Ze hebben er vaak nog geen blikje pellets mee verschoten en kotsen al een half uur lange video over hoe geweldig de buks wel niet is.

Neem deze video Air Arms hunting https://www.youtube....h?v=Ur6iIcVhHmM, je zou bijna denken dat ie getrouwd is met de directeur van FX.....
'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#9 Gebruiker is offline   Veerkracht Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 22-november 09

Gepost 15 oktober 2018 - 20:08

Why aint ya blink'n?
Damn! I think you've got TED
Total
Eye
Disfunction
I'm not insane.... my mother had me tested for it. (Dr. S.L. Cooper)
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

#10 Gebruiker is offline   Lytse Hielke  Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-januari 11

Gepost 15 oktober 2018 - 21:03

Dubber en Bier worden niet alleen gesponsord door FX, ze zitten er bij de Zweden ook heel erg diep in. Dat eerste is prima, dat tweede begint spijtige vormen aan te nemen.

Vermakelijke en mooi gemaakte video’s zijn het nog steeds.
Diana 23, erfstuk van pa (jaar kruik)
Handjevol Weihrauchs

#11 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 16 oktober 2018 - 05:02

In goed Nieuw-Nederlands noemt men deze mensen inmiddels "influencers". Dat is niet zonder reden.
Dat is hun beroep, het beïnvloeden van een mening, in dit geval over een bepaalde buks. Daarvoor krijgen ze betaald, door de hoogste bieder.
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#12 Gebruiker is offline   Tensefountain1 Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 22-januari 14

Gepost 16 oktober 2018 - 06:48

Tja bepaalde fx buksen zijn ook gewoon echt goed en veelal ook redelijk geprijsd.

Edgun heb ik nooit gehad maar vindt de laatste modellen ook heel erg slim ontworpen en ze zien er op de video's hartstikke degelijk en stevig uit.
Zou er toch wel graag is een aan de tand willen voelen of ze ook zo goed schieten. :sniper2: Jammer dat ze vrij duur zijn hier.
hw97k .177
Diana 48/52 .177
Diana 35 .177
Bsa Scorpion se .22
RAW HM1000x .25

#13 Gebruiker is offline   ton1980 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 22-juni 18

Gepost 16 oktober 2018 - 16:40

FX is ook goed niet daarvan, het is alleen jammer dat Dubber en Ted gewoon gesponsord zijn en ze dat nooit zeggen.

#14 Gebruiker is offline   Matthijs Icoon

• Pro
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 16 oktober 2018 - 18:11

Ed heeft wel gevoel voor humor en goed in steken onder water geven maar vond filmpje ern beetje cheap en rommelig overkomen om maar te zwijgen zijn gebrekkige Engels ... ik zwijg daar ook over want mijn Russisch is ook erg gebrekkig :P

Ook filmpje van Ted Bier natuurlijk even gekeken en hij is idd erg te positief maar die FX WarCat heeft wel portentie vind ik persoonlijk, niet lomp groot & zwaar en genoeg schoten & purrie om te plinken.
www.theoben.nl is niet meer :(

&

Onthufter Uzelf

#15 Gebruiker is offline   kooga Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-september 12

Gepost 17 oktober 2018 - 00:47

Bekijk dit filmpje eens en dan denk eens iets na.

Ik zeg niet dat Ed ongelijk heeft maar het heeft er ook mee te maken waarom hij dat eerste bericht filmpje gemaakt heeft.

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers