Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Vul Druk Cilinder Hogere vuldruk na installeren van reg

#1 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 08 november 2018 - 19:32

Beste

Nu heb ik ergens gelezen dat na het installeren van een interne regulator je in principe de vuldruk van de cilinder mag verhogen omdat alle andere onderdelen een gereguleerde lagere druk ondergaan.

Klopt dit en zoja hoeveel mag deze druk verhoogd worden?

#2 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 08 november 2018 - 19:34

Bekijk Post Gillst, op 08 november 2018 - 19:32, zei:

Beste

Nu heb ik ergens gelezen dat na het installeren van een interne regulator je in principe de vuldruk van de cilinder mag verhogen omdat alle andere onderdelen een gereguleerde lagere druk ondergaan.

Klopt dit en zoja hoeveel mag deze druk verhoogd worden?

Nope.
Ook de vulbuis is wsl berekend op de aangegeven druk
Dr staan fotos op t web met gespleten buizen.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#3 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 08 november 2018 - 19:34

Een cilinder die gemaakt is voor een bepaalde druk en daar moet je het bij laten. Een regulator veranderd daar niets aan.
-XP The Fifty-Eight .58
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22
-Cometa lynx .177

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#4 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 08 november 2018 - 20:11

Laat me raden, stond in datzelfde verhaal dat je na het vervangen van de standaard 250 bar FX manometer door een huma 300 bar manometer dat je de drukbuis ineens mag vullen tot 300 bar?

Er is maar 1 buks waarvan ik weet dat je de vuldruk mag verhogen na het installeren van een regulator en dat is een FX Royale. Na het installeren van een regulator mag je de fles vullen tot zijn max vuldruk (250 bar), zonder regulator maar tot 220 of 230 bar.
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Linne

#5 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 08 november 2018 - 20:29

Ok ik dacht al zoiets.
Waar ik dit gelezen heb weet ik niet meer.
Volgens mij in een post over valve lock ofzo.

#6 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro

Gepost 08 november 2018 - 20:32

Bekijk Post Gillst, op 08 november 2018 - 20:29, zei:

Ok ik dacht al zoiets.
Waar ik dit gelezen heb weet ik niet meer.
Volgens mij in een post over valve lock ofzo.

Dat zou idd kunnen.
Na t plaatsten van die reg kun je dan je buis vullen tot de max vuldruk.
De max vuldruk van het wapen veranderd niet.
T kan wel zijn dat in de eerdere situatie de buks niets doet opmdie druk.
T gaat dus om de nuance van t bericht.

Zo jij t bracht werkt t niet.
Je overschrijd nooit de constructieve max vuldruk ( en das weer iets anders dan test druk).

#7 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 09 november 2018 - 10:21

Even ter verduidelijking van mijn bovenstaande bericht: op een amerikaans forum is iemand die aanspoort tot het vervangen van de manometer van een FX Wildcat en Streamline door een huma 300 bar manometer (of een andere willekeurige manometer die het kan) waardoor je de vuldruk zou kunnen verhogen?!? Een quote:

And I like your idea of installing a Huma Regulator to get more consistency and higher shot count. You might also think about replacing the FX air gauge with a WIKA gauge as they read much more accurately and allow higher fill pressures.

Natuurlijk zal de drukbuis het niet meteen begeven maar het is niet slim om boven de maximale vuldruk te gaan zitten. Tevens valt dit ook niet binnen de garantie! De drukbuizen hebben een behoorlijke marge maar zijn zo gedesigned dat ze bij 1,5 keer de max vuldruk een maximale uitzetting mogen hebben, halen ze dit niet dan moeten ze afgekeurd worden. De manometer beslist niet hoeveel druk er in een drukbuis/fles mag! Als ik een 600 bar manometer op mijn vulset zet is ie ook niet ineens geschikt tot 600 bar :gek:
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Linne

#8 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 09 november 2018 - 11:40

En natuurlijk even wat tegengeluid :)

Matt Dubber als ambassadeur van Air Arms heeft een Robert Lane reg in zijn s510 geplaatst:
https://www.airgunna...-s510-pictures/
hij geeft hierbij aan dat de vuldruk omhoog kan naar 250 bar (tov oorspronkelijk 200 bar). Robert Lane zelf heeft dit aangegeven aan hem. Dit omdat de klep etc inderdaad niet berekend zijn op een hogere druk dan 200 bar maar de buis wel berekend is op (veel) meer. omgerekend blijft hij dan ook nog binnen 1,25 maal de fabrieksdruk.

De nieuwe door AA gereguleerde S510 XS heeft een maximale vuldruk van 250 bar. De buis is origineel/hetzelfde. Ze raden echter af om deze nieuwe AA reg (die in de eerste testen niet heel goed werkt nog https://www.youtube....h?v=p60ijciFy-4 )in een ongereguleerde S510 te plaatsen omdat eea dan niet optimaal op elkaar afgestemd zou zijn (wat impliceert dat ze iets hebben aangepast met de klep/hamer/hamerveer etc?).

Ikzelf heb een altaros reg in mijn S500, die doet het uitstekend en ik kan altijd terug naar fabrieksconfiguratie (hoefde niet te boren etc). Ik zou hem kunnen vullen boven de 200 bar twijfel ik eigenlijk niet aan, maar het hoeft voor mij niet; 40 schoten op 47 joule of 75 op 25-30 joule is voor mij prima en vaak leg ik hem toch aan de fles.

Nu is het wel zo dat Air Arms zelf net als BSA aangeeft dat om de buks "leeg te krijgen" je dit gerust mag doen door hem droog leeg te schieten, het is allemaal stevig genoeg. FX geeft aan dat droog schieten schade kan opleveren dus niet doen. Ik heb alledrie de merken, en FX voelt ook (buiten dat het heerlijk schiet) qua materiaal iets minder hufterproof aan dan bijvoorbeeld de oude BSA (die is ook wel een stuk zwaarder en vrijwel geheel van staal).

De FX heb ik nog nooit open gehad, de reg schiet ootb al bijzonder goed. Uit interesse ga ik FX eens mailen hoe van druk af te krijgen mocht ik de o-ringen eens moeten vervangen. Tenzij iemand al weet hoe je een FX drukloos kunt krijgen op een veilige manier?
Nu:
S500-Streamline-ScorpionSS-HW97K-TX200HC

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#9 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro

Gepost 09 november 2018 - 12:24

Bekijk Post munt, op 09 november 2018 - 11:40, zei:

En natuurlijk even wat tegengeluid :)

Matt Dubber als ambassadeur van Air Arms heeft een Robert Lane reg in zijn s510 geplaatst:
https://www.airgunna...-s510-pictures/
hij geeft hierbij aan dat de vuldruk omhoog kan naar 250 bar (tov oorspronkelijk 200 bar). Robert Lane zelf heeft dit aangegeven aan hem. Dit omdat de klep etc inderdaad niet berekend zijn op een hogere druk dan 200 bar maar de buis wel berekend is op (veel) meer. omgerekend blijft hij dan ook nog binnen 1,25 maal de fabrieksdruk.

De nieuwe door AA gereguleerde S510 XS heeft een maximale vuldruk van 250 bar. De buis is origineel/hetzelfde. Ze raden echter af om deze nieuwe AA reg (die in de eerste testen niet heel goed werkt nog https://www.youtube....h?v=p60ijciFy-4 )in een ongereguleerde S510 te plaatsen omdat eea dan niet optimaal op elkaar afgestemd zou zijn (wat impliceert dat ze iets hebben aangepast met de klep/hamer/hamerveer etc?).

Ikzelf heb een altaros reg in mijn S500, die doet het uitstekend en ik kan altijd terug naar fabrieksconfiguratie (hoefde niet te boren etc). Ik zou hem kunnen vullen boven de 200 bar twijfel ik eigenlijk niet aan, maar het hoeft voor mij niet; 40 schoten op 47 joule of 75 op 25-30 joule is voor mij prima en vaak leg ik hem toch aan de fles.

Nu is het wel zo dat Air Arms zelf net als BSA aangeeft dat om de buks "leeg te krijgen" je dit gerust mag doen door hem droog leeg te schieten, het is allemaal stevig genoeg. FX geeft aan dat droog schieten schade kan opleveren dus niet doen. Ik heb alledrie de merken, en FX voelt ook (buiten dat het heerlijk schiet) qua materiaal iets minder hufterproof aan dan bijvoorbeeld de oude BSA (die is ook wel een stuk zwaarder en vrijwel geheel van staal).

De FX heb ik nog nooit open gehad, de reg schiet ootb al bijzonder goed. Uit interesse ga ik FX eens mailen hoe van druk af te krijgen mocht ik de o-ringen eens moeten vervangen. Tenzij iemand al weet hoe je een FX drukloos kunt krijgen op een veilige manier?

Ff t hele verhaal inkorten.
Je blijft dan onder de max constructieve vuldruk.

Verder
Zou ik t afraden om een product waar bv 200 bar opstaat.
Te vullen tot 250 omdat t constructief kan.
Als er wat fout gaat maakt de verzekering gehakt van je betoog.
Als t geld gaat kosten is t gewoon zwart wit.

Zie ook dat tesla verhaal van de week.
Men volgt gewoon de regeltjes en voorschriften.
Al red je er heel de wereld mee, je komt geen steek verder.
Ook al eens een gelooen zaak gehad welke ze 13 jaar wisten te rekken in de hoop dat ik t opgaf of msn wel ging hemelen.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers