Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Raw Hm1000X Lrt 6.35 Polygoon 80Joule ervaringen

#1 Gebruiker is offline   robke xr Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 03-november 15

Gepost 30 oktober 2018 - 15:12

van de eigenaars van een raw hm1000x lrt 6.35 zou ik graag eens hun ervaringen lezen over welke snelheid zij gebruiken met hun buks en met welke pellets,mk1 of mkII,of nog andere ? en moet die polygoon loop dikwijls gepoetst worden ? mijn buks schiet momenteel 275 m/sec met de mkII maar ik haal nog NIET die groepering van die STEVE van AEAC yt channel,ik schiet hier wel buiten over een weiland waar zelden geen wind is,graag jullie ervaring,mvg Rob.

#2 Gebruiker is online   Kurrrt Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 16-juli 18

Gepost 30 oktober 2018 - 16:06

Heb je de gewone heavy's al geprobeerd?
Ik heb zelf minder goede ervaring met de MK II pellets waar de gewone Heavy's het wel goed deden in dezelfde buks... (Cricket .25)

Grtz,
Kurt

#3 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 30 oktober 2018 - 17:26

Kiekje van afgelopen zaterdag, 5 schoten binnen de 2cm op 102 meter.

Is met de MKII, ongesorteerd op 284m/s volgens de Labradar. Volgens de vorige eigenaar doen de MKI het beter net als Steve meld in zn review.

Geposte afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk

#4 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 30 oktober 2018 - 17:54

Tevens de 51 slugs van airguns.nl getest met dank aan Triek maar die deden zo’n 10cm met dezelfde instellingen op 237m/s. BC is een whopping 0.092 vs 0.053 voor de MKII maar als er niks mee te raken valt boeit dat niet zo veel.

Krijg binnenkort de Ratsniper 36gr slugs binnen en die zouden vergelijkbaar met de JSB heavies moeten zijn qua zuiverheid, ben benieuwd.

Zijn er tips om de snelheid van de zware slugs een beetje op te poetsen naast aan de hamerveer draaien?

Deze post is bewerkt door Bushwacker: 30 oktober 2018 - 17:56

#5 Gebruiker is offline   robke xr Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 03-november 15

Gepost 30 oktober 2018 - 18:37

dank U Kurt en Buchwacker,zal mij de heavy's mkI ook eens aanschaffen dan,maar nu weet ik dat mijn raw nog iets sneller moet, ondanks er veelal gesuggereerd word de snelheid te verlagen voor meer nauwkeurigheid,en om die slugs van buchwacker sneller te laten vliegen zal zijn regulatordruk omhoog moeten denk ik ??? mvg Rob.

#6 Gebruiker is online   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 30 oktober 2018 - 18:52

Mijn ervaring is ook dat de MKI heavies het beter doen in een LW polygoonloop dan de MKII. Beide op verschillende snelheden getest maar MKI kwam er het beste uit. Heb ze toen maar getest tot 275 m/s, wil nog een keer naar hogere snelheden toe maar ben daar nog niet aan toegekomen. Is dan niet met een RAW maar met een Crown.
Zit er eigenlijk een choke in die polygoonlopen in die RAWs? Dat kan namelijk ook nog wat schelen met welke pellet het beter doet.

Deze post is bewerkt door broekzwans: 30 oktober 2018 - 18:55

"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Linne

#7 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 30 oktober 2018 - 19:56

Zonder choke, vergrote plennum en dieper magazijntje dus alle ingrediënten zijn aanwezig om met slugs te schieten op lange afstand, althans das de wens :)

#8 Gebruiker is offline   rs72 Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 07-januari 10

Gepost 30 oktober 2018 - 20:18

Mk 1 doen het beter ca 275 ms. Die lopen van raw hebben standaard een choke
Maar ik meen dat joost ze ook zonder kan leveren voor sollidjes
Ik heb een lw poly zonder choke en kwam met mijn niet helemaal dezelfde grote tp poort tov de raw met een freeflow op ca 185 bar en een extra sterke hamerveer tot 285 ms met 40 grainers kan met een nog iets grotere tp poort kan daar nog wel iets bij komen , maar voor groepjes lekker de mk1 blijven schieten , die paar grain meer die de sollids wegen ;)

Deze post is bewerkt door rs72: 30 oktober 2018 - 20:29

#9 Gebruiker is offline   Wheirauch Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-januari 12

Gepost 30 oktober 2018 - 20:51

Heb de RAW HM1000x ook in .25 maar dan met de standaard Lothar loop. Onlangs de hamerveer spanning verhoogd on de Heavy's naar 267m/s te krijgen, de interne regulator op 150Bar en schiet fantastisch, naked met groepjes van een 2,5cm op 100m(buiten bij praktisch windstil weer) en ongesorteerd, zal binnen nog wel wat strakker kunnen. Hier ook zijn de MKI de betere terwijl de Impact de MKII juist weer liever heeft.

Groeten, Arjan
Iets wat niet kan is nog nooit gebeurt😉

#10 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 30 oktober 2018 - 21:26

Het verschieten van solids gaat voor mij niet om gewicht maar om de veel hogere BC.

Waar de heavies ergens rond de 0.053 blijven hangen doet de slugs die ik getest heb zo’n 0.09 voor zowel de H&N 31 grain Grizzly als de genoemde 51 grain van airguns.nl.

Aardige verbetering tov pellets maar waar ik de RAW echt voor gekocht heb is de 6.35 mold voor de 49 grain Huben copie van MPMolds die volgende week in de verkoop gaan, deze zou een BC moeten hebben van rond de 0.2 en dan beginnen dingen pas echt interessant te worden voor de winderige weiland schutter op afstanden van 100-200 meter :)

#11 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 05 november 2018 - 23:30

Met de hamerveer maximaal ingedraaid haal ik 248m/s met de 51 grain kopjes van airguns.nl, de eerste 3 schoten vielen binnen de 2cm op 100 meter maar na het eureka momentje werd de groep snel groter.

Van Joost begrepen dat de druk opgehoogd kan worden naar 170 bar dus daar valt nog wel wat te halen, heb een 1/4 BSP naar 1/8 BSP adapter onderweg om de reg met een EDMU meter zodanig af te stellen.

De MP-Molds voor de "Huben" kopjes zijn vandaag verschenen in de E-shop, heb alle drie de maten in 5.52, 5.55 en 6.35mm gekocht waarvan de 6.35 48 grain dus in de RAW verschoten moeten gaan worden, ben benieuwd.

Hier zijn de molds te koop:
https://mp-molds.com...air-rifle-molds

Ze gaan snel, van de 30 mallen is voor de 5.55 (voor K1) en de 6.35 een derde al verkocht.

#12 Gebruiker is offline   rs72 Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 06 november 2018 - 15:43

We gaan het dan binnen kort wel horen , al eerder kopen gegoten ? Die kleine kopjes kunnen lastig zijn.

#13 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 06 november 2018 - 15:45

Bekijk Post Bushwacker, op 05 november 2018 - 23:30, zei:

Met de hamerveer maximaal ingedraaid haal ik 248m/s met de 51 grain kopjes van airguns.nl, de eerste 3 schoten vielen binnen de 2cm op 100 meter maar na het eureka momentje werd de groep snel groter.

Van Joost begrepen dat de druk opgehoogd kan worden naar 170 bar dus daar valt nog wel wat te halen, heb een 1/4 BSP naar 1/8 BSP adapter onderweg om de reg met een EDMU meter zodanig af te stellen.

De MP-Molds voor de "Huben" kopjes zijn vandaag verschenen in de E-shop, heb alle drie de maten in 5.52, 5.55 en 6.35mm gekocht waarvan de 6.35 48 grain dus in de RAW verschoten moeten gaan worden, ben benieuwd.

Hier zijn de molds te koop:
https://mp-molds.com...air-rifle-molds

Ze gaan snel, van de 30 mallen is voor de 5.55 (voor K1) en de 6.35 een derde al verkocht.

Zijn wel anders dan de huben he.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#14 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 06 november 2018 - 16:06

Bekijk Post Nicesurprice, op 06 november 2018 - 15:45, zei:

Zijn wel anders dan de huben he.

Grts

I know, maar kreeg een proef sample van Triek en waren een mooie test om te kijken hoe snel ik kopjes van ca 50 grain weg kan krijgen met de RAW :)

De “Huben” .25 kopjes zouden op lagere snelheden en spinrates al stabiel moeten zijn, we gaan het mee maken :)

#15 Gebruiker is offline   rs72 Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 06 november 2018 - 18:45

Ik ben met een zwaardere hamerveer van joost tot 185 bar met een free flow gekomen voor de snelheid niet meer toe nam
Wel is mij tp niet zo groot als die van de originele raw dus ik kwam maar tot ca280 ms met de rps sollidjes en die waren meen ik 42 grain

Deze post is bewerkt door rs72: 06 november 2018 - 18:47

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers