Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Raw Hm1000X Lrt 6.35 Polygoon 80Joule ervaringen

#16 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 06 november 2018 - 20:45

Bekijk Post rs72, op 06 november 2018 - 15:43, zei:

We gaan het dan binnen kort wel horen , al eerder kopen gegoten ? Die kleine kopjes kunnen lastig zijn.

Nope, maar de grootste uitdaging lijkt nu het verkrijgen van een goede oven te zijn, de enige RCBS Melt Pro 2 die ik online kon vinden en besteld had was beschadigd in een brandje in een warenhuis.

Heb de centjes weer terug maar lijkt er op dat ik zo meteen 3 mallen heb maar geen oven om mee te gieten :blink: :blink:

#17 Gebruiker is offline   Triek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 29-mei 13

Gepost 08 november 2018 - 08:38

Stuur de mallen maar door dan Jan. ik heb nog wel een smeltoventje staan van Lee. Ga ik wel wat gieten voor je :P
Daystate Wolverine .25 met Falcon Menace 4-14x44 SF FFP
J.K.Han Noblesse Bullpup .22 met Sniper Compact 3-12x32AO FFP
Bam B50 .30 met BSA Stealth tactical 6-24x44SF Alias "Muggoos"
Airforce Condor .22 met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF A.K.A. "twenty Cents"
Airforce Talon .35 met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF
Webley Patriot .22 BSA Deerhunter 2.5-10x40AO
Haenel 49a .173
?????????? met BSA Stealth Tactical 4-16x44SF

#18 Gebruiker is offline   mrdirect Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 26-september 17

Gepost 08 november 2018 - 10:09

Gregor heeft gisteren nog filmpje gemaakt over de mp molds en hoe ze groeperen. https://www.youtube....b0XDlKwlxE&t=0s

#19 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 09 november 2018 - 11:27

De Bestfittings 1/4BSP naar 1/8BSP net binnen gehad om de druk van de regulator te testen met de EDMU.

De reg zit na een schot meteen weer op 154 bar en kruipt in ca een minuut langzaam omhoog naar 157 bar om na een paar minuten te settelen op 158 bar.

Een minuutje is te doen tussen geconcentreerde schoten maar die laatste bar neem ik voor lief.

Zoals eerder genoemd is het idee rond de 170 bar uit te komen en kijken wat de de 50 grain kopjes dan doen. Geposte afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk

#20 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 16-maart 13

Gepost 10 november 2018 - 21:03

Ik heb vanmiddag op de tracking trace van MP molds gekeken en toen bleek dat een uur na arrival at Lukovica delivery office mijn bestelling van een MP-mold al was returned to sender?
Den duvel mag het weten waarom, adres en alles klopte?
We gaan het weer zien!

Deze post is bewerkt door geetee: 10 november 2018 - 21:07

#21 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 10 november 2018 - 21:34

Gister binnen gehad :)

Geposte afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk

#22 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 10 november 2018 - 22:51

Zien er goed uit, ik heb een email gestuurd om er achter te komen wat er aan de hand is.
Tja shit happens, staat de oven klaar om te gieten en is er geen mal een ander heeft de mal en nog even geen oven. :D :D
Ben benieuwd hoe het spul vliegt.

#23 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 10 november 2018 - 23:22

Denk dat die van mij "gratis" met UPS zijn verzonden omdat ik er 3 besteld had, had eerder al de handles besteld en die zijn via de normale post nog onderweg :(

Morgen bij Nagant op bezoek voor een cursus gieten en hopelijk de .25 in de RAW testen die inmiddels op 170 bar afgesteld staat, zal de Labradar lig meenemen om te checken wat de snelheid (ca 255m/s) en BC is en braaf hier melden.

Vrijdag naar Powerofair voor meer gietactie, met name de 5.52 en 5.55mm samen met de .224 mallen die hij al heeft om te checken welke het beste doet in de Huben K1. Heb nog wat originele Huben kopjes liggen dus kan ik ze mooi alle 5 vergelijken qua zuiverheid en ballistische eigenschappen, aan power geen gebrek met de K1 dus daar maak ik met niet zo druk over (ca 300m/s).

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 11 november 2018 - 00:22

#24 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 10 november 2018 - 23:57

Verzenden was ook bij een mal gratis, kwam alleen nog de btw bij.
Is niet erg duidelijk die track and trace vanuit Slovenie, wellicht moeten ze nog even bij "ali" in de leer gaan. :P :P
We gaan het zien na het weekend!
Je heb een labradar dus zo gepiept, ben erg benieuwd wat de BC waarde tov. de originele Huben kopjes gaan doen.
De accuraatheid met diverse snelheden zal wel wat meer werk zijn om dat uit te zoeken.
Succes morgen!

#25 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 11 november 2018 - 08:49

hoi
gaan de gegoten kogels ook nog door een kaliber maat heen, en worden ze ook gevet?
Niet geschoten is altijd mis

#26 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 11 november 2018 - 09:36

De voorste ring is de kopmaat (0.25"), de middelste twee ringen zijn dezelfde maat als de voorste en de achterste dikke ring (0.257") gaat net als het rokje van een diabolo de trekken in voor de seal.

Sizen zou niet hoeven en is denk ik ook niet gewenst omdat je dan ook de laatste ring die voor de seal zorgt ondermaats maakt. Als ik bv de 51 grain kopjes van airguns.nl size naar 6.35mm dan is het verlies 5m/s terwijl ik juist elke m/s uit de RAW probeer te wringen.

Plan is wel om de kopjes door een Pelletgage te halen om ze op kopmaat te sorteren, doet met pellets op lange afstand ook wonderen dus is iig het proberen waard :)

De achtere ring zal in de K1 V2+ btw ook gebruikt worden om de slug te "headspacen" tegen de velden in het magazijntje, de voorste ringen die dan al wel in the trekken en velden zitten houden het kopje dan mooi vast zodat je minder last van storingen zou moeten hebben.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

#27 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 11 november 2018 - 22:28

Ok, de eerste batch .25 kopjes is gegoten en in het donker na thuiskomst nog snel even een magazijntje over de Labradar geschoten. Op de weegschaal van Hans liepen de gewichten van ca 47 tot 48 grain, niet slecht voor een eerste keer gieten maar zeker voor verbetering vatbaar.

Met de RAW op 170 bar gaan de kopjes weg met een snelheid van 254m/s en hebben op 75 meter nog 235m/s over, met maar een verlies van 19m/s levert een hele mooie BC op van 0.15 (G1) :)

Ter referentie, de 34 grain MKII ging met 290m/s weg en hield op dezelfde afstand nog maar 226m/s over, een snelheidsverlies van 64m/s voor een BC van 0.05 (GA).

Maw een factor 3 minder last van de wind versus 1 van meest efficiënte pellets die er momenteel te krijgen is, helemaal content so far.

Next up is een wegschaal kopen, kopjes sorteren en kijken wat er qua zuiverheid van te bakken is.

#28 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 11 november 2018 - 22:37

Right you are, veel betere waardes.
Nu nog de snelheid waarbij ze het beste vliegen. :D :D
In de hondersten sfeer kan je met gieten nog enigzins spelen.

Deze post is bewerkt door geetee: 11 november 2018 - 22:38

#29 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 11 november 2018 - 22:42

Het 51 grain kopje van airguns.nl doet btw een BC van 0.1 rond dezelfde snelheid en de 49 grain van Krale maar 0.09, beduidend lager dus van dit boattail design.

#30 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 12 november 2018 - 09:50

"Ok, de eerste batch .25 kopjes is gegoten en in het donker na thuiskomst nog snel even een magazijntje over de Labradar geschoten. Op de weegschaal van Hans liepen de gewichten van ca 47 tot 48 grain, niet slecht voor een eerste keer gieten maar zeker voor verbetering vatbaar."

Als je een legering gebruikt moet je wel blijven roeren in de smeltpot tijdens het gieten want nagenoeg alles is lichter als lood en wilt boven gaan drijven.
Met zuiver lood zit ik bij de .357 SWC's tussen de 109,724 grain en 110grain uit een Lee 6 cavity mold.

Deze post is bewerkt door geetee: 12 november 2018 - 09:53

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers